Mulig Mbappé-handel til sommer
Real Madrids absolutte førsteprioritet på transfermarkedet er fortsat Kylian Mbappé, og rygterne går på, at Real Madrid muligvis skal være klar på at hente ham denne sommer.
Franskmanden overvejer for tiden, om han skal forlænge med den franske hovedstadsklub, hvor hans nuværende kontrakt løber frem til 2022, og derfor ser PSG angiveligt to løsninger på situationen: Enten forlænger spilleren, ellers sælger man ham til sommer for 150-160 millioner euro, og derved vil man også frigøre lønkroner til eventuelt at hente Lionel Messi.
Ifølge MARCA har Real Madrid i princippet 125 millioner euro, som man kan bruge på transfers, men samtidig forventer man at have en årsindkomst, der er 300 millioner euro lavere end normalt, hvorfor man formodentlig er nødsaget til at sælge spillere, hvis man skal forsøge at gå efter Mbappé.
PSG er angiveligt både interesserede i Vinícius og Thibaut Courtois, og her skulle Real Madrid ikke være afvisende over for at inkludere brasilianeren i en handel, men belgieren ønsker man under ingen omstændigheder at gå af med.
Mbappé tjener i øjeblikket 18 millioner euro om året, hvorfor han i givet fald vil blive den klart bedst lønnede spiller i Real Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Burde man ikke vente 11 måneder og forhandle direkte med Mbappe-familien i januar næste år?
Men samtidig, hvis Mbappe vil væk fra PSG til sommer, kan man så risikere at han tager til City eller United?
I min verden ændrer én spiller bare ikke på dette hold, og selvom han er en fantastisk spiller, så ser jeg ikke en ny CR7, der bare kommer ind og scorer 40-50 mål pr. sæson i et lille årti.
Siden Ronaldos afgang i 2018 har man på tre år (denne sæson er der dog brugt 0 euro) brugt 520M euro på nye spillere selvom der konstant bliver snakket om at truppen skal have en overhaling. Altså, har man virkelig handlet så dårligt at fire milliarder kroner ikke har gjort noget som helst godt for truppen? Derfor, hvad nytter det at bruge en milliard mere på een spiller.
Vi har brug for Mbappe, men vi har så også lige brug for en centerback, en midtbanespiller og en angriber. Som minimum.
Jeg er i tvivl, er Mbappe den pris værd, med et år tilbage af kontrakten, eller skal pengene fordeles bedre?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Kigger vi på angrebet har vi 4 spillere på venstre kant, med en tilgang af Mbappé har vi ham og Lucas som dedikerede kanter og så Rodrigo og Assensio der kan spille pladsen.
I angrebet er Benz førstevalg også under en ny træner, så her skal der ikke bruges mange penge, Mbappé kan spille den plads også.
Midtbanen håber jeg bliver Martin, Fede, Pogba som førstevalg. Men seriøst bliver det vel Kroos, Casimiro og Fede. Tror desværre Martin ikke kommer få den spilletid han fortjener næste år heller.
I forsvaret skal vi have en backup for Mendy, en "ny" Ramos gerne i Alba.
Så 2 spillere i forsvaret.
Så med et køb af Mbappé mener jeg at vi "bare" skal hente Alba og en backup for Mendy og her har vi Nacho om der mod forventning ikke er flere penge i kassen.
Vi får jo også hjem Bale, :) ej det var jo ikke engang sjovt.
Thomaskjensen skrev: Jeg er temmelig sikker på at Mbappé er en prioritet for klubben og at man kommer gå meget langt for at få ham "hjem". Han har den X-faktor som Hazard er blevet købt for at levere
Kigger vi på angrebet har vi 4 spillere på venstre kant, med en tilgang af Mbappé har vi ham og Lucas som dedikerede kanter og så Rodrigo og Assensio der kan spille pladsen.
I angrebet er Benz førstevalg også under en ny træner, så her skal der ikke bruges mange penge, Mbappé kan spille den plads også.
