Uafgjort i rodet affære
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid var lørdag aften på besøg på La Romareda til besøget hos Zaragoza og det var to hold, som har tankerne vidt forskellige steder.
Hjemmeholdet har blikket rettet mod nedryknings-zonen, mens José Mourinhos tropper i tankerne er fremme ved onsdagens CL-kamp mod Galatasaray, hvilket opstillingen i nogen grad også afslørede alt om. Det blev da også en rodet affære, som endte med en point-deling efter 1-1.
Der var ikke spillet mere end 6 minutter før Diego López måtte gå den kedelige tur ind i nettet for at hente bolden ud efter Rodri var blevet sendt alene mod mål og sikkert bragte hjemmeholdet foran. Det er dog en situation, som Real Madrid har prøvet mange gange før i denne sæson og derfor lod man sig ikke gå på af modgangen og man kunne sandsynligvis have fået mere ud af sine angreb, hvis eksempelvis Higuaín havde haft lidt mere tro på tingene, men han virker som et fremmedlegeme på holdet i øjeblikket.
Derfor skulle første store chance også komme efter tilfældigt spil, hvor Roberto i Zaragoza-målet ikke fik bokset bolden ordentligt væk og i den efterfølgende tumult var det Zaragoza, som kunne ekspedere bolden ud til hjørne, som der ikke kom mere ud af.
Hvem går man til, når der skal scores mål? Det spørgsmål er omtrent lige så nemt at svare på, som at indgive korrekte stemmer til FIFA, men for en god ordens skyld: Cristiano Ronaldo. Efter 38 minutter dukkede han op og sendte køligt bolden ind bag Roberto og så var der balance på måltavlen, mens der på banen stod Real Madrid på det meste og det kunne man have udnyttet bare få øjeblikke senere, da Essien lige fik presset sig foran en Zaragoza-forsvarer og headet på mål, men denne gang klarede Roberto i fin stil.
Zaragoza nåede dog lige at vise tænder, inden den udmærkede Undiano Mallenco fløjtede til pause.
José Mourinho foretog ikke nogen ændringer i pausen og måske havde han også fornemmet, at Real Madrid var på vej til at overtage styringen af kampen og det var tæt på allerede efter tre minutters spil, da først Cristiano Ronaldo skød lige på Roberto, men riposten havnede hos Marcelo, som høvlede bolden på træværket.
Real Madrid manglede dog den sidste nøgle til at få lukket op for Zaragoza-defensiven og derfor tog Mourinho en drastisk beslutning med en halv time igen, da han i et hug indskiftede Khedira, Özil og Di María i stedet for Arbeloa, Callejón og Kaká.
Hvor Real Madrids udskiftninger var iskold beregning fra Mourinho, blev Manolo Jiménez på Zaragoza-bænken tvunget til at foretage et par af sine udskiftninger på grund af skader til Opoño og Rodri, men hjemmeholdet kæmpede en brav kamp for at holde stand.
Og Zaragoza kunne såmænd være smuttet med alle tre points, hvis ikke Diego López havde disket op med en fantomredning 12 minutter før tid, da han tæt under mål måtte redde et hovedstød til hjørne.
Men det blev ved 1-1 og det kan begge hold nok godt stille sig tilfredse med, når man ser samlet på aftenens præstation, som bestemt ikke var noget at råbe hurra for.
Kampfakta:
Zaragoza – Real Madrid 1-1 (1-1)
1-0 Rodri (6.)
1-1 Cristiano Ronaldo (38.)
Dommer: Undiano Mallenco
Gule kort: Loovens, Rodri, Álvaro (Zaragoza), Modric, Ramos (Real Madrid)
Røde kort: Ingen.
Real Madrids hold: Diego López; Arbeloa (Khedira, 59. min.), Pepe, Ramos, Marcelo; Essien, Modric; Kaká (Di María, 59. min.), Callejón (Özil, 59. min.), Cristiano Ronaldo, Higuaín.
Zaragozas hold: Roberto; Sapunaru, Álvaro, Loovens, Abraham; Movilla, Apoño (Romaric, 52. min.); Edu Oriol (Wilchez, 83. min.), Rodri (Víctor, 63. min.), Montañés; Hélder Postiga.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg håber den kommende træner praktisere spil i de små rum og genpres, det går ikke at man spille på denne her måde i La liga.
Jeg elsker simpelthen Cristiano's vinder mentalitet, flere skulle tage lære af ham.
Lad endelig Zaragoza rykke ned hvor de høre til!
EDIT: Stærk kamp iøvrigt af Diego Lopez, fantastisk redning til sidst.
Mourinho græder, og jeg græder med ham...en skam at han ikke kan spare et par spillere til en kamp mod et bundhold i Ligaen uden dårlig resultat. En rodebutik. at se på, ingen styr på en skid. Men det er nødvendigt at spare på nogle spillere engang imellem og især få dage før vigtige kampe som de 2 mod Gatalasary.
En fejl er registreret i øverste indlæg, det var ikke Modric der fik gult kort, men Arbeloa.
Op på hesten igen!!!!! Vi kender vores spillere, og ved hvad de kan gøre, og det er det de er bedst til....SEJR PÅ SEJR
Har valgt at takke af på forum!
- messifan34
- Gæst
-
sry også lige 5-1 kampen mod atl.bilbao, ellers ikke meget at råbe hurra for i denne sæson.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Di Maria er med rette blevet meget udskældt denne sæson, men hold nu op han spillede en flot kamp i aften, flotte driblinger gode spilninger.
Faktisk den bedste præstation i aften imo selv med den korte tid på banen:)
Jeg er her stadig XOXO
Lopez - Der ikke noget at sige om ham. Han fortjener den målmandsplads.
Marcelo - Spiller i perioder med glæde, som da han kommer helt igennem alene mod målmanden, men laver for mange sløsede afleveringer og halter hjem, når vi mister bolden.
Ramos - Tillykke med fødselsdagen. Man kunne helt klart se at han havde tankerne et andet sted.
Pepe - Viser i dag hvorfor Varane er foran ham. Han fejl bedømmer for mange bolde og taber mange hovedstødsduel. Jeg savner at se noget mere kølighed, da han trodsalt nu er blevet 30 år gammel!
Arbeloa - Langsom, står fejlplaceret, langsom boldomgang, laver for mange frispark og spiller kun fordi han ved der ikke er andre højrebacks. Langsom.
Modric - Jeg har ondt af den spiller. Man kræver at han præstere, men glemmer hvor svært det er at styre en midtbane når halvdelen af hans medspillere er boldmongoler. Hvis han skal præstere skal han spille med Øzil og Alonso ikke med Essien og Callejon.
Essien - Spiller en fin kamp. Er ikke nogen højreback, men bedre end Arbeloa på den plads.
Callejon - Har altid sagt det og siger det gerne igen. Hvis Real ikke er foran med 3 mål, så kan han ikke spille. Mourinho må snart lære det. Callejon er en Arbeloa light.
Kaka - Prøver og prøver, men hvad nytter det når man bare ikke er bedre?
Ronaldo - Scorer et mål og burde have scoret et mere. Han ryger til tider ude af kampen.
Higuain - Der blev dømt 10 offside på os, hvor Higuain nok var skyld i over halvdelen. Jeg hader når han løber ude ved kanten og kan ikke forstå det. Ja det fint, hvis Benzema spiller samtidigt, men vi har kun én angriber, så bliv nu bare derop.
Khedira - Var en oplagt indskifter. Bryder spillet og lavede nogle gode løb. God indskiftning.
Øzil - Alle roser ham til skyerne. Ja når han spiller godt er han verdens bedste på sin plads. I dag var hans niveau laver end Di marias bundniveau. Går rundt og tåger. Ja ligaen er måske næsten afgjort, men giv den da en chance!
Di maria - Bliver kritiseret af mange og ønskes væk. Jeg mener helt klart vi skal beholde ham, da han i det mindste prøver hver gang. Det ikke altid det lykkes for ham, men han skaber mange chancer og løber røven ud af bukserne hvergang. Bedste indskiftning helt klart!
Jeg ville ønske man i fodboldverden ændrede lønordningen. Jeg mener at man burde trække nogle % af en spillers løn, hvis man spiller elendigt. Det vil helt klart gøre sådan at man ikke ser på spillere som Øzil (i dag red.).
Jeg savner spillere der kæmper alt og til sæsonen er slut. Barca tabte point i dag og vi kunne havde været 2 point tættere på at indhente dem.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Hugol skrev: Mourinho klar skyldig i dette point tab.
Hvad gjorde Mourinho forkert?
Jeg har forstået at du HADER Mourinho, men forstår ikke din konstante kritik af ham.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Der er for dælen ikke nogen grund til at sparer spillere fordi vi har Galatasaray på onsdag. Holdet spiller af HT og har spillet af HT i meget lang tid. Der skal sgu fokuseres på at få spillet til at flyde. Mod Man U stank vi ligesom vi gjorde idag, men blev reddet af et rødt kort. Der er jo ik noget der er forbedret siden sæson start. Hvor svært kan det være at se ??!!
Har valgt at takke af på forum!