Schweiz´ justitsministerium: UEFA/FIFA kan ikke straffe udbryderklubber

2 år 9 måneder siden #25 af Thomaskjensen
Man kan måske også konkludere at de ikke har meldt sig ud da de ikke har betalt de €150 mille.
Kræver ESL så at de skal stille et hold kan de vel bare stille med deres U12 pigehold.

Så alt efter hvordan aftalen er strikket sammen, så kan dette slutte på mange måder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #26 af Estadio Santiago Bernabéu

Taxii89 post=138722 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=138721 skrev:

BBB post=138716 skrev: ​I er pænt optimistiske, hvis I tror, at en eventuel bod skal gå til de resterende klubber fremfor til ESL.


Det er ikke det, jeg skriver!

Stop så med at læse imellem linjerne folkens.

Lad os slå det fast en gang for alle:
1. Det koster 150 at melde sig ud.
2. Ingen advokater kan komme ud af den pine.
3. Jeg var ikke fan af ESL som den blev præsenteret.

​Jeg tror advokater har klaret sig ud af større og mere åbenlyse sager før i tiden :) Men vi må se, hvad der sker. Jeg er ikke enig i at opstille 1 og 2 så kategorisk.


 



Den er god med dig ;) Kontrakten blev underskrevet og sådan en kommer man ikke ud af fordi der er intet efterladt til fortolkning ;) Ellers ville Gareth Bales kontrakt også været blevet revet over for 3 år siden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #27 af BBB

Estadio Santiago Bernabéu post=138721 skrev:

BBB post=138716 skrev: ​I er pænt optimistiske, hvis I tror, at en eventuel bod skal gå til de resterende klubber fremfor til ESL.


Det er ikke det, jeg skriver!

Stop så med at læse imellem linjerne folkens.

Lad os slå det fast en gang for alle:
1. Det koster 150 at melde sig ud.
2. Ingen advokater kan komme ud af den pine.
3. Jeg var ikke fan af ESL som den blev præsenteret.


Du er ikke den eneste bruger på forum. Måske var det ikke henvendt til, hvad du skrev? ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #28 af Taxii89

Estadio Santiago Bernabéu post=138729 skrev:

Taxii89 post=138722 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=138721 skrev:

BBB post=138716 skrev: ​I er pænt optimistiske, hvis I tror, at en eventuel bod skal gå til de resterende klubber fremfor til ESL.


Det er ikke det, jeg skriver!

Stop så med at læse imellem linjerne folkens.

Lad os slå det fast en gang for alle:
1. Det koster 150 at melde sig ud.
2. Ingen advokater kan komme ud af den pine.
3. Jeg var ikke fan af ESL som den blev præsenteret.

​Jeg tror advokater har klaret sig ud af større og mere åbenlyse sager før i tiden :) Men vi må se, hvad der sker. Jeg er ikke enig i at opstille 1 og 2 så kategorisk.



 



Den er god med dig ;) Kontrakten blev underskrevet og sådan en kommer man ikke ud af fordi der er intet efterladt til fortolkning ;) Ellers ville Gareth Bales kontrakt også været blevet revet over for 3 år siden.

​Har du set den reelle kontrakt? Jeg ser stadig kun "angiveligt" når jeg søger rundt på det. Så medmindre du har stærkere kilder på at der er skrevet under på præcis den kontrakt er det stadig for kategorisk til min smag :)
Hvilke undtagelser står nævnt i kontrakten?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #29 af Estadio Santiago Bernabéu

Taxii89 post=138732 skrev:

 

Har du set den reelle kontrakt? Jeg ser stadig kun "angiveligt" når jeg søger rundt på det. Så medmindre du har stærkere kilder på at der er skrevet under på præcis den kontrakt er det stadig for kategorisk til min smag :)
Hvilke undtagelser står nævnt i kontrakten?
 


Ja det har jeg. Og det kan du også. Der står ikke nogle undtagelser nævnt i kontrakten. De vidste det ville blive upopulært blandt deres fans men alle 12 klubber underskrev.

Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #30 af Estadio Santiago Bernabéu
Jeg kan åbenbart ikke få lov til at smide et billede eller et link herind.

Hvis du klikker på min seneste besked (lige over denne her) og klikker "Citér", så kan du copy-paste mit link på den måde og smide det op i din webbrowser. Så vil du også se den relevante del af kontrakten.
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #31 af Thomaskjensen
Spændende ESB, men du får lige hjælpe mig på traven her for jeg kan ikke se noget i teksten på billedet der underbygger dine påstande.
Jeg læser at der findes vilkår i 30.1 der skal overholdes.
30.2.1 beskriver at PSG osv skal inviteres inden 30 hhv 60 dage.
Sidst i 33.1.1 og 33.1.2 står der noget om kompensation for det arbejde der er lagt ned, men jeg bliver ikke klog på om de henviser til de mindst 3,525 milliarder til AgentCo, og hvad de har med det at gøre er uklart for mig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #32 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen post=138739 skrev: Spændende ESB, men du får lige hjælpe mig på traven her for jeg kan ikke se noget i teksten på billedet der underbygger dine påstande.
Jeg læser at der findes vilkår i 30.1 der skal overholdes.
30.2.1 beskriver at PSG osv skal inviteres inden 30 hhv 60 dage.
Sidst i 33.1.1 og 33.1.2 står der noget om kompensation for det arbejde der er lagt ned, men jeg bliver ikke klog på om de henviser til de mindst 3,525 milliarder til AgentCo, og hvad de har med det at gøre er uklart for mig.


Som jeg ser det, så mangler vi noget information men der er mange forskellige kilder, der har bekræftet de 150.

Man kan også vende den sådan her:

Hvis du og jeg bliver enige om at vi skal købe en båd i fællesskab.. og vi laver en kontrakt på købet. Og vi begge to godt er klar over at konerne ikke bliver særlig glade når vi kommer hjem og meddeler, at vi har købt en båd sammen.. Men vi underskriver begge to en kontrakt på at det koster 150.000 kr. at bryde aftalen hvis konerne bliver utilfredse. Hvad gør man så når konerne bliver utilfredse? Kan man bare trække sig fra købet og sige “Mine advokater kan få mig ud af denne pine” eller binder kontrakten?

Formanden for ESL har også bekræftet at ingen af de 12 klubber har købt sig id endnu og at der dermed er et problem, fordi de 9 har lavet en modsatrettet aftale med UEFA.

Jeg tror den eneste grund til at vi ikke hører noget er fordi ESL er i gang med at tygge på deres muligheder og forberede sig med deres advokater. Målet må være at få de 9 tilbage i folden eller lave en variant af ESL. Alternativet må være at køre en retssag. Men der kommer til at gå lang tid før vi, fans, hører noget. Alt var jo også hemmeligt i 3 (for Perez 19) år indtil offentliggørelsen af ligaen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #33 af Thomaskjensen
@ESB, det er jo hvad Taxii89 argumentere for... At vi ikke ved noget.
Jeg er dog 100% enig i dine argumenter, og du kan bare kigge tilbage på tidligere indlæg, Perez er ikke dum.

Det er fint med dit båd køb som eksempel, men mine jurister kommer plukke aftalen i 10000000 dele og jeg kommer ikke betale dig da vi ikke er enige om farven på båden, og da båden kommer ligge nærmere din bostad så skal du betale mere ned mig da du får mere nytte af den. Min kone slår desuden hårdere end din og det syntes jeg faktisk at jeg skal kompenceres for. På toppen af det er du dårlig til at køre båd så du skal betale merparten af forsikringen, og før det her er diskuteret klart kan vi ikke leve op til kontrakten.

Det er ikke altid let at sige op en kontrakt, men det kan være mindst lige så besværligt at håndhæve den, det er alt jeg siger.

Det handler ikke om at have ret...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #34 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen post=138741 skrev: Det er fint med dit båd køb som eksempel, men mine jurister kommer plukke aftalen i 10000000 dele og jeg kommer ikke betale dig da vi ikke er enige om farven på båden, og da båden kommer ligge nærmere din bostad så skal du betale mere ned mig da du får mere nytte af den. Min kone slår desuden hårdere end din og det syntes jeg faktisk at jeg skal kompenceres for. På toppen af det er du dårlig til at køre båd så du skal betale merparten af forsikringen, og før det her er diskuteret klart kan vi ikke leve op til kontrakten.



Er det din erfaring fra retssager, du benytter dig af her?
Eller din jura erfaring fra studiet?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #35 af Taxii89

 

@ESB
Dit link er de samme sider, og samme kilde, som tidligere. Hvor ved du fra, at alle klubberne har skrevet under på den aftale? Jeg er ikke overbevist om at klubberne har skrevet under på en aftale, der potentielt kan koste dem en milliard kroner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #36 af Estadio Santiago Bernabéu

Taxii89 post=138765 skrev:

 

@ESB
Dit link er de samme sider, og samme kilde, som tidligere. Hvor ved du fra, at alle klubberne har skrevet under på den aftale? Jeg er ikke overbevist om at klubberne har skrevet under på en aftale, der potentielt kan koste dem en milliard kroner.


Hvorfor er du ikke overbevist om det når alle 12 klubber er gået ud i fællesskab og præsenteret ligaen? :)

Den eneste måde det kan blive mere konkret på er hvis du var en flue på væggen. Alle var enige om ligaen selvom alle vidste at det ville blive upopulært i en årrække.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce