Bedømmelse af truppen mod Liverpool

2 år 11 måneder siden #13 af Fondo_Sur

Siv1309 post=135849 skrev: Helt enig, det virkede som om at de havde fået forbud mod at angribe, selv når der var plads til det.

Det var en elendig kamp og jeg kan slet ikke forstå dem der skriver at det var godkendt på nogen måde. Liverpool havde vel en 6-7 100% chancer og kun et mirakel samt Courtois gjorde at de ikke scorede. De burde jo havde vundet 7-1 eller sådan noget i den dur. Så er jeg helt med på at der har været mange kampe på kort tid samt at holdet er ramt af skader, meen svineheld bringer nok ikke holdet videre igen.

​Kammerat. Nu skal du høre. Liverpools eneste store (heller ikke en 100% chance) faldt til Salah efter to minutter. Lige efter Milner flækkede Benzemas ankel fuldkomment overgearet. Forsvaret blokerede godt, skudene lå på Courtois’ fødder eller langt over mål. Jeg kan kun huske Milners langskudsforsøg som et reelt forsøg på at score et mål.

Men hvorfor? Fordi Real Madrid havde ro og ikke lavede nogen fejl. Liverpools fodbold blev udstillet fuldkomment for de kunne jo ikke noget på egen hånd. De lever af at modstanderne panikker af presset. Det er derfor, de har været så gode på et fyldt Anfield. Men deres angribere var dem der panikkede denne gang i mødet med Real Madrid i en Champions League kamp. 

Real Madrid var ikke gode, og det var virkeligt ikke kønt at se dem smide bolden væk hele tiden. Den fortjeneste skal Liverpools fysiske spil have. Real Madrid var klart bedst over to kampe, kom videre. 
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #14 af Elto92
En bruger nævnte at tacklingen fra casemiro på Milner var pga taktiske årsager.

Men var det ikke bare tosset at tag det gule så tidligt i kampen???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #15 af Brylle

Elto92 post=135892 skrev: En bruger nævnte at tacklingen fra casemiro på Milner var pga taktiske årsager.

Men var det ikke bare tosset at tag det gule så tidligt i kampen???

​Nej, det er netop pointen. Det sender et signal om at der er to hold som er klar til at slås og at man ikke fucker med os. Milners tackling i starten var SÅ grim at den selvfølgelig skulle hævnes. Så ved de også at vi er klar på den samme tænding. Klogt af Casemiro

Han er tilmed virkelig god til at blive på banen med et tidligt gult kort, så det går jo nok.
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Brylle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #16 af Siv1309
"kammerat" nu er det ikke sådan at der skal en verdensklasse redning eller for den sags skyld en afslutning inden for målrammen til for at man kan kalde det for en 100% chance. Er man helt fri i feltet og skyder forbi er det vel stadig en chance som der skal scores på. Og vi kan vist, (forhåbentligvis), hurtigt blive enige om at Liverpool normalt ville have scoret nok mål på de chancer som de havde til at gå videre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #17 af Fondo_Sur
Nej de var ikke fri i feltet pånær den ene “clear cut” chance.

Liverpool plejer at score primært fordi modstanderne laver fejl efter deres presspil. Det gjorde Real Madrid bare ikke rigtigt. Dét var det særlige ved Real Madrids præstation og grunden til, at Liverpool ikke kunne score.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #18 af Estadio Santiago Bernabéu

Siv1309 post=135895 skrev: Og vi kan vist, (forhåbentligvis), hurtigt blive enige om at Liverpool normalt ville have scoret nok mål på de chancer som de havde til at gå videre.


Der er jeg uenig. Liverpool havde et fantastisk 2019 på niveau med Real Madrid, når vi er bedst. Det gav dem en Champions League titel og et mesterskab.

I 2018 var de i gruppespillet i Champions League (den sæson hvor de vandt) og havde stort besvær med at komme videre fra gruppen. De lå 3’er indtil sidste spillerunde.

