Modernisering står ikke i vejen for transfers

5 år 9 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrids økonomiske...

Real Madrids økonomiske fremtid ligger i et moderniseret Estadio Santiago Bernabéu, som ventes at stå klar i 2022. Det er holdningen hos klubbens ledelse og selv om moderniseringen løber op i 575 millioner €, så har det ikke her og nu indvirkning på klubbens muligheder på transfermarkedet.

Real Madrid har nemlig indgået aftale med den amerikanske investeringsfond J. P. Morgan og det betyder, at man først fra sæsonen 2022/23 begynder at afdrage på moderniseringen og til den tid vil det være et minimalt beløb i betragtning af, hvad det nye Estadio Bernabéu forventes at generere af ekstra indtægter.

Real Madrid skal nemlig over en periode på 30 år betale omkring 29 millioner € om året og eftersom det nye Estadio Santiago Bernabéu forventes at give ekstra indtægter på over 150 millioner €, så er der altså tale om en særdeles lukrativ aftale for Real Madrid.

De ekstra indtægter ligger i, at man efter moderniseringen vil kunne bruge Estadio Santiago Bernabéu op mod 300 dage om året mod nu, hvor man stort set kun tjener penge på kampdagene, hvilket beløber sig til omkring 30-40 kampe om året.

Real Madrid kom ud af det forgangne regnskabsår med et overskud på 300.000 €, hvilket havde været markant højere, hvis ikke Corona-krisen havde sat en stopper for tilskuere til kampene og i det indeværende regnskabsår har man afhændet spillere for mere end 100 millioner € og dermed har man garderet sig mod endnu en sæson uden tilskuere.

Man er således klar til at gå ind til næste sommers transfermarked med et helt andet økonomisk råderum end i det netop lukkede transfervindue.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #2 af Salix7
Mr. Perez er blandt de største og bedste præsidenter vi nogensinde har haft! Vi kan alle være uenige med ham fra tid til anden, men hans økonomiske forståelse og visionære tankegang fejler bestemt ikke noget!
Nu bliver det så spændende at se, hvordan truppen ser ud til den kommende sæson

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, DeLaRed

5 år 9 måneder siden #3 af BBB

Real Madrid skal nemlig over en periode på 30 år betale omkring 29 millioner € om året og eftersom det nye Estadio Santiago Bernabéu forventes at give ekstra indtægter på over 150 millioner €, så er der altså tale om en særdeles lukrativ aftale for Real Madrid.

Det er forklaringer som denne, der gør mig bange. Vi har en ekstra udgift til betaling af lån på 29 millioner, men vores indtægter øges med 150 millioner, og derfor er det en god aftale. I de 150 millioner står der intet om, at det er et ekstra overskud. Der er altså ikke fratrukket udgifter, der kommer som følge af den ekstra aktivitet.
Hvis udgifter udgør 130 millioner, så taber vi 9 millioner om året. Hvis der ikke er ekstraudgifter som følge af den ekstra aktivitet, hvorfor skriver man så ikke bare, at byggeriet forventes at øge bundlinjen med xxx. En høj toplinje har aldrig været godt i sig selv.

Lad os nu vente med at hylde Perez :-)

5 år 9 måneder siden #4 af Ramos4

BBB skrev:

Det er forklaringer som denne, der gør mig bange. Vi har en ekstra udgift til betaling af lån på 29 millioner, men vores indtægter øges med 150 millioner, og derfor er det en god aftale. I de 150 millioner står der intet om, at det er et ekstra overskud. Der er altså ikke fratrukket udgifter, der kommer som følge af den ekstra aktivitet.
Hvis udgifter udgør 130 millioner, så taber vi 9 millioner om året. Hvis der ikke er ekstraudgifter som følge af den ekstra aktivitet, hvorfor skriver man så ikke bare, at byggeriet forventes at øge bundlinjen med xxx. En høj toplinje har aldrig været godt i sig selv.

Lad os nu vente med at hylde Perez :-)

Ah mon ikke at det kommer til at give overskud? Ellers er det da et vanvittigt projekt at låne 4 milliarder, hvis man regner med at det giver underskud på sigt :D

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 år 9 måneder siden #5 af Fondo_Sur
@BBB

Ja, der er også udgifter for Royal Arena eller Parken, men indtægterne for store arrangementer overstiger dem jo klart. Ellers havde man ikke afholdt dem. Eller skriver du om noget andet?

5 år 9 måneder siden #6 af BBB

Fondo_Sur skrev: @BBB

Ja, der er også udgifter for Royal Arena eller Parken, men indtægterne for store arrangementer overstiger dem jo klart. Ellers havde man ikke afholdt dem. Eller skriver du om noget andet?

Det satser vi da på. Det hjælper bare ikke på artiklen, at man sammenligner en øget omsætning med en (af flere) øgede omkostninger.

Hvis nu du har lånt penge, så du får mere plads til at drive din restaurant på. Det giver mulighed for flere betalende gæster. Hvis vi siger, at du har lånt penge af mig, og du skal betale en krone om dagen for at betale dem tilbage, så kan du ikke pege på din omsætning og sige, at den kan stige med to kroner , så det er en let investering. Du skal muligvis også bruge flere tjenere. Maden, som de ekstra gæster spiser, koster også noget. Det koster flere penge at varme den ekstra plads op. Du skal måske også have en ekstra kok, så du kan følge med efterspørgslen. Måske skal køkkenet også gøres større.

Pointen er, at der kan være mange udgifter, der følger med en øget omsætning. Artiklen giver ikke mening, for man sammenligner bananer med bananplukkere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Fondo_Sur

5 år 9 måneder siden #7 af -#7-
Man kan sige mange ting om Perez, men lige på det økonomiske område, så må jeg sige at jeg stoler 100% blindt på ham.

Men jeg gad godt vide hvordan det stiller klubben, hvis man som jeg tror, ikke kan have et fyldt stadion tidligst i 2022. Vil det nye stadion så bare være en kæmpe udgift, som kan stille klubben endnu længere tilbage i forhold til de klubber som er ejet af Qatar, og generelt bare de engelske klubber.

Jeg skal også sige at jeg selvfølgelig overhovedet ikke er ekspert på det her område, eller har sat mig 100% ind i det, men jeg kan huske hvordan Arsenal i mange år var hæmmet på grund af gælden for Emirates Stadium, og det har jo sat dem endda meget langt tilbage i England. Det er jo det absolutte skrækscenarie synes jeg.

DC19

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 9 måneder siden #8 af 9eren
Spillerne er gået ned i løn, ingen transfers i denne sæson og klubben står foran en lang sportslig krise som man forventede efter et salg af Cr7 og ingen ordentlig erstatning kom til. Hvad er det du stoler på omkring Florentino Perez? Manden er i øvrigt en fantastisk dygtig taler og kan få selv de mørkeste tider til at se meget lyse ud og forblinde sine fans i sådan en grad, at klubbens medlemmer vil sørge for at han sidder til hans sidste åndedræt. Aldrig har jeg oplevet et så dårligt projekt som det vi har nu.

5 år 9 måneder siden #9 af Estadio Santiago Bernabéu
Ingen tvivl om at Perez er god til at fokusere på det positive. Det er mega normalt i politik at den siddende magtindehaver fokuserer på det positive og oppositionen fokuserer på alt hvad der ikke er gået så godt. Perez kan godt få et minus point for netop dette, men så er det et meget lille minus fordi det ændrer sig ikke når en ny præsident kommer til. Og det har heller ikke ændret sig om 50 år i politik eller Real Madrid.

Han skal også have ros og ikke ris for at få spillerne til at gå ned i løn uden interne stridigheder.

Real Madrid CF har generelt handlet med respekt i de fleste henseender under Perez. Naturligvis er der undtagelser som f.eks i forbindelse med Raul og Casillas men de er i fåtal. Han formår om nogen at skabe relationer internt og eksternt og det kan mærkes. Klubben bliver ikke uvenner med samtlige andre klubber hver gang der handles en spiller. Tværtimod faktisk. Hvis man sammenligner med de evige rivaler fra Barcelona, så er de selv proklameret i høj morale og det virkede også i et årti. Men hele verden har for længst gennemskuet af morale og etik er noget de ser højt på i FCB. Når udefrakommende skal finde på noget negativt om Real Madrid, så nævner de at Ramos er en bisse og så løber de tør for angreb.

For mig at se er det største problem med vores præsidentembede i klubben at der reelt ikke er konkurrence til papa Perez.

Hele debatten om omsætning vs. overskud er naturligvis utrolig vigtig. Omsætning kan kun bruges til meget lidt, hvis der ikke følger overskud med. Når det så er sagt så har jeg, ligesom -#7-, fuld tiltro til Florentino og hans folk. De har i modsætning til de fleste andre personer, der har siddet så længe på magten, stadig absolut ingen interesse i egen vinding men tænker udelukkende på klubben. Sådan fremstår det i hvert fald for os fans. Jeg er naturligvis klar på at æde den i mig, hvis jeg bliver modbevist :)

Og så skal vi naturligvis have sponsor på stadionnavn. Alt andet er useriøst og svarer til at have 'rene trøjer' uden Teka, Siemens, bwin, Fly Emirates og hvad de ellers har heddet. Jeg ved godt den ikke er sjov i starten men efter få år har vi vænnet os til navnet.