Midtbanen håber jeg bliver Martin, Fede, Pogba som førstevalg. Men seriøst bliver det vel Kroos, Casimiro og Fede. Tror desværre Martin ikke kommer få den spilletid han fortjener næste år heller.
Så med et køb af Mbappé mener jeg at vi "bare" skal hente Alba og en backup for Mendy og her har vi Nacho om der mod forventning ikke er flere penge i kassen.
Kan man hente Mbappe, Alaba og Pogba begynder det at ligne noget, det er jeg enig i. Pogba har også kontraktudløb næste år, så måske man kunne gå hen og forstærke alle kæder i omegnen af 200M. Man kan være uenig i nogle af spillerne, men det ville tilføje den mængde "stjernestøv" der skal til for at begejstre fansene igen.
Men det anhænger også bare af at man får solgt de rigtige spillere og både får penge i kassen og åbnet op for lønposen. Vi har jo set før hvor svært det er at komme af med visse spillere og der er jo ingen garanti for at Bale, Isco, Marcelo og Mariano smutter her til sommer. Vi kan jo risikere at Bale bare løber sin kontrakt ud og bund og grund tager Mbappe's plads i lønbudgettet. Og samtidig skal der igen kigges på truppen i 2022, hvor Benzema, Modric, Ramos (hvis ikke allerede til sommer) skal erstattes.
Mbappe, Alaba og Pogba kunne gøre godt denne sommer, men der er bare rigtig mange hvis'er i den ligning og som tingene ser ud lige nu skal der bare renses mere ud og Mbappe alene kan ikke vende tingenes tilstand.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
El Siete skrev:
Thomaskjensen skrev: Jeg er temmelig sikker på at Mbappé er en prioritet for klubben og at man kommer gå meget langt for at få ham "hjem". Han har den X-faktor som Hazard er blevet købt for at levere
Kan man hente Mbappe, Alaba og Pogba begynder det at ligne noget, det er jeg enig i. Pogba har også kontraktudløb næste år, så måske man kunne gå hen og forstærke alle kæder i omegnen af 200M. Man kan være uenig i nogle af spillerne, men det ville tilføje den mængde "stjernestøv" der skal til for at begejstre fansene igen.
Men det anhænger også bare af at man får solgt de rigtige spillere og både får penge i kassen og åbnet op for lønposen. Vi har jo set før hvor svært det er at komme af med visse spillere og der er jo ingen garanti for at Bale, Isco, Marcelo og Mariano smutter her til sommer. Vi kan jo risikere at Bale bare løber sin kontrakt ud og bund og grund tager Mbappe's plads i lønbudgettet. Og samtidig skal der igen kigges på truppen i 2022, hvor Benzema, Modric, Ramos (hvis ikke allerede til sommer) skal erstattes.
Mbappe, Alaba og Pogba kunne gøre godt denne sommer, men der er bare rigtig mange hvis'er i den ligning og som tingene ser ud lige nu skal der bare renses mere ud og Mbappe alene kan ikke vende tingenes tilstand.
En ting er at rygterne nu gaar paa at der skal renses ud, til sommer, men tror ikke i skal regne med en kaempe udrensning paa en enkelts sommer, det tager nok 2-3 aar.
En anden ting er loen budgettet, for ud over at Real ikke har uanede maengder af penge til indkoeb til sommer, saa er budgettet til loenninger heller ikke bundloest. Mbappe vil nemt gaa hen at blive klubbens bedst betalte spiller, men samtidig gaar forlydnerne ogsaa paa at Alaba (som kan hentes gratis) kommer til at vaere en dyr dreng paa loen budgettet og saa skal vi ikke glemme at Pogba er Uniteds bedst betalte spiller og han har nok ikke i sinde at gaa ned i loen (rettere kunne man sagtens forstille sig at han vil have lidt mere i posen). Saa alle 3 paa en gang lyder paent urealistisk.
