Benzema kåret som bedste franske spiller i udlandet
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Den franske spillerforening, UNFP, har kåret Karim Benzema som bedste franske fodboldspiller i udlandet og dermed overhaler han spillere som Hugo Lloris, Kanté og hans egen holdkammerat, Ferland Mendy, som også var nomineret.
Det sker efter en sæson, hvor den 33-årige angriber er noteret for 29 mål for Real Madrid, hvilket ifølge flere franske medier bringer ham i spil til den franske EM-trup efter seks års fravær på landsholdet som følge af den famøse skandale om afpresning i forbindelse med en sex-video. Her skal Karim Benzema senere på året for retten som anklaget i sagen.
Det er anden gang, at Karim Benzema kåres som bedste franske spiller i udlandet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
"We cannot forget. I cannot forget. I will never forget"
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Bare for en god ordens skyld. Citatet er i forhold til Benzemas udtalelse, hvor Benzema påstår at Deschamps er racist. Det har forsaget verbale angreb på Deschamps og hans familie osv.Thomaskjensen post=137865 skrev: Ja, som spiller fortjener han det 110%, samtidig udtaler Didier Deschamps at han ikke er julemanden...
"We cannot forget. I cannot forget. I will never forget"
Nævner det blot fordi dit indlæg kan se misvisende ud, og får det til at ligne at Deschamps hentyder til Benzemas sigtelser.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Hvad jeg ved har Benzema heller aldrig undskyldt/taget afstand til :(
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Benz udpresser en medspiller, er Benz ofret?
Benz kalder Deschamps racist, hvilket leder til at Deschamps og hans familie bliver trakaseret og hans hus vandaliseret. Hvem er ofret her?
Skal vi til at syntes synd om Benz nu?
Eller er vi tilbage der hvor Benz/Hazard skal have lov til at sige og gøre hvad han vil uden for banen...
- Platin bruger
-
Man beder ikke ofret, Benzema, om at undskylde for at han har oplevet racisme henvendt imod sig.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Så jeg fik grave lidt, og det kan jeg jo godt lide.
Jeg er kommet frem til at det var Eric Cantona der udtalte sig om at Benzema og Hatem Ben Arfa blev forbiset af Deschamps grundet deres oprindelse, og at Deschamps havde bukket under for presset fra en del af Frankrig der er meget racistiske.
Valbuena kom heller ikke med da han ikke havde "hovedet på det rette sted", Benzema var under anklage for afpresning af en medspiller OG han var skadet i låret.
Det Benzema gør i modsætning til Hatem Ben Arfa og Valbuena er at Benz kalder ca halvdelen af frankrig for racister, han kalder IKKE direkte Deschamps for racist, men piontere at "nogen" har bukket under for racistisk påtrykninger (her havde jeg også fejl), men resultatet er at det fremstår som om Deschamps er racist og bliver truet og ja der bliver skrevet racist på han hus.
Deschamps, mener ikke han er racist, men at udtalelserne fra Benz, og manglende situationsfornemmelse forværre situationen, og her mener Deschamps at Benzema træder over stregen i sandet.
Der er masser af artikler der opfordre Benzema og hans bagland at undskylde eller i det mindste offentligt melde ud at han naturligvis ikke mener Deschamps er racist, men det nægter han.
Dette er hvad jeg er kommet frem til, jeg vil jo gerne se Benz spille for Frankrig, og man kan sagtens argumentere for at anledningen til at han ikke vil undskylde er at han føler sig racistisk behandlet.
Deschamps kan jo på den anden side heller aldrig bakke fra det han har sagt, for så indrømmer han vel indirekte at der nok var noget om snakken...
Så hvem skal komme ned fra sin høje hest og hvem er ofret her?
Så tilbage til mit argument om at Benzema godt kunne tage afstand fra de handlinger der er begået imod Deschamps er vel ikke at sige undskyld.
Men rart at blive lidt klogere, det gør ikke ondt.
- Platin bruger
-
Det er et meget følsomt emne for en stor del af verdensbefolkningen. Det hjælper ikke at puste til ilden. I stedet skal man være forstående overfor deres situation. Det kan være svært for os andre at forstå men verden bliver først et bedre sted, når vi forsøger.
Benzema skal desuden ikke tage ansvar og/eller undskylde for de handlinger, der er begået mod Deschamps eftersom det ikke var Benzema, der begik disse handlinger. Han skal udelukkende tage ansvar for sine egne handlinger.
Hvis man endelig skal finde syndebuk, så synes jeg man skal kigge på "Uskyldig indtil det modsatte er bevist" og stille kritiske spørgsmålstegn ved at Frankrigs bedste angriber ikke er blevet udtaget til landsholdet i over fem år til trods for at han ikke er kendt skyldig. Det kan ikke forsvares med sportslige argumenter. Måske man skulle finde ud af om Benzema har foretaget sig noget ulovligt før man dømmer ham?