Optakt: Shakhtar Donetsk - Real Madrid, Champions League, 5. spillerunde

2 måneder 3 uger siden #73 af Fondo_Sur

Real HWL skrev:

nono skrev: Ring til Bielsa.

Og det kan kun gå for langsomt.

Eller Setien. Og derefter Koeman, når han er blevet ledig. Også bim bam, så får Asensio pludseligt hurtige fødder, Vinicius lærer at afslutte, Rodrygo får sig en fysik, Jovic tør at gå over fodgængerfeltet selv osv. osv.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 3 uger siden #74 af JesperThomsen
Bum! 1-0 til inter og nu kan real selv afgøre sagerne :)

2 måneder 3 uger siden #75 af Henke

DeLaRed skrev:

Bismo skrev:

Henke skrev: Er der virkelig stadig nogen, som mener, at Zidane er den rette træner?

@Kratmus og co.

Jeg siger ikke ZZ er det bedste valg, men tidligere paa dagen stillede jeg et spoergsmaal om hvem der ellers ville kunne faa mere ud af dette spiller materiale og hvordan?

Faktum er der er ingen anden traner i verden der faar Lucas Vasquez til at vaere en solid loesning paa Hoejre back!
Der er ingen anden traener der pludselig faar Mendy til at vaere bedre i pasnings spillet
Der er ingen anden traner der faar Benzema til at blive skarpere i afslutningerne(slet ikke naar han foerst lige er kommet retur fra skade)

OG der er ingen anden traener i Madrid's historie der har staaet overfor saa mange skader paa saa kort tid!

Jeg er ligesaa frustreret som alle andre, jeg kan bare ikke se hvad en anden traener skulle goere bedre pt! Faktum er man faar ikke et bedre udtryk paa banen naar holdet er fyldt med 2/3. valg paa 50% af alle pladser, og man saa kun har 4. valg tilbage at smide paa banen i 2. halvej! Ihverflad ikke med de 2/3/4 valg vi pt har at byde paa!

Hvordan ved du, at der ikke findes en anden træner, som ville være i stand til nogle af de ting du nævner? Solaris hold spillede bedre fodbold, og det med nogenlunde de samme spillere. Det er vel nærmest kun under Solari, at Vinicius har spillet fornuftigt. Solari forstod også, at det var nødvendigt at bænke Marcelo.

Ranieri gjorde Leicester til mestre med en klub, som med nød og næppe undgik nedrykning sæsonen før. Så lad nu være med at sige, at ignen andre trænere kunne få bedre resultater ud af Reals nuværende trup.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

2 måneder 3 uger siden #76 af Real HWL

Bismo skrev: Bielsa vs. vores primadonnaer lyder som en eksplosiv cocktail. Tror ikke, det kommer til at gå desværre. Ramos m.fl. ville ikke acceptere at arbejde under en så krævende en træner. Det skal helst være en mere diplomatisk type som Poch.

Han er den eneste der er iskold nok til at lede den her trup, der har glemt hvem de er og hvem de spiller for.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

2 måneder 3 uger siden #77 af DeLaRed

Fondo_Sur skrev:

Real HWL skrev:

Eller Setien. Og derefter Koeman, når han er blevet ledig. Også bim bam, så får Asensio pludseligt hurtige fødder, Vinicius lærer at afslutte, Rodrygo får sig en fysik, Jovic tør at gå over fodgængerfeltet selv osv. osv.

Dit perspektiv af Jovic er spot on!

Donde está la biblioteca?

2 måneder 3 uger siden #78 af longwind

-#7- skrev:

DeLaRed skrev:

Bismo skrev:

Henke skrev: Er der virkelig stadig nogen, som mener, at Zidane er den rette træner?

@Kratmus og co.

Jeg siger ikke ZZ er det bedste valg, men tidligere paa dagen stillede jeg et spoergsmaal om hvem der ellers ville kunne faa mere ud af dette spiller materiale og hvordan?

Faktum er der er ingen anden traner i verden der faar Lucas Vasquez til at vaere en solid loesning paa Hoejre back!
Der er ingen anden traener der pludselig faar Mendy til at vaere bedre i pasnings spillet
Der er ingen anden traner der faar Benzema til at blive skarpere i afslutningerne(slet ikke naar han foerst lige er kommet retur fra skade)

OG der er ingen anden traener i Madrid's historie der har staaet overfor saa mange skader paa saa kort tid!

Jeg er ligesaa frustreret som alle andre, jeg kan bare ikke se hvad en anden traener skulle goere bedre pt! Faktum er man faar ikke et bedre udtryk paa banen naar holdet er fyldt med 2/3. valg paa 50% af alle pladser, og man saa kun har 4. valg tilbage at smide paa banen i 2. halvej! Ihverflad ikke med de 2/3/4 valg vi pt har at byde paa!

Ligesom Zidane fik enormt gode kort på hånden første gang han blev ansat, med en rigtig god trup, ligeså uheldig har han været i den her anden omgang, med skader og corona osv.

Men til syvende og sidst ligger ansvaret altså hos ham, uheld eller ej. Og for første gang må jeg nok desværre erkende overfor mig selv at Zidane ligner ikke længere en mand, som gider være træner. Ikke her i hvert fald. Og uanset om spilleren hedder Lucas, Benzema eller Jens Stage, så skal man altså kunne se noget motivation hos spillerne, som det absolutte minimum, især efter en blamage som i weekenden. Så må spillet være som det er.

Den her kamp var sindssygt vigtig, og spillerne gad ikke vinde den, hverken for dem selv, eller for Zidane. Derfor må man nu for alvor kigge på alternativer.

Zidanes offensive taktik var jo altid mest fokuseret på at få bolden op til de tre forreste og så lad deres kreativitet skabe chancerne. Nu har truppen ingen kreativitet på den sidste tredjedel, og Zidane har ingen taktiske løsninger der kan skabe chancer gennem holdspil frem for individualisme.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Ramos4, Henke

2 måneder 3 uger siden #79 af Real HWL

Fondo_Sur skrev:

Real HWL skrev:

Har du et bedre forslag? Vi skal have en træner der kan sætte sig i respekt. Det kan Bielsa om nogen. Pengene til en ny trup findes kun i Football Manager. Så det skal være en træner der kan få det bedste ud af det lort han har at arbejde med.
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden ved Real HWL.

2 måneder 3 uger siden #80 af longwind
En ny træner vil givetvis give en ny energi i starten, men det er ikke sikkert at det er den gode løsning på langt sigt. Mere end noget andet skal spillerne tage sig sammen. Selv med Peter Palland på trænerbænken skal holdet kunne præstere bedre end det her.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

2 måneder 3 uger siden #81 af nono
Jeg elsker Zidane, men kritikken af at manden ikke har et koncept står jo i lys luge når de individuelle præstationer er fuldstændig ikke eksisterende. Som "hold" spiller vi jo fuldstændig uden ideer og som en rigtig dårlig Fifa-playstation spiller: Løb til bagkanten, slå den blindt indover og håb på det bedste. Zidane formår ikke at finde hverken kombinationer offensivt eller taktiske oplæg der skaber plads til spillerne.

Jeg savner virkelig at se Real Madrid spille god fodbold med spillere der bevæger sig for hinanden og kombinerer med hinanden. Det her Real Madrid hold er stakatisk og forudsigeligt. Selv den "gode" kamp mod Inter var dræbende uinspirerende og mindede, i bedste fald, om Guardiolas Barcelona på en rigtig skidt dag med endeløse afleverings-serier ml., midtbanen.

Nu hvor vi ingen individualister har giver det bare virkelig god mening at tage hul på et koncept og revitalisere fodbold-filosofien og hvem bedre hertil end Bielsa? Som tingene ser ud nu er det jo rigtigt at hverken Mbappe eller Halland ville gøre en kinamands forskel. Om det er Lucas V eller Mbappe der slår indlægget ind til et tomt felt kan vel komme ud på et...

2 måneder 3 uger siden #82 af -#7-

longwind skrev:

-#7- skrev:

DeLaRed skrev:

Bismo skrev:

@Kratmus og co.

Ligesom Zidane fik enormt gode kort på hånden første gang han blev ansat, med en rigtig god trup, ligeså uheldig har han været i den her anden omgang, med skader og corona osv.

Men til syvende og sidst ligger ansvaret altså hos ham, uheld eller ej. Og for første gang må jeg nok desværre erkende overfor mig selv at Zidane ligner ikke længere en mand, som gider være træner. Ikke her i hvert fald. Og uanset om spilleren hedder Lucas, Benzema eller Jens Stage, så skal man altså kunne se noget motivation hos spillerne, som det absolutte minimum, især efter en blamage som i weekenden. Så må spillet være som det er.

Den her kamp var sindssygt vigtig, og spillerne gad ikke vinde den, hverken for dem selv, eller for Zidane. Derfor må man nu for alvor kigge på alternativer.

Zidanes offensive taktik var jo altid mest fokuseret på at få bolden op til de tre forreste og så lad deres kreativitet skabe chancerne. Nu har truppen ingen kreativitet på den sidste tredjedel, og Zidane har ingen taktiske løsninger der kan skabe chancer gennem holdspil frem for individualisme.

Åh, jeg synes sgu det er for letkøbt, især efter en dag som idag, at sige at Zidane ikke har taktisk forståelse og løsninger, det må jeg nok indrømme. Under hans første periode synes jeg faktisk der var mange gode kampe, især da Isco kom mere ind på holdet istedet for Bale. Og jeg ved ikke hvad han præcist sagde eller gjorde i halvlegen mod Juventus i finalen, men i anden halvleg smadrer vi italienerne fuldstændig, så noget kan Zidane altså.

Og her i hans anden periode formåede han at lukke af i defensiven, som nærmest aldrig har været bedre. Klart det ikke er ligeså sexet eller Real Madrid-agtigt som en god offensiv, men det indbragte trods alt et mesterskab.

Men med det sagt, så er defensiven nu som den plejer at være fristes man til at sige, og offensiven kunne ikke skyde hul i en våd papkasse, så jeg tror egentlig vi er enige om at tiden er ved at løbe ud for Zidane.

En sjov og vittig signaturtekst

2 måneder 3 uger siden #83 af Ramos4

Fondo_Sur skrev:

Real HWL skrev:

Spørgsmålet er som om Zidane har været inde over alle vores dårlige handler. Militao, Jovic, brasilianerne osv.

Mendy er vel ZZ’s bedste køb og selv han er vel ikke mere end en god spiller - uden at være blændende.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

2 måneder 3 uger siden #84 af Thomaskjensen
At vi taber 2 kampe til et hold fra Ukraine, sammenlagt 5-2 så er den galt overalt.
Jeg er så heller ikke fan af at skifte træner i tide og utide, såtil der er 15-20 kampe tilbage, så en ny kan komme ind og lære truppen at kende.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.