Italiensk journalist: Real Madrid har forhåndsaftale med Haaland
I haaland har vi med en spiller at goere der over de seneste 2 seasoner har scoret et gennemsnit af 42 maal og lavet 11 assist per season, og det er ikke kun i bundesligaen han har klappet dem ind, det er ogsaa i Champions League, hvilket fortaeller os at hold fra andre ligaer ogsaa har store problemer med at stoppe ham.
Hvorimod Jovic kun har haft en eneste season i hele hans professionelle karriere (han er 2 aar aeldre end Haaland) hvor han har formaaet at score mere end 20 maal, ogsa han har klappet dem ind paa den europaeiske scene, men det var i Europa League hvor niveauet er betydeligt lavere end Champions League, det kan paa ingen maade sammenligned med Haalands niveau.
Det er korrekt at Haaland nyder godt af Dortmunds omstillings spil, men han besidder trods alt utrolig mange kvaliteter som jovic ikke har skyggen af.
- Hans hoejde goer ham til en solid trudsel i luftrummet, selv med en modstander i duellen, her kan Jovic slet ikke foelge med da han ikke har hoejden (stort set alle de hovedstoedsmaal Jovic har scoret har han vaeret helt alene i luften, paa omstilling)
- Han fysiske stoerrelse goer ham til en god target mand, det ser man ofte Dortmund udnytte, med lange bolde op til Haaland og saa sender man kanterne afsted i loeb, han er utrolig svaer at faa bolden fra naar han foerst har den under kontrol (og det kan vi sagtens bruge i Madrid). Jovic derimod var maaske fysisk staerk nok til Tyskland, men han er jo blevet trynet i graesset af de spanske forsvarspillere, og kan paa ingen maade bruges som target mand.
- Haaland har en paent haard skud fra distancen, og han har scoret en god del maal fra kanten af feltet. Det kan Jovic heller ikke, han skal helt ind omkring den lille boks for at faa noget ud af hans skud.
- Haaland er rigtig staerk i pres-spillet og har for dortmund alerede scoret over en haandfuld maal paa at presse modstanderne til fejl omkring deres eget felt, og grundet hans styrke i luftrummet er han ogsaa staerk i eget felt paa doedbolds situationer. Saa snart der skal forsvares saa er Jovic helt forsvundet fra banen i Madrid, med ham paa banen er det som at spille med en mand i undertal naar modstanderne har bolden.
- Haaland er i Dortmund god til at droppe ned i banen og deltage i spillet, de benytter ham ofte i en 1-2 kombination omkring midten, hvorefter han saa selv tager loebet ind i feltet. Hvorimod Jovic er droen ukomfortabel saa snart han forlader modstanderens boks, og han har trods alt haft 2 aar til at vaenne sig til spillet i Madrid og hans hold kammerater (paa naer de 5 maaneder i Frankfurt i 2021), og senest imod Rangers for 14 dage siden, saa vi absolut ingen forbedring, han er komplet inkompetent i opspillet, og vel nok den mest passive spiller uden bold i Madrid siden El Fenomeno (som saa kunne noget helt specielt naar han havde bolden), hvilket ogsaa var grunden til at han blev pillet ud efter 45 ligegyldige minutter.
Saa ingen tvivl om at Haaland som type ikke passer perfekt ind Madrid, men det er latterligt at tro at han ikke ville faa Laaaaangt mere ud af sin tid i Madrid en hvad Jovic har faaet. Om saa Haaland gaar fra at score 42 maal til at score 22 maal i Madrid, saa vil det for Madrid stadig vaere en kaempe gevinst. Og lig dertil at hvis man saa lagde Mbappe ved siden af ham, saa ville der helt automatisk opstaa en masse scorings muligheder for en spiller som Haaland, fordi Mbappe traekker forsvaret til sig. Og med en Mbappe i Madrid (hvilket jeg stadig ser som oenske taekning), saa ville Haalands muligheder for trofaer ogsaa vaere langt stoerre end i de fleste andre klubber i Europa (hvis vi taenker over den naeste 10 aar), saa spoergsmaalet er om han vil bytte den individuelle haeder for trofaer.
Jeg siger ikke at Haaland er den bedste loesning for Madrid's angreb, men det nytter bare ikke at sammenligne ham med det vaerste indkoeb Madrid har lavet de seneste 20 aar, fordi det slet ikke er en realistisk sammenligning. Og paa baggrund af hvad der ellers er paa markedet af angribere, saa tog jeg til hver en tid gerne Haaland (sammen med Mbappe), for Madrid har brug for kvalitet i angrebet, og pt er vores back-ups til Benzema paa Superliga niveau, og det er bare ikke godt nok!
Saa stop nu den sammenligning, det holder ikke at sammenlig Jovic med nogen angriber der har scoret +30 maal i flere seasoner, i en af den 5 stoerste ligaer.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
DeLaRed post=140068 skrev: Jeg koeber godt ideen med at Haaland paa et individuelt niveau ville kunne faa mere ud af at skifte til en anden klub en Real og en anden liga end La Liga. Men i bliver sku noed til at stoppe med at sammenligne Haaland med Jovic, det er paa ingen maade sammenlignetligt, og svarer vel til at sige at Johnny Bredahl er lige saa god som Mike Tyson, det er helt huld i hovedet.
I haaland har vi med en spiller at goere der over de seneste 2 seasoner har scoret et gennemsnit af 42 maal og lavet 11 assist per season, og det er ikke kun i bundesligaen han har klappet dem ind, det er ogsaa i Champions League, hvilket fortaeller os at hold fra andre ligaer ogsaa har store problemer med at stoppe ham.
Hvorimod Jovic kun har haft en eneste season i hele hans professionelle karriere (han er 2 aar aeldre end Haaland) hvor han har formaaet at score mere end 20 maal, ogsa han har klappet dem ind paa den europaeiske scene, men det var i Europa League hvor niveauet er betydeligt lavere end Champions League, det kan paa ingen maade sammenligned med Haalands niveau.
Det er korrekt at Haaland nyder godt af Dortmunds omstillings spil, men han besidder trods alt utrolig mange kvaliteter som jovic ikke har skyggen af.
- Hans hoejde goer ham til en solid trudsel i luftrummet, selv med en modstander i duellen, her kan Jovic slet ikke foelge med da han ikke har hoejden (stort set alle de hovedstoedsmaal Jovic har scoret har han vaeret helt alene i luften, paa omstilling)
- Han fysiske stoerrelse goer ham til en god target mand, det ser man ofte Dortmund udnytte, med lange bolde op til Haaland og saa sender man kanterne afsted i loeb, han er utrolig svaer at faa bolden fra naar han foerst har den under kontrol (og det kan vi sagtens bruge i Madrid). Jovic derimod var maaske fysisk staerk nok til Tyskland, men han er jo blevet trynet i graesset af de spanske forsvarspillere, og kan paa ingen maade bruges som target mand.
- Haaland har en paent haard skud fra distancen, og han har scoret en god del maal fra kanten af feltet. Det kan Jovic heller ikke, han skal helt ind omkring den lille boks for at faa noget ud af hans skud.
- Haaland er rigtig staerk i pres-spillet og har for dortmund alerede scoret over en haandfuld maal paa at presse modstanderne til fejl omkring deres eget felt, og grundet hans styrke i luftrummet er han ogsaa staerk i eget felt paa doedbolds situationer. Saa snart der skal forsvares saa er Jovic helt forsvundet fra banen i Madrid, med ham paa banen er det som at spille med en mand i undertal naar modstanderne har bolden.
- Haaland er i Dortmund god til at droppe ned i banen og deltage i spillet, de benytter ham ofte i en 1-2 kombination omkring midten, hvorefter han saa selv tager loebet ind i feltet. Hvorimod Jovic er droen ukomfortabel saa snart han forlader modstanderens boks, og han har trods alt haft 2 aar til at vaenne sig til spillet i Madrid og hans hold kammerater (paa naer de 5 maaneder i Frankfurt i 2021), og senest imod Rangers for 14 dage siden, saa vi absolut ingen forbedring, han er komplet inkompetent i opspillet, og vel nok den mest passive spiller uden bold i Madrid siden El Fenomeno (som saa kunne noget helt specielt naar han havde bolden), hvilket ogsaa var grunden til at han blev pillet ud efter 45 ligegyldige minutter.
Saa ingen tvivl om at Haaland som type ikke passer perfekt ind Madrid, men det er latterligt at tro at han ikke ville faa Laaaaangt mere ud af sin tid i Madrid en hvad Jovic har faaet. Om saa Haaland gaar fra at score 42 maal til at score 22 maal i Madrid, saa vil det for Madrid stadig vaere en kaempe gevinst. Og lig dertil at hvis man saa lagde Mbappe ved siden af ham, saa ville der helt automatisk opstaa en masse scorings muligheder for en spiller som Haaland, fordi Mbappe traekker forsvaret til sig. Og med en Mbappe i Madrid (hvilket jeg stadig ser som oenske taekning), saa ville Haalands muligheder for trofaer ogsaa vaere langt stoerre end i de fleste andre klubber i Europa (hvis vi taenker over den naeste 10 aar), saa spoergsmaalet er om han vil bytte den individuelle haeder for trofaer.
Jeg siger ikke at Haaland er den bedste loesning for Madrid's angreb, men det nytter bare ikke at sammenligne ham med det vaerste indkoeb Madrid har lavet de seneste 20 aar, fordi det slet ikke er en realistisk sammenligning. Og paa baggrund af hvad der ellers er paa markedet af angribere, saa tog jeg til hver en tid gerne Haaland (sammen med Mbappe), for Madrid har brug for kvalitet i angrebet, og pt er vores back-ups til Benzema paa Superliga niveau, og det er bare ikke godt nok!
Saa stop nu den sammenligning, det holder ikke at sammenlig Jovic med nogen angriber der har scoret +30 maal i flere seasoner, i en af den 5 stoerste ligaer.
Haaland har scoret 5 hovedstødsmål siden 2017:
www.transfermarkt.com/erling-haaland/all...s=&torart=203&stand=
Ingen sammenlignede ham med Hazard :-D
Det betyder dog ikke at han ikke er hovedstøds stærk. Dortmund holder hovedsageligt bolden ved jorden, og som nævnt bliver hoveddelen af deres mål scoret på hurtige omstillinger.
Ud over det, så se de mål hangar svoret med hovedet, det er hovedsageligt i duel med en modstander, hvorimod Jovic ofte er helt fri på sine hovedstødsmål.
Ydermere kan Lan se hans hocedstødstyrke i forsvaret på dødbolden.
Er Haalands spids kompetence hans hovedspil? Absolut Ikke!
Er Haalands hovedspil langt bedre end Jovic’? Uden tvivl!
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Der findes ingen sammenligning mellem de 2 spillere, Jeg vil ikke engang sige at de spiller på samme position, Haaland er angriber, Jovic spiller kegle, eller Ludo.
Og Jo, spillestilen skal laves om hvis Haaland skal blive en succes, men det tror jeg ikke mange har det helt store problem med.
- DeLaRed .
Ingen sammenligner Jovic med Haaland en til en, eller jeg gør i hvertfald ikke. Jeg sammenligner deres type og det med, at de har succes på mindre hold i en liga som passer dem til perfektion.
Jovic er/var jo også verdensklasse uden bold og hans kynisme i feltet. Jovic imponerede meget få på bolden, men uden bolden er hans styrke jo, hvor hans førsteberøring ofte er hans afslutning. Stort set alle hans mål kom på omstillinger, og hvis man vil sammenligne mål, så skal der også regnes med hvor mange chancer og mål deres respektive hold scorer.
Lidt ligesom når folk siger Lewandowski ville scorer ligeså meget i Real Madrid, selvom de oplagte chancer er 3-4 gange større i Bayern end Real.
Haaland vil få ligeså lidt succes som alle andre bænkevarmere i Real Madrid, for den suverænt bedste angriber kan ikke slåes af ;D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg ligger ingen skjul paa at Jovic for mig er det daarligste indkoeb Madrid har lavet siden aartusinde skiftet ;-)Dios post=140077 skrev: @
Jeg tror dit had/frustrationer tager over når snakken går på Jovic :D
- DeLaRed .
Ingen sammenligner Jovic med Haaland en til en, eller jeg gør i hvertfald ikke. Jeg sammenligner deres type og det med, at de har succes på mindre hold i en liga som passer dem til perfektion.
Jovic er/var jo også verdensklasse uden bold og hans kynisme i feltet. Jovic imponerede meget få på bolden, men uden bolden er hans styrke jo, hvor hans førsteberøring ofte er hans afslutning. Stort set alle hans mål kom på omstillinger, og hvis man vil sammenligne mål, så skal der også regnes med hvor mange chancer og mål deres respektive hold scorer.
Lidt ligesom når folk siger Lewandowski ville scorer ligeså meget i Real Madrid, selvom de oplagte chancer er 3-4 gange større i Bayern end Real.
Haaland vil få ligeså lidt succes som alle andre bænkevarmere i Real Madrid, for den suverænt bedste angriber kan ikke slåes af ;D
Fint du lige klargoere at du ikke sammenligner dem, omend du kalder dem begge to verdensklasse i samme kategorier, hvilket jeg forstod som om du mener de er paa samme niveau, men fint at det ikke var det du mente. Jeg forstaar godt din pointe med dem som typer, og her er jeg ikke uenig, som sagt det bedste for Haaland paa et individuelt niveau ville ikke vaere at skifte til Real Madrid, men det betyder dog ikke at det ikke ville vaere en fantastisk spiller at have i Madrid, for kan Haaland score 20 maal for Madrid per season saa ville jeg stadig kalde det en success (og det mener jeg godt han kan, vel og maerke under de rigtige forudsaetninger), skifter han derimod til et omstillingshold, kan han sagtens fortsaette med at banke 40 maal ind per season.
Jeg griner dog af at du (og flere andre) bliver ved med at kalde Jovic verdensklasse, nu er din pointe at det er uden bold. Her ved jeg ikke om du hentyder til hvor god han er til at bryde COVID19 regulationerne uden bold, men paa banen er der absolut intet der taler for at man kan give Jovic praedikatet "Verdensklasse". Eller maaske skal vi have en debat om hvad vi mener med ordet "Verdensklasse", for hvis Jovic falder ind i den kategori for dit vedkomne, saa maa jeg ogsaa antyde at du er en af de gamle landshold fans der mener at Roemmedahl og Rene Henriksen var Verdensklasse, og hvis det er der den lander, saa kan jeg godt forstaa at vi er lidt langt fra hinanden i denne debat;-) Men vi har her med en spiller at goere der er 23 aar gammel og den seneste 5 seasoner har spillet paa oeverste niveau i de 3 lande han har spillet i, men kun i en enkelt season har han formaaet at score mere end 10 maal (set over alle turneringer), det er saa langt fra verdensklasse som det kan komme, om intet andet er det ordinaert og beviser paa intet parameter at han har et niveau der er hoejre end Superligaen (her maa jeg saa gaa ud fra at du ogsaa mener at Super ligaen er prop-fyldt med verdensklasse spillere naturligvis ;D. Og hvis man kigger paa den data isoleret set, saa haelder sandheden meget mere til at han har haft 1 heldig season fremfor at han paa nogen maade er iblandt de bedste 50 angribere i Europa. Og inden du (som saedvanligt) hiver Zidane ind i debatten, saa lad os i det mindste blive enige om at han havde alle forudsaetninger for at modbevise min paastand fra d.17 Januar 2021 og 5 maaneder frem, men hvor han ser sig henvist til baenken i flere kampen end han startede paa banen (selv paa landsholdet maatte han tage til takke med en indskifter rolle), det tegner et tydeligt billede af at traeneren i Frankfurt, ikke fandt ham god nok til en plads i start opstillingen i Frankfurt, faktisk saa slutter han seasonen af med kun at stare paa banen 1 ud af de sidste 4 kampe for Frankfurt, og han kommer slet ikke paa banen i sidste kamp, en kaempe fallit erklaering for Jovic, og hans fans. Og kan man ikke komme paa holdet i Frankfurt, saa skal man da slet ikke droemme om at spille for Castilla, og er paa ingen maade i naerheden af at vaere "Verdensklasse".
Og saa ved jeg ikke om det er fordi du synes han ser brand godt ud i en stram t-shirt eller om du mener han er specielt godt egnet til at vaere paa Youtube, men faktum er han har KUN haft 1 god season i 5 aar, vel og maerke 3.5 aar spillet i ligaer hvor maalende falder meget nemt (som du selv er inde paa), saa jeg forstaar ikke hele den her fordrjening af at han er "Verdensklasse" uden bold, det er vel det samme som at Benzema er verdensklasse til at have forbinding paa haanden, men det har intet med hans reelle kvalitet paa en fodbold bane at goere.
Og nu ved jeg godt at du paa ingen maade sammenligner Jovic og Haaland, men hvis du nu goer det endgang i fremtiden, saa saetter jeg gerne en pakke snoeffler paa spil paa at hvis og saa fremt Haaland kommer til Madrid i loebet af de naeste 2 seasoner, saa slaar han Jovic' maalrekord i Madrid som lyder paa 2 maal over 1.014 minuter med mere end det dobbelte paa samme minut antal, og derved ogsaa nemt beviser at han er utallige klasser over Jovic, selvom de er samme "type", der er nemlig en gigantisk stor forskel paa deres individuelle klasse, og den kan Haaland sagtens komme langt med i Madrid, ihvertfald meget laengere end Jovic nogensinde kommer i Spanien.
Og lige for at slutte af, saa er jeg helt enig i at Haaland ikke kommer til at slaa Benzema af holdet, men vi maa ogsaa sande at Benzema ikke er i klubben i mange aar endnu, saa naar der snakkes Haaland mener jeg ikke det er med henblik paa et Gaffa-tape loesning til naeste season, men derimod en langsigtet loesning til vores position paa toppen (og bare for at understrege igen, Haaland som type er for mig heller ikke den bedste loesning for Real, men set i lyset af at der ikke er ret mange top-angribere i hans alders gruppe der er gode nok til Real, men at man skal bruge en i hans alder som kan vaere med til at bygge det naeste CHL vinder hold og kan man faa ham til en tilforladelig pris, saa tog jeg ham gerne...og jeg tog stort set alle Inkl. Roemmedahl hvis det betyder at Jovic er fortid i klubben ;D
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Men jeg føler dog at Dios har en pointe, ikke at den er rigtig for den del, men en god pointe. For jeg tror vi alle var meget forventningsfulde til Jovic, efter en sindssyg seassong hvor han bare blev bedre og bedre, det var som om manden ikke kunne misse en afslutning og kurven pegede bare i en retning.
De kommer begge fra en god klub i den Tyske liga og de er begge livsfarlige i den lille boks, presist hvad vi manglede, en Van Nistelroy type, eller en Inzagi om man vil ta i lidt mere.
Når Jovic kom til klubben var han vel en kommende verdensstjerne, og de har nogle af de samme kvaliteter, hvor Hååland så har mange flere strenge at spille på end Jovic, men igen og Haaland kommer til klubben og vi skal spille ZZ boldt så kommer han ikke at passe ind, om Ancelotti vil at han skal spille som Benzema så bliver det en fiasko.
Skal bolden spilles langsomt frem kan vi have Lunin til at spille angriber, er hans kanter bestående af Assensio og Hazard kan det være lige meget.
Er midtbanen den sikre med 99% træfsikkerhed i Kroos kan det også være lige meget, Kroos får gerne misse 80% af sine afleveringer om de er farlige.
Min pointe er at vi ikke behøver købe os ud af de problemer vi har i dag, 2-4 nye spillere og en træner der anpasser holdet efter spillerne og ikke tvært om så snakker vi :)
Jovic kommer dog aldrig at bryde igennem i Real Madrid, og kan vi få lidt € for ham er det vare at skippe ham til Inter, eller en anden klub der er OK med hans ugidelige attitude.
- Brylle
- Gæst
-
Stærk i boksen, helt vildt god i sine løb uden bold og så smadrer han til alt hvad han får, mens han også er god til at komme til chancer på små rum. Det er en komplet no brainer at få Haaland ind hvis det er muligt. Drengen er 21 år gammel og helt vild allerede. Se lige når han bliver bedre og klogere i spillet med holdkammeraterne. Der ligger en Ballon d'Or eller 4 og venter på ham her tror jeg, og det skal han have som Real Madrid-spiller. Der skal selvfølgelig laves plads til både ham og Benzema så længe Benzema stadig er her.
Køb for satan og lad os komme i gang med den genopbygning som har været udskudt i 3 år. Han kan blive en meget afgørende brik.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Gæst
-
Ramos4 post=140086 skrev: Florentino henter Haaland og Mbappe næste sommer. Manden elsker Galacticos og med Haaland til 75 og Mbappe til 0, så er den lige til højrebenet.
Hvis han elsker dem så så meget, hvorfor skiller han sig så af med flere, end han køber?
Verdensklasse uden bold er for mig en spiller som altid står det rigtige sted. Det gjorde Jovic stort set hele hans ene fremragende sæson. Fulgte du med dengang, så ville du også have læst omkring 50 indlæg om hvor meget jeg var imod et køb af ham. På det personlige plan, så fanger han slet ikke min interesse. Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan se så akavet ud på en fodboldbane når man må formode at have plus 10.000 timer på øveren.
På et mere objektivt plan, så så jeg bare de problematikker som Jovic lider under nu. Vi spiller ikke på omstillinger, og vigtigst af alt, så er vores angriber Benzema. Han er hele vores offensiv, så selvfølgelig ændre man ikke hele setuppet for Jovic eller Haaland. Det er de simpelthen bare ikke gode nok til, og slet ikke når resten af vores spillere er så teknisk stærke. Så hvad sker der når Jovic skal erstatte Benzema? Der sker det man ser. Fantastisk usynlig, ligegyldig og trist at se på. Det samme vil gøre sig gældende med Haaland. Det der taler for ham er hans vilje lidt á la det vi har set med Mariano, hvor han tonser igennem og langtfra er usynlig, dog utrolig elendig.
Det bliver lidt for sort/hvid. Jovic havde chancen i Frankfurt, men uden fodbold i et helt år, hvor selvtilliden nok ikke var det han havde mest af. Det er jo en kæmpe faktor, og tager man ikke det med, så bliver det lidt for farvet til min smag. Ironisk nok :D
Benzema som type kan uden tvivl de næste 3 sæsoner endnu på toppen. Jeg ser ingen panik endnu, men jeg panikken lidt over du mener Haaland vil være en succes, hvis man halvere hans mål for at spille for Real Madrid. Er det fordi du laver sammenligningen med vores 3. valg Jovic? Hvis der er nogle der skal erstatte Benzema, så er det for at banke plus 30 kasser ind, eller være holdets hjerte i det opbyggende spil. Det vil da være fuldstændig tåbeligt, at få Haaland ind som førstevalg for at han skal scorer 20 mål. Forstår det hele er sat på spidsen, men det er jo netop min pointe.
Det gør ondt dybt inde i mig, at folk tænker, at bare fordi han har et stort navn, så skal han købes, selvom han overhovedet ikke passer på profilen. Og lad os være ærlige, så passer han overhovedet ikke ind i spansk fodbold.
Han kan helt sikkert overraske, men logisk giver det ikke særlig meget mening.
Jeg håber ledelsen tænker mere over at få det homogene hold i stedet for at gå rundt i en virtuel verden, og kigge på navne i stedet for typer.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.