Mulig Mbappé-handel til sommer
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Vi har set det med Kubo at han ikke får tiltænkt spilletid i (Vist var det Villareal), eller Odriozola ikke få spilletid i Bayern, så lad os få ud spillerne i klubber hvor de har mulighed for at dominere. Jovic i Frankfurt, Martin i Sociadad.
Angrebet; Ingen panik her, en kommende træner kommer at fortsætte med Benz som førstevalg, jeg tror dog at alle ville drage nytte af at vi ikke har Benz som eneste angriber, ser ham gerne som en falsk 9'er spille lige bag en rigtig angriber, og nej det er ikke Jovic jeg tænker på her. Jovic skal sælges næste sommer eller til sommer om vi kan få €40 mille for ham.
Vælger vi en decideret angriber som den store investering, det kan være Haaland, så kommer vi at spille med Hazard, Haaland, Benz og Assensio længst fremme. Finder dog dette meget usandsynligt.
Kanterne; Det er vel her alle håber på at der bliver handlet, specielt at Hazard kommer levere, og vi vil nok alle gerne se Mbappe i klubben. Selv er jeg kommet så langt i min sørgeperiode over Vini at han og Rodrigo skal ud og have fast spilletid i 1-2 år i den helt rigtige klub inden de skal have chansen igen, eller blive solgt 2022/2023. De er begge alt for store talenter til ikke at få fast spilletid, men samtidig må jeg efterhånden erkende at de ikke lige nu er gode nok til Real Madrid.
Som backup for Hazard, for det kommer behøves skal vi købe/leje en Spansk spiller på 26/28 som vist er dygtig og i tale for landsholdet, jeg tænker en spiller som Tello. Derefter skal vi naturligvis satse alt på Mbappe, det kan der ikke herske nogen tvivl om, alternativerne bliver mindst lige så dyre, og nej, ikke flere talenter tak.
Midtbanen; Enig med DeLaRed at der som så ikke er noget stort problem med vores gamle garde, momentvis viser de bare at den er helt gal med et eller andet, og her ser jeg en handel med Pogba som en perfekt løsning. Med en tilgang af Pogba bliver livet en del sværere op til hver kamp, for hvem skal spille, Pogba kan gå ind og tage en startplads fra alle og det kan give midtbanen dynamik. Det er jo ikke sådan at man skifter ind Fede, Isco eller Martin og så forventer der sker en masse nyt. Et køb af Pogba bliver dog nok som et slag i maven på Martin og Fede, men det er nu engang vilkårene i en klub som Real Madrid. Jeg gentager, ingen nye unge lovende talenter på midtbanen der koster €50 millioner. Så hellere sælge Martin til Arsenal for at få rod til Pogba, ja eller en spiller type som Thomas fra AM.
Forsvaret; Vi kommer måske at sige farvel til Marcelo og Ramos, samtidig skal både Militao og Odriozola udlejes. Så vi skal hente 4 spillere.
Drømmen; Ramos forlænger og vi får Alaba, så skal der til en backup til Mendy, og han behøver ikke blive dyr da det bliver 3 mand efter Alba.Samme på højre kant skal vi finde et lidt bedre alternativ til Carvajal, og nej ikke Hakimi eller noget andet der ikke ved hvordan man placere sig defensivt (Lucas/Odriozola).
Mareridt scenarie; Status uændret, Ramos forlænger ikke, og vi misser Alaba. Sker det skal vi stadig ned og bruge 100 millioner på forsvaret, spillere som vi så ikke har råd til at give en ordentlig løn.
Så at få solgt/lejet spillere ud er mere vigtigt end at vi får Alaba, om vi ikke får som mindst Marcelo, Isco, Bale og Militao skippet videre er jeg ikke sikker på at det kan forsvares at hente hverken Mbappe, Alaba eller Pogba :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Ramos4 skrev: Det eneste dummere end at hente en snart 28årig Pogba, der ikke har præsteret i årevis vil da være at betale 100+ mio. euro for en 29årig Hazard.
Hazard havde i det mindste præsteret noget før han blev købt. Han har været blandt ligaens bedste spillere igennem en længere periode. Kontinuerligt, stabilt, skadesfrit. Og så kunne han netop løfte holdet i modgang.
Udvalg af Hazards individuel hæder:
2019: Player of the season - Europa League
2019: Fans player of the year - Premier League
2017 + 2018 + 2019: Player of the year - Belgium
2015: Footballer of the Year - Premier League
2015: Player of the Year - Premier League
+ 100 andre personlige hæder som indeholder men er ej begrænset til interne Chelsea priser, interne Belgien priser, fan priser.
Poul Pogba har til gengæld ingen personlige honours på samme størrelse. Han vandt Golden Boy i 2013, han er blevet nummer 15 til en Balon D'or og han har vundet nogle ungdomspriser som FIFA u-20 World Cup Golden Boy.
Læg dertil at Chelsea fans under ingen omstændigheder ville af med Hazard og nærmest gik i panik, da rygterne kom frem. United fans har til gengæld ofte været ude og kræve et salg af Pogba.
Edit: Hmmmm for en god ordens skyld vil jeg gerne lige tilføje at jeg ikke er tilfeds med det vi har set fra Hazard indtil videre. Og jeg mener heller ikke at det var super klogt at betale så mange penge for en spiller med ét år tilbage af kontrakten. Jeg forsøger blot at sætte de to spillere op mod hinanden baseret på dit statement :) <3 Jeg er ikke fan af Pogba men jeg tager ham gerne på en fri kontrakt selv som 29 årig hvis hans sign-on fee ikke er på mere end 15 millioner Euro. Så er han trods alt pengene værd i løn næsten uanset hvor dårligt han spiller :D
Daniel skrev:
Ramos4 skrev: Det eneste dummere end at hente en snart 28årig Pogba, der ikke har præsteret i årevis vil da være at betale 100+ mio. euro for en 29årig Hazard.
Noget siger mig at når Zidane får en idé i hovedet, så *vil* han bare have den spiller lige meget hvad. Om så Pogba forlænger, så henter vi ham bare som 32årig for 100 mio.
Hvad skal Real Madrid gøre? Du er rigtig dygtig til at fortælle os alle, hvad Real Madrid gør galt, hvorfor jeg da kun kan forestille mig, at du ligger inde med alskens løsningsforslag på alle problemerne i klubben.
Enlighten me, please. Jeg glæder mig til at høre dem.
Edit: Dem, der er enig med dig, og der synes at være nok af dem for tiden på det her forum, må meget gerne give dig en håndsrækning.
Tag et kig i spejlet inden du skriver et indlæg næste gang, kammerat. Det der er pinligt at læse.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
Daniel skrev:
Noget siger mig at når Zidane får en idé i hovedet, så *vil* han bare have den spiller lige meget hvad. Om så Pogba forlænger, så henter vi ham bare som 32årig for 100 mio.
Hvad skal Real Madrid gøre? Du er rigtig dygtig til at fortælle os alle, hvad Real Madrid gør galt, hvorfor jeg da kun kan forestille mig, at du ligger inde med alskens løsningsforslag på alle problemerne i klubben.
Edit: Dem, der er enig med dig, og der synes at være nok af dem for tiden på det her forum, må meget gerne give dig en håndsrækning.
Tag et kig i spejlet inden du skriver et indlæg næste gang, kammerat. Det der er pinligt at læse.
Jeg tænkte det nok. Du vil ikke have en saglig debat i gang. Så hellere hælde vand ud af ørerne dag efter dag. Jeg troede forresten, at spejl-argumentet døde i folkeskolen. Oh well...
Hvorfor ikke gribe den bold, jeg sendte din retning i stedet for? Det havde da været fordrende for debatten. Det kunne da være fedt, hvis du ville bruge din tydelige irritation over mit (nuvel, lidt bevidst) provokerende indlæg til at sætte mig plads i debatten om Real Madrid.
Jeg er 100% enig at angrebet er førsteprioritet og jeg kan da også, måske, overtales til at være enig i at forsvaret og midtbanen kan køre videre (lidt endnu), som den er, hvis bare angrebet får en ordentlig overhaling.
Men hvad er sandsynligheden for at vi lige henter Mbappe, Haaland og Mane (overdrevet eksempel). Ikke stor, så hvor skal man kigge hen? På spillere der kan hentes billigt og levere fra dag ét. Det er ikke ideelt, men Real Madrid er en klub med få penge og ingen tålmodighed, så det med at hente dyre talenter, holder bare ikke.
Derfor prøver man jo også at hente Alaba til sommer, og generelt kigger på spillere med snarlig kontraktudløb. Upamecanos agent har netop udtalt at de spanske klubber ikke kan følge med økonomisk. No shit.
Og det skal lige siges at de spillere jeg nævner udover Pogba og Mbappe, blot er for debattens skyld; Aouar osv.
Du kan godt grine af vigtigheden af markedføring i Real Madrid, men faktum er at skal klubben følge med olieklubberne, og en Premier League der hiver langt flere penge ind til hver klub end La Liga, så skal man i klubben sætte mange ting i søen (som man allerede gør med nyt stadion bla.) for at følge med. Og det er bla. at hente spillere med stort marketingpotentiale.
Nej, du er ikke fan af Pogba, men manden er vildt populær rundt i verden, og her er der også millioner af yngre fans.
Igen, jeg ved godt Pogba måske ikke er bedste mulighed, men når man skal få ligningen til at gå op hvor pengene er små, og tålmodigheden lille, hvad skal man så stille op. Det er fint at sige at Pogba er et dumt køb, men hvor skal vi så kigge hen - realistisk set?
Jeg tror egentlig ikke der skal en stor udrensning til, selvom det da til tider er en herlig tanke, jeg tror mere at kæderne skal opdateres (primært angreb) og at man måske finder en træner der kan hive mere ud af alle de talenter vi har rendende rundt - for det kan der.
Det kom lidt af sporet med snak om Pogba :) Jeg leder bare efter muligheder, for Mbappe alene er ikke nok til næste sæson.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
El Siete skrev: @Delared
Jeg er 100% enig at angrebet er førsteprioritet og jeg kan da også, måske, overtales til at være enig i at forsvaret og midtbanen kan køre videre (lidt endnu), som den er, hvis bare angrebet får en ordentlig overhaling.
Men hvad er sandsynligheden for at vi lige henter Mbappe, Haaland og Mane (overdrevet eksempel). Ikke stor, så hvor skal man kigge hen? På spillere der kan hentes billigt og levere fra dag ét. Det er ikke ideelt, men Real Madrid er en klub med få penge og ingen tålmodighed, så det med at hente dyre talenter, holder bare ikke.
Derfor prøver man jo også at hente Alaba til sommer, og generelt kigger på spillere med snarlig kontraktudløb. Upamecanos agent har netop udtalt at de spanske klubber ikke kan følge med økonomisk. No shit.
Og det skal lige siges at de spillere jeg nævner udover Pogba og Mbappe, blot er for debattens skyld; Aouar osv.
Du kan godt grine af vigtigheden af markedføring i Real Madrid, men faktum er at skal klubben følge med olieklubberne, og en Premier League der hiver langt flere penge ind til hver klub end La Liga, så skal man i klubben sætte mange ting i søen (som man allerede gør med nyt stadion bla.) for at følge med. Og det er bla. at hente spillere med stort marketingpotentiale.
Nej, du er ikke fan af Pogba, men manden er vildt populær rundt i verden, og her er der også millioner af yngre fans.
Igen, jeg ved godt Pogba måske ikke er bedste mulighed, men når man skal få ligningen til at gå op hvor pengene er små, og tålmodigheden lille, hvad skal man så stille op. Det er fint at sige at Pogba er et dumt køb, men hvor skal vi så kigge hen - realistisk set?
Jeg tror egentlig ikke der skal en stor udrensning til, selvom det da til tider er en herlig tanke, jeg tror mere at kæderne skal opdateres (primært angreb) og at man måske finder en træner der kan hive mere ud af alle de talenter vi har rendende rundt - for det kan der.
Det kom lidt af sporet med snak om Pogba :) Jeg leder bare efter muligheder, for Mbappe alene er ikke nok til næste sæson.
Men svaret er jo heller ikke nemt, hvis det var det så havde Perez nok taget tyren ved hornene!
Og du har helt ret, jeg har mange gange før her på siden argumenteret for de økonomiske beslutninger, for økonomi og fodbold hænger i Real sammen. Min pointe med Pogba var ikke at han ikke har mange fans, pointer var, hvis han “flopper” i sin første season, bliver han måske ikke den økonomiske gevinst man håber han kan blive (Eden er et godt eksempel, grundet hans uheldige/svage tid i klubben, vil jeg tror han langt fra har levet op til de økonomiske forventninger klubben havde da de investerede i hans “brand”)
Og det fører os så til den næste pointe som er, man skal jo ikke bare kæbe en spiller fordi han har et brand, mere end alt andet skal spilleren lige nu kunne hjælpe holdet på banen og det er her jeg mener at vores midtbane er det sidste sted der har brug for hjælp. I Fede har vi jo allerede samme type spiller som Pogba og kan man få Martin integreret på holdet så har vi jo egentlig masser af nyt blod, samt at både Kroos og Modric ville have godt af lidt føre minutter i benene, det kunne måske også løfte deres niveau en smule (her hentyder jeg mest til Kroos, som imo har haft et par svage kampe ofte efter et tæt pakker program hvor han spiller alle minutterne). Så hvis man virkelig mangler noget til midtbanen, mener jeg det er den defensive del, og her ser jeg slet ikke Pogba som en mulighed, og heller ikke en plads vi skal bruge mange penge på. Jeg har ikke svaret til hvem det skulle være, medmindre en ny træner synes Blanco fra Castilla skal have chancen, men sidste sommer kunne Bayern købe Marc Roca for 9mill, lur mig om der ikke også iår findes sådanne et brand tilbud for en spiller der skal være reserve til Casemiro)
Jeg er helt enig inat klubben sikkert ikke har råd til Mbappe, og jeg er også i tvivl om, om han overhovedet er den rigtige. Men lad os så sige klubben kun har 50mill, er det så i det mindste ikke bedre at vi bruger dem på angrebet eller forsvaret som begge er hårdere ramt af et lavere bund-niveau end vores midtbane.
Og i den situation at Madrid slet ikke har nogen penge så har vi stadigvæk spillere vi kan hente hjem så der ihverfald sker noget nyt, og en ny træner dermed står med er “nyt” projekt.
- Mangler vi en angriber, er vi bedre stillet med Mayoral end Mariano/Jovic imo
- Mangler vi en Venstre Back er vi bedre stillet med Fran Garcia end Marcelo imo
- Mangler vi en højre kant er vi minimum ligeså godt stillet med Brahim som Vasquez imo
- Mangler vi mere dybde på vores højre kant er Kubo et bedre bud end Vini imo
- Mangler vi kreativitet og direkte spil fra midtbanen frem er vi bedre stillet med Martin end med Isco imo
- Mangler vi flere folk i feltet er Fede en bedre løsning end Kroos imo
- Har vi en skade på hvilken som helst plads i bagkæden, så står vi stærkeste hvis Nacho står først i køen imo
Så imo selv helt uden at bruge penge kan vi sagtens stå stærkere end vi gør nu, men det bliver ikke noget CHL vinder hold, men det kan blive starten på noget nyt og med den rigtige træner i spidsen (for Zidane er fortid til sommer) så burde vi kunne klare os bedre end denne season.
Og kunne man så få lidt penge ud af spiller salg af Mariano, Jovic, Ceballos, Isco osv, så må vi se hvad der kan handles for den lille sum penge, men midtbanen burde imo bare ikke være en prioritet.
Donde está la biblioteca?
Daniel skrev:
Ramos4 skrev:
Daniel skrev:
Jeg tænkte det nok. Du vil ikke have en saglig debat i gang. Så hellere hælde vand ud af ørerne dag efter dag. Jeg troede forresten, at spejl-argumentet døde i folkeskolen. Oh well...
Hvorfor ikke gribe den bold, jeg sendte din retning i stedet for? Det havde da været fordrende for debatten. Det kunne da være fedt, hvis du ville bruge din tydelige irritation over mit (nuvel, lidt bevidst) provokerende indlæg til at sætte mig plads i debatten om Real Madrid.
@Daniel, nu synes jeg lige at du skylder læserne at fortælle at du gik i folkeskole med Grauballe Manden, bare så alle har en opfattelse af hvor gammel du mener Spejl-argumentet egentlig er ;-)
Donde está la biblioteca?