Schweiz´ justitsministerium: UEFA/FIFA kan ikke straffe udbryderklubber

5 år 1 måned siden #13 af Thomaskjensen
Må lige korrigere mig selv her, 300, ikke 450 :) trodde at Milan var ude.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #14 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen post=138702 skrev: Må lige korrigere mig selv her, 300, ikke 450 :) trodde at Milan var ude.

Ifølge Milan, er de ude.
Ifølge UEFA er det kun Real Madrid, FC Barcelona og Juventus, der er tilbage.

Sådan forstår jeg det. Har jeg misset noget?

acmilan.theoffside.com/2021/5/8/22426055...ean-super-league-esl

5 år 1 måned siden #15 af Thomaskjensen
I den artikkel du lænkede til stod der;
However, there are still 4 clubs, namely Barca, Madrid, AC Milan and Juventus that have not pulled out from the ESL yet.

Denne er dog 2 måneder gammel, og den seneste du smider op er 1 måned gammel.

Jeg mente nok at have læst at Milan også var ude , så det er € 450 000 000,- i kassen på de resterende 3.
Hvorfor skulle man ikke gå efter dem, specielt nu flere domstole har bekræftet at klubberne ikke må straffes af FIFA eller UEFA.

Man kan sige meget om Perez, men penge det kan han.

5 år 1 måned siden #16 af PMO
Indrømmet så har jeg ikke gidet at sætte mig ret meget ind i hele det her Super Liga, da det er brækfremkaldende. 
Dog virker det til at visse brugere sætter Perez op på en pedestal, fordi de tror klubben får mange euro. Tror I Perez er den eneste som har sat sig ind i tingene? Klubber forlader jo ikke bare projektet hvis de skal betale kæmpe summer til andre klubber - de har da deres egne advokater. 

5 år 1 måned siden #17 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen post=138708 skrev: I den artikkel du lænkede til stod der;
However, there are still 4 clubs, namely Barca, Madrid, AC Milan and Juventus that have not pulled out from the ESL yet.

Denne er dog 2 måneder gammel, og den seneste du smider op er 1 måned gammel.

Jeg blev bedt om at finde en artikel på hvor meget det kostede at melde sig ud af ESL. Ikke på hvor mange hold der stadig var tilbage.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

5 år 1 måned siden #18 af Estadio Santiago Bernabéu

PMO post=138709 skrev: Indrømmet så har jeg ikke gidet at sætte mig ret meget ind i hele det her Super Liga, da det er brækfremkaldende. 
Dog virker det til at visse brugere sætter Perez op på en pedestal, fordi de tror klubben får mange euro. Tror I Perez er den eneste som har sat sig ind i tingene? Klubber forlader jo ikke bare projektet hvis de skal betale kæmpe summer til andre klubber - de har da deres egne advokater. 

1. Det tror jeg ikke du kan finde en eneste bruger, der rent faktisk tænker. Som jeg ser det, lægger du ord i munden på andre folk her på siden.

2. Nej kontrakten er jo rimelig simpel. Hvis man ikke ønsker at fortsætte i ESL af hvilken som helst årsag, så koster det. Den blev underskrevet to dage inden klubberne trak sig. Ingen advokat kan rive en kontrakt i stykker. Hvis de kunne, så ville Bale være kontraktfri ;) Men det kan man ikke.

5 år 1 måned siden #19 af NadaMás

PMO post=138709 skrev: Indrømmet så har jeg ikke gidet at sætte mig ret meget ind i hele det her Super Liga, da det er brækfremkaldende. 

​Enig, til en hvis grad. Lige så vel som at de har deres egne jurister i forbindelse med at melde sig ud af ESL, har de også haft deres (højest sandsynligt selvsamme) jurister da de underskrev deres tilmeldelse(r) til ESL. Kontrakter af denne type kommer utvivlsomt med et kæmpe fratrædelsesgebyr, da det potentielt kan ødelægge hele projektet. Disse beløb kan man ikke retsligt komme udenom.
Jeg tror derimod at de klubber der har meldt sig fra simpelthen vurderede at en bøde af nævnte størrelsesorden for at melde sig ud, oven på at have set fansenes og mediernes reaktion, var den rette beslutning. Her har diverse klubbers jurister nok blot håndteret papirarbejdet. Det kan sagtens ske at de ender i nogle retslige opgør, det er ikke til at sige. Derfor tænker jeg umiddelbart heller ikke at man skal vente at se nogen kompensation snarligt - Omend det er yderst berettiget. 

5 år 1 måned siden #20 af Taxii89

Estadio Santiago Bernabéu post=138694 skrev:

Taxii89 post=138684 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=138682 skrev:

Taxii89 post=138680 skrev:

Thomaskjensen post=138679 skrev: @Taxii89, kan du uddybe hvorfor du mener "OM de kommer"?
Hvorfor skulle de 3 klubber sige nej til x antal milliarder i bod, når vi må antage at et sådanne krav findes.
Om du ikke mener der er nogen straf for at træde ud, OK fair nok, det kan man jo ikke argumentere mod da vi jo ikke ved.

​Jeg har ikke set kontrakten på det og umiddelbart går jeg ud fra der også har været jurister inde over fra de klubber, der meldte fra. Så det hænger sammen med din sidste del, jeg er ikke overbevist om der er en straf for at træde ud.

Der er ingen straf for at træde ud. Men man kan ikke bryde en kontrakt uden at betale sig ud. (Ellers havde vi jo revet Bale’s kontrakt over for 3 år siden)

De 9 klubber offentliggjorde sammen med resten af EFL at det koster over 100 millioner Euro for en klub at melde sig ud af ESL. To dage senere meldte de sig ud. Der bliver sendt en regning.

​Interessant - kan du sende en artikel eller lignende på det :)? 

Vær så god

www.google.com/amp/s/tribuna.com/amp/en/...pay-for-breaking-up/

Prisen er 150 millioner Euro per klub.

​Tak :)
"German media outlet Der Spiegel has released several leaked pages of the contract supposedly signed by all 12 original members of the  European Super League .".
Nøglen for mig og mit forhåndsbias er "supposedly". Jeg er i hvert fald ikke overbevist endnu. Omvendt kan jeg dog læse mig frem til at Der Spiegel generelt er en ok avis. 

Men lad os nu se, der vides altså ikke om der er skrevet under på lige netop den aftale der :) 

5 år 1 måned siden #21 af Estadio Santiago Bernabéu

Taxii89 post=138713 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=138694 skrev:

Taxii89 post=138684 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=138682 skrev:

Taxii89 post=138680 skrev:

Thomaskjensen post=138679 skrev: @Taxii89, kan du uddybe hvorfor du mener "OM de kommer"?
Hvorfor skulle de 3 klubber sige nej til x antal milliarder i bod, når vi må antage at et sådanne krav findes.
Om du ikke mener der er nogen straf for at træde ud, OK fair nok, det kan man jo ikke argumentere mod da vi jo ikke ved.

​Jeg har ikke set kontrakten på det og umiddelbart går jeg ud fra der også har været jurister inde over fra de klubber, der meldte fra. Så det hænger sammen med din sidste del, jeg er ikke overbevist om der er en straf for at træde ud.

Der er ingen straf for at træde ud. Men man kan ikke bryde en kontrakt uden at betale sig ud. (Ellers havde vi jo revet Bale’s kontrakt over for 3 år siden)

De 9 klubber offentliggjorde sammen med resten af EFL at det koster over 100 millioner Euro for en klub at melde sig ud af ESL. To dage senere meldte de sig ud. Der bliver sendt en regning.

​Interessant - kan du sende en artikel eller lignende på det :)? 

Vær så god

www.google.com/amp/s/tribuna.com/amp/en/...pay-for-breaking-up/

Prisen er 150 millioner Euro per klub.

​Tak :)
"German media outlet Der Spiegel has released several leaked pages of the contract supposedly signed by all 12 original members of the  European Super League .".
Nøglen for mig og mit forhåndsbias er "supposedly". Jeg er i hvert fald ikke overbevist endnu. Omvendt kan jeg dog læse mig frem til at Der Spiegel generelt er en ok avis. 

Men lad os nu se, der vides altså ikke om der er skrevet under på lige netop den aftale der :) 

Selv tak :)

The European Super League meldte offentligt ud at det ville koste et beløb (150) at melde sig ud.

Når man så melder sig ud, så skal man også betale. Uanset hvor god en forklaring man har på at melde sig ud.

5 år 1 måned siden #22 af BBB
​I er pænt optimistiske, hvis I tror, at en eventuel bod skal gå til de resterende klubber fremfor til ESL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

5 år 1 måned siden #23 af Estadio Santiago Bernabéu

BBB post=138716 skrev: ​I er pænt optimistiske, hvis I tror, at en eventuel bod skal gå til de resterende klubber fremfor til ESL.

Det er ikke det, jeg skriver!

Stop så med at læse imellem linjerne folkens.

Lad os slå det fast en gang for alle:
1. Det koster 150 at melde sig ud.
2. Ingen advokater kan komme ud af den pine.
3. Jeg var ikke fan af ESL som den blev præsenteret.

5 år 1 måned siden #24 af Taxii89

Estadio Santiago Bernabéu post=138721 skrev:

BBB post=138716 skrev: ​I er pænt optimistiske, hvis I tror, at en eventuel bod skal gå til de resterende klubber fremfor til ESL.

Det er ikke det, jeg skriver!

Stop så med at læse imellem linjerne folkens.

Lad os slå det fast en gang for alle:
1. Det koster 150 at melde sig ud.
2. Ingen advokater kan komme ud af den pine.
3. Jeg var ikke fan af ESL som den blev præsenteret.

​Jeg tror advokater har klaret sig ud af større og mere åbenlyse sager før i tiden :) Men vi må se, hvad der sker. Jeg er ikke enig i at opstille 1 og 2 så kategorisk.

Leveret af Kunena Forum