Optakt: Real Madrid - Sevilla, LaLiga, 35. spillerunde

5 år 1 måned siden #145 af Estadio Santiago Bernabéu
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #146 af Estadio Santiago Bernabéu
​https://twitter.com/WatchVar/status/1391511295036436483
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin, Fondo_Sur

5 år 1 måned siden #147 af Estadio Santiago Bernabéu
Jeg kan ikke få lov til at skrive tekst til linket.
Ovenstående link til til situationen i slow, fra en god vinkel.
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

5 år 1 måned siden #148 af Chamartin

Estadio Santiago Bernabéu post=137551 skrev: Jeg kan ikke få lov til at skrive tekst til linket.
Ovenstående link til til situationen i slow, fra en god vinkel.

​Jeg synes, det er umuligt at vurdere, om den rammer Sevilla spilleren på hånden forinden (i så fald vil der ALTID være frispark uanset, om det er tilsigtet eller ej), men den rammer i hvert fald Militao på skulderen, inden den rammer armen og dermed er der i følge fodboldloven IKKE straffe.

5 år 1 måned siden #149 af DeLaRed

Estadio Santiago Bernabéu post=137547 skrev: Må jeg tillade at åbne op for en semi off topic debat? Man kan vælge at deltage eller gå forbi indlægget.

Før VAR talte man ikke så ofte i fodbold om at der skulle være samme linjer igennem alle kampe med alle dommere i alle turneringer. Man talte om at dommeren i en enkelt kamp gerne skulle skabe et linje og holde den samme linje kampen igennem så spillerne vidste hvad der gav gult kort, hvad der gav frispark og hvad der gav straffe (osv.)

Nu taler vi fodboldfans ofte om at det føles mærkeligt eller unfair at der ikke er den samme linje igennem hele turneringen. Ofte sammenligner man en VAR situation fra en tidligere kamp med en VAR situation fra den netop overståede kamp. Vel og mærke en kamp med en anden dommer og mod en anden modstander.

Så mit spørgsmål til jer er: Bør vi tænke anderledes og lade den ene kamp leve sit eget liv og den næste kamp leve et helt andet liv? Eller bør vi appellere til at de forskellige forbund bruger flere ressourcer på at lade alle kampe holde samme linje selvom det er forskellige kampe, dommere og hold?

​Jeg kunne godt taenke mig at komme med et modspoergsmaal. Hvorfor er det saa svaert for dommerne at holde den samme linje som deres kollegaer (eller dem selv) fra kamp til kamp? Jeg forstaar det simpelthen ikke...Er det reglerne i sig selv der er for komplicerede eller hvad er det der er udslags givende. Man kan finde en masse situationer der ligner Militao's arm paa bolden fra igaar i et utal af kampe i La Liga i denne season (Baade mod real, men ogsaa for masser af andre hold) hvor der ikke bliver doemt straffe, men hvrofor er der forskel? Har dommerne ikke taget samme kursus? Eller er kursus materialet paa Engelsk og derfor tolker de spanske dommeren overaettelsen individuelt?

Jeg forstaar det simpelhen ikke, fordi VAR som technologi kan man ikke saette en finger paa, det er benyttelsen af det der er helt forkert. Forstil jer hvis der var ligesaa stor forskel paa dommene i tennis, naar de genser billederne paa om en bold var In/Out? Det ville jo vaere umuligt at spille en fair tennis kamp saa.

Og dette er jo ikke noget nyt, og er ogsaa en af grundene til at jeg er traet af UEFA/FIFA, for de har i mange aar nu ikke formaaet at rette op paa dette problem, og det kan bare ikke vaere rigtigt at det ikke kan blive bedre!

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

5 år 1 måned siden #150 af Jbner

Kiwes post=137543 skrev: ​Jeg føler der er behov for at man kigger på håndboldreglen. Den er virkelig ikke nem at blive klog på. Jeg forstår fint hvorfor at der bliver dømt straffe mod os - ikke at jeg er fan af at give straffe for sådanne situationer. Jeg kan huske en lignende situation mod ATM hvor vi ikke fik straffe. Det er vel det der er problemet - dommerne er ikke enige og det er for mig et kæmpe problem. 

I øvrigt håber jeg at vi kommer til at se Miguel Gutiérrez i de resterende kampe i stedet for Marcelo - hvis Mendy ikke er klar.

Jeg kunne også godt tænke mig at se mere til både ham og Blanco i de sidste kampe, men da Castilla skal spille oprykningsplayoff, bliver det nok prioiteret at de skal spille for dem, så det bliver næppe fuld tid i de resterende kampe for førsteholdet

5 år 1 måned siden #151 af sNielsenRM
​https://twitter.com/WatchVar/status/1391520741695410177?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1391521884597100548%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fbleacherreport.com%2Freal-madrid

Her er der åbenbart ikke straffe (kampen mod Betis). Banedommeren i den kamp er samme dommer der var VAR-dommer i går...

