Truppen imod Granada, LaLiga, 36. spillerunde

5 år 2 måneder siden #49 af DeLaRed

henrikcomn post=137698 skrev:

DeLaRed post=137696 skrev:

henrikcomn post=137694 skrev:

Kiwes post=137693 skrev:

henrikcomn post=137692 skrev:

Kiwes post=137688 skrev:

DeLaRed post=137686 skrev: Har Militao nu fået gummiben igen???

​Det duer sku ikke med ham buddy! Han er et no-go.

Gider i hæve niveauet? Eller er det en intern joke i har jer ?

​Kunne være dejligt hvis Militao gad at hæve niveauet. Han koster mål der...igen.

​og redder et mål efter.. Ikke hans bedste kamp, men hans niveau er været det bedste i vores forsvar siden han kom ind på holdet.

​Haha, okay så det kan jeg ikke tage seriøst. Mener du i ramme alvor at han har været vires bedste forsvars spiller siden sommeren 2019? I så fald er der ikke mere at debattere så, for det er jo helt hen i vejret!

​Nej.. Jeg mener siden Ramos og Varane gik i stykker. Den sidste 1,5 måneds tid.

​Vi kan godt blive enig om at Militao har vaeret den bedste forsvars spiller i April, han koster dog en straffe mod Sevilla (og ja jeg er helt med paa den er uheldig, men praecis som @Kiwes skriver saa har han en utrolig evne til at vaere uheldig ret ofte). Og idag koster han et maal, paa en nem clearing der bare skal bankes vaek, og dette er absolut intet nyt fra Militao's side, han har en tendens til at spille godt i 89 minutter og saa lave en kaempe boreler der nogle gange ikke koster nogent man andre gange koster point, og vi blir noed til ogsaa at erkende at han altsaa har spillet paa top plan i flere aar, saa der burde ikke vaere plads til dn her slags "Castilla's" fejl mere. Jeg er uenig med @Kiwes ifht at jeg helt sikker synes Militao har pontetiale, men han bliver noed til at faa smidt de her "Fokus-fejl" til naeste season, for det nytter ikke at han spiller godt i 4 kampe men saa er skyld i at vi taber den femte. Og bare lige for at understrege at det ikke kun var mod Sevilla han har kostet i denne season, han havde stor del i vores nederlag til Shakhtar i 1. opgoer, ham og LV er alene skyld i at vi taber til Alcoyano og saa har han ogsaa stor aere af point-tabet til Levante, ud over det har han lavet et hav af fejl som har vaeret taet paa at koste men som ikke gjorde i sidste ende. Saa hvis vi vil begynde at anse ham som en fremtidig starter i Madrid, saa skal han haeve niveauet, disse fejl i saa stort et antal hoerer ikke hjemme i start-opstillingen. Jeg tror dog stadig der er noget at bygge videre paa, men naeste season blir afgoerende for ham, for hvis han ikke kan tage skridtet videre, saa maa han tage til takke med 4 valget paa reserve baenken...

Og lad os saa lige bliver enige om at den absolut bedste forsvarsspiller vi har haft i denne season er uden tvivl Nacho, han har alene baaret Reals defensiv paa ryggen i et utal af kampe!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #50 af Kiwes
​Zidane:
Miguel Gutiérrez: "He, Marvin and the whole team did very well. We deserved the victory. Miguel played because neither Ferland nor Marcelo were there and he did great, I'm happy for him. He's a Madrid player"

Jeg frygter virkelig at Zidane spiller Marcelo igen i næste kamp. Og det er min største kritik af ham - han bliver ved med at bruge Marcelo og Isco. Hvorfor sætter han Isco ind idag når Blanco, som udover at være bedre end Isco også har en fremtid i klubben.

5 år 2 måneder siden #51 af Mølbat
​Fremragende kamp. Courtois beviser bare igen og igen, at han er verdens bedste målmand. Militão spillede fantastisk i dag. At nogle herinde prøver at give ham skylden for målet, begriber jeg ikke. Han har været Real Madrids bedste forsvarsspiller i 2021. Miguel Gutiérrez var min MOTM. Hvilken kamp af ham!

I den negative ende finder man i dag Vinicius, der desværre tog alle de forkerte beslutninger. Asensio leverede desuden ikke andet end boldtab efter sin indskiftning. Heriblandt det, der førte til Granadas reducering. Elendig kamp af ham. Isco understregede desuden, hvor ligegyldig og decideret ubrugelig spiller, han er blevet. Han har ikke spillet bare en eneste acceptabel kamp for Real Madrid i hele den her sæson, og jeg har ærlig talt svært ved at huske blot 1 god kamp i sidste sæson. Er han overhovedet god nok til La Liga mere?

5 år 2 måneder siden #52 af DeLaRed
Helt og aldeles uenig i at Militao er vores bedste forsvars spiller i 2021, og det skal ikke være en kritik af ham, men nærmere et bevis for et det nogle gang kan knibe med langtids hukommelsen, for kigger vi tilbage til Januar, Februar og Marts så var de Nacho der ene og alene bar forsvaret igennem de fleste kampe, han var et absolut monster...
Militao derimod startede Januar med at være en del af nederlaget til Alcoyano (hvor han og LV var lige gode om det afgørende mål) og kun få kampe efter henter han sig et direkte rødt kort imod Levante i starten af kampen.
Militao har været rigtig stærk i April, men han når ikke Nacho til sokkeholderne hvis vi sammenligner dem over de seneste 4.5 måneder!

5 år 2 måneder siden #53 af DeLaRed
Slet

Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved DeLaRed.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #54 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen imod Granada, LaLiga, 36. spillerunde
​Jeg må også hoppe med på Nacho-vognen. Han har været helt og aldeles fænomenal i år. Men Militaos udvikling har været helt fantastisk at være vidne til.

5 år 2 måneder siden #55 af Dios

DeLaRed post=137699 skrev:

Dios post=137697 skrev: ​Tænk man går frustreret fra en 4-1 sejr. 

​Er det paa tide at kigge ind af @Dios? ;-)

Hvor skal jeg kigge hen? Vi har Granada hvor vi vil have dem, men så trækker vi os tilbage og lukker dem ind i opgøret igen. Så lukker vi opgøret med 2 gode mål, men vælger så at give dem 3-4 kæmpe muligheder for at komme ind i kampen igen.
Er man tilfreds med det, så fair. Det var jo trods alt Granada på udebane.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

5 år 2 måneder siden #56 af Mølbat

DeLaRed post=137705 skrev: Helt og aldeles uenig i at Militao er vores bedste forsvars spiller i 2021, og det skal ikke være en kritik af ham, men nærmere et bevis for et det nogle gang kan knibe med langtids hukommelsen, for kigger vi tilbage til Januar, Februar og Marts så var de Nacho der ene og alene bar forsvaret igennem de fleste kampe, han var et absolut monster...
Militao derimod startede Januar med at være en del af nederlaget til Alcoyano (hvor han og LV var lige gode om det afgørende mål) og kun få kampe efter henter han sig et direkte rødt kort imod Levante i starten af kampen.
Militao har været rigtig stærk i April, men han når ikke Nacho til sokkeholderne hvis vi sammenligner dem over de seneste 4.5 måneder!

​Jeg er kæmpe Nacho-fan, hvilket mit profilbillede her på siden nok også indikerer, og spanieren har da også været utrolig solid i bagkæden i hele den her sæson. Dog synes jeg, at Militão i 2021 har vist et topniveau, som har gjort, at der stort set ikke er nogle madridistas, der ryster i bukserne over udsigten til at miste enten Sergio Ramos eller Raphaël Varane til sommer. Brasilianeren har ganske enkelt været bedre end både Ramos og Varane (i 2021). Nacho er bundsolid, og han skuffer stort set aldrig. Derfor elsker jeg at have ham på holdet. Jovist, Militão havde et par ringe kampe i januar, men derefter er han bare blevet bedre og bedre. Han minder mig utrolig meget om Pepe, hvilket er et stort kompliment.
Når jeg læser opslag om, at Militão er et "no-go", at han laver fejl "igen, igen" samt at det var ham, som skulle have kostet målet (gak gak påstand), kan jeg dog bare ikke tage det seriøst. At kalde en spiller, der lige er blevet kåret til Real Madrids bedste spiller i den seneste måned for et "no-go" er decideret tåbeligt.
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Mølbat.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, andreashn, Chamartin, Madridista02, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #57 af Kiwes

Mølbat post=137709 skrev:

DeLaRed post=137705 skrev: Helt og aldeles uenig i at Militao er vores bedste forsvars spiller i 2021, og det skal ikke være en kritik af ham, men nærmere et bevis for et det nogle gang kan knibe med langtids hukommelsen, for kigger vi tilbage til Januar, Februar og Marts så var de Nacho der ene og alene bar forsvaret igennem de fleste kampe, han var et absolut monster...

​Jeg er kæmpe Nacho-fan, hvilket mit profilbillede her på siden nok også indikerer, og spanieren har da også været utrolig solid i bagkæden i hele den her sæson. Dog synes jeg, at Militão i 2021 har vist et topniveau, som har gjort, at der stort set ikke er nogle madridistas, der ryster i bukserne over udsigten til at miste enten Sergio Ramos eller Raphaël Varane til sommer. Brasilianeren har ganske enkelt været bedre end både Ramos og Varane (i 2021). Nacho er bundsolid, og han skuffer stort set aldrig. Derfor elsker jeg at have ham på holdet. Jovist, Militão havde et par ringe kampe i januar, men derefter er han bare blevet bedre og bedre. Han minder mig utrolig meget om Pepe, hvilket er et stort kompliment.
Når jeg læser opslag om, at Militão er et "no-go", at han laver fejl "igen, igen" samt at det var ham, som skulle have kostet målet (gak gak påstand), kan jeg dog bare ikke tage det seriøst. At kalde en spiller, der lige er blevet kåret til Real Madrids bedste spiller i den seneste måned for et "no-go" er decideret tåbeligt.

​Der er intet gak gak over at mene at Militao er skyld i målet. Se nedenstående link og fortæl mig om det ikke er pivelendigt. Han kostede et mål mod Sevilla og gjorde det igen i dag. Han er en god spiller, men han koster for mange mål og det skal han ændre på hvis han skal indgå i "mit" forsvar.

Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #58 af Mølbat

Kiwes post=137710 skrev:

Mølbat post=137709 skrev:

​Der er intet gak gak over at mene at Militao er skyld i målet. Se nedenstående link og fortæl mig om det ikke er pivelendigt. Han kostede et mål mod Sevilla og gjorde det igen i dag. Han er en god spiller, men han koster for mange mål og det skal han ændre på hvis han skal indgå i "mit" forsvar.

​Du har desværre linket en blokeret video, men som jeg husker det, starter Granadas kontra med, at Asensio forsøger sig med et tåbeligt lille lob, som rammer direkte ind i en Granada-spiller (var der hånd på bolden...? måske, men den slags dømmes jo kun mod Real Madrid ). Herefter starter Granada deres kontra, og da Real Madrid er i ubalance, kommer de helt hen til straffesparksfeltet, før de møder lidt modstand. Og så er man uheldig med, at Courtois' parade ender lige i fødderne på Molina. At give Militão skylden for det mål er IMO langt ude, og lugter en smule af en allerede eksisterende antipati mod brasilianeren. (Hvilket er lidt forståeligt, da han spillede rimelig usikkert i første halvdel af sæsonen. Siden januar har han dog været en mur, og Real Madrids bedste forsvarsspiller).
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Mølbat.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Madridista02

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
5 år 2 måneder siden #59 af Madridista02

DeLaRed post=137702 skrev:

henrikcomn post=137698 skrev:

DeLaRed post=137696 skrev:

henrikcomn post=137694 skrev:

Kiwes post=137693 skrev:

henrikcomn post=137692 skrev:

Kiwes post=137688 skrev:

DeLaRed post=137686 skrev: Har Militao nu fået gummiben igen???

​Det duer sku ikke med ham buddy! Han er et no-go.

Gider i hæve niveauet? Eller er det en intern joke i har jer ?

​Kunne være dejligt hvis Militao gad at hæve niveauet. Han koster mål der...igen.

​og redder et mål efter.. Ikke hans bedste kamp, men hans niveau er været det bedste i vores forsvar siden han kom ind på holdet.

​Haha, okay så det kan jeg ikke tage seriøst. Mener du i ramme alvor at han har været vires bedste forsvars spiller siden sommeren 2019? I så fald er der ikke mere at debattere så, for det er jo helt hen i vejret!

​Nej.. Jeg mener siden Ramos og Varane gik i stykker. Den sidste 1,5 måneds tid.

​Vi kan godt blive enig om at Militao har vaeret den bedste forsvars spiller i April, han koster dog en straffe mod Sevilla (og ja jeg er helt med paa den er uheldig, men praecis som @Kiwes skriver saa har han en utrolig evne til at vaere uheldig ret ofte). Og idag koster han et maal, paa en nem clearing der bare skal bankes vaek, og dette er absolut intet nyt fra Militao's side, han har en tendens til at spille godt i 89 minutter og saa lave en kaempe boreler der nogle gange ikke koster nogent man andre gange koster point, og vi blir noed til ogsaa at erkende at han altsaa har spillet paa top plan i flere aar, saa der burde ikke vaere plads til dn her slags "Castilla's" fejl mere. Jeg er uenig med @Kiwes ifht at jeg helt sikker synes Militao har pontetiale, men han bliver noed til at faa smidt de her "Fokus-fejl" til naeste season, for det nytter ikke at han spiller godt i 4 kampe men saa er skyld i at vi taber den femte. Og bare lige for at understrege at det ikke kun var mod Sevilla han har kostet i denne season, han havde stor del i vores nederlag til Shakhtar i 1. opgoer, ham og LV er alene skyld i at vi taber til Alcoyano og saa har han ogsaa stor aere af point-tabet til Levante, ud over det har han lavet et hav af fejl som har vaeret taet paa at koste men som ikke gjorde i sidste ende. Saa hvis vi vil begynde at anse ham som en fremtidig starter i Madrid, saa skal han haeve niveauet, disse fejl i saa stort et antal hoerer ikke hjemme i start-opstillingen. Jeg tror dog stadig der er noget at bygge videre paa, men naeste season blir afgoerende for ham, for hvis han ikke kan tage skridtet videre, saa maa han tage til takke med 4 valget paa reserve baenken...

Og lad os saa lige bliver enige om at den absolut bedste forsvarsspiller vi har haft i denne season er uden tvivl Nacho, han har alene baaret Reals defensiv paa ryggen i et utal af kampe!

​DeLaRed....... jeg bliver ærligt talt i dårligt humør over at læse dine negative kommentare HVER EVIG eneste gang. Det er som om du elsker, at sidde og vente på, at Real spillerne begår fejl, så du kan sidde her inde og skrive negativt. Du kører en usaglig hetz mod Militao. Du bliver ved med at referere til en kamp han spillede for et halvt år siden, hvor han ikke havde nogen form for kamptræning, som er alfaomega på det her niveau, for at der er en chance for at spillerene leverer tilstrækkeligt. Målet Granada scorer i dag, er fejl på fejl, hele vejen rundt. Granada slår  kontra og Militao er alene med tre mand, i dén situation. Han skal cleare bolden på et split sekund, med sin venste fod. Ja. Det er ringe teknik og det ser uheldigt ud. Men det er simpelthen , for søgt at sidde og pege Militao ud som skurk i den sekvens. Hele holdet sejler og han er den eneste tilbage. Han har været mega stærk for os siden han begyndte at spille fast, og du sidder HVER kamp og venter på at han laver en forkert aflevering eller tager sine støvler forkert på, så du kan skrive " jep! Han er for usikker. Han laver for mange fejl." Det er ærlig talt trættende at se på. Enormt usagligt. 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Kialpe

5 år 2 måneder siden #60 af DeLaRed
@Moelbat, det er ok at du og jeg er uenige om hvem der har vaeret bedst af Nacho og Militao. Jeg er helt enig i at Militao har vist et fantastisk top niveau i flere kampe og i visse kampe ogsaa har vaeret "bund solid" som du kalder Nacho. Mit problem er dog at han ogsaa har vist et bund niveau (grundet "dumme" fejl") som jeg ikke mener Nacho har vist paa samme maade. Ud over det mener jeg ogsaa at det er nemt at kigge paa de seneste uger (paa naer Sevilla og Granada kampene) og saa sige at Militao har vaeret den bedste, men hvis vi bare kigger en smule laengere tilbage saa var Nacho imo klar banens bedste mod Barca, hane spillede ogsaa en staerkere kamp end Militao mod hhv Eibar, Liverpool (1. kamp), og saa var han ogsaa en af Reals aboslut bedste i kampene mod Valencia og Celta (hvor Militao ikke var paa banen). Det er naturligvis en subjektiv holdning, og du maa gerne vaere uenig. Jeg vil ogsaa lige understrege at jeg (som skrevet i min tidligere besked) godt kan forstaa de hoeje tanker om Militao, og jeg ser da absolut ogsaa en fremtid i ham (tror maaske jeg er blevet misforstaaet her) men jeg mener sagtens vi kan saette spoergsmaals tegn ved de her amatoer agtige fejl fra Militao's side, da det er en tendens der har vaeret der fra foerste dag og det er noget der SKAL forbedres.

Ifht dit udlaeg af selve situationen fra igaar er jeg uenig, det er slet ikke noedvendigt at kigge mod andre Real spillere i den situation(slet ikke i en situation der foregaar helt oppe ved modstanderens felt), fordi den bold der kommer til militao har han baade tid og plads nok til at cleare enten frem i banen eller ud til indkast, han mis-timer simpelhen sit spark i bolden og rammer lige direkte i foedderne paa den Granada spiller der i sidste ende har 3. sidste beroering ved maalet (ikke sikker paa hvem det var). Vi taler altsaa om at han kunne have sendt bolden i alle andre retninger end lige ind i foedderne paa den modspiller der staar 4 meter foran ham, det er simelhen for ringe. Og havde Varane eller Ramos lavet samme nummer var de ogsaa blevet svinet til, sikker at mange flere her paa siden. Synes du skal gense situationen for tror oprigtigt du kommer paa andre tanker!
(Og saa vil jeg lige understrege at "No-Go" kommentaren er skrevet at Kiwes, bare fordi han skriver det som svar paa min traad, betyder det ikke at jeg er enig med den holdning)

@Madridista02, er da ked af at du blir saa traet, nu er det ikke for at hive energien ud af dig at at jeg skriver her paa siden, bare lige saa du ikke tror det er noget personligt ;-) Til at starte med saa mener jeg absolut at jeg skrive ligesaa meget positivt om spillere som negativt, alene i denne traad fejre jeg alle 4 maal og saa roste jeg Miguel, Park, Fede og Rodrygo i halvejen. nu laeser jeg dog heler ikke alle beskeder der blir skrevet saa fortsaaeligt hvis du ikke lige har faaet dem med.

Du har ogsaa ret i at jeg helt sikkert er efter visse spillere, det er de spillere jeg mener har et niveau der er for lavt til Madrid og som jeg gerne ser ude af klubben, jeg roser dem dog ogsaa naar de spiller en god kamp eller laver noget positivt, saa mener saa absolut jeg faar begge sider af sagen med, naturligvis fra mit subjektive sysnpunkt.