Fremtiden er lysere end nutiden!
Hala Estadio Santiago Bernabéu
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Estadio Santiago Bernabéu.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

5 år 9 måneder siden #10 af DeLaRed
Der er vist nogen her der enten ikke er gamle nok eller bare lykkeligt har glemt de 3 år vi havde med Calderón på Præsident posten:

Vi gik igennem 3 trænere på 3 seasoner.

Vi røg ud af CHL i 16. dels finalen i alle 3 seasoner. (Hvilket også siger noget omkring hvor svag La Liga generelt var i de år)

Vi købte spillere så som:
Gago, Emerson, Drenthe, Metzelder, Heinze, Saviola, Faubert, Cassano, Huntelaar
Ingen af disse spillere, på toppen af deres karriere, var gode nok til at kunne indgå i vores nuværende start-opstilling.

Vi vinder Ligaen i 06/07, med samme pointtal som Barcelona, hvor det kun er marginalerne der giver os mesterskabet. Og dettemesterskab blev kørt hjem med den mest defensive organisation under Capello vi har set de seneste 20 år i Madrid.(dog alt respekt for st Capello kunne hive mesterskabet hjem, men kønt var spillet sku ikke)

I 07/08 vinder vi den hidtil billigste La Liga title, da Barca kun henter sølle 67 point og er i en kæmpe spillemæssig krise, Villarreal ender på 2. pladsen og det vil jeg godt have love til at kalde et meget nemt mesterskab.

I 08/09 Vinder vi ingen ting

OgI hele perioden formår vi heller ikke at vinde Copa Del Rey.

Så inden vi smider Perez under bussen, skal vi lige tænke på hvad alternativerne er.

Hele denne snak om profit osv er jo i sidste irrelevant, da den eneste grund til at et sådanne projekt ikke kommer til at lave profit er pga Covid, men beslutningerne omkring projektet blevet lavet langtids før Covid fandtes.

Og efter Covid kommer dette stadion også til st genere store summer penge, og her skal vi igen tænke langsigtet, dette er ikke en beslutning der er truffet så vi kan få flere penge i kassen til næste sommers indkøb, dette er en investering der de næste 20år skal sikre mange mange millioner på real Madrids bundlinje.

Når det så er sagt, så forstår jeg godt kritikken af Perez, Zidane og alle mulige andre der har med klubben at gøre, for vi har sku ret til st være frustrede i denne situation. Men når hi har råbt og skreget nok, og fået frustrationerne ud, så skal vi også tage en dyb indånding og så tænke tilbage på en tid som var langt værre, og her skal vi ikke længere end 11-13 år tilbage i tiden, hvor vi blev ydmyget i CHL i 3 år i træk, hvor spillestilen skiftede identitet hver sommer og spillertruppen var usammenhængende og vi ofte så ugidelige præstationer fra Real. Og noget at dette kan vi naturligvis godt ligge tilbage på Perez, da det var ham der videre leverede en en ubrugelig trup til Calderon, men det var så også Perez der efterfølgende fik os ud af den krise igen, og soden han har givet os et hav af pokaler og en masse gode minder i løbet af det sidste årti.

Så jeg vil hermed lige mane til besindighed, og så få folk til st tænke på hvad alternativet til Perez måske er, for med Perez ved vi generelt hvad vi får, men en ny præsident kunne ligeså godt vise sig at blive en Bartomeu-agtig historie!

Og så lige et skud ud til i eftermiddag, lad os håbe vi som minimum får en god kamp, selvom Barca pt må være favoritter til sejren!

Donde está la biblioteca?

5 år 9 måneder siden #11 af -#7-
@DeLaRed

Hvorfor skriver du det ikke bare som det er? Vi ved sgu da godt, at den eneste grund til at du ikke kan lide Calderon, er fordi Helguera blev solgt i hans præsidentperiode :-D

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 9 måneder siden #12 af DeLaRed

-#7- skrev: @DeLaRed

Hvorfor skriver du det ikke bare som det er? Vi ved sgu da godt, at den eneste grund til at du ikke kan lide Calderon, er fordi Helguera blev solgt i hans præsidentperiode :-D

Shit, havde sku håbet på der ikke var nogen der læste imellem linjerne;-)

Folk taler meget om at vi ikke rigtig har kunne erstatte Ronaldo, men faktum er jo at ALLE vores problemer bunder i at vi aldrig har erstattet Helguera (hvilket jo i og for sig også har været komplet umuligt indtil videre)

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum