EuroSport: Martin Ødegaard vil tilbage til Real Madrid
9eren post=135479 skrev: Lars1991
Kritikken ligger også fra hans medspillere på det norske landshold. Der er tidspunkter hvor Ødegaard ikke formår at give nok til resten af holdet. Han er bare ikke altid på. Sådan lidt en type der kan spille nogle gode kampe i løbe af sæsonen, men hvor bund niveauet er det vi ser mest. I Madrid har Ødegaard endnu ikke spillet en kamp i mine øjne, hvor man tænker wow.
Jeg håbede jeg tog fejl da han spillede på Castilla, men jeg synes stadig jeg kan nikke meget genkendende til de problemstillinger han har haft tidligere.
Så derfor er en 50 millioner euro sgu ikke helt dårligt, at få for ham hvis pengene kan bruges på Mbappe!
Nu så jeg godt dine kilder på hans "medspillere" der gav ham kritik i Norge, men fik ikke svarede på det. Men det var altså ikke hans medspillere, men tidligere aktive, nu retired spillere(Riise var en af dem) som krævede mere fra ham på landsholdet. Hvilket er forståeligt nok, men altså heller ikke helt ualmindeligt. Når man er stjernen på et landshold, er der tit meget store forvetninger der kan være svære at leve op til. Vi så og ser til dels stadig det samme herhjemme i Danmark med Eriksen. Det bekymrer mig nu ikke at der er nogle gamle landsholdspillere der i medierne kræver mere fra ham på landsholdet, langt fra. Stabilitet i præstationerne er også noget der tit kommer mere af med alderen. Synes dog Ødegaard har vist højt niveau i en længere periode før, f.eks. i Sociedad. Sååå jeg synes egentlig det lidt søgt.
Det der bekymrer mig er hans mentalitet omkring at kæmpe for spilletid (som kun er baseret på han ville udlejes) og så om man kan finde plads til hans type/position på vores hold. Han er lidt en "luksus" spiller.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Valverde - Casemiro - Ødegaard vil ikke være verdens dårligste konstellation. Lige nu vil det - men om to-tre år når Modric og Kroos er væk, så er Valverde og Ødegaard forhåbentlig klar.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Enig, men derfor er det ogsaa Oedegaard der skal vaere villig til at vente og ikke omvendt klubben der skal goere plads til ham. Havde han blevet i klubben i januar, og var forblevet skadesfri, kunne man sagtens forstille sig at han havde faaet 10 kampe i 2021 indtil videre taget i betragtning alle de skader vi har haft, hvilket jeg mener er over det han kunne have forventet med den konkurrence der stadig er paa midtbanen, men det havde han ikke taalmodigheden til, og hvis han heller ikke har det naeste season saa nytter det jo ikke noget at have ham i klubben.Ramos4 post=135489 skrev: Man kan aldrig finde direkte afløsere for verdensklasse spillere som Modric og Kroos. Når de er væk, skal vi nok forberede os på at spille lidt anderledes, og sådan er det jo.
Valverde - Casemiro - Ødegaard vil ikke være verdens dårligste konstellation. Lige nu vil det - men om to-tre år når Modric og Kroos er væk, så er Valverde og Ødegaard forhåbentlig klar.
Donde está la biblioteca?
Det er en svær balance. Nogen trænere roterer ikke særlig meget - heriblandt Zidane. Og hvorfor skulle han når Modric og Kroos er skadesfri og så aldeles glimrende? Det er ikke mange kampe Ødegaard ville kunne få, så jeg forstår godt hvis han selv frygter hans udvikling går i stå.DeLaRed post=135490 skrev:
Enig, men derfor er det ogsaa Oedegaard der skal vaere villig til at vente og ikke omvendt klubben der skal goere plads til ham. Havde han blevet i klubben i januar, og var forblevet skadesfri, kunne man sagtens forstille sig at han havde faaet 10 kampe i 2021 indtil videre taget i betragtning alle de skader vi har haft, hvilket jeg mener er over det han kunne have forventet med den konkurrence der stadig er paa midtbanen, men det havde han ikke taalmodigheden til, og hvis han heller ikke har det naeste season saa nytter det jo ikke noget at have ham i klubben.Ramos4 post=135489 skrev: Man kan aldrig finde direkte afløsere for verdensklasse spillere som Modric og Kroos. Når de er væk, skal vi nok forberede os på at spille lidt anderledes, og sådan er det jo.
Men hvorfor han skulle hentes hjem fra Sociedad giver ikke megen idé set i bakspejlet.
Det med rotationerne passer selvfølgelig ikke helt. ZZ har været glad for det tidligere, men de senere sæsoner har han ikke turdet rotere meget når det virkelig gælder. Så Ødegaard står bare mellem to stole. Han har et stort talent men Modric og Kroos er verdensklasse.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Gæst
-
Fair nok. Det havde jeg ikke spottet men synes det stod som team mates
- 9eren
- Gæst
-
A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles