Officielt: Super League er blevet suspenderet

5 år 2 måneder siden #25 af Estadio Santiago Bernabéu

BBB post=137274 skrev: ​Wolny har i Fodboldministeriet sagt, at CL (og EL) er en turnering som man bliver inviterer til på baggrund af hjemlige resultater. Så man har ikke forpligtet sig til at spille i den, før man har takket ja. Man kan jo bare takke nej.

Undskyld, jeg forstår ikke.
Jeg forstår godt hvad du skriver, men jeg forstår ikke sammenhængen mellem at finde den regel eller lov som de 12 klubber har brudt og så det, du skriver.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #26 af BBB

Estadio Santiago Bernabéu post=137285 skrev:

BBB post=137274 skrev: ​Wolny har i Fodboldministeriet sagt, at CL (og EL) er en turnering som man bliver inviterer til på baggrund af hjemlige resultater. Så man har ikke forpligtet sig til at spille i den, før man har takket ja. Man kan jo bare takke nej.

Undskyld, jeg forstår ikke.
Jeg forstår godt hvad du skriver, men jeg forstår ikke sammenhængen mellem at finde den regel eller lov som de 12 klubber har brudt og så det, du skriver.

​Det betyder blot, at Real Madrid ikke har gjort noget juridisk forkert, for man har ikke forpligtet sig til at spille CL hvert år. Vi har spillet os til en invitation, som vi kan sige nej til. På den måde har man ikke brudt en regel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 år 2 måneder siden #27 af Bismo

Estadio Santiago Bernabéu post=137263 skrev:

Real HWL post=137262 skrev:

Bismo post=137259 skrev: UEFA kommer styrket ud af den her affære.. desværre 

www.marca.com/en/football/international-...a4741147e8b4582.html

• will be subject to the withholding of 5% of the revenues they would have received from UEFA club competitions for one season, which will be redistributed
  • agree to have substantial fines imposed if they seek to play in such an unauthorised competition (100 million) or if they breach any other commitment, they have entered into in the Club Commitment Declaration (50 million)

​Det kan ende med at vi bliver udelukket fra CL i en sæson eller to. Kan forestille mig at UEFA leger med tanken. 

Har Real Madrid juridisk gjort noget forkert? Står der i en eller anden lovbog at man ikke må lave sin egen liga? Tænker ikke UEFA kan smide Real ud af CL fordi de offentligt ikke har slikket røv på dem lige som de andre 9 klubber.

Det er Facebook-domstolen om igen. Folk tror de kan lave deres egne moralske regler.

UEFA har ikke hjemmel.

"Facebook domstol"... 

​https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/uefa-aabner-sag-mod-real-barca-og-juve

5 år 2 måneder siden #28 af Estadio Santiago Bernabéu
Jeg breakede selv nyheden på siden her.

Hvilken regel eller lov føler du, Bismo, at de 12 klubber har brudt?​

5 år 2 måneder siden #29 af Thomaskjensen
Fandt den her; uk.news.yahoo.com/uefa-launch-probe-real-madrid-121457467.html

De undersøger som jeg forstår det om de kan straffe dem.

5 år 2 måneder siden #30 af Bismo

Estadio Santiago Bernabéu post=137624 skrev: Jeg breakede selv nyheden på siden her.

Hvilken regel eller lov føler du, Bismo, at de 12 klubber har brudt?​

Hverken du eller jeg har dyb indsigt i UEFAs reglementer. Der er dog ingen "Facebook domstol" over, at UEFAs agter at forfølge denne sag rent juridisk. Om de så rent faktisk har lovhjemmel til at straffe klubberne, må juristerne afklare. Pointen er, at der er hold i historien, hvorfor din kommentar om "Facebook domstol" er misplaceret. 

5 år 2 måneder siden #31 af Estadio Santiago Bernabéu
Det kan også være du ikke ved hvad jeg mener, når jeg skriver Facebook domstol.

Her mener jeg ikke-juridiske instanser, der kræver en straf der er ude af proportioner og baseret på følelser og ikke fakta.​

Et eksempel: “Udeluk dem fra Champions League i mindst 2 sæsoner. Der skal gøres et eksempel ud af dem.” = Facebook domstol
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 år 1 måned siden #32 af Thomaskjensen
Holder vi os til fakta er det meget enklere at diskuterer.

Enligt artiklen jeg linker til (kan være Fake-News) så undersøger UEFA OM der er mulighed for at straffe dem. De undersæger OM de har brudt en kontrakt.

Implicit ved de det ikke selv, og skal RM dømmes for noget skal de jo have brudt mod noget.

Det eneste jeg har læst er at det strider mod UEFA reglerne at på nogen måde skade UEFA, og var ESL blevet til noget havde de ikke bare skadet UEFA, men vel i grunden begravet dem.

Men det kommer vel at tage 5 år at finde ud af, og så er det os der slap for straf da sagen er eskaperet.

Leveret af Kunena Forum