Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, LaLiga, 13. spillerunde

5 år 7 måneder siden #49 af madrid2000

Petroleum skrev: Det er sjovt som vi for få sæsoner siden under Solari spillede ud os af alting på blot 1 uge. I denne omgang har vi lige pludselig spillet os tilbage i alle vigtige konkurrencer på 1 uge.

Jeg tænkte præcist på det samme. Barca smid os ud af copaen, selvom vi havde fået et godt resultat i første kamp. Vandt i ligaen, så ligaen blev umulig og Ajax tæskede os ud af CL. Alt sammen på hjemmebane, hvis jeg ikke husker forkert.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #50 af madrid2000

Fondo_Sur skrev: Nå, skal vi til det?

Det har i de sidste to måneder simpelthen været noget jammer af hovedløs tænkning herinde. Bevares, man bruger vel også dette forum til at give afløb på nogle frustrationer, men efter de sidste to kampe må man simpelthen indse at tage den med ro. Det er ikke tilfældigt at dette hold har skabt så mange resultater i de sidste fire år. Det er heller ikke tilfældigt at Zidane har stået bag historiske resultater i Real Madrid. Han har noget i mellem ørene. Hvis man ikke kan forstå det, så må man se noget håndbold eller læse en bog om totalfodbold.

Sæsonen er først lige begyndt.

Og lidt til underholdningen:

Elto92 skrev: Jo jo vi spiller smukt idag [mod Gladbach]. Enkelte har spillet over forventning, men lad jer nu ikke forblænde guys. Vi sidder på en kæmpe lort og aftenens kamp kommer vi til at glemme, måske allerede i weekenden...

Vi har spillet som en pose lort uafbrudt i mere end 2 sæsoner nu. Hist og pist har vi da haft et par gode kampe - som mod Gladbach og i dag, men det ændre ikke på, at vi er impotente i 80% af kampene, hvor vi spiller kedeligt, usammenhængende og generelt har svært ved at score mere end 1 mål pr. kamp.

Jeg er faktisk enig med Elto92. Et par gode kampe ændre sygt ikke på det store billede.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JesperThomsen

5 år 7 måneder siden #51 af longwind

Det har i de sidste to måneder simpelthen været noget jammer af hovedløs tænkning herinde. Bevares, man bruger vel også dette forum til at give afløb på nogle frustrationer, men efter de sidste to kampe må man simpelthen indse at tage den med ro. Det er ikke tilfældigt at dette hold har skabt så mange resultater i de sidste fire år. Det er heller ikke tilfældigt at Zidane har stået bag historiske resultater i Real Madrid. Han har noget i mellem ørene. Hvis man ikke kan forstå det, så må man se noget håndbold eller læse en bog om totalfodbold.

Elto92 skrev: Jo jo vi spiller smukt idag [mod Gladbach]. Enkelte har spillet over forventning, men lad jer nu ikke forblænde guys. Vi sidder på en kæmpe lort og aftenens kamp kommer vi til at glemme, måske allerede i weekenden...

Og på samme måde skal man heller ikke kalde sæsonen for reddet på baggrund af 3 kampe. Sandheden er jo, at selvom spillet er forbedret, så kommer vores mål jo stadig ofte på enten dødbolde eller tilfældigheder. Det er altså også lidt ironisk, at du siger, at folk på baggrund af de seneste to kampe må tage den med ro :D to måneder er da en bedre stikprøve end to kampe.

Jeg er generelt positiv, og de seneste tre kampe har set bedre ud, men holdet har simpelthen ikke nok offensiv kvalitet i truppen. Vores forreste tre tilbød heller ikke meget offensivt i dag. 2/3 af vores seneste mål i ligaen er selvmål. Så jeg har stadig svært ved at se hvor målene skal komme fra.

5 år 7 måneder siden #52 af DeLaRed
Jeg er komplet uenig i at vi har spillet daarligt idag, dette var en magt demonstration mod Europa's bedste defensiv og La Liga's 2. bedste offensiv, som vi lukker helt af for i godt og vel 90min (paa naer 2 reelle chancer).

Og til dem af jer der er efter Casemiro, tag lige at gense kampen, han er maaske ikke tone-angivende i offensiven, hvilket heller ikke er hans rolle og heller ikke noegt ahn nogensinde har vaeret saerlig god til, men rent defensiv er han et monster idag, han bryder konstant Atletico's angreb, er nede i feltet og afvaegre flere farlige situationer, og er en konstant spil station, og saa er det en fremragende header han saetter ind bag Verdens pt bedste maalmand!

Vi har nu vundet 3 vigtige opgoer i streg, og vi har gjort det overbevisende i set over all 3 kampe.

Hettil skal vi huske at spillere some Ramos og Carvajal foert lige er kommet retur fra skade, Fede er ogsaa foert klar nu, og vi mangler stadigvaek Hazard.

Jeg er personligt stolt over den maade Real er kommet tilbage paa, omen vi naturligvis aldrig skulle have siddet i denne situation i foerste omgang.

Og til alle Zidane haters, saa beviser manden altsaa igen at han gang paa gang har det taktiske overtage i de store kampe, Simeone havde intet modsvar til Real's pres-spil og vores konstante side-skift!

I koerer mig bare midt over ;-)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 år 7 måneder siden #53 af Real HWL

longwind skrev:

Og på samme måde skal man heller ikke kalde sæsonen for reddet på baggrund af 3 kampe. Sandheden er jo, at selvom spillet er forbedret, så kommer vores mål jo stadig ofte på enten dødbolde eller tilfældigheder. Det er altså også lidt ironisk, at du siger, at folk på baggrund af de seneste to kampe må tage den med ro :D to måneder er da en bedre stikprøve end to kampe.

Jeg er generelt positiv, og de seneste tre kampe har set bedre ud, men holdet har simpelthen ikke nok offensiv kvalitet i truppen. Vores forreste tre tilbød heller ikke meget offensivt i dag. 2/3 af vores seneste mål i ligaen er selvmål. Så jeg har stadig svært ved at se hvor målene skal komme fra.

Når vi spiller som idag kan det da være pisse ligegyldigt hvor målene kommer fra. Det kan godt være Benzema ikke scorede, men han spillede da en fremragende kamp alligevel. Han er her der og alle vegne. Han tonser rundt i 90 minutter. Nævn en angriber i hele verden der arbejder mere for sit hold end ham? Det er simpelthen hjernedødt at man kun måler en angribers indsats på mål. Heldigt for Oblak at han ikke havde klippede sine negle her til morgen, for så havde Benzema da også banket den bold op i krogen. Der hvor jeg syntes vi har et problem, er kanterne, der mangler vi simpelthen kvalitet. Selvom Lucas også spillede en flot kamp idag.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, DeLaRed

5 år 7 måneder siden #54 af Steen
Credit where it's due; spillet og de taktiske dispositioner var ganske gode i dag, ligesom de var mod Gladbach. Fint at se, at holdet godt kan finde ud af spille sådan, når de gider. Forhåbentligt begynder de også at tage de mindre kampe seriøst, så kan det være, at man kan håbe på titler når sæsonen slutter.

Forsvaret og midtbanen viser i øvrigt klasse, hvis bare man havde to kanter, som en klub af denne størrelse fortjener, for så kan man helt klart kæmpe med mod Bayern eller Liverpool.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Fondo_Sur, JesperThomsen, Ramos4, DeLaRed

5 år 7 måneder siden #55 af Ramos4
Djævlen er i detaljen. Det hele er jo ikke bare sort/hvidt. Zidane er super god til at sætte holdet op til de her store kampe og vi vinder de fleste. Men lige så gode vi er her, lige så ringe har vi været mod mindre modstandere.

Om det er fordi truppen mangler kvalitet, eller fordi Zidane ikke kan skabe en spillestil - eller en blanding - det er jo så uvist.

Hvis og når vi får et par gode fløje, så må Zidane og holdet for alvor stå sin prøve. Indtil da må vi vinde kampene på bedst måde vi kan. I aften var en god indsats og en god sejr. Kudos til træneren og holdet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #56 af 9eren
Så er det godt vi skal igennem et stramt pakket program i la liga, hvor vi evt kan sætte os selv på en midlertidig første plads

5 år 7 måneder siden #57 af Thomaskjensen
Ja det er da fedt med de sidste 3 sejre, men det betyder jo mindre i det lange løb.
Det er vel i disse kampe vi alle forventer at holdet levere på max men det ændre ikke på mit billede at Zidane og hans manglende taktik.
Jeg ved heller ikke rigtig hvem der har fået sat gang i spillerne, er det ZZ eller er det pressen, som med al ret har været ude med riven og kritiseret alt og alle...

For havde vi nu vundet de kampe vi skulle havde vunde, og tabt i weekenden så havde vi jo lagt på samme antal point som AM, ja eller nr. 1 i ligaen. Vi havde kunnet stille med reserverne i den sidste kamp i CL.

Nu har vi haft 3 kampe hvor spillerne har givet alt, de har spillet fantastisk, men hvor længe kan de holde til det?

Man vinder LaLiga når man vinder de enkle kampe, når vi vinder uden at spille godt. Man vinder mit hjerte når det ikke er nok at vinde, vi skal spille flot, og det gør vi ikke, og det har vi ikke gjort længe.

5 år 7 måneder siden #58 af Madrid1998
Synes vi spillede rimelig flot de sidste 2 kampe, i hvert fald. Jeg er dog enig i, at vi har skuffet fælt, mod de mindre hold i kampe som var et must-win. Lad os dog håbe det ændrer sig nu, ofte er det psykiske den største faktor, og vi var nu også ramt af en masse skader. Jeg elsker Zidane for den legende han er, men jeg vil aldrig stille mig tilfreds med ham som træner. Synes han har draget fordel af tidligere træners arbejde. Min drøm er stadig en klar taktisk plan, hvor alt bare fungerer som en maskine, lidt ligesom Bayern München, eller Barca 09-13. Hvem der kan tilføre os dette er et godt spørgsmål, men uagtet synes jeg Zidane skal træde fra ved slutningen af sæsonen, forhåbentligt med en sidste titel eller 2. Vi er heldige, at Barcelona er elendige i år, og Atm skal nok tabe point. Vi er trods alt stadig et sindssyg godt hold, gode nok til at vinde ligaen igen. Håber lidt på en pocchettino. Han vandt ikke nogle titler i spurs, men han skabte et rigtig godt hold, og var god til at bruge samt udvikle de unge spillere. Kommer han til Real, vil han have en del bedre spillere, ressourcer og muligheder, end han havde i spurs.

Leveret af Kunena Forum