Ud over det: Hvordan kan nogen overhovedet tro at Pogba er en forbedring ifht til Kroos, Modric eller Casemiro? Som jeg ser det er han en skades-risiko og ud over det bliver han 29 iloebet af naeste season, saa vel ikke ligefrem nogen langsigtet loesning, slet ikke ifht til Casemiro som er samme alder (og tjek lige hvem af de 2 der er mest maal farlig i denne season ;-)
Donde está la biblioteca?
DeLaRed skrev:
El Siete skrev:
En ting er at rygterne nu gaar paa at der skal renses ud, til sommer, men tror ikke i skal regne med en kaempe udrensning paa en enkelts sommer, det tager nok 2-3 aar.
En anden ting er loen budgettet, for ud over at Real ikke har uanede maengder af penge til indkoeb til sommer, saa er budgettet til loenninger heller ikke bundloest. Mbappe vil nemt gaa hen at blive klubbens bedst betalte spiller, men samtidig gaar forlydnerne ogsaa paa at Alaba (som kan hentes gratis) kommer til at vaere en dyr dreng paa loen budgettet og saa skal vi ikke glemme at Pogba er Uniteds bedst betalte spiller og han har nok ikke i sinde at gaa ned i loen (rettere kunne man sagtens forstille sig at han vil have lidt mere i posen). Saa alle 3 paa en gang lyder paent urealistisk.
Ud over det: Hvordan kan nogen overhovedet tro at Pogba er en forbedring ifht til Kroos, Modric eller Casemiro? Som jeg ser det er han en skades-risiko og ud over det bliver han 29 iloebet af naeste season, saa vel ikke ligefrem nogen langsigtet loesning, slet ikke ifht til Casemiro som er samme alder (og tjek lige hvem af de 2 der er mest maal farlig i denne season ;-)
Og det var netop min tanke, skal man bruge alle pengene på Mbappe, hvis der skal skiftes ud på adskillige pladser? Udrensning på én sommer, nej næppe.
Kunne man komme af med Bale, som nok tjener tæt på hvad Mbappe tjener (eller i hvert fald Pogba) sammen med Marcelo (også en dyr herre) Isco, Mariano, m.fl, jamen så bliver der da hurtigt åbnet op. Men, at alt går op i en højere enhed og det lykkes at komme af med dem og hente de før omtalte spillere - jeg har også mine tvivl.
Vi har kørt med samme trio i årevis, 21/22 er nok Modric's sidste år, og ja, det ser sgu bare metaltræt ud på den midtbane.
Pogba kan hentes "billigt", han er en klassespiller, har kæmpe marketingspotentiale (ja, det er vigtigt) kan få fanbasen begejstret igen og lad ham nu lige blive 28 før han bliver 29 :) Husk på vi hentede Modric som 28 årig også, og det gik da vist fint nok. Jeg siger ikke Pogba er perfekt for os, jeg har før argumenteret imod at købe ham, men det går jo ikke at købe Camavinga/andet talent og så lade Kroos og co. køre videre, der skal sgu noget andet på bordet og her er en "billig" løsning af høj klasse.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Han er heller ikke høj klasse, det indebærer at man præsterer stabilt over en lang periode, ikke har for mange udsving, og kan bære holdet i modgangsperioder. Ingen af delene opfylder han. Han er en humørspiller, der slår op i banen og udviser en fornærmende mangel på moral hvis tingene ikke kører. Og han evner ikke at bære en midtbane, men præsterer nærmest udelukkende, hvis det hele spiller for holdet. Er det sådan en midtbanespiller vi skal have ind, på dette hold der er i ruiner? Nej tak.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Noget siger mig at når Zidane får en idé i hovedet, så *vil* han bare have den spiller lige meget hvad. Om så Pogba forlænger, så henter vi ham bare som 32årig for 100 mio.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det kan godt være Pogba har en høj løn, men han er samtidig en spiller Real kan hente rigtig mange penge hjem på i marketing, og, som jeg også var inde på, en spiller der måske kan begejstre fansene, i en tid hvor jeg mange steder læser at folk ikke gider at se holdet spille.
