ABC: Ramos accepterer løn-nedgang

5 år 2 måneder siden #13 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen post=136762 skrev: @ESB, måske det er hvad der skal til for at pamperne i UEFA vågner op, vi så jo at de kunne reagere når deres indtægter var på spild...

Jeg er efterhånden kommet frem til at den eneste langsigtede løsning er et lønloft, som man har i Spanien, bare meget hårdere. Eller måske en model som i MLS. Problemet er jo at der er masser af smuthuller, vi så det i City hvor stadionnavnet pludseligt var mere værd end ditto i Real Madrid. Hvad forhindre dem i at sælge extra dyr kaffe på kampdagene, dyre launcher, signerede billeder af spillere for millioner €.

Desværre absolut ingenting. Det kan ikke lade sig gøre at regulere for rimelige penge.
Dermed er en ESL den eneste vej frem, hvis Real Madrid skal reddes på den lange bane. Det skal bare være en revurderet model. Og så skal vi på en eller anden måde overtale de engelske hold til at være med, selvom det bliver sværere og sværere for hver £ de stikker af.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #14 af BBB

Thomaskjensen post=136762 skrev: @ESB, måske det er hvad der skal til for at pamperne i UEFA vågner op, vi så jo at de kunne reagere når deres indtægter var på spild...

Jeg er efterhånden kommet frem til at den eneste langsigtede løsning er et lønloft, som man har i Spanien, bare meget hårdere. Eller måske en model som i MLS. Problemet er jo at der er masser af smuthuller, vi så det i City hvor stadionnavnet pludseligt var mere værd end ditto i Real Madrid. Hvad forhindre dem i at sælge extra dyr kaffe på kampdagene, dyre launcher, signerede billeder af spillere for millioner €.

​Hvad er lønloftet i Spanien? (Findes det?)

Stadionnavnet i City er undersøgt. De har faktisk ikke fået mere end værdien, som jeg husker det. Beløbet virker altid exorbitant, når det er nyt, men andre klubber plejer relativt hurtigt at følge med. Hvis RM i 2000 lavede en aftale på 30 år, som var høj dengang, så vil City naturligvis lave en aftale, som er endnu højere i 2021. Der skal vi igen tage højde for længden af kontrakten, og hvornår den blev skrevet.

5 år 2 måneder siden #15 af JesperA

Estadio Santiago Bernabéu post=136761 skrev: ​Angående PSG

Problemet med Financial Fair Play (som jeg ser det) er tredelt:

1. Den blev indført for sent. Chelsea, City, PSG og til dels Inter og Monaco nåede at blive stormagter før FFP gjorde sit indtog. Men det er selvfølgelig også svært at være før sin tid og indføre et koncept før der er brug for det. Medmindre man er visionær som Florentino Pérez.

Monaco burde kunne få det til at køre rundt med FFP da de har solgt spillere for noget der ligner en milliard € de seneste 5-6 år..

Hvad angår Varane er jeg lidt splittet. Han virker ikke til at kunne gå forrest og lede forsvaret, han spiller bedst hvis han har Ramos eller en anden ledertype som Nacho også er, ved siden af sig. Det er et problem hvis han skal have nøglerne de næste mange år, men han er bare også rigtig god alligevel. Hans markedsværdi er dog også ret høj, og af de spillere vi muligvis kan undvære, vil han nok kunne indbringe flest penge, jeg ser i hvert fald hellere at man sælger ham, end Casemiro som overhovedet ikke burde kunne komme på tale at sælge. 

Jeg ved ikke hvad det kræver at kunne få råd til Mbappé, men jo mere jeg ser til ham, jo mere synes jeg bare han har alt det vi står og mangler pt. Ramos er kongen af Madrid og vil være en evig legende, men jeg hælder efter at have set Militao alligevel også til, at det måske ikke ville være det absolut værste scenarie hvis hans tid snart kom. En enkelt sæson foran tilskuere på Bernabeu har han dog alligevel også fortjent, så også her er jeg lidt splittet, men hælder nok mest til at jeg håber han forlænger. Han er egentlig nok min all time favoritspiller, men det er en hård branche, og man ønsker heller ikke se ham gå til af skader og se resten af sin Real Madrid-karriere fra tribunerne, eller i værste fald ønske han sad deroppe frem for at rende rundt på banen. Der synes jeg dog heldigvis heller ikke vi er endnu, han er stadig en fantastisk spiller. De 200 landskampe han vel nok når er også en helt ubeskrivelig bedrift.
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

5 år 2 måneder siden #16 af Estadio Santiago Bernabéu
​Er Ramos den aktive spiller med flest CL kampe i knock-out kampene?

Leveret af Kunena Forum