Como no te voy a querer si eres campeón de Europa una y otra vez

5 år 1 måned siden #152 af Estadio Santiago Bernabéu

DeLaRed post=137553 skrev: Forstil jer hvis der var ligesaa stor forskel paa dommene i tennis, naar de genser billederne paa om en bold var In/Out? Det ville jo vaere umuligt at spille en fair tennis kamp saa.​

Tennis in/out svarer til "Er bolden over stregen i målet eller ej" i fodbold.
Den er heldigvis lige så præcis som in/out i tennis.

Fodbold er en kontaktsport og hver situation er teknisk set unik.

Så du stemmer for at der skal bruges flere ressourcer på at dommerne skal dømme ens over hele linjen i alle kampe? Det er også dét, jeg selv hælder til!

5 år 1 måned siden #153 af DeLaRed

Estadio Santiago Bernabéu post=137556 skrev:

DeLaRed post=137553 skrev: Forstil jer hvis der var ligesaa stor forskel paa dommene i tennis, naar de genser billederne paa om en bold var In/Out? Det ville jo vaere umuligt at spille en fair tennis kamp saa.​

Tennis in/out svarer til "Er bolden over stregen i målet eller ej" i fodbold.
Den er heldigvis lige så præcis som in/out i tennis.

Fodbold er en kontaktsport og hver situation er teknisk set unik.

Så du stemmer for at der skal bruges flere ressourcer på at dommerne skal dømme ens over hele linjen i alle kampe? Det er også dét, jeg selv hælder til!

​Ja det var nok et daarligt eksempel jeg brugte, men det aendre stadig ikke paa at man under devisen "Hver situation er teknisk set unik", frit kan fortolke sig frem til en hvilken som helst dom i en hvilken som helst situation, og det er da et kaempe problem.

Jeg mener praecis at der skal vaere 1 linje, selvfoelgelig skal der det, og den linje mener jeg ogsaa skal vaere den samme set over forskellige liga'er, saa naar internationale hold moeder hinanden, saa er der ikke spoergsmaal om hvilke regler der gaelder. Personligt synes jeg at overgangen fra menneskelige dommere til AI ikke gaa hurtigt nok, og saa vil jeg skide pa om folk synes "at sjaelen forsvinder" og der ellers kan blive brugt af daarlige undskyldninger. Selvfoelgelig skal vi have den samme dom i den samme situation hver gang, og hvis man ikke vil aendre reglerne saa maa man aendre metoden!...jeg forstaar dog stadig ikke at det kan vaere saa svaert naar man nu har faaet VAR som tydeligt viser hver situation?

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 år 1 måned siden #154 af Thomaskjensen
VAR er jo bare et problem når den bliver brugt mod os, perfekt kommer det aldrig at blive, og det er der nok heller ingen der vil at det bliver for det bliver umuligt at få det perfekt hver gang.
Enklere/specifikke reglerne og så en officiel melding fra pamperne efter en episode som i går. Bare så alle er på samme linie i de kommende kampe, det er stadig OK for dommerne at lave fejl, men bliver man ikke rettet så bliver man jo aldrig bedre som dommer.
>>Dommeren har kigget igennem episoden, og reglerne er sådan og sådan. Dommeren har vurderet bla bla i kampens hede.<<
Det skulle jeg faktisk godt kunne leve med, også når det ikke går vores vej.

5 år 1 måned siden #155 af Fondo_Sur

Estadio Santiago Bernabéu post=137550 skrev: ​https://twitter.com/WatchVar/status/1391511295036436483

​Ok, så dommerne kendte ikke reglerne? Det jo under alt kritik. 

Det jo ikke fordi at der ikke var dommerfejl før VAR (mange flere end nu), men det ser så dumt  ud, når de ikke kender reglerne. 
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.

5 år 1 måned siden #156 af Estadio Santiago Bernabéu

Fondo_Sur post=137562 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=137550 skrev: ​https://twitter.com/WatchVar/status/1391511295036436483

​Ok, så dommerne kendte ikke reglerne? Det jo under alt kritik. 

Det jo ikke fordi at der ikke var dommerfejl før VAR (mange flere end nu), men det ser så dumt  ud, når de ikke kender reglerne. 

Jeg tror dommeren er super kyndig! Men han blev ikke præsenteret for denne situation. Vi så de samme billeder som ham og der blev kun vist Militao's brud på reglerne der skete 0,5 sekunder efter denne situation.

Leveret af Kunena Forum