I 2020 indledte de med en historisk voldsom føring i Premier League (fra 2019) men blev faktisk halvvejs indhentet. I Champions League røg de tidligt ud i 1/8 finalen efter to nederlag til et svagt Atlético Madrid.

2021 ligger de på 6. pladsen i Premier League er røg tidligt ud i Champions League til et Real Madrid mandskab der spiller under vanligt niveau.

Skidt 2018
Super 2019
Skidt 2020
Skidt 2021

Hver gang man skal hører på at Liverpool skal tilbage på deres ‘vanlige niveau’ eller sådan noget sludder, så skal man bare huske at deres vanlige niveau ikke er at blande sig med de aller bedste. De havde vitterligt kun ét mega godt år der gav dem begge titler. Det år var over deres vanlige niveau.

Jeg undskylder for at gå off-topic. Jeg har det meget bedre nu efter at have skrevet det her :)
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #19 af Madrid1998
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Madrid1998.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #20 af Madrid1998

Estadio Santiago Bernabéu post=135900 skrev:

Siv1309 post=135895 skrev: Og vi kan vist, (forhåbentligvis), hurtigt blive enige om at Liverpool normalt ville have scoret nok mål på de chancer som de havde til at gå videre.


Der er jeg uenig. Liverpool havde et fantastisk 2019 på niveau med Real Madrid, når vi er bedst. Det gav dem en Champions League titel og et mesterskab.

I 2018 var de i gruppespillet i Champions League (den sæson hvor de vandt) og havde stort besvær med at komme videre fra gruppen. De lå 3’er indtil sidste spillerunde.

I 2020 indledte de med en historisk voldsom føring i Premier League (fra 2019) men blev faktisk halvvejs indhentet. I Champions League røg de tidligt ud i 1/8 finalen efter to nederlag til et svagt Atlético Madrid.

2021 ligger de på 6. pladsen i Premier League er røg tidligt ud i Champions League til et Real Madrid mandskab der spiller under vanligt niveau.

Skidt 2018
Super 2019
Skidt 2020
Skidt 2021

Hver gang man skal hører på at Liverpool skal tilbage på deres ‘vanlige niveau’ eller sådan noget sludder, så skal man bare huske at deres vanlige niveau ikke er at blande sig med de aller bedste. De havde vitterligt kun ét mega godt år der gav dem begge titler. Det år var over deres vanlige niveau.

Jeg undskylder for at gå off-topic. Jeg har det meget bedre nu efter at have skrevet det her :)

​Det var i 19 de smed deres liga føring. Det var rent faktisk i 20 de vandt Pl. De vandt altså ikke begge titler samme år. Chl 19 og Ligaen i 20. 

Så et super 19 og 20 måske?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #21 af DeLaRed

Brylle post=135894 skrev:

Elto92 post=135892 skrev: En bruger nævnte at tacklingen fra casemiro på Milner var pga taktiske årsager.

Men var det ikke bare tosset at tag det gule så tidligt i kampen???

​Nej, det er netop pointen. Det sender et signal om at der er to hold som er klar til at slås og at man ikke fucker med os. Milners tackling i starten var SÅ grim at den selvfølgelig skulle hævnes. Så ved de også at vi er klar på den samme tænding. Klogt af Casemiro

Han er tilmed virkelig god til at blive på banen med et tidligt gult kort, så det går jo nok.

​Jeg tænkte præcis det samme da det skete, jeg skal ikke bedømme om det var klogt eller ej, men Makalele udtalte efter Zidane stoppede karrieren i et interview at hvis der var nogen der gik for hårdt til Zidane, så var det hans job at sætte dem på plads, hvilket han også gjorde i en del tilfælde som jeg husker det. Om det er godt eller skidt skal jeg ikke bedømme, det er bare for at understrege at dette er noget der har forgået i fodbold (også i Real) i årtier, at de fysisk stærke spillere “beskytter” det teknisk stærke.
Så jeg føler mig også ret overbevist om at det var en 100% overlagt handling fra Casemiro efter Milner inden for kort tid havde tacklet på anklerne på både Benzema og Modric!...og nej selvfølgelig skulle der aldrig være mere end gult kort i den situation, på vej ned i tunnelen havde Liverpool adspurgt dommeren og han fejede dem væk med begrundelsen at benet ikke var løftet og at han ikke gik ind med kunpperne først, selvfølgelig må man godt lave en glidende tackling hvor man derefter rammer manden, det handler alt sammen om om der er farligt spil og det var der tydeligvis ikke i den situation, og den slags tacklinger sker hver weekend i PL, nogle gange uden at udløse kort!
Klogt eller ej, Case viste præcis hvad han lavede!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #22 af DeLaRed

Estadio Santiago Bernabéu post=135900 skrev:

Siv1309 post=135895 skrev: Og vi kan vist, (forhåbentligvis), hurtigt blive enige om at Liverpool normalt ville have scoret nok mål på de chancer som de havde til at gå videre.


Der er jeg uenig. Liverpool havde et fantastisk 2019 på niveau med Real Madrid, når vi er bedst. Det gav dem en Champions League titel og et mesterskab.

I 2018 var de i gruppespillet i Champions League (den sæson hvor de vandt) og havde stort besvær med at komme videre fra gruppen. De lå 3’er indtil sidste spillerunde.

I 2020 indledte de med en historisk voldsom føring i Premier League (fra 2019) men blev faktisk halvvejs indhentet. I Champions League røg de tidligt ud i 1/8 finalen efter to nederlag til et svagt Atlético Madrid.

2021 ligger de på 6. pladsen i Premier League er røg tidligt ud i Champions League til et Real Madrid mandskab der spiller under vanligt niveau.

Skidt 2018
Super 2019
Skidt 2020
Skidt 2021

Hver gang man skal hører på at Liverpool skal tilbage på deres ‘vanlige niveau’ eller sådan noget sludder, så skal man bare huske at deres vanlige niveau ikke er at blande sig med de aller bedste. De havde vitterligt kun ét mega godt år der gav dem begge titler. Det år var over deres vanlige niveau.

Jeg undskylder for at gå off-topic. Jeg har det meget bedre nu efter at have skrevet det her :)

​Det passer ikke....hvis du spørg Jan Mølby ;-)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #23 af DeLaRed
Kan se der er en diskution omkring at der skulle have været 6-7 100% til Liverpool :-)

Måske man skal finde et fælles grundlag for at definere hvad man mener en 100% chance er, for som jeg så det var der 1, måske 2.

Et skud på mål inde i feltet er vel en chance, men skal der ikke mere til hvis man kan kalde det en 100% chance?

Uden at være ekspert på definitionen af 100% chancer, kunne man så ikke forsvare følgende:

En 100% chance i fodbold, er når en spiller står fri med bolden inde i modstandernes felt, indenfor en 70 graders vinkel af stolperne og kun skal kunne slå målmanden med sin afslutning.

Ved ikke hvad i siger til det?

Men for mig kan det vel aldrig være en 100% chance hvis der både står en målmand og en forsvars spiller i vejen, så må procenterne helt naturligt falde, det samme gælder hvis man skal slå målmanden fra en utrolig skarp vinkel, der falder procenterne unægteligt også, og alle skud på mål uden for feltet (med en målmand i målet) kan vel heller ikke betragtes som store chancer.

Så imo skal man spørge sig selv om hvor mange gange Liverpool befandt sig i ovenstående situation...Keg huske Salah der har et åbent skud på mål i starten af kampen med derefter kan jeg ikke komme på andre. Og det samme har Vini på en friløber hvor han “bare” skulle loppe bolden over Allison, men ud over det var der vel heller ikke flere 100% chancer til Real.

Anyhow, diskutionen kan ihverfald fortsætte i al evighed så længe der ikke er et fælles grundlag for hvad en 100% chance er.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #24 af Administrationen
​En 100% chance er en chance, som selv Vinícius ville have scoret på ;-)

Fra statistikken fra kampen står der, at skud inden for målrammen er 4-2 i Liverpools favør. En maksimal udnyttelse af dem ville have bragt os videre på reglen om udebanemål.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce