Budgettet sænkes med 300 millioner €

3 år 3 måneder siden #1 af Administrationen
Corona-krisen er...

Corona-krisen er hård ved Real Madrid og det blev tydeligt, da man i går fremlagde økonomien for sæsonen 2019/20 og offentliggjorde budgettet for 2020/21.

Budgettet falder nemlig med hele 300 millioner € til den kommende sæson til 617 millioner € og det er især manglen på tilskuerindtægter, som tvinger Real Madrid til at spænde livremmen ind.

Indtægterne i forgangne sæson faldt med 106 millioner €, svarende til 13% af det forventede og at man alligevel ender ud med et beskedent overskud på 300.000 €, vidner om at man i god tid har forholdt sig til Corona-krisen og truffet de nødvendige beslutninger.

Det betød dog, at man var nødt til at optage to banklån på samlet 200 millioner €, som skal afdrages over henholdsvis 5 og 3 år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 3 måneder siden #2 af 9eren
Så skal der vel også optages et stort lån for at financiere et indkøb af Haaland og/eller Mbappe. Medmindre vi kan sælge en del spillere som kan give lidt penge i kassen. Vi har så vist os bedte til at låne spillere ud fremfor at sælge.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #3 af DeLaRed

9eren skrev: Så skal der vel også optages et stort lån for at financiere et indkøb af Haaland og/eller Mbappe. Medmindre vi kan sælge en del spillere som kan give lidt penge i kassen. Vi har så vist os bedte til at låne spillere ud fremfor at sælge.


Nu ved jeg ikke om der skal lån til eller hvordan man ellers vil financiere en aktiv sommer næste (har dog personligt min tvivl omkring om vi overhovedet får de stjerne vi drømmer om næste sommer, ud over at vi skal finde penge til det, skal vi samtidigt også håbe på at de 3-5 spillere vi virkelig gerne vil have ikke når at forhandle nye kontrakter med endnu højere frikøbs klausuler, inden vinduet åbner)

Men for at skaffe penge kunne vi jo starte med et Black-Friday udsalg af den døde vægt vi pt slæber rundt på:

Marcelo: 2.5m
Jovic: 40m
Isco: 25m
Ceballos: 15m
Mayoral: 5m
Vallejo: 2.5m
Bale: 0m

Hvis rygterne taler sandt så har en spiller som Haaland en frikøbs klausul på 75m på nuværende tidspunkt, så den handel ville kunne financieres med de ovenstående salg af spillere, uden at truppen på nogen position ville stå svagere.

Og hvis man så ikke har flere penge til indkøb derefter, så må man ho hive folk som Brahim og Kubo hjem, ikke at de bliver næste seasons Galacticos, men de kommer med sikkerhed til at kunne bringe noget andet end Isco og Jovic for eksempel.

Pointen er, der burde være nok af spillere vi kan sælge for at skaffe penge til et enkelt indkøb, uden at truppen står svagere når de er væk!

Vi kunne naturligvis også kigge på salg af Militao, Vasquez, Odriozola, Mariano osv, men hvis vi ikke har penge bliver de bare svære at erstatte med meget bedre spillere for deres nuværende markeds pris.

Den overhaling af truppen som vi alle krydser fingre for, har jeg pt meget svært ved at se ske.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #4 af El Siete
Det skal lige siges at budgettet er faldet 200M, da det sidste år var ca. 800M, men budgettet vil have været 900M hvis ikke for Corona og at den årlige stigning var fortsat - deraf det 300M lavere budget for næste år.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #5 af El Siete
Husk samtidig på at transfers afskrives i regnskabet over det antal år spillerens kontrakt løber. Så, køber vi Mbappe til 150M næste sommer, og på en 6-årig kontrakt, så vil det fremgå som 25M i regnskabet. Sælger vi Isco til 25M, så udligner det sig i det år.

Samtidig kan klubben jo også dele transfers op i bidder, som med Ronaldos salg til Juventus, og så betale mere når der igen er bedre tider. Hvis altså den sælgende klub er med på den ide. PSG er jo nok ligeglade, de har ikke økonomiske problemer.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #6 af Matamoro
Sælg:

Isco: 20 mio
Varane: 70 mio
Asensio: 40 mio
Militao: 30 mio
Vinicius 40 mio
Odriozola: 15 mio
Ceballos: 30 mio
Marcelo: 5 mio
Brahim: 15 mio
Mayoral 10 mio
Vallejo. 5 mio
ødegaard: 45 mio
Jovic : 20 mio

Så er der lidt rutte med igen.

Jeg håber vi køber
Dani Olmo: 40 mio
Fabian Ruiz: 50 mio
Pau Torres. 40 mio
Alaba 20 mio
Marquinhos: 70
Fabinho: 60 mio.
Gabriel Jesus: 80 mio

Og indlemmer:
Antonio Blanco
Miguel Gutierrez
Sergio Santos

Vi kunne få et dynamisk hold der kan spille hidsigt presfodbold kombineret med spillere fra den gamle garde der har rutinen.

..............................Courtois...................

Carvajal.. Torres. Marquinhos... Alaba

....Valverde......Fabinho......Ruiz

Olmo..........Jesus................Hazard

På bænken:
Ramos
Casemiro
Benzema
Kroos
Modric
Mendy
Vazquez
Rodrygo
Sergio Santos
Mariano Diaz
Nacho
Antonio Blanco
Miguel Gutierrez
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved Matamoro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #7 af -#7-
@DeLaRed

I hvilken verden ville vi kunne få 40 mio. for Jovic? Medmindre vi snakker kroner og ikke euro altså. Nu kender jeg jo din holdning til manden, så jeg ved at du er enig :-D

Drømmescenariet ville være at vi kunne bruge Jovic i en byttehandel med Dortmund, da manden trods alt tidligere har vist højt niveau i Tyskland. Men det er sandt for dyden også noget af nedgradering for Dortmund, hvis de går fra Haaland til Jovic, så posen med penge skal nok stadigvæk være af en ikke ubetydelig størrelse.

Men jeg er nu stadigvæk fortrøstningsfuld i forhold til transfermarkedet til sommer. Jeg kunne ikke forestille mig at Perez er tilfreds med tingenes tilstand, og der er samtidig et nyrenoveret stadium som skal indvies, og mon ikke han tænker at måden man gør det på, er ved at præsentere et stort navn.

Og så vidt jeg har læst, har Spaniens sundhedsminister udtalt at Spanien vil modtage vacciner nok til hele befolkningen, i løbet af næste år, så mon ikke der er udsigt til at stadioner rundt omkring i landet langsomt kan begynde at blive fyldt igen, måske allerede fra sæsonstart næste år, det må være drømmescenariet.

DC19
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved -#7-.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #8 af DeLaRed

-#7- skrev: @DeLaRed

I hvilken verden ville vi kunne få 40 mio. for Jovic? Medmindre vi snakker kroner og ikke euro altså. Nu kender jeg jo din holdning til manden, så jeg ved at du er enig :-D

Drømmescenariet ville være at vi kunne bruge Jovic i en byttehandel med Dortmund, da manden trods alt tidligere har vist højt niveau i Tyskland. Men det er sandt for dyden også noget af nedgradering for Dortmund, hvis de går fra Haaland til Jovic, så posen med penge skal nok stadigvæk være af en ikke ubetydelig størrelse.

Men jeg er nu stadigvæk fortrøstningsfuld i forhold til transfermarkedet til sommer. Jeg kunne ikke forestille mig at Perez er tilfreds med tingenes tilstand, og der er samtidig et nyrenoveret stadium som skal indvies, og mon ikke han tænker at måden man gør det på, er ved at præsentere et stort navn.

Og så vidt jeg har læst, har Spaniens sundhedsminister udtalt at Spanien vil modtage vacciner nok til hele befolkningen, i løbet af næste år, så mon ikke der er udsigt til at stadioner rundt omkring i landet langsomt kan begynde at blive fyldt igen, måske allerede fra sæsonstart næste år, det må være drømmescenariet.


Naturligvis i den verden @Matamoro lever i ;-) ;-) ;-)

Du har helt ret, vi kan hurtigt blive enige om at Jovic ikke er en kasse lunkne Odense Pils vaerd, men der er jo stadig af en eller anden maerkvaerdig grund masser af folk der mener at han er en af verdens bedste angribere, han skal baaarrreeee liiiigggeeee hhhhaaavvvvveeee 15.000 minutter endnu, saa skal det nok komme ;-) af den grund tror jeg ogsaa nok der er et par hold i baade Tyskland og Italien der mener de kan faa hans karriere tilbage paa sporet, og derfor mener jeg pt ikke at 35-40mill er helt urealistisk for Luka Flopvic.

Men en bytte handel med Dortmund, ville ogsaa vaere helt fint, bare vi faar andre kraefter ind paa holdet.

Og saa haaber jeg da at du har ret i, at Papa Perez lever en storslaaet sommer naeste aar!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #9 af Matamoro
Hvordan er jeg forbundet til påstanden om at Jovic er 40 mio værd ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #10 af DeLaRed

Matamoro skrev: Hvordan er jeg forbundet til påstanden om at Jovic er 40 mio værd ?


Det var bare en joke ;-)

Jeg staar stadig fast ved at du burde vaere foerst i koeen naar Zidane ikke indtager traener saedet mere. Med tanken paa at du vil saelge 10-15 spillere og koebe ca samme antal, samt fylde paa fra Castilla paa resten af pladserne, er jeg sikker paa du ogsaa kan narre nogen til at betale overpris for Serberen ;-)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #11 af BBB

Matamoro skrev: Vi kunne få et dynamisk hold der kan spille hidsigt presfodbold kombineret med spillere fra den gamle garde der har rutinen.

..............................Courtois...................

Carvajal.. Torres. Marquinhos... Alaba

....Valverde......Fabinho......Ruiz

Olmo..........Jesus................Hazard


Så du vil beholde 4 spillere fra den nuværende trup i startopstillingen, hvoraf den ene har været skadet i halvandet år. Selv ikke i FM vil det være en god plan :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #12 af Matamoro
Måske er det muligt at forstå , hvis man mobiliserer al fin fatteevne, at dette indlæg var et forsøg på at beskrive at klubben stadig har en del råderum på trods af krisen. Det kræver bare at man frigør sig fra ideen om at klubben skal fyre hele molevitten af på to stjerner og så ellers køre videre med den gamle udbrændte garde
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved Matamoro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce