Optakt: Real Madrid – Mallorca, LaLiga, 6. spillerunde

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 måned 1 dag siden #97 af Madridista02
Dejlig opløftende kamp med en sprudlende offensiv. Jeg er positivt overrasket over Rodrygo, jeg synes han bidrager med fart og udfordringer, modsat de forgangene sæsoner. Vinicius fortsætter sit gode spilhumør og fornuftige beslutninger, jeg er dog virkelig indebrændt over den "friløber" han brænder. Det er sådan nogle chancer, der bare skal ind! Udover dén chance, er der ikke en finger at sætte på hans indsats.
Lidt for mange uprovokerede koncentrationsfejl, men ellers ser det lovende ud!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 dag siden #98 af Ramos4
Glæder mig til lørdag og Villarreal. Bernabéu igen.

Længe siden jeg har glædet mig til hver kamp.

Ooog vi ligger nummer 1!

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 1 dag siden #99 af NadaMás
Camavinga er virkelig en fornøjelse. 
18 år og går helt uprovokeret ind i sin første start og dikterer spillet til UG. I Mallorcas boldbesiddelse presser han altid boldholder, prøver gerne satsede tacklinger og interceptios - I vores boldbesiddelse positionerer han sig godt og gør sig spilbar. På bolden er han super til at træffe de rette beslutninger, både når bolden skal flyttes til side eller når han slår fremadrettede afleveringer mellem ledende. Dertil har en super boldbehandling og en masse flair. 

Alaba er guld værd.
Når man takker af med to klublegender som Ramos og Varane, er det klart at forsvaret kommer til at sejle i starten - Og der bliver nok heller ikke i denne sæson at det bliver Chl-aspirants kvalitet. Men Alaba går ind i det her hullede forsvar, og altid leverer - Det beviser at man har signet en absolut verdensklasse spiller. 

To RIGTIG gode signings vi har lavet!

Håber virkelig at Ancelotti kan genopfinde Asensio, fordi han slog jo i gennem med fyr og flamme i sin tid - Den fodboldspiller skal vi have frem igen. Han indgik fantastisk med de forreste tre! De løb der skaber hans to første mål ville aldrig være kommet under Zizou. 
Benzema bliver bare ved. 2 mål og 2 assist ... Top 3 verdens bedste angriber, kun udfordret af Lewan og Lukaku. 
Isco med et super godt indhop. Han var lige så vel sprudlende i sæsonens åbningskamp. Håber han kan finde noget af hans niveau fra en 4-5 år siden frem i sine indhop, så vil han pludselig gøre sig selv meget relevant i truppen.
Vinicius et blevet så meget bedre i beslutningerne. Hvor han før kom frem til noget i 1/4 tilfælde, er det nu 1/4 tilfælde han ikke kommer frem til noget. Så fedt. Afslutningerne vil nok altid være det der adskiller ham fra en Mbappe, men hold nu op hvor er han forrygende for tiden!

Bernabeu tager i mod fans med et målsnit på 5,5 pr. kamp. Fedt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

1 måned 1 dag siden #100 af 9eren
Vi skal se mer til Asensio på den offensive plads centralt og mer til Santos tak.

Hvor er det vildt vi ikke behøver at købe dyre backs de næste mange år.

Messi 0 mål for PSG
Real Madrid 21 mål i 6 kampe

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza
Medlem af Peña La Gran Familia

1 måned 23 timer siden #101 af Sebberg
​Sikke en kamp at gå i seng på. Det var fantastisk. 

Jeg husker tydeligt, hvordan jeg og en række andre brugere tilbage i 2016 - 2018 havde længerevarende diskussioner omkring vores måde at skabe chancer på, og her skød jeg især skarpt efter vores midtbanetrio med Modric, Kroos og Casemiro, der i mine øjne var - og er - ekstremt statiske.

Ikke et ondt ord om deres kvalitet, og det har også sine positive sider, at man har en kontrollerende midtbane, men i går ser vi altså bare, hvad det modsatte kan gøre.

Camavinga, Valverde og Asension er jo alle det modsatte: Eksplosive, retvendte spillere, der - især de sidste to - løber i mellemrummene. Og ja, jeg er godt klar over, at Mallorca er svage, men hvor er det dog fantastisk at se sådan en midtbane. Det giver SÅ meget rum til de forreste tre, og det skaber så mange chancer. 

For mig er det løsningen på vores problemer. Når vi ikke har en målscorer som Ronaldo, kan vi ikke spille med Modric, Kroos og Casemiro - især ikke, når vi ikke har stærke backs for tiden.

Det er fantastisk at se Real Madrid for tiden, og det er nærmest alene Carlos ære. Bravo. 
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Real HWL, Thomaskjensen, Dragam

1 måned 20 timer siden #102 af Lars1991

Sebberg post=142196 skrev: ​Sikke en kamp at gå i seng på. Det var fantastisk. 

Jeg husker tydeligt, hvordan jeg og en række andre brugere tilbage i 2016 - 2018 havde længerevarende diskussioner omkring vores måde at skabe chancer på, og her skød jeg især skarpt efter vores midtbanetrio med Modric, Kroos og Casemiro, der i mine øjne var - og er - ekstremt statiske.

Ikke et ondt ord om deres kvalitet, og det har også sine positive sider, at man har en kontrollerende midtbane, men i går ser vi altså bare, hvad det modsatte kan gøre.

Camavinga, Valverde og Asension er jo alle det modsatte: Eksplosive, retvendte spillere, der - især de sidste to - løber i mellemrummene. Og ja, jeg er godt klar over, at Mallorca er svage, men hvor er det dog fantastisk at se sådan en midtbane. Det giver SÅ meget rum til de forreste tre, og det skaber så mange chancer. 

For mig er det løsningen på vores problemer. Når vi ikke har en målscorer som Ronaldo, kan vi ikke spille med Modric, Kroos og Casemiro - især ikke, når vi ikke har stærke backs for tiden.

Det er fantastisk at se Real Madrid for tiden, og det er nærmest alene Carlos ære. Bravo. 

Jeg tænkte præcist det samme! Hver gang vi erobreret bolden kom der jo mindst to spillere fra midten stormende - det har vi sgu "aldrig" set før haha.
Vores presspil var også meget bedre og dynamisk, ikke at Kroos og Modric ikke kan/vil presse men de har bare ikke fysikken til virkelig at sætte sig igennem - også hvis presset halv-fejler, så er de to jo bare sat. Sådan var det ikke igår. Både Valverde, Camavinga og Asensio kan sgu løbe. Vi har også set hvordan det har påvirket også de sidste par år i nogle nøglekampe når man ikke kan det - imod Chelsea senest.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 måned 19 timer siden #103 af Jona
Fun fact: sidst vi scorede 5 mål eller mere i en kamp var d. 6.11.19 imod Galatasaray

1 måned 19 timer siden #104 af Administrationen

Jona post=142199 skrev: Fun fact: sidst vi scorede 5 mål eller mere i en kamp var d. 6.11.19 imod Galatasaray

​Eller hjemme mod Celta for en uge siden. Mvh. Flueknepper og Gammelfar ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Madrid1998, Thomaskjensen, Evden, Jona, DeLaRed

1 måned 17 timer siden #105 af Sebberg
​Iscos indhop og enkelte aktioner i går var i øvrigt så voldsomt sigende for det, han kan, og det han desværre ikke kan.

Jeg tænkte specifikt på den situation foran feltet i slutningen af kampen, hvor han tager bolden ned, og laver en skøn tunnel på en modstander. 'Guf' tænker du, men det er så dér, at konsekvensen rammer for Isco: tunnelsynet.

I det han laver tunnellen og modtager bolden på den anden side af modspilleren, er der en to - tre spillere, der er stukket afsted, og som vel nærmest er ved at skabe en 3 mod 2-situationen fra vores banehalvdel.

Det er den simpleste aflevering, men blikket er så fastsat på bolden, at han løber tre gange rundt om sig selv og spiller bolden til siden.

Vi var foran 5-1 og fred være med, at den aflevering ikke kom...... men det er Iscos gigantiske hæmsko. Han tager alt for mange berøringer på bolden, og det er der sgu ikke plads til i Real Madrid. Det er utroligt, at man ikke har fået trænet det ud af hans spil, og jeg er egentligt ret overbevist om, at det især er det, der har kostet hans udvikling som verdensklassespiller.

I moderne fodbold skal en midtbanespiller i den absolutte topklasse kunne modtage bolden og sende den videre i samme bevægelse. Ikke modtage bolden, vente på modstanderholder kommer på plads og så lave afleveringen.

Desværre, Isco. Potentialet var så stort. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Ramos4

1 måned 17 timer siden #106 af Jona
​Ja selvfølgelig gammelfar:D
Det går lidt for stærkt engang imellem når man skriver i arbejdstiden og så endda dagen efter man har været oppe det meste af natten for at se bold.
Ja undskyldninger er der nok af ;-)
Men jo selvfølgelig udover de her 2 kampe altså skal man næsten 2 år tilbage
Sidste redigering: 1 måned 17 timer siden ved Jona.

1 måned 17 timer siden #107 af Ramos4
Og det var mod Galatasaray i Champions League. Men i La Liga skal vi vel tilbage til Zidanes 1. periode?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

1 måned 17 timer siden #108 af Jona
Ramos4 

Nej faktisk kun 6 dage længere tilbage hvor vi slår Leganes 5-0 ;-)

De havde lige en god uge der

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.