Real Madrid TV viser opgør mod Glasgow Rangers

1 år 3 uger siden #61 af Thomaskjensen
Der misforstod jeg dig Raul7, beklager.

Truppen er dog stort set den samme som sidste seassong, det er bare Ramos der er byttet med Alaba,
Når jeg kigger på den trup jeg mener er den bærende er det vel bare Modric og til dels Benzema jeg er nervøs over når det kommer til at kunne holde, taget deres alder i betragtning. På den anden side er programmet ikke så komprimeret i år og vi får vel snart tilskuere på tribunerne.
I sidste seassong slog vi både Barca og AM, og når jeg kigger tilbage på hvorfor vi ikke vandt ligaen er der rigtig meget der gik forkert.

Vi starter året med en del rotation, men som jeg husker det så får vi en ret dårlig start på året, så ZZ tvinges til at vinde kampe, det gør vi så med slig og slæb og rundt november er det ved at være slut på batterierne og de tilbage kommende skader, kampene mod Inter skal vindes og den kombination tror jeg er anledningen til at vi dels spillede elendigt og tabte vigtige kampe mod bundholdene. Det faktum at AM var +10 point foran i ligaen når vi kom ind i 2021 tvinger igen ZZ til at vinde alle kampe, , skaderne trapper igen op, og vi begynder at lugte blod på AM, og igen skal alle kampe vindes.
Det slutter som jeg ser det med at luften simpelthen går ud af spillerne, programmet, spilletiden og skaderne.

Vist er spillerne blevet 1 år ældre, men programmet i år bliver et normalt program hvilket alt andet end lige bør betyde færre skader, mere tid til at sætte en ny taktik, hvilket bør give bedre rotation, friskere spillere og sidst men ikke mindst fans på stadion.

Langt indlæg for at skrive at jeg ikke er så pessimistisk for i år, og jeg ser os stadig som favoritter til at vinde LaLiga og en Semifinale i CL er godkendt for i år, men, og der er et stort men (rettere mange men 'er).
Min største uro er igen angrebet, eller rettere Benzema, holder han, og hvad fanden gør vi om han bliver skadet?

Der ud over er der masser at se frem imod i år,
1) Får vi bukt på skaderne og her tænker jeg Bale og Hazard primært?
2) Får vi et endeligt gennembrud for nogen af brazzerne/Assensio?
3) Tager Fede eller Martin skridtet fuldt ud og sætter af Modric?
4) Kan vi holde Benzema skadesfri?

Kommer 2 af de 4 spørgsmål at blive JA! så tager vi med garanti LaLiga og kommer i en CL finale, jeg glæder mig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 uger siden #62 af Lars1991

Daniel post=139728 skrev:

9eren post=139727 skrev:

Lars1991 post=139725 skrev: ​Hold nu op med den Ødegaard hate.. der er fandme 10 spillere i truppen der skal ud før ham :D Giv ham nu en rigtig chance under en ny træner.og lad os se hvad det bliver til.

​jeg synes man har set rigeligt til, at niveauet ikke er højt nok. Det behøver vi ikke at give ham en chance for at forstå igen igen. Når vi står og skal skille ps af med spillere burde han være en af de første til at ryge sammen med Jovic

Odriozola, Marcelo, Vallejo, Isco, Ceballos, Isco, Asensio, Mariano, Bale; alle spillere der skal sælges før man overvejer at afhænde Ødegaard. Ødegaard står langt nede på listen over spillere, der skal sælges.

Kan han så blive solgt? Sagtens. Han er trods alt en af de spillere med mest værdi.

Jeg ville gå så langt som at nævne Rodrygo og Vinicius også. Man kan diskutere om Ødegaard fik en chance under Zidane eller ikke, men man kan vel ikke diskutere at de to har fået flere chancer end nogen anden i Real Madrid, ja vel nærmest nogensinde. Så hvis man allerede vil have Ødegaard ud på grund af den halve til hele chance han fik under Zidane eller en ligegyldig venskabskamp imod Rangers, så må man vel også have Rodrygo og Vini ud af vagten.

Så ja pointen er, at selvfølgelig skal vi ikke af med Ødegaard pga hans præstationer i Real Madrid når der går en halv trup rundt og har præsteret dårligere over langt flere kampe - men hvis man vil af med ham pga hans markedsværdi så fair nok.

1 år 3 uger siden #63 af Raul7-2880

Thomaskjensen post=139734 skrev: Der misforstod jeg dig Raul7, beklager.

Truppen er dog stort set den samme som sidste seassong, det er bare Ramos der er byttet med Alaba,
Når jeg kigger på den trup jeg mener er den bærende er det vel bare Modric og til dels Benzema jeg er nervøs over når det kommer til at kunne holde, taget deres alder i betragtning. På den anden side er programmet ikke så komprimeret i år og vi får vel snart tilskuere på tribunerne.
I sidste seassong slog vi både Barca og AM, og når jeg kigger tilbage på hvorfor vi ikke vandt ligaen er der rigtig meget der gik forkert.

Vi starter året med en del rotation, men som jeg husker det så får vi en ret dårlig start på året, så ZZ tvinges til at vinde kampe, det gør vi så med slig og slæb og rundt november er det ved at være slut på batterierne og de tilbage kommende skader, kampene mod Inter skal vindes og den kombination tror jeg er anledningen til at vi dels spillede elendigt og tabte vigtige kampe mod bundholdene. Det faktum at AM var +10 point foran i ligaen når vi kom ind i 2021 tvinger igen ZZ til at vinde alle kampe, , skaderne trapper igen op, og vi begynder at lugte blod på AM, og igen skal alle kampe vindes.
Det slutter som jeg ser det med at luften simpelthen går ud af spillerne, programmet, spilletiden og skaderne.

Vist er spillerne blevet 1 år ældre, men programmet i år bliver et normalt program hvilket alt andet end lige bør betyde færre skader, mere tid til at sætte en ny taktik, hvilket bør give bedre rotation, friskere spillere og sidst men ikke mindst fans på stadion.

Langt indlæg for at skrive at jeg ikke er så pessimistisk for i år, og jeg ser os stadig som favoritter til at vinde LaLiga og en Semifinale i CL er godkendt for i år, men, og der er et stort men (rettere mange men 'er).
Min største uro er igen angrebet, eller rettere Benzema, holder han, og hvad fanden gør vi om han bliver skadet?

Der ud over er der masser at se frem imod i år,
1) Får vi bukt på skaderne og her tænker jeg Bale og Hazard primært?
2) Får vi et endeligt gennembrud for nogen af brazzerne/Assensio?
3) Tager Fede eller Martin skridtet fuldt ud og sætter af Modric?
4) Kan vi holde Benzema skadesfri?

Kommer 2 af de 4 spørgsmål at blive JA! så tager vi med garanti LaLiga og kommer i en CL finale, jeg glæder mig.

​Det er meget simpelt.
Man har fjernet Både Varane og Ramos. Især Ramos har været vanvittig vigtig - både i og uden for banen (hvis man ser bort fra sidste sæson). Med hans fysik, så har han i hvert fald 1-2 gode år endnu.
Hvem erstatter dem? Alaba og Militao. To uprøvede spillere. Ligesom Odriozola, så er nogle få måneder godt spil fra Militao ikke overbevisende nok til at starte inden for Real Madrid.
Synes det er fuldstændigt sindssygt og en ekstrem stor sats at afskedige Ramos og Varane i ét vindue. Det svaret til, at sælge Bonucci og Chiellini på én gang!

Hvad angår vores offensiv, så er der ingen mål at hente hvis Benzema (bliver snart 34 år) bliver skadet eller ramme den obligatoriske dårlige stime. 
Bale og Hazard er færdig, done, finito. De er i 30’erne og deres krop kan ikke holde sig skadesfri. 
Så nej, tror personlig at det bliver en historisk ringe sæson.
Håber det blot mig der er pessimistisk og vi vinder The treble :-)

1 år 3 uger siden #64 af DeLaRed

Lars1991 post=139735 skrev:

9eren post=139727 skrev:

Lars1991 post=139725 skrev: ​Hold nu op med den Ødegaard hate.. der er fandme 10 spillere i truppen der skal ud før ham :D Giv ham nu en rigtig chance under en ny træner.og lad os se hvad det bliver til.

​jeg synes man har set rigeligt til, at niveauet ikke er højt nok. Det behøver vi ikke at give ham en chance for at forstå igen igen. Når vi står og skal skille ps af med spillere burde han være en af de første til at ryge sammen med Jovic

Odriozola, Marcelo, Vallejo, Isco, Ceballos, Isco, Asensio, Mariano, Bale; alle spillere der skal sælges før man overvejer at afhænde Ødegaard. Ødegaard står langt nede på listen over spillere, der skal sælges.

Kan han så blive solgt? Sagtens. Han er trods alt en af de spillere med mest værdi.

Jeg ville gå så langt som at nævne Rodrygo og Vinicius også. Man kan diskutere om Ødegaard fik en chance under Zidane eller ikke, men man kan vel ikke diskutere at de to har fået flere chancer end nogen anden i Real Madrid, ja vel nærmest nogensinde. Så hvis man allerede vil have Ødegaard ud på grund af den halve til hele chance han fik under Zidane eller en ligegyldig venskabskamp imod Rangers, så må man vel også have Rodrygo og Vini ud af vagten.

Så ja pointen er, at selvfølgelig skal vi ikke af med Ødegaard pga hans præstationer i Real Madrid når der går en halv trup rundt og har præsteret dårligere over langt flere kampe - men hvis man vil af med ham pga hans markedsværdi så fair nok.

​Tror vist begge i har glemt en vis Serber der er flere niveauer dårligere end samtlige spillere ovenfor!

Donde está la biblioteca?

1 år 3 uger siden #65 af Daniel
​Der er spillere, man er mere villig til at give en sidste chance end andre; glemte i øvrigt Hazard på MIN liste.

Jovic er i øvrigt en klart bedre angriber end Mariano.
Sidste redigering: 1 år 3 uger siden ved Daniel.

1 år 3 uger siden #66 af DeLaRed

9eren post=139727 skrev:

​Jeg hopper heller ikke med på kritikken af Ødegaard (selvom kampen igår ikke var noget som helst at skrive hjem til Norge om), hans udfordring ligger dog i at der præcis som i sidste season er 4 midtbane spillere der er som minimum er en klasse over ham, og hvis klubben ikke kommer af med Isco og Ceballos så har han nok ikke tålmodigheden til at blive.

det store problem med listen af spillere ovenfor (Inklusiv den delt dårligste i truppen, Jovic), er at der stor set ikke er nogen interesse medmindre det er en gratis handel og den går Perez ikke med til. Derfor synes pt at lugter mere af at en stor del af ovenstående stadig er Madrid spillere når vi går ind i efteråret, men at spillere som Ødegaard, Blanco, Miguel, Rodrygo og Vini må lade livet (via salg eller udlejning) da vi simpelhen ikke kan komme af med ovenstående rakkerpak. Så synes virkelig det ser sort ud, hvis vi ovenikøbet skal igennem endnu en season med skader til Dani, Hazard, Fede osv. Jo jo, ved godt at Pintus er tilbage i klubben, men det ville være helt utopisk at tro at han fikser alle skader på 2 måneder.

Så som det ser ud nu skal igen sætte vores lid til at Courtois, Nacho, Casemiro, Modric, Kroos og Benzema spiller endnu en pragt season og at diverse (Militao, Mendy osv holder et stabilt niveau og undgår de lange skader)

kampen igår var kun en pre-season kamp, så her skal man ikke udlede for meget, men vores trup skriger på ingen måde sf fremskridt på nuværende tidspunkt!

1 år 3 uger siden #67 af DeLaRed

Daniel post=139738 skrev: ​Der er spillere, man er mere villig til at give en sidste chance end andre; glemte i øvrigt Hazard på MIN liste.

Jovic er i øvrigt en klart bedre angriber end Mariano.

​Argh, “klart” er vist lige at strække den, vi kan jo kigge på de seneste 2 seasoner og det begge spillere har fået ud af dem, det er vist et ret tæt løb (og de har haft præcis samme betingelser, faktisk har Jovic har bedre betingelser i 2021, så at ligge den over på Zidane og taktik holder ikke da begge spillere har fået samme behandling)...hvis vi så kigger tilbage kan vi sammenligne Mariano i Lyon mod Jovic i Frankfurt, her er der sku heller ikke stor forskel! (Jeg tilkendegiver dog gerne st Mariano ikke er bedre, og at han naturligvis heller ikke høre til i Madrid)

Fint at du (i en Snøffel brændert) gerne vil give Jovic hans chance nr.1.000, men du kommer på ingen måde i mål med at sige at han har tilnærmelses vis mere at byde på en spillere som Asensio, Bale, Rodrygo, Vini, Hazard (og baseret på igår også Arribas), så klubben står uden tvivl langt stærkere med ovenstående spillere fremfor Jovic, og her må Ancelotti så være kreativ med taktikken, når Benzema ikke spiller, for det nytter ikke at gøre plads til en angriber der rent taktisk, mentalt og kvalitets mæssigt slet ikke har niveauet og ikke passer ind i truppen, her vil resultatet altid være bedre ved at forsøge sig med et skævt alternativt (f.Eks. Rodrygo på toppen, det ville pt med garanti være mere farligt end at indsætte en serbisk trænings kegle!)

Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 år 3 uger siden #68 af El Siete

Lars1991 post=139735 skrev:

9eren post=139727 skrev:

​Ja, Vinicius med over 100 kampe for klubben. Det er jo uhørt så mange chancer han har fået, men okay, det var vel også planen at Hazard skulle sidde på den kant de sidste par år. 
Men enig, når de to har fået SÅ mange chancer, så burde Ødegaard have rigtig lang snor og bestemt ikke være afskrevet allerede. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 3 uger siden #69 af 9eren
Ødegaard har bare ikke vist nok til at få en chance i Real Madrid. Det har være rigtig fint niveau i de klubber han har været udlejet til undtagen den fulde tid i Arsenal, hvor der også har været rigeligt med dårlige perioder og kritik. Der er altså væsentlig forskel på at spille i en klub, hvor man præstere i perioder til en klub hvor der skal præsteres i hver kamp!

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Antony, Endrick
Sidste redigering: 1 år 3 uger siden ved 9eren.

1 år 3 uger siden #70 af Doc.juego

9eren post=139748 skrev: Ødegaard har bare ikke vist nok til at få en chance i Real Madrid. Det har være rigtig fint niveau i de klubber han har været udlejet til undtagen den fulde tid i Arsenal, hvor der også har været rigeligt med dårlige perioder og kritik. Der er altså væsentlig forskel på at spille i en klub, hvor man præstere i perioder til en klub hvor der skal præsteres i hver kamp!

​jamen vi har jo ikke en eneste spiller der præstere hver kamp ?
Vores spil har været mest stabilt dårligt  med enkelte gode kampe.
modric og courtois kan nævnes som spillere der var stabile sidste år. Dernæst benzema og Varane måske. 
thats it. Kroos, casemiro, mendy, spiller X ved siden af varane og på hb. Venstre og højre wing har alle været hamrende ustabile. 
Valverde som åbenbart er alles øjesten har haft 3 gode måneder i forrige sæson hvor han var virkelig god, han har jo også været fraværende hele sidste sæson dels gr. Skader, men han fandt heller aldrig niveauet fra før COVID pausen.

Jeg tror folk har en eller anden totalt urealistisk holding om at hvis man er ung, og ikke har været i klubben fast i 3 år, så skal man kun have noget der minder om en chance hvis man fra day 1 spiller som prime Ronaldo. 
it dosent work like that. 
mener man seriøst at ødegaard er så langt under niveau i forhold til de spillere vi har?

Hvornår har isco eller asensio fx tilnærmelsesvis vist det samme potentiale?
kroos og modric var alles bane for 4 år siden, og de er stadig begge meget modne og fantastiske spillere, men deres kompetencer overlapper bare for meget, det fungere ikke uden en BBC up front, og det har vi ikke, og det får vi ikke. 
fe sidste 3 år har vi jo kæmpet med st det har været for let at lukke det ned. Vi har jo netop totalt scorings krise. Vi har redet en del point på en bedre defensivt. 

jeg mener bestemt ikke ødegaard har vist mindre stabilt niveau end mange af vores andre spillere. 
jeg tror at man kan have en verdensklasse spiller, af samme type som de bruyne i mange år hvis man giver ham noget tid, og nogle medspillere der passer til de forcer han har, hvilket faktisk bare kræver nogle spillere foran ham med bare habile offensive evner, og nogle spillere på midten der er lidt mere defensive og solide end ham, som han også kan spille bold med, fx valverde + kroos, eller casemiro + modric. 

1 år 3 uger siden #71 af Thomaskjensen
Jeg er tilbage på vognen med #DetHeleErZidannesSkyld :) Nu må vi se om Ancelotti kan få mere ud af de talenter der renter rundt i klubben.

1 år 3 uger siden #72 af Matamoro
Det er fint nok at folk tror at Ødegaard kan blive en verdensklasse spiller. Jeg tror ikke engang at han kommer på holdet. Men det finder vi jo ud af.

Det kunne være spændende at se en midtbane bestående af Casemiro, Alaba og Valverde. Man kan komme i tvivl om der er nok flair i sådan en midtbane. Den er ihvertfald dynamisk og fysisk stærk.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.