Statistikken taler imod et Real Madrid-mesterskab

2 år 10 måneder siden #109 af Real HWL

Ramos4 post=138055 skrev: Det er sgu meget godt for ligaen med et 3. hold der byder ind. Mesterskabet bliver i hovedstaden. Det er helt fint med mig.

Men for dælen der skal ske ting i sommerpausen. Og det gør der...ikke.


Lidt kommer der til at ske, Bale kommer hjem :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #110 af Ramos4
Hazard - Benzema - Bale

Det lyder jo meget godt...på papiret

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #111 af Ramos4
Havde vi haft bare én god fløjspiller denne sæson, havde vi vundet mesterskabet nemt. Bare eeeeeen fløj der kan udfodre, slå et indlæg, score en gang imellem - eller gud forbyde det alle delene.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #112 af Thomaskjensen
@Bismo, ja da jeg blev fan af klubben var det ikke nok at vinde, vi skulle underholdes, hvilket vi bliver snydt for under Perez/ZZ-flop.

Jeg kan godt leve med 1 år til med ZZ, trods det er åbenlyst at han mangler en plan, en ide og en identitet på banen.

Tror aldrig jeg har taget ZZ i forsvar, men en gang inden han slutter skal være den første. Vi er indbyrdes bedre end AM og Barca, vi kom til semifinalen i CL, taber LaLiga i sidste spillerunde. Vandt gruppespillet i CL.
Dette med en trup uden rigtig store stjerner og mod afslutningen med en forsvar der hver uge var ramt af nye skader.

Mine tanker bag året er ikke at vi taber kampen fordi vi forsvare dårligt, ja vist taber vi mange kampe mod dårligere modstandre, men det er ikke på grund af skader eller generelt dårligt forsvar, det handler om dårlige angribere, vi laver bare 67 mål, sammen som AM.
Med Benz på 23 mål som er delt topscore efter Messi, det kan man vel ikke klage på?
Derefter kommer Cassemiro, Modric, Assensio, Hazard, Fede, Kroos og Vini der tilsammen har lavet 28 mål!!!
Af de 7 spillere er det bare Cassemiro og Kroos der på statastikken ikke skal slakes da de har 19 assist til sammen.

At få hjem Bale er uden jeg tager pis på jer en enorm forbedring på højre kanten
Bale 18/19 bare 8 mål, men 17/18 hele 16 mål, sammenlign det med den undskyldning af en kant vi har nu...

Angrebet er en joke, Hazard, Vini, Assensio, Rodrigo, Mariano og hvad de ellers hedder skal måles og vejes grundigt, og om vi sælger dem alle eller giver dem væk er jeg enlig ligeglad med.

Får vi ikke Mbappe i sommer kan det være lige meget.

Kan det siges mere tydeligt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #113 af Thomaskjensen
Fik ikke med at man kan, og det gør jeg meget, kritisere ZZ for ikke at kunne motivere tropperne mod de "enkle" modstandere, men for H****** har spillerne ikke også et ansvar for at levere i HVER kamp.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #114 af Thomaskjensen
Læser at Greizmann forklare året med at de fejlede i de store kampe, helt enig i et Barca perspektiv, og det bringer mig tilbage til hvem der fejlede i de "små" kampe?
Taktikken var der i de store kampe, viljen var der i de store kampe.

Er det fordi vi forsøger at spare kræfter mod de små, spiller spillere ind efter skader mod de små, dårlig taktik, dårlig motivering, eller dårlig indstilling fra den gamle garde?

#Deteraltingzidannesskyld, NEJ!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #115 af Estadio Santiago Bernabéu
​Sæsonen er slut for de spanske hold og det er tid til at gøre status.

Atlético vinder fortjent ligaen. Det holdt hårdt efter deres start-spurt men de klarede skærene. En gratis Suarez gav dem en titel. Sikke en følelse der må være for ham!

Vi ender på 2. pladsen i ligaen. Vi var et mål fra at blive mestre. Enten et mål til Valladolid i sidste spillerunde eller et mål til os i en uafgjort kamp. Vi havde 65 skader i sæsonen så det er godkendt at være en målscoring fra titlen.

Barcelona ender på 3. pladsen. Intet positivt at se med deres briller. Deres unge talenter er flops og deres bedste spillere er pensionister.

I Champions League er vores sæson godkendt som det eneste spanske hold. Igen hvis man tager de 65 skader i mente.

Overordnet set er sæsonen godkendt. Vi står klart stærkere end Barcelona som ikke kun endte under os i ligaen, men også røg ud tidligt i CL samtidig med de havde halvt så mange skader som os.

Atlético er de store vindere sportsligt.
Real Madrid er de store vindere økonomisk.
Barcelona er de store tabere.



Fremtiden

Der er EM og det plejer at betyde at vi ikke får foretaget så mange handler fordi spillerne har ikke tid til at forhandle fordi de er aktive med slutrunde. Vi må og SKAL have en kæmpe offensiv forstærkning. Ellers kan vi lige så godt pakke sammen. Jeg hader at se på Asensio og Isco og vil betale gode penge for at se klubben sælge dem. Noget der var uhørt for fem sæsoner siden. Forsvaret behøver vi ikke gøre yderligere ved men vi bør nok forsøge at sælge Varane pga snarligt kontraktudløb.

Faktisk ville to offensive forstærkninger gøre underværker. Resten er godkendt lidt endnu.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Madridista02, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #116 af Lars1991

Ramos4 post=138068 skrev: Hazard - Benzema - Bale

Det lyder jo meget godt...på papiret


Det må være et gammelt stykke papir du har fået fat i der ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #117 af Ramos4

Lars1991 post=138084 skrev:

Ramos4 post=138068 skrev: Hazard - Benzema - Bale

Det lyder jo meget godt...på papiret


Det må være et gammelt stykke papir du har fået fat i der ;)

​Papyrus
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Thomaskjensen, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 10 måneder siden #118 af Madridista02

Estadio Santiago Bernabéu post=138082 skrev: ​Sæsonen er slut for de spanske hold og det er tid til at gøre status.

Atlético vinder fortjent ligaen. Det holdt hårdt efter deres start-spurt men de klarede skærene. En gratis Suarez gav dem en titel. Sikke en følelse der må være for ham!

Vi ender på 2. pladsen i ligaen. Vi var et mål fra at blive mestre. Enten et mål til Valladolid i sidste spillerunde eller et mål til os i en uafgjort kamp. Vi havde 65 skader i sæsonen så det er godkendt at være en målscoring fra titlen.

Barcelona ender på 3. pladsen. Intet positivt at se med deres briller. Deres unge talenter er flops og deres bedste spillere er pensionister.

I Champions League er vores sæson godkendt som det eneste spanske hold. Igen hvis man tager de 65 skader i mente.

Overordnet set er sæsonen godkendt. Vi står klart stærkere end Barcelona som ikke kun endte under os i ligaen, men også røg ud tidligt i CL samtidig med de havde halvt så mange skader som os.

Atlético er de store vindere sportsligt.
Real Madrid er de store vindere økonomisk.
Barcelona er de store tabere.



Fremtiden

Der er EM og det plejer at betyde at vi ikke får foretaget så mange handler fordi spillerne har ikke tid til at forhandle fordi de er aktive med slutrunde. Vi må og SKAL have en kæmpe offensiv forstærkning. Ellers kan vi lige så godt pakke sammen. Jeg hader at se på Asensio og Isco og vil betale gode penge for at se klubben sælge dem. Noget der var uhørt for fem sæsoner siden. Forsvaret behøver vi ikke gøre yderligere ved men vi bør nok forsøge at sælge Varane pga snarligt kontraktudløb.

Faktisk ville to offensive forstærkninger gøre underværker. Resten er godkendt lidt endnu.

​Lækker status opgørelse. Jeg vil dog tilføje, at Barca har noget positivt i deres talenter. Mingeuza, Moriba, Pedri og Araujo, ser ret spændende ud. Men nok om Barca. I forhold til Real, så skal der ske noget med midtbanen. Modric har spillet rigtig fint i flere perioder, denne sæson, men han har rigtig mange udsving også. Jeg tænker vi skal have fundet en løsning dér. Valverde ser klar ud, til at spille fast, så kunne det evt. være ham? Problemet er bare, at han er en hel anden type end Modric, og jeg tror vi kommer til at mangle Modrics spillestil. Men han kan selvfølgelig stadig bidrage med en masse minutter. 
Kroos kan godt spille en sæson mere, men hvem er der ellers på midtbanen til at rotere med? Hvad med Casemiro? Han har set overraskende langsom og ugidelig ud, den sidste periode af sæsonen. Så der skal ske noget med midtbanen. Der skal mere kvalitet og konkurrence ind. Spillere som Kubo og Ødegaard skal der findes en løsning på også. Jeg har set en del til Kubo og han ser stadig meget talentfuld ud, så det kunne være lidt fedt, hvis han blev hentet hjem og blev bragt i spil.
Ellers er jeg meget enig med dig i, at offensiven skal forstærkes markant. Det går simpelthen ikke at vores nummer to topscorer, er Casemiro med fem mål (I ligaen). Det er for ringe. Vores kantspillere scorer skræmmende få mål. Desværre.
Udover dette, så synes jeg der er nogle positive elementer at tage med fra sæsonen, i forhold til specifikke spillers opblomstring. Vi har en ny venstreback i Miguel. Han ser fandeme god ud!! Ny "signing" i Blanco også. Militao er lige pludselig alle penge værd, han er klar til at spille fast og tage ansvar på sine skuldre. Courtouis har igen vist at han er vanvittig god og vigtig. Odriozola kan godt spille næste sæson også. Jeg har været meget positivt overrasket over hans seneste præstationer. 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #119 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jeg er helt enig med dig, Madridista02!

Der er faktisk utrolig meget positivt at tage med sig fra sæsonen, hvis man tænker på de individuelle spilleres fremtid. Her kan nævnes i flæng:

Éder Militão der endelig viser sit hvorfor han var næsten lige så dyr som Matthijs de Ligt.
Miguel Gutiérrez (Man kan lige så godt lære at stave hans navn nu.)
Nacho Fernández der har hævet sit topniveau.
Álvaro Odriozola der er blomstret op den sidste 1/6 af sæsonen og har fortjent en sæson mere til at vise sit værd.

Der må og skal findes penge til at forstærke angrebet. Hvis det betyder at der ikke er flere penge til overs, så må vi afprøve Kubo, Ødegaard, Brahim Diaz osv. som lappeløsninger. Man kan evt. finde en klub der vil leje Rodrygo Goes for at få (EU-kvote) plads til Kubo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #120 af Fondo_Sur
@Estadio

Du må dog indrømme, at der mangler noget offensivt. Atletico har til sammenligning bredde i offensiven med: Suarez, Felix, Carrasco, Correa, Llorente (!), Vitolo og Lemar.

Det et aaalt for tyndt for Real Madrid. Jeg er stor fan af Vinicius som person, men man må ikke regne med ham. Det er han ikke god nok til endnu. Og Hazard og Bale kan man heller ikke regne med af andre årsager. Rodrygo har ikke vist nok, og Asensios udvikling har mødt en mur. Diaz og Ødegaard er ikke kantspillere. Kubo ligner desuden også en mellemrumsspiller, og vi har brug for spillere, der kan løbe i bagrummet samtidigt med at de kan spille fodbold! Mbappé er et af disse, men der er brug for mindst en spiller yderligere til offensiven. 

Altså: på trods af at der er masser af talent, der venter på sig, så bliver sommerens transfervindue altafgørende. Benzema har været en enmandshær og han fylder 34 til december. Behøver man at sige mere?



Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce