Schweiz´ justitsministerium: UEFA/FIFA kan ikke straffe udbryderklubber

5 år 1 måned siden #1 af Administrationen
De tre udbryderklubber...

De tre udbryderklubber Real Madrid, Barcelona og Juventus har i dag fået medhold af det schweiziske justitsministerium om, at UEFA og FIFA ikke har beføjelser for at straffe dem for at fortsætte arbejdet med en europæisk Superliga.

Det schweiziske justitsministerium har beføjelser over for de to fodboldforbund og de har derfor sendt et brev til begge, hvor der klart advares imod at forsøge at sanktionere de tre klubber og dermed følger man den afgørelse, som retten i Madrid også afsagde i spørgsmålet og som gjorde at sagen blev bragt videre.

De ni andre klubber, som hurtigt trådte ud af samarbejdet er alle blevet idømt økonomiske sanktioner, men det vides ikke om de også er ugyldige.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #2 af Thomaskjensen
Popkorn tid, og så ind på boldt.dk og lytte til tosserne :)

5 år 1 måned siden #3 af Salix7

Thomaskjensen post=138643 skrev: Popkorn tid, og så ind på boldt.dk og lytte til tosserne :)

​Min mandag blev også lige lidt bedre ;-)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

5 år 1 måned siden #4 af Kiwes
​Selvfølgelig kan de ikke det - og det vidste vi jo godt at Perez havde styr på. Men forhåbentlig er der nogle brugere på siden der kan sove godt i nat igen nu :)

5 år 1 måned siden #5 af Estadio Santiago Bernabéu
​Det hele går efter planen.

Med undtagelse af det næstvigtigste: Ni klubber forsøger at komme ud af ESL. Hvornår tror I retssagerne om erstatning kommer fra Real, Barca og Juve mod de ni klubber for tabt indtjening og brud på kontrakt?

5 år 1 måned siden #6 af Taxii89

Estadio Santiago Bernabéu post=138675 skrev: ​Det hele går efter planen.

Med undtagelse af det næstvigtigste: Ni klubber forsøger at komme ud af ESL. Hvornår tror I retssagerne om erstatning kommer fra Real, Barca og Juve mod de ni klubber for tabt indtjening og brud på kontrakt?

​Jeg tænker nærmere det et er spørgsmål om de kommer og ikke hvornår :)

5 år 1 måned siden #7 af Thomaskjensen
@Taxii89, kan du uddybe hvorfor du mener "OM de kommer"?
Hvorfor skulle de 3 klubber sige nej til x antal milliarder i bod, når vi må antage at et sådanne krav findes.
Om du ikke mener der er nogen straf for at træde ud, OK fair nok, det kan man jo ikke argumentere mod da vi jo ikke ved.

5 år 1 måned siden #8 af Taxii89

Thomaskjensen post=138679 skrev: @Taxii89, kan du uddybe hvorfor du mener "OM de kommer"?
Hvorfor skulle de 3 klubber sige nej til x antal milliarder i bod, når vi må antage at et sådanne krav findes.
Om du ikke mener der er nogen straf for at træde ud, OK fair nok, det kan man jo ikke argumentere mod da vi jo ikke ved.

​Jeg har ikke set kontrakten på det og umiddelbart går jeg ud fra der også har været jurister inde over fra de klubber, der meldte fra. Så det hænger sammen med din sidste del, jeg er ikke overbevist om der er en straf for at træde ud.

5 år 1 måned siden #9 af Estadio Santiago Bernabéu

Taxii89 post=138680 skrev:

Thomaskjensen post=138679 skrev: @Taxii89, kan du uddybe hvorfor du mener "OM de kommer"?

​Jeg har ikke set kontrakten på det og umiddelbart går jeg ud fra der også har været jurister inde over fra de klubber, der meldte fra. Så det hænger sammen med din sidste del, jeg er ikke overbevist om der er en straf for at træde ud.

Der er ingen straf for at træde ud. Men man kan ikke bryde en kontrakt uden at betale sig ud. (Ellers havde vi jo revet Bale’s kontrakt over for 3 år siden)

De 9 klubber offentliggjorde sammen med resten af EFL at det koster over 100 millioner Euro for en klub at melde sig ud af ESL. To dage senere meldte de sig ud. Der bliver sendt en regning.

5 år 1 måned siden #10 af Taxii89

Estadio Santiago Bernabéu post=138682 skrev:

Der er ingen straf for at træde ud. Men man kan ikke bryde en kontrakt uden at betale sig ud. (Ellers havde vi jo revet Bale’s kontrakt over for 3 år siden)

De 9 klubber offentliggjorde sammen med resten af EFL at det koster over 100 millioner Euro for en klub at melde sig ud af ESL. To dage senere meldte de sig ud. Der bliver sendt en regning.

​Interessant - kan du sende en artikel eller lignende på det :)? 

5 år 1 måned siden #11 af Estadio Santiago Bernabéu

Taxii89 post=138684 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=138682 skrev:

​Interessant - kan du sende en artikel eller lignende på det :)? 

Vær så god

www.google.com/amp/s/tribuna.com/amp/en/...pay-for-breaking-up/

Prisen er 150 millioner Euro per klub.

5 år 1 måned siden #12 af Thomaskjensen
Tak for link ESB, det er 450 millioner € til de resterende 3 klubber.
Mbappe, Haaland, og Pau Torres er bare forretten, jo tak ny rykker vi.

Leveret af Kunena Forum