Officielt: Super League er blevet suspenderet

2 år 11 måneder siden #1 af Nicklas
...

Den nye europæiske Super League har nu mistet halvdelen af sine grundlæggere efter samtlige engelske klubber har trukket sig fra turneringen.

Det startede kl. 22:23, da Manchester City sendte en pressemeddelelse ud, hvor der stod, at de formelt havde sat gang i processen, som skulle trække dem ud af planlæggelsen af en ny europæisk Super League.

Omkring midnat fulgte Arsenal, Liverpool, Tottenham og Manchester United så trop, mens man skulle et par timer længere frem før Chelsea udgav en pressemeddelelse.

Britiske David Ornstein fra The Athletic fortæller, at AC Milan også er ude, men her er intet officielt. 

Fabrizio Romano, som meget sjældent tager fejl, mener desuden at vide, at Inter også trækker sig, og melder, at hele projektet er suspenderet.

I meddelelsen fra Super League står der bl.a.: 

- Den Europæiske Superliga er overbevist om, at den nuværende status quo i europæisk fodbold skal ændres. 

- Vi foreslår en ny europæisk turnering, fordi det eksisterende system ikke fungerer. 

- Vores forslag vil tillade sporten at udvikle sig, mens den genererer ressourcer og stabilitet til hele fodboldpyramiden, herunder hjælp til at overkomme de finansielle problemer, som hele fodboldens verden har oplevet pga. pandemien. 

- Trods de engelske klubbers afgang, fremtvunget af stort pres, er vi overbevist om, at vores forslag fuldt ud stemmer overens med europæisk lovgivning. 

Ifølge Romano er det nu kun Juventus og de spanske klubber, der afventer situationen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #2 af Mln25
Dejligt! En skam Real Madrid kommer til at stå tilbage som de sidste der trækker sig. Jeg kan forstå opgøret mod UEFA men løsningen bør ikke være en lukket amerikaner liga

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
2 år 11 måneder siden #3 af 9eren
De spanske klubber er smadret økonomisk, salvar el futbol significa, salvar a los equipos españoles.
​de giver nemlig ikke op!

 

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #4 af Estadio Santiago Bernabéu
Det er nok meget godt at det ikke blev denne løsning. Man bør altid kunne rykke op og ud af en liga med gode/dårlige resultater. Det er ærgerligt at vi misser muligheden for indførelse af lønloft.

Jeg føler at jeg er blevet voldsomt misforstået af Ramos04 og Caspern her på siden, og det irriterer mig stadig.

Jeg var ikke fortaler for ESL. Jeg var fortaler for at Perez tog kampen op imod korrupte UEFA og​ korrupte FIFA. De to tager for stor en del af pengene og hæmmer udviklingen af sporten.

Jeg frygter for Real Madrids fremtid som jeg har gjort i mere end et årti nu. Vi lever på fortidens meritter og vandt tre CL titler i træk på vores 2009 indkøb. Det kommer ikke til at ske igen for vores klub med vores økonomi.

Naturligvis trak de engelske hold sig først. De står allerede med ESL derhjemme i deres egen Premier League. For dem var det et meget lille skridt op i forhold til hvad det var for f.eks AC Milan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, Bismo, mohbar, Fondo_Sur, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #5 af Daniel

Estadio Santiago Bernabéu post=136299 skrev: Det er nok meget godt at det ikke blev denne løsning. Man bør altid kunne rykke op og ud af en liga med gode/dårlige resultater. Det er ærgerligt at vi misser muligheden for indførelse af lønloft.

Jeg føler at jeg er blevet voldsomt misforstået af Ramos04 og Caspern her på siden, og det irriterer mig stadig.

Jeg var ikke fortaler for ESL. Jeg var fortaler for at Perez tog kampen op imod korrupte UEFA og​ korrupte FIFA. De to tager for stor en del af pengene og hæmmer udviklingen af sporten.

Jeg frygter for Real Madrids fremtid som jeg har gjort i mere end et årti nu. Vi lever på fortidens meritter og vandt tre CL titler i træk på vores 2009 indkøb. Det kommer ikke til at ske igen for vores klub med vores økonomi.

Naturligvis trak de engelske hold sig først. De står allerede med ESL derhjemme i deres egen Premier League. For dem var det et meget lille skridt op i forhold til hvad det var for f.eks AC Milan.


Jeg vil ikke tage parti i den her debat, men du har bragt nogle fine nuancer i spil og det skal du have ros for. Det er for nemt bare at kritisere - en debat bliver først saglig, når man kan balancere begge sider af medaljen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #6 af Real HWL

Estadio Santiago Bernabéu post=136299 skrev: Det er nok meget godt at det ikke blev denne løsning. Man bør altid kunne rykke op og ud af en liga med gode/dårlige resultater. Det er ærgerligt at vi misser muligheden for indførelse af lønloft.

Jeg føler at jeg er blevet voldsomt misforstået af Ramos04 og Caspern her på siden, og det irriterer mig stadig.

Jeg var ikke fortaler for ESL. Jeg var fortaler for at Perez tog kampen op imod korrupte UEFA og​ korrupte FIFA. De to tager for stor en del af pengene og hæmmer udviklingen af sporten.

Jeg frygter for Real Madrids fremtid som jeg har gjort i mere end et årti nu. Vi lever på fortidens meritter og vandt tre CL titler i træk på vores 2009 indkøb. Det kommer ikke til at ske igen for vores klub med vores økonomi.

Naturligvis trak de engelske hold sig først. De står allerede med ESL derhjemme i deres egen Premier League. For dem var det et meget lille skridt op i forhold til hvad det var for f.eks AC Milan.


Op i røven med om der er et par brugere der hyler op over at der er nogen der har en anden mening end en selv, sådan er livet. Jeg deler mange af dine synspunkter i det her, og jeg syntes du er kommet med nogen gode indlæg til den her debat. Jeg har ikke læst et indlæg hvor der var en bruger der syntes ESL var en god ide, men bare det at der var nogen som prøvede at rokke bare lidt til UEFA det er fedt.

Vi må se hvad der sker med Real Madrid i fremtiden, jeg tror forsat vi vil være en magtfaktor på trods af at fodboldklubber uden historie sælger deres sjæl til rigmænd. For vi har jo heldigvis FFP der sætter en stopper for det ;)

Men glæd dig til 2024, når UEFAs nye format træder i kraft. Det bliver med lidt flere hold og lidt flere kampe så UEFA kan tjene lidt flere penge. Og som altid, på toppen af kransekagen. Så får vinderen lov til at spille VM for klubhold i et forvejen tæt pakket program så FIFA også kan tjene lidt mønt og please deres sponsorer :)

Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Bismo, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #7 af El Siete
​De har godt nok også fremlagt dette projekt ekstremt amatøragtigt. Altså kunne de ikke have hyret et ordentligt PR-firma til at rulle det ud - ikke at jeg er fortaler for ESL overhovedet. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #8 af Estadio Santiago Bernabéu

El Siete post=136306 skrev: ​De har godt nok også fremlagt dette projekt ekstremt amatøragtigt. Altså kunne de ikke have hyret et ordentligt PR-firma til at rulle det ud - ikke at jeg er fortaler for ESL overhovedet. 


Det kan være at du var blevet fortaler HVIS de havde hyret et ordentligt PR-firma ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #9 af Chamartin
​Atletico Madrid er ligeledes officielt ude.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #10 af El Siete
​Real Madrid er de sidste der trækker sig og kommer til at stå som den store syndebuk for dette. Med rette måske. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #11 af Real HWL

El Siete post=136319 skrev: ​Real Madrid er de sidste der trækker sig og kommer til at stå som den store syndebuk for dette. Med rette måske. 


Jeg tror Real Madrid er de sidste der trækker sig fordi Perez er formand for projektet og fordi han vil afrunde det ordenligt. Det er et projekt der er sat i verden kun for en ting. At råbe UEFA op. Jeg tror aldrig det har været meningen at tuneringen skulle blive en realitet.

Jeg håber i hvertfald det er sådan det forholder sig. De næste par timer bliver spændende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #12 af Fondo_Sur
Så er det kun Real Madrid, Juventus og Barcelona (delvist), der er tilbage.

Nu mangler vi bare en udtalelse fra Florentino om, at klubberne ikke kan melde sig ud juridisk, og at det hele nok skal gå fordi 16 til 24 årige vil have kortere kampe (hvad der er noget sludder). 
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce