Optakt: Huesca - Real Madrid, LaLiga, 22. spillerunde
Dios skrev:
Lars1991 skrev: Nu så jeg ikke første halvleg, men Asensio viser altså lovende takter synes jeg! En lille opmuntring og et lille håb i disse tider for mig.
Hvis Asensio selvfølgelig hæver sit bundniveau gevaldigt, men samtidig lærer at slippe den skide bold 47 meter før, så vil han blive en kæmpe gevinst for os. Han er lidt ligesom Lucas. De går hellere efter frisparket end den store chance. De skal altid lige holde i den, så spillet igen kan standses i stedet for at komme væk fra den første mand de har sat.
Nu har jeg sagt det, og det kommer til at pine dig, hvis du ikke allerede har lagt mærke til det.
Jeg har aldrig forstået hvorfor han skal løbe med den bold henover banen for tilsidst at aflevere den tilbage til Kroos eller Modric. Det er immervæk sjælden han spiller en bold frem i banen som er farlig.
Jeg har godt lagt mærke til det, der var også en situation igår hvor han kunne have prøvet at spille den dybt til Vini og Benze, men vælger at løbe mere med bolden og prøve selv. Og det meget symptomatisk for ham. Han har et mega godt drive med bolden, han kan løbe med den i høj fart, men det ligesom han er nervøs for at komme af med den, nervøs for at lave en dårlig/forkert aflevering.. så han gør det han ved han kan, løbe lidt mere og afslutte. Han mangler måske også lidt overblik i de situationer. Men hvad jeg tager med er at han kommer i flere af de løb end tidligere, er mere med i kampen og viser virkelig god teknik i flere situationer. Vi må bare håbe han kan blive ved med at bygge på og vi ikke ser for mange af de kampe hvor vi slet ikke ser til ham.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har godt lagt mærke til det, der var også en situation igår hvor han kunne have prøvet at spille den dybt til Vini og Benze, men vælger at løbe mere med bolden og prøve selv. Og det meget symptomatisk for ham. Han har et mega godt drive med bolden, han kan løbe med den i høj fart, men det ligesom han er nervøs for at komme af med den, nervøs for at lave en dårlig/forkert aflevering.. så han gør det han ved han kan, løbe lidt mere og afslutte. Han mangler måske også lidt overblik i de situationer. Men hvad jeg tager med er at han kommer i flere af de løb end tidligere, er mere med i kampen og viser virkelig god teknik i flere situationer. Vi må bare håbe han kan blive ved med at bygge på og vi ikke ser for mange af de kampe hvor vi slet ikke ser til ham.
Præcis. Jeg synes det er problematisk når det er simple afleveringer frem i banen han ikke ser. Jeg sidder sjældent med en følelse af, at han er en del af holdet. Der må hvile en forbandelse over den højrekant, for de virker som et fremmedlegeme på holdet.
Jeg håber også han bygger på, men jeg ser bare en spiller som ikke har bygget på i 4 år. Jeg håber han fortsætter i klubben og får en rolle á la Isco medmindre Liverpool eller en anden klub byder noget der minder om 1 milliard, hvis ikke markant mindre for ham igen :)
Men der er klart fremgang, men jeg tror bare vi er tæt på hans topniveau. Han har jo aldrig været en spiller som har været en åbenbaring for os. Han har et hjernedødt godt drive med bolden, og kan hakke den solidt i kassen. Mere har vi vel ikke set fra hans side af, og indtil videre har det bare aldrig været nok.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen