Officielt: Ødegaard solgt til Arsenal

4 år 11 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid meddeler...

Real Madrid meddeler på sin officielle hjemmeside, at man har solgt Martin Ødegaard til Arsenal.

Her takker man ham for hans store professionalisme og ønsker ham og hans familie alt det bedste for fremtiden.

Der meldes ikke noget ud om prisen, men den menes at være 40 millioner € og Martin Ødegaard har fået kontrakt frem til 2026.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 11 måneder siden #2 af Lukita
Dejlig kort artikel, han fortjener ikke mere. Al den tid spildt på udlejninger, og på at prøve at gøre ham klar til en stor karriere i Real Madrid, og så stikker han halen mellem benene for anden gang. Dejligt at det nu er permanent, så man slipper for nogensinde at skulle tænke på ham igen, må han tilbringe resten af sin karriere i klubber som fx. Arsenal, hvor hans manglende rygrad og vilje til at kæmpe for tingene, passer bedre ind. Og må han aldrig komme i nærheden af Real Madrid igen, ikke engang som modstander, vil ikke se på ham mere.

Og ja, jeg er forudindtaget og bitter af helvede til

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.

4 år 11 måneder siden #3 af Jona
Ben White £50m
Ødegaard £30m

Lidt en joke
Så kan man selvfølgelig diskutere om det er Ben White der er for dyr eller Ødegaard for billig. Det ene udelukker dog ikke det andet og jeg syntes han blev solgt alt, alt, alt for billigt.
£30m for en 22 årig spiller som for 2 sæsoner siden man sagtens kunne argumentere var la liga's tredje bedste offensive spiller. Ja medmindre man er sikker på at hente Mbappe dette vindue og absolut skal ha penge fatter jeg ikke en meter.
Nok kan man sætte spørgsmålstegn ved om han har mentaliteten til at spille i verdens største klub. Men hans talent er der ikke tvivl om.

Lidt sjovt at læse denne artikel (og kommentarerne) skrevet for blot 5 måneder siden:
forum.madridista.dk/index.php/forum/nyhe...llioner-for-odegaard

How things have changed

4 år 11 måneder siden #4 af Lukita

Jona post=140492 skrev: Ben White £50m
Ødegaard £30m

Lidt en joke
Så kan man selvfølgelig diskutere om det er Ben White der er for dyr eller Ødegaard for billig. Det ene udelukker dog ikke det andet og jeg syntes han blev solgt alt, alt, alt for billigt.
£30m for en 22 årig spiller som for 2 sæsoner siden man sagtens kunne argumentere var la liga's tredje bedste offensive spiller. Ja medmindre man er sikker på at hente Mbappe dette vindue og absolut skal ha penge fatter jeg ikke en meter.
Nok kan man sætte spørgsmålstegn ved om han har mentaliteten til at spille i verdens største klub. Men hans talent er der ikke tvivl om.

Lidt sjovt at læse denne artikel (og kommentarerne) skrevet for blot 5 måneder siden:

How things have changed

​Ødegaards pris er selvfølgelig alt for lav, for som du siger har han et fint potentiale, men du kan aldrig sammenligne prisen på en engelsk spiller handlet mellem to engelske klubber, med priserne på "almindelige" spillere. Der er intet sammenligningsgrundlag, pga. priserne i England generelt, og pga. deres regler om home-grown spillere.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.

4 år 11 måneder siden #5 af Jona
Lukita

Kan sagtens følge dig. Og ja jeg har da også flere gange hørt den der om at så snart der er et engelsk hold involveret bliver alting straks dyrere. Men det ved jeg ærligt talt ikke hvad jeg skal mene om.
Altså prisen bliver vel kun så høj fordi Arsenal mener hans profil passer perfekt og er villige til at betale mens Brighton overhovedet ikke er tvunget til at sælge? Det er vel det der tæller?
Brighton smækker da et kæmpe prismærke på ham om end det så er Arsenal, Chelsea, city, United etc der byder lige så vel som hvis klubberne hed RM, PSG, Barca, Bayern etc.
det kæmpe prismærke der er på kounde, eller Pau torres bliver vel heller ikke mindre af at RM eller Barca byder istedet for Chelsea?
Ved ikke syntes bare ikke man kan sige "jamen det er 2 engelske klubber så prisen giver mening"
efter min mening burde det hedde "jamen det er en klub med mange penge som køber ind i en klub som ikke er tvunget til at sælge"
der har RM så følt sig nødsaget til at sælge til spotpris hvilket jeg ikke fatter.
£30m? Om end de så lod ham rådne 1 år på bænken kunne han da ikke falde meget mere i pris.
Sidste redigering: 4 år 11 måneder siden ved Jona.

4 år 11 måneder siden #6 af Lukita

Jona post=140498 skrev: Lukita

Kan sagtens følge dig. Og ja jeg har da også flere gange hørt den der om at så snart der er et engelsk hold involveret bliver alting straks dyrere. Men det ved jeg ærligt talt ikke hvad jeg skal mene om.
Altså prisen bliver vel kun så høj fordi Arsenal mener hans profil passer perfekt og er villige til at betale mens Brighton overhovedet ikke er tvunget til at sælge? Det er vel det der tæller?
Brighton smækker da et kæmpe prismærke på ham om end det så er Arsenal, Chelsea, city, United etc der byder lige så vel som hvis klubberne hed RM, PSG, Barca, Bayern etc.
det kæmpe prismærke der er på kounde, eller Pau torres bliver vel heller ikke mindre af at RM eller Barca byder istedet for Chelsea?
Ved ikke syntes bare ikke man kan sige "jamen det er 2 engelske klubber så prisen giver mening"
efter min mening burde det hedde "jamen det er en klub med mange penge som køber ind i en klub som ikke er tvunget til at sælge"
der har RM så følt sig nødsaget til at sælge til spotpris hvilket jeg ikke fatter.
£30m? Om end de så lod ham rådne 1 år på bænken kunne han da ikke falde meget mere i pris.

​Siger heller ikke at prisen på Ben White giver mening, for han er ikke 50 mio. euro værd, men det med at han er engelsk og de har de regler for home-grown regler de har, gør at prisen kommer højt op, og derfor bør man ikke sammenligne Ødegaards pris med hvad han blev solgt for.

4 år 11 måneder siden #7 af Bismo
Ødegaard fik indirekte at vide af Carlo, at han ikke var en del af hans planer. Hvad er meningen med at "blive og kæmpe", når du i det aller første møde med træneren får sådan en besked?

Han blev solgt, fordi han var én af de få spillere i truppen, som man kan få en pæn skilling for. Længere er den ikke.
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind

4 år 11 måneder siden #8 af elle44

Bismo post=140509 skrev: Ødegaard fik indirekte at vide af Carlo, at han ikke var en del af hans planer. Hvad er meningen med at "blive og kæmpe", når du i det aller første møde med træneren får sådan en besked?

Han blev solgt, fordi han var én af de få spillere i truppen, som man kan få en pæn skilling for. Længere er den ikke.

Det var ufatteligt dumt at udlade ham fra truppen til første kamp, det gav Arsenal en klar fordel i forhandlingerne. 

4 år 11 måneder siden #9 af Bismo

elle44 post=140510 skrev:

Bismo post=140509 skrev: Ødegaard fik indirekte at vide af Carlo, at han ikke var en del af hans planer. Hvad er meningen med at "blive og kæmpe", når du i det aller første møde med træneren får sådan en besked?

Det var ufatteligt dumt at udlade ham fra truppen til første kamp, det gav Arsenal en klar fordel i forhandlingerne. 

​Jep. Og gå ud i medierne og indikere, at han er nederst i hierarkiet. 

​​​

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 11 måneder siden #10 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Officielt: Ødegaard solgt til Arsenal

Jona post=140492 skrev: Ben White £50m
Ødegaard £30m

Lidt en joke

How things have changed

Ødegaard er ikke mere end 15 millioner euro værd. Jeg synes det er helt fint vi næsten har fået 40 millioner for ham. Hans talent rækker bare ikke til meget!​

Leveret af Kunena Forum