Igen, det er ikke perfekt, men i denne tid, hvor klubben har få penge og de skal bruges rigtigt, er det så mere talent pengene skal bruges på, eller hvor skal man kigge hen? Det er jo også sat ind i den kontekst at man henter Mbappe til 150M, men stadig gerne vil forstærke andre kæder.
Men jeg er da som sagt åben for gode forslag :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Ramos4 skrev: Det eneste dummere end at hente en snart 28årig Pogba, der ikke har præsteret i årevis vil da være at betale 100+ mio. euro for en 29årig Hazard.
Noget siger mig at når Zidane får en idé i hovedet, så *vil* han bare have den spiller lige meget hvad. Om så Pogba forlænger, så henter vi ham bare som 32årig for 100 mio.
Hvad skal Real Madrid gøre? Du er rigtig dygtig til at fortælle os alle, hvad Real Madrid gør galt, hvorfor jeg da kun kan forestille mig, at du ligger inde med alskens løsningsforslag på alle problemerne i klubben.
Enlighten me, please. Jeg glæder mig til at høre dem.
Edit: Dem, der er enig med dig, og der synes at være nok af dem for tiden på det her forum, må meget gerne give dig en håndsrækning.
Daniel skrev:
Ramos4 skrev: Det eneste dummere end at hente en snart 28årig Pogba, der ikke har præsteret i årevis vil da være at betale 100+ mio. euro for en 29årig Hazard.
Hvad skal Real Madrid gøre? Du er rigtig dygtig til at fortælle os alle, hvad Real Madrid gør galt, hvorfor jeg da kun kan forestille mig, at du ligger inde med alskens løsningsforslag på alle problemerne i klubben.
Enlighten me, please. Jeg glæder mig til at høre dem.
Edit: Dem, der er enig med dig, og der synes at være nok af dem for tiden på det her forum, må meget gerne give dig en håndsrækning.
Jeg kunne godt se Casemiro, Modric, Kroos, Valverde og Ødegaard fungere meget rimeligt i næste sæson. Jeg tror stadig ikke Zidane er den rette til at styre det, men kvaliteten i de 5 er god nok til både 4-3-3 eller 4-2-3-1. Hazard ville også kunne fungere centralt i 4-2-3-1, måske hans nuværende kompetencer faktisk ville være endnu bedre derinde.
Med det sagt kunne det sagtens være Pogba ville forstærke holdet, det ville han jo nok :) Men afhængig af hvor meget vi kan handle så jeg hellere der blev satset på en kant fra den højeste hylde fremfor ham, endda også en midterforsvarer da jeg synes vi er tyndere besat der.
El Siete skrev: Skal man give 100M for Pogba med et år tilbage af kontrakten, nej det er klart, men i tilfældet af at han kan hentes billigt (50-60M) eller man kan vente til 2022 og hente ham gratis, så synes jeg man skal gøre det. Vi skal jo alligevel ud og give 50-60M for Camavinga på 18 år, der skal bruge flere år på at komme i gang, eller satse på en Szoboszlai i Leipzig eller måske Aouar i Lyon, der også kommer til at koste omkring 50M. Jeg lytter gerne til gode løsninger her :)
Det kan godt være Pogba har en høj løn, men han er samtidig en spiller Real kan hente rigtig mange penge hjem på i marketing, og, som jeg også var inde på, en spiller der måske kan begejstre fansene, i en tid hvor jeg mange steder læser at folk ikke gider at se holdet spille.
Igen, det er ikke perfekt, men i denne tid, hvor klubben har få penge og de skal bruges rigtigt, er det så mere talent pengene skal bruges på, eller hvor skal man kigge hen? Det er jo også sat ind i den kontekst at man henter Mbappe til 150M, men stadig gerne vil forstærke andre kæder.
Men jeg er da som sagt åben for gode forslag :)
Til at starte med mener jeg det er forkert at goere dette op i at vi enten skal have Pogba eller Camavinga (og den nye er Aouar), der er andre midtbane spillere i verden...og spoergsmaalet vi faktisk skal stille er om det nu genetlig er noedvendigt, men det vender jeg tilbage til.
At vente til 2022...skulle vi ikke lige se hvor vi er i 2022, og husk hvis Pogba kan hentes gratis, saa kommer han uden tvivl til (ligesom man ser det med Alaba) at forlange meget mere i loen, saa man sparer ikke helt 50mill paa det (hvis vi gaar ud fra det er hans pris til denne sommer). Ud over det saa er der meget der tyder paa at en 27 aarig Pogba allerede er startet paa sin karrieres efteraar, for den Pogba du gerne vil have er jo ikke den lidt slatne gennemsnitlige midtbane spiller du ser iaar, det er derimod Pogba anno 2017-2019, men den Pogba har vi ikke set i snart 2 aar nu, saa chancerne for at dette ikke gaar hen og bliver endnu en Hazard historie er minimum 50/50.
Rent Marketings maessigt (oekonomisk) har du ret, saa er det den rigtige beslutning, men nu er det jo spillet paa banen vi beklager os over, ikke? Vi kunne jo ogsaa fyrer Zidane som traener og saa ansaette ham som spiller, det ville der vaere fantastisk mange marketings penge i, men er det klogt ifht til spillet paa banen...
En spiller der kan begejstre fans, dette kan diskuteres, som du kan hoere saa er jeg ikke saerlig begetsret, men tag mig ud ad billedet engang, og tag ogsaa alle 12-17aarige Madrid fans ud af ligningen, Madrid har nemlig et stort "aeldre" publikum, og de bliver ikke noedvendigvis forblaendet af Pogba, slet ikke naar han i sin foerste maanede i Madrid faar en ankel skade, i hans 2. maanede i Madrid faar en kaempe fart-boede og i sin 3 maanede i Madrid i et interview udtaler at "altid har droemt om at spille i PSG", alle 3 ting er noget der tidligere er sket for Pogba og alle 3 ting er plausible ting der kan ske i hans fremtid....og med Pogba paa holdet er der ingen garanti for at Madrid vinder mere eller spiller bedre fodbold (united vinder ikke pt pga Pogba, han er ikke lederen eller stjerne paa holdet mere)...saa hvorfor skulle folk hellere ville se Madrid med Pogba i start-opstillingen?
Saa tilbage til min foerste kommentar, er det nu virkelig noedvendigt. Jeg forstaar godt at folk gerne vil have at der sker noget nyt, og at nogen er traette af at se paa den "gamle-skare" af spillere, men skulle vi nu ikke starte med at fokusere paa at loese vores stoerste problemer foerst. Modric, Kroos og Casemiro er individuelt hver i saer stadig 3 af verdens bedste midtbane spillere, hvis du saa oveni i det kan faa Fede tilbage til hans form fra Okt/Nov 2020 (eller efteraaret 2019) og du formaar at integrere Odegaard paa holdet iloebet af sommeren (jge tror peronsligt ikke at Zidane fortsaetter, saa mulighed for at Martin bliver en del af holdet naeste aar lever stadig). Saa staar du stadig med en af de staerkeste (og dybeste) midtbaner i verden. Ud over det, hvis vi kigger paa denne season, saa er vores maalmands-post og Midtbane de mindste af vores problemer.
Vi har 2 store issues, og det er at vi har lukket alt for mange maal ind, hvoraf over halvdel er kommet af dumme forsvarsfejl, det er meget faa maal der scoret mod Madrid iaar, hvor man kan pege fingre af midtbanen. Og dernaest mangler vi maal og assists fra holdets offensiv, og det er naeppe heller midtbanens skyld (Kroos og Modric er iblandt de mest chance skabende spillere i europa i denne season, men vi mangler spillere der kan udnytte chancerne).
Saa imo, er det vores bagkaede og vores angreb vi i foerste omgang skal kigge paa, og med Martin retur(og et farvel til Isco) ser jeg ingen grund til at goere mere ved vores midtbane til naeste season, med 5 spillere burde vi have nok til at staa mod i en hel season, og hvis man skal bruge en sidste reserve spiller maaske tiden saa er til at vi kigger mod en defensiv midtbanen spiller ente =n hos castilla, eller hos en a de klubber der maaske rykker ned i denne season og finder et god tilbud. I sidste ende hellere bruge energien og pengene paa de omraader hvor vores problemer er stoerst, saa kan vi derefter kigge paa hvad der skal aendres i 2022. Og nu spoerger du efter loesninger, saa her kommer et bud.
Forsvar:
Med Courtois paa maal, har vi stadig en af verdens bedste, det er meget faa maal han har kunnet goere noget ved iaar. Jeg bliver personligt lidt nervoes ved tanken om en skade og saa at Lunin skal tage over, men med den nuvaerende oekonomi, saa er det en chance man maa tage.
Uanset hvad man mener om de indviduelle spillere, saa er vores bagkaede med Dani-Varane-Ramos-Mendy (og Casemiro foran dem) stadig en af verdens bedste, det saa vi i sidste season, og har vi generelt ogsaa set naar de en sjaelden gang imellem ale har spillet sammen i denne season. Problemet er de mange skader der har vaeret, fordi vi ud af de 4 reserver kun har en enkelt spller der lever op til Madrid's niveau og det er Nacho. Marcelo er slet og ret en skaendsel, Odriozola har indtil videre ikke vist at han rent defensivt har niveauet (han er for nem at skubbe af bolden, og det aendre sig ikke fremover) og uanset hvor meget fok tror paa at Militao en eller anden gang bliver god, saa har han som minimum indtil videre vaeret ligesaa negativ for Real som han har vaeret positiv, og ud over hans kvaliteter iluftspillet saa naar han ikke Nacho til sokkeholderne paa nogen andre parametre. Saa hvis man startede med at skifte ud i Reals Reserver i bagkaeden denne sommer, saa der kunne vaere mere stabilitet naar der er skader til A-kaeden, saa ville vi uden tvivl staa meget staerkere.
- Hvem der skal koebes, det afhaneger lidt af hele puslespillet med hvad man har raad til over hele linjen, baade Alaba og Torres har vaeret naevnt, ogsaa en retur til Reguilon, men som reserver er det slet ikke sikker at man skal koebe de helt store stjerne til naeste season, slet ikke hvis Ramos forlaenger med 2 aar, saa kan man godt vente til 2022 med at find en langsigtet afloeser (for nej det er Militao saa sandelig ikke). For mit vedkomne saa kunne man sagtens hive Fran Garcia hjem som reserve til Venstre-backen, for selv Lunin ville vaere et bedre bud end Marcelo. Men i sidste ende, hvis man forlaenger med Ramos, saa faa skiftet som minimum 2 af de 3 daarligste reserver ud, med mere defensivt stabile spillere, saa vi derved i naeste season, kan lade vaer med at lukke saa mange taabelige maal.
Angrebet:
- Uanste hvad man synes om Vasques, saa har han pt ikke nogen kontrakt naeste aar, saa han er den nemmeste spiller at komme af med, saa derfor er et farvel her bare oplagt. Man kunne saa passende hente Brahim retur fra Milan, som type er han meget sammenlignelig med Vasquez(hurtighed, pres-spil osv.), og selvom han stadig mangler en del (isaer i det defensive spil) saa skal vi huske at Vasquez som 22 aarig heller ikke var en poleret spiller, saa jeg har svaer ved at se hvordan vores Hoejre Wing ville blive meget svagere med Brahim paa den fremfor Vasquez, siaer hvsi vi taenker langsigtet.