Men naar du nu siger at jeg koere en hetz mod Milita, saa er jeg ret uforstaaende, og har lidt paa fornemmelsen at du forveklser mig med en anden her paa siden, for uden at jeg ligge har gennemgaaet alle mine beskeder, saa er jeg ret overbevist om at jeg kun har skrevet 1 eneklet daarlig kommentar om Militao (foer Sevilla kampen) efter han er kommet retur fra sakde og det var en hurtig beklagelse over hans tilbagelaegning til Courtis som var ved at koste et selvmaal for et paar kampe siden. Ud over det er jeg nemlig dybt enig i at Militao har spillet rigtig flot siden han kom tilbage imod Atalanta i Marts. Men bare fordi han har spillet godt i 6 uger skal han ikke gaa fri naar han er skyld i et straffe (og jeg siger det igen saa der ikke er nogen tvivl, jeg er enig i at det er uheldigt og at man kan diskutere reglerne ved det straffe, men det er stadig en tendens Militao har for ofte at vaere "uheldig") og han skal paa ingen maade klare frisag for situationen igaar, det er decideret hans fejl der koster maal, ud over det spiller han en rigtig god kamp synes jeg, men vi kan ikke se bort fra at en kaempe fejl som denne kan koste point og det er langt fra foerste gang det er sket i hans elleres ret "korte" madrid karriere.

Kigger paa vi hans foerste 18 maaneder i klubben, skal jeg ikke kunne sige praecis hvor meget negativt jeg har skrevet om ham, tvivler paa han har vaeret den der har vaeret mest i rampe-lyset for mig, men at jeg har skrevet negativt om ham flere gange vidner ogsaa om at han har haft en skidt start i Real, for det mener jeg han har, hans foerste 18 maaneder ik klubben gav enkelt lysglimt af noget helt stort (er helt enig i at han ligner Pepe og har potentialet til at blive ligesaa god) men ha har bare begaaet alt for mange dumme konsentrations fejl, og har ofte set for amatoer agtigt ud. Det er for mit vedkomne ok at lave fejl paa en fodbold bane men hvilke slags fejl og hyppigheden spiller en stor rolle imo, og kigger vi paa de 2 ting saa har Militao ikke spillet overbevisende i periode op til slut 2020. Jeg medgiver dog gerne (igen) at Militao virkelig har spillet en flot April maanede og det giver grobund for noget mere, jeg synes dog bare det er aerligt at han saa pludselig er medvirkende i 2 maal scoret mod Real i 2 kampe (hvoraf granada var 100% hans skyld) og derved kommentarern om gummiben, for synes det ville vaere utrolig aergeligt hvis Militao falder tilbage til det niveau hans viste sine foerste 18 maaneder igen, for saa mener jeg vi skal stille spoergsmaalstegn ved hans fremtid i kubben. Stod det til mig saa var dette dog han spidste fejl i 2021 og saa fortsaette han med at vise sit niveau fra April og udvikler isg til den nye Pepe, det ville vaere helt perfekt. Men vi kan ikke udraabe ham til fremtiden hvis han fortsaetter med at lave "konsentrations" fejl, det skal han simpelthen ligge bar sig.

Jeg mener ud over det slet ikke det er soget at pege paa Militao som skruken i den situation i Granada kampe, ligesom @meolbat saa synes jeg du skal gense situationen, for han har jo masser af tid til at cleare bolden, det er paa ingen maade en svaer situation OG en situation han har staate i et utal af gange de seneste par uger, uden at det har vaeret et problem, han har masser af tid, den naermeste modstander er 4-5 meter fra ham og han kan se bolden hele vejen, saa at han for ramte den saa den gaar direkte i modstanderens foedder, det kan aldrig vaere godt nok, og paa det niveau er det bare for ringe. Jeg mener lige modsat at det er alt for soegt at lave undskyldinger for Militao i den situation med kommentare om at det er Asnesio's skyld (for at miste bolden ved modstandernes felt, i en situatone hvor der som minimum er 5-6 medspillere bag ham der gerne skulle kunne stoppe et kontra) og at skrive at han staar selv med 3 modspillere burde ikke goere nogen forskle naar der ikke er nogen af dem der staar i naerheden af ham da bolden falder ned i foederne paa ham. Det er simpelhen bare en ringe claering fra Militao's side der er direkte skyld i at der bliver skabt en chance (kan man saa argumentere for at der masske kunne vaere daekket bedre op over ved bagstolpen, maaske, men det andre ikke ved at chance ene og alene blir skabt af Militao)

Leveret af Kunena Forum