Optakt: Real Madrid - Sevilla, LaLiga, 35. spillerunde
Personligt synes jeg ikke der var straffe til os, da Sevilla spilleren har hånd på bolden. Omvendt synes jeg det er et straffe på Miliatao's arm på bolden.
Det kan man være enig eller uenig i, men der er svaret hvorfor man ikke kan holde den samme linje i alle kampe og situationer, for der er jo for og imod bare herinde efter vi har set situationerne 1000 gange. Jeg hader de her situationer, da det er pisse unfair, og det med, at den ikke tæller hvis den bliver rettet af er jo også noget fis. Når du hopper op som Miliato gør (selvom det er naturligt), så er der bare en kæmpe chance for at man rammer den med hånden.
Det samme gør sig gældende med et for højt ben i lignende situation. Løfter du dit ben for højt, så er det spillerens ansvar ikke at ramme nogen, og vil altid blive dømt til fordel for den anden. Det samme burde jo gælde for en så flagrende arm.
Det er alle de andre episoder, som vi f.eks. så imod At. Madrid, Betis, Sevilla osv. hvor vi skal have fjernet den arm på bolden, for i de situationer kan forsvarspilleren intet stille op. Nu går det desværre imod Real Madrid, men jeg var personligt glad da vi ikke fik straffe i nogle af de situationer.
VAR er det bedste der er sket for fodbolden. Problemet er bare, at mennesker er komplette idioter. I stedet for at fokusere på de åbenlyse fejl, som var grunden til man skabte VAR, så går man ind med tanken om at fjerne alle fejl, som er umuligt. Offside og hånd på bolden er jo blevet pinligt at se blive dømt.
Der var også et rødt kort på Chadwell i PL, hvor forsvarspilleren kommer først på bolden og sparker den væk, men hvor hans sål så rammer Chadwell på læggen, fordi han selv kommer for sent og dermed rødt kort.
Det er jo ikke sådan VAR skal bruges. Det skulle bruges på de åbenlyse fejl, hvor man ikke måler frames og armhule shots på offside's.
Vi alle mennesker er forskellige og ser vidt forskelligt på tingene, og spanske dommere er jo helt hysteriske og alt for ofte dømmer de på skrig og spillede smerte for spilleren der går i græsset. Men jeg synes de spanske dommere gør det langt bedre i Chl sammenhæng, men det er et kulturelt problem, for de dømmer jo på 2 forskellige måder om det er Europæisk sammenhæng eller den hjemlige liga.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Nu er dette jo i UEFA regi så der er nok ingen chance at få lov at lytte igennem deres dialog, jeg så på VAR billederne at den rammer noget, men jeg syntes der var straffe for jeg kender ikke reglerne.
havde han nu ikke dømt det straffe for os, så var der vel også blevet uddelt et rødt kort i den anden ende, eller har de ændret reglerne for sidste mand?
Så jeg vil kalde det årets vigtigste fejl af dommeren.
Ikke at det heller skal være en undskyldning for at vi ikke vinder noget i år for det er ikke noget vi kan gøre noget ved, samme med de forbandede skader, 65 eller. Vi kunne have taget os sammen mod bundholdene, så havde vi allerede været mestre.
Dios post=137569 skrev: Der er ingen regler som er klokkeklare, da alle skal vurderes af forskellige mennesker.
Personligt synes jeg ikke der var straffe til os, da Sevilla spilleren har hånd på bolden. Omvendt synes jeg det er et straffe på Miliatao's arm på bolden.
Det kan man være enig eller uenig i, men der er svaret hvorfor man ikke kan holde den samme linje i alle kampe og situationer, for der er jo for og imod bare herinde efter vi har set situationerne 1000 gange. Jeg hader de her situationer, da det er pisse unfair, og det med, at den ikke tæller hvis den bliver rettet af er jo også noget fis. Når du hopper op som Miliato gør (selvom det er naturligt), så er der bare en kæmpe chance for at man rammer den med hånden.
Det samme gør sig gældende med et for højt ben i lignende situation. Løfter du dit ben for højt, så er det spillerens ansvar ikke at ramme nogen, og vil altid blive dømt til fordel for den anden. Det samme burde jo gælde for en så flagrende arm.
Det er alle de andre episoder, som vi f.eks. så imod At. Madrid, Betis, Sevilla osv. hvor vi skal have fjernet den arm på bolden, for i de situationer kan forsvarspilleren intet stille op. Nu går det desværre imod Real Madrid, men jeg var personligt glad da vi ikke fik straffe i nogle af de situationer.
VAR er det bedste der er sket for fodbolden. Problemet er bare, at mennesker er komplette idioter. I stedet for at fokusere på de åbenlyse fejl, som var grunden til man skabte VAR, så går man ind med tanken om at fjerne alle fejl, som er umuligt. Offside og hånd på bolden er jo blevet pinligt at se blive dømt.
Der var også et rødt kort på Chadwell i PL, hvor forsvarspilleren kommer først på bolden og sparker den væk, men hvor hans sål så rammer Chadwell på læggen, fordi han selv kommer for sent og dermed rødt kort.
Det er jo ikke sådan VAR skal bruges. Det skulle bruges på de åbenlyse fejl, hvor man ikke måler frames og armhule shots på offside's.
Vi alle mennesker er forskellige og ser vidt forskelligt på tingene, og spanske dommere er jo helt hysteriske og alt for ofte dømmer de på skrig og spillede smerte for spilleren der går i græsset. Men jeg synes de spanske dommere gør det langt bedre i Chl sammenhæng, men det er et kulturelt problem, for de dømmer jo på 2 forskellige måder om det er Europæisk sammenhæng eller den hjemlige liga.
Der er jo netop flere regler der er klokkeklare. Før VAR var det jo også lidt op til dommeren og hans skøn, da han kun havde en chance for at se den i real-tid. Nu efter VAR, hvor vi kan kigge det hele igennem, og det jo sådan det bliver brugt, så må skønnet komme væk i nøglesituationerne. Det kan ikke være op til dommeren mere, når reglerne er helt klare! Man kan ikke bare følge dem i nogle kampe, men så ikke i andre kampe. Følelserne må blive taget ud af det, og ikke tænke "jeg synes det et ok straffe her", og "her er det okay der ikke er straffe" baseret på hvad man ens mavefornemmelse er når man ser det. Der må blive taget udgangspunkt i reglerne, og der er de jo ret klare. Og her er det jo ret tydeligt at der _ikke_ er straffespark til Sevilla, især når man kan kigge den igennem flere gange og i slowmotion osv.
Så kan man argumentere for om det er vejen at gå i fodbold, at det skal være sådan. Det synes jeg personligt ikke. Du argumenterer for en mellemvej, men det tror jeg simpelthen ikke er muligt. "Åbenlyse fejl" er jo også subjektivt.. og så der kommer bare en helt ny diskussion.. "Hvorfor var x en åbenlys fejl, når y ikke var?". Og hvor meget skal der være offside på en spiller før det en åbenlys fejl? er det 50 cm? 10 cm? 5 cm? Og hvordan afgør vi det? Det da også unfair at en spiller er 9 cm offside og det ikke en åbenlys fejl og målet bliver godkendt, men dagen efter er en spiller 11 cm offside og så det en åbenlys fejl og bliver annuleret?
Jeg ser det ikke holdbart. Enten må man gå all-in, og en offside er en offside, en handball er en handball (sådan som reglerne tilskriver det). Ellers bliver det unfair. Alternativet er at vi fjerner VAR igen. Det jeg personligt mere til.
- Lars1991 .
Dit første indlæg viser du er fast besluttet på, at Sevilla spilleren rammer bolden med hånden. Jeg selv kan overhovedet ikke se det nok til at have en holdning til det. Er det klokkeklare regler? :D For hvem har ret af os 2 når ingen billeder/slows viser det er 100% hånden. Jeg synes jeg kan se bolden ændre retning, men af hvad jeg har forstået, så er reglen ændret til, at der skal dømmes, hvis armen er langt ude fra kroppen eller over skulderhøjde.
Igen hvor er den klokkeklare regel der definere hvornår armen er unaturlig bred?
Løsningen for mig er ikke at gå all-in eller lade vær. Løsningen for mig er, at lade det være op til dommeren. Giver dommeren de bedste forudsætninger for at dømme fair efter eget skøn. Helst en generel linje igennem alle lande, selvom der stadig er noget kulturelt i det.
En offside er ikke en offside uanset hvad, for hvornår bliver linjen trukket og hvor sikre er vi på, at man 100% rammer armhulen/skulderen og ikke armen? Der er så mange hvis'er, at det er direkte idiotisk, at ville føre den linje.
Åbenlyse fejl er ikke subjektivt. En åbenlys fejl er f.eks. det mål Valencia får, hvor bolden er inde over stregen, men ikke bliver dømt i første omgang. En åbenlys fejl er ikke om Sevilla spilleren måske/måske ikke rammer bolden med hånden eller ryggen før den rammer Militao's arm, men hvis reglen nu var som jeg lige havde beskrevet, så ville det derimod blive en klokkeklar regel, som dog alligevel skal vurderes fra dommer til dommer, men det er også helt fair med mig.
VAR handlede jo om at give dommeren de bedste forudsætninger for at kunne dømme nogenlunde fejlfrit. En offside skal altid falde til angriberens fordel. Sådan hed det dengang man indførte det. Nu er vi gået væk fra det, fordi man tror VAR kan måle 0,002mm. Idioti på højt plan.
Der skal dømmes offside når man kan fjerne alt tvivl og her taler vi ikke cm. hvor vi skal begynde at måle som jeg nævnte før. For at gøre det nemmere kan man helt fjerne overdelen af kroppen som en offside del. Det er trods alt langt nemmere at trække en linje fra det yderste af knæet/foden og whatever end at trække en linje fra hvornår man går fra armhule til arm.
VAR skal bruges når Suarez losser Varane's ben væk og de løber op og scorer. VAR skal bruges når Varane bliver stemplet på låret af Lenglet. VAR skal bruges når Ronaldo er 1 meter offside på begge mål imod Bayern, så vi går videre med 4-2. Derfor er VAR fantastisk, men som altid vælger mennesker at fucke det hele op. Er fan af VAR - ikke af mennesker :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Matamoro post=137572 skrev: I kampene mod Barcelona, Atletico og Sevilla har vi samlet set fået 14 point ud af 18 mulige. Real Madrid er det bedste hold i Spanien og vil også vinde til sidst. Atletico snubler mod Real Sociedad.
Vi har desværre ikke flere kampe tilbage mod Barcelona, Atlético eller Sevilla.
Dvs vores udbytte i de sidste tre kampe skal nok nærmere forventes at være som når vi spiller mod midterholdene.
- Platin bruger
-
Er det ikke sådan at uanset hvor lidt offside angriberen er, vil det altid være clear and obvious hvis man zoomer nok ind?
Hvis man svarer nej til det, hvor skal grænsen så gå for hvor langt ind der skal zoomes?
For mig at se er der altid én 100 meter løber, der kommer først i mål. Uanset hvor tæt løbet var. Det samme med Tour de France sprintere.
www.givemesport.com/1498162-there-are-fl...sion-will-be-correct
Kort sagt: VAR kan have en usikkerhed på helt op til 40 cm i nogle tilfælde, mens man stadig finder den god nok til at lave offside afgørelser helt ned på 2 cm. Det jo helt ude i hampen.
Og det her er ikke brok fra min side af over kendelser imod Real Madrid, for jeg mener at den slags går lige op over en sæson. Men VAR har for længst spillet fallit. Jeg var stor fortaler for det til at starte med, men det er bare blevet mere og mere elendigt og det giver ikke en skid til fodbolden. Det eneste det medfører er at man ikke jubler over scoringer mere.
- Platin bruger
-