- Hvis man endelig kan overtale Mariano til at sige farvel, saa er det ogsaa oplagt (spoergsmaalet er om man kan opnaa det naar det ikke har lykkedes de seneste 2 aar?) og saa skal man ogsaa skynde sig at faa penge for Jovic imens der stadig er interesse fra andre klubber, selv med en ny traener ser jeg stadig ikke Jovic faa success i Spanien, og da man med lidt held (hvis han nu fortsaetter scoringen i tyskland) kan hente 40-50mill paa ham denne sommer, saa skal man goere det, for faktum er at selv med en ny traner bliver Benzema nok stadig foerste valget til angrebet (og hvis man vil spille med 2 angriber, saa er spillere som Hazard og Rodrygo ogsaa muligheder). Det gode er at vi imo her ikke skal bruge nogen penge paa at erstatte Jovic og Mariano (hvis man altsaa kan komme af med dem), for vi kan helt gratis hente en reserve i Mayoral hjem fra Roma, der i denne season indtil videre har scoret 9 kasser og lagt 6 assist paa 1.029 minutter, det er mere end godkendt for hans foerste 6 maaneder i Serie A, og som type er han ogsaa den af alle 3 angribere der ligner Benzema mest, og derved skal en traener ikke til at skifte system eller taktik naar Benzema ikke spiller.
- Og saa kan man diskutere om man ikke ville faa mere ud af at sende Vini paa en leje ophold og hente Kubo retur (hvis man vil saelge ham saa vent til markedet er bedre i 2022, med et leje ophold i en lidt mindre klub ville han potentielt kunne ligge 10-15mill oveni i hans salgs pris, eller han ville imponere saa meget at han bliver hentet retur, dog mindre sansynligt som det ser ud pt). Madrid har allerede Hazard, Asensio og Rodrygo der alle helst vil spille i venstre side, saa at hente Kubo retur til Hoejre siden som er klar vores svageste, burde i sidste ende vaere en klog beslutning. (jeg kunne godt taenke mig at Kubo fik et aar mere paa udlaan, men hvis man nu ikke har pengene til handle ind for denne sommer, saa faa ham hjem og faa ham integrete paa holdet 1 aar for tidligt)
- Og har man saa lidt penge saa er det i angrebet de skal benyttes, hvem det skal vaere er svaert, har man penge til Mbappe er han en oplagt mulighed, men jeg synes der er mange spoergsmaal tegn ved ham, saa jeg ville ikke have noget imod at man kiggede sig om efter billere alternativer, og her mener jeg i foerste omgang at man skal kigge efter en spiller der kan spille i hoejre side af banen, da vi allerede har overvaegt af spillere i venstre. Medmidnre man koeber en front angriber og derved paa sigt goer Benzema til reserven. Men uanste hvad saa er det i offensiven vi skal bruge pengene, og vi SKAL have en spiller med maal og assists i stoevlerne.
Saa en kort opsumering. Hvis vi ikke har mange penge denne sommer, saa kan vi stadig fortage nok anedringer til at holdet staar en del staerkere og ogsaa er blevet fornyet nok til at det bliver et anderledes hold man ser naeste season, ud at det bliver for drastisk. Midtbanen mener jeg ikke vi skal pille ved, det er lang fra vores vagets punkt, vi skal egentlig bare hente Martin retur og faa ham og Fede tilbage til deres bedste form, og saa et paent farvel til Isco. I forsvaret kunne man sige farvel til Marcelo, og derefter enten Odriozola eller Militao, og hente 2 reserver med defensivt bedre kvaliteter end dem de erstatter, allerede her ville vi staa meget staerkere som helhed. Og i angrebet et farvel til Vasquez, Mariano, Jovic og maaske Vini og saa et goddag til Brahim, Kubo og Mayoral og saa gerne et stort indkoeb til ofensive.
Ovenstaaende hold er langt fra en hold der naeste season vinder Champions League, men vi maa ogsaa erkende at der er mange spillere vi ikke "bare lige" kan komme af med (nogle af dem jeg har naevnt bliver ogsaa svaere at overtale) og saa skal vi ogsaa indse at vi pt ikke har et kaempe budget til indkoeb denne sommer. Men ovenstaanede aendringer ville give en god del nyt blod paa holdet, det ville nedsaette gennemsnits alderen betydeligt, dog uden at aendringerne bliver saa drastiske at man staar med et helt nyt hold der skal bruge 6-12 maaneder paa at spille sig ind paa hinanden.
For mig er Pogba ikke svaret, hans ankomst i Madrid ville intet positivt bringe med sig! og generelt er vores midtbane ikke problemet...
Donde está la biblioteca?