Manchester United byder lavt på Varane

5 år 4 uger siden #13 af Dragam

BBB post=139230 skrev:

Thomaskjensen post=139228 skrev: Vil han væk er det en anden historie, men igen, kan vi få 60m€ så kan vi nok hente spiller som Pau Torres , hvilket jeg nok ville foretrække end en spiller der udfordre klubben for at han mener han skal have samme løn som Alaba, han har jo aldrig klaget over at Ramos tjente meget mere end ham.

Det er da klubben, der har gjort i nælderne i denne situation. Enhver idiot kan da se, at hvis en ny spiller tjener det dobbelt af en mand, som har vundet VM og CL et par gange, så får vi et problem. Det er ikke Varane, som "udfordrer klubben".

​Enig ! Man skulle have givet Alaba en kæmpe sign on bonus istedet for, og så samme løn som varane.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #14 af Thomaskjensen
Nu arbejder Varane og Alaba ikke på et lager i jylland!

Man tjener det man kan forhandle sig frem til, og er penge mere vigtigt end at spille for Real Madrid så skal man ikke spille for Real Madrid. Klubben har tilbudt en ret stor lønforhøjelse til 7,5m€ tror jeg det var, men det var tydeligvis ikke nok.

Sign-on bonus, lyder som det helt rigtige, men for hvilke penge? De penge vi skal bruge til at købe Mbappe/Haaland... Og hvad skulle forhindre at Varane ikke ville kræve det samme for at forlænge?

5 år 3 uger siden #15 af DeLaRed
Uanset hvordan man vender og drejer det, har den kontarkt man har tilbudt Alaba givet ringe i vandet, og her mener jeg igen vi ser Madrid ledelsen ikke taenke sig om(som man heller i gjorde da man smed 60mio efter Jovic). Og det er helt fair at sige at hvis man ikke tilbyder en spiller som Alaba en astronomisk loen og en kontrakt der varer 5 aar (begge ting der kan argumenteres har vaeret problemer ifht Varane og Ramos' kontrakt forlaengelser), saa kan man i det nuvaerende landskab ikke tiltraekke en spiller som Alaba, det er sikkert rigtigt nok. Men selv samme pointe goer sig jo gaeldene ved Varane og Ramos, hvis man ikke kan tilbyde en spiller som Varane en loen paa 12mio om aaret, som Alaba faar, saa kan man ikke holde paa ham, og hvis man ikke kan tilbyde en spiller som Ramos mere end 12 maaneders forlaengelse saa kan man bare heller ikke holde paa ham.

Saa kan man mene om den enkelte spiller hvad man vil, men mener paa ingen maade man kan klandre spillerne for at reagere som de goer efter Alaba handlen, og den handel goer ogsaa fremtidige handler mere komplicerede, saa helt overordnet set saa har Real ikke gjort sig selv nogen tjeneste her. Og til dem der mener at Alaba kom til Real fordi det var den klub han gerne ville spille for og at det intet havde med pengene at goere, saa spoerg jeg lige hvorfor han ikke fik en kontrakt paa 7.5mio eller en vaarighed paa 3 aar med mulighed for forlaengelse? Alaba er en fremragende spiller, men i denne situation har han ikke taenkt paa klubben og absolut heller ikke gjort klubben nogen tjeneste, hvilket naturligvis er fair game hvis Real bare kaster penge og aar efter ham, men vi skal ikke lyve overfor os selv og goere som om at Alaba er en klub man, det kan vi vist foerst afgoere om 5 aar, naar de omkring 100mio(foer skat) har givet et par CHL titler i afkast!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

5 år 3 uger siden #16 af Thomaskjensen
Naturligvis har det givet ringe i vandet at en spiller nu kommer direkte ind på holdet og bliver en af dem der tjener mest. Det kan bare give problemer i truppen at Ramos ikke fik den kontrakt han "fortjenende". Ja, vi er også meget enige i at det er farlige signaler at sende til spillerne.
Det er bestemt ikke det jeg argumenterer for, for her er vi enige.

Det er min opfattelse at vores holdninger nok er ret lige, jeg klandre ledelsen for alt for ofte at reagere, og ikke agere. Det er helt enkelt alt for mange ups, og hovsa fra Perez, han er en stenhård mand, men når det kommer til klubben bliver det ofte uovervejet, vi ser det med antallet af venstre kantspillere vi efterhånden har skrabet til os.

Men vi skal ikke glemme at sætte os i samme situation som Perez sidder i når han træffer beslutninger, og var det mig der sad med magten efter at fristen for Ramos kontraktforlængelse var løbet ud, og med presset for at komme til en afgørelse med Alaba, eller vente til sommeren og købe en spiller for penge man har allokeret et andet sted (Mbappe), midt i en pandemi der stadig ikke er under kontrol, så kan jeg godt forstå beslutningen. Man går så til Varane og tilbyder en lønstigning på 50%, hvor mange får det på jobbet? Selv efter 10 år, 50% mere i løn, ikke dumt isoleret set.

Varane har desuden ikke direkte vist sig fra sin stærke side, han har ikke taget ansvar i forsvaret efter Ramos som forventet, han er ikke vores diagent som alle forventede. Ja han har i flere kampe set meget uheldig ud, kostet point.

Jeg forstår Varane, men også ledelsen i denne sag, og vil han ikke være her, så må han videre, vil han ikke være en legende og blivende anfører, så lad ham gå efter pengene.

5 år 3 uger siden #17 af Estadio Santiago Bernabéu

DeLaRed post=139235 skrev: …og hvis man ikke kan tilbyde en spiller som Ramos mere end 12 maaneders forlaengelse saa kan man bare heller ikke holde paa ham.

Men det kunne man jo godt.

Ifølge Sergio Ramos selv, så kunne Real Madrid godt holde på ham med et tilbud på 1 år. Det var klubben der sagde ‘Nej’ til Ramos. Ifølge Ramos.

5 år 3 uger siden #18 af Thomaskjensen
@ESB, var det ikke efter at RM havde skrevet en mega dyr kontrakt med Alaba?

5 år 3 uger siden #19 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen post=139248 skrev: @ESB, var det ikke efter at RM havde skrevet en mega dyr kontrakt med Alaba?

Naturligvis. Og irrelevant. Ifølge Ramos ville han gerne have et år mere. Men RM havde trukket deres tilbud pga Alaba.

5 år 3 uger siden #20 af Thomaskjensen
Hvorfor er det irrelevant?
Eller har jeg misforstået dig.

5 år 3 uger siden #21 af DeLaRed
@Thomaskjensen, når du siger at det ikke er “dumt isoleret set” at Varane får en 50% lønstigning, så tror jeg du glemmer at tage med i betragtningen om han var “fair” betalt inden og samtidig også hvad klubben råd til at betale ham, hvis man har råd til at give en spiller som Alaba 12mio så havde man vel også råd til at give de penge til Varane før man ansatte Alaba, man kunne jo have tilbudt Varane 12mio og Alaba 7.5mio, så jeg mener den procentuelle stigning er ret ligegyldig i denne sammenhæng.

Og nu vil jeg ikke ud i en diskution omkring hvor god man mener Varane er, fordi det er super subjektivt, men jeg er uenig i at Varane er så dårlig som han blir gjort til, hvis man bare kigger på individuelle fejl alene (som jo ofte er hvad Varane blir klandret for efter City kampen sidste år) så er jeg komplet uforstående overfor at folk er efter Varane imens de beskytter Vasquez, for han er om nogen en mand der har kostet utrolig mange point på egen hånd de seneste 3 seasoner. Pointen er at vi ikke skal gøre Varane dårligere end han er, han er stadigvæk en af verdens bedste forsvars spillere, og det fortsætter han potentielt med at være det i Manchester de næste par år!

Sidste redigering: 5 år 3 uger siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

5 år 3 uger siden #22 af DeLaRed

Estadio Santiago Bernabéu post=139247 skrev:

DeLaRed post=139235 skrev: …og hvis man ikke kan tilbyde en spiller som Ramos mere end 12 maaneders forlaengelse saa kan man bare heller ikke holde paa ham.

Men det kunne man jo godt.

Ifølge Sergio Ramos selv, så kunne Real Madrid godt holde på ham med et tilbud på 1 år. Det var klubben der sagde ‘Nej’ til Ramos. Ifølge Ramos.

​Jeg hentyde ikke til det efterspil der var efter kontrakt tilbuddet, for jeg er helt enig i at det var Ramos der dummede sig i den her situation, det er der ingen tvivl om. MEN, Real kunne også have brudt deres egne regler (om forlængelse led spillere midt i 30erne) og tilbudt Ramos 2 år fra starten, så tyder alt på at han havde sagt ja med det samme. Det siger jeg ikke nødvendigvis at de skulle have gjort, min pointe er bare at man ikke kan have en forventning om at holde på en spiller af Ramos’ Kaliber (for uskadet er han stadig bedre end de fleste forsvars spillere i en alder af 35 år) hvis man kun tilbyder ham 12 måneder, det var ligeså meget et sats fra Reals side. 

Som tidligere nævnt er Alaba en fantastisk fodbold spiller, og jeg er personligt glad for at se ham i Real (ville dig hellere have haft ham for 3 år siden), men den deal man har givet ham er stadig i min bog helt hul i hovedet, især taget i betragtning at vores forsvars hovedsageligt ikke har været problemet de sidste 2 seasoner, og det ville have kostet Real langt mindre (over en 5 årig periode) at give Varane en løn forhøjelse til 12mio (eller måske havde han accepteret 10mio hvis ikke man havde givet Alaba 12mio) og givet Ramos 2 år mere, så ville man have haft mere luft i budgettet til offensive kræfter (set over en 5 årig periode) og man havde holdt noget stabilitet på holdet samtidig med at sprede sin risiko på 2 spillere (hvis Alaba løber ind i Meunier i CHL i efteråret så kan hans karriere potentielt være slut og så var det 100mio ud af vinduet). Så selvom jeg er glad for at have Alaba i klubben så mener jeg stadig at denne handel ligger på grænsen til at være ligeså hovedløs som at betale 60mio for Jovic!...Og den kommer til at koste Real flere penge på sigt, da flere fremtidige kontrakter nu vil blive målt op imod Alaba’s.

5 år 3 uger siden #23 af Thomaskjensen
DeLaRed, nej jeg har ikke taget i betragtning om Varane fik en "fair" løn, jeg antog at han var tilfreds med det han fik forlænget i September 2017.

Kan godt forstå at han vil have mere i løn, og der er nok en anledning til at vi står som vi gør i dag, for i 2017 var der stadig 2 år tilbage af hans kontrakt, så jeg tillader mig at tro at Varane har fået flere tilbud det seneste år.

Jeg kan sagtens forestille mig at Peres fortryder handlen med Alaba, specielt efter det spring Militao har gjort i år. Men lur mig ikke om Perez havde en plan at sælge Militao, men at den plan nu hedder Varane.

Men igen at sælge for 45m€ er latterligt, så hellere gi ham den løn han vil have. Det isoleret set over 5 år skulle koste ekstra12,5m€ (om man regner med det han har fået tilbudt, og at han er OK med 10m€).

5 år 3 uger siden #24 af BBB

Thomaskjensen post=139233 skrev: Nu arbejder Varane og Alaba ikke på et lager i jylland!

Man tjener det man kan forhandle sig frem til, og er penge mere vigtigt end at spille for Real Madrid så skal man ikke spille for Real Madrid. Klubben har tilbudt en ret stor lønforhøjelse til 7,5m€ tror jeg det var, men det var tydeligvis ikke nok.

Sign-on bonus, lyder som det helt rigtige, men for hvilke penge? De penge vi skal bruge til at købe Mbappe/Haaland... Og hvad skulle forhindre at Varane ikke ville kræve det samme for at forlænge?

​Så Alaba skal ikke spille for Real Madrid?

Dine argumenter hænger som sædvanligt ikke samme. Lige nu er du fan af Alaba og mindre af Varane, og så er Alaba en god forhandler, og Varane er grådig. Perez - eller hvem der nu har forhandlet kontrakten med Alaba - burde være gået væk fra den. Det kan godt være, at han var en "billig" spiller ift. transferudgifter, men når man på den måde ødelægger et lønniveau, så smadrer man bare for meget i forretningen.

Hvis du får en lønstigning på 50%, og din nye kollega starter på onsdag med en løn som er yderligere 50% over din løn, så ville du måske også være knotten. Specielt hvis du i det sidste år har taget en lønreduktion for at hjælpe din arbejdsgiver.

Leveret af Kunena Forum