Bedømmelse af truppen mod FC Sheriff

10 måneder 1 uge siden #25 af Real HWL

Dragam post=142564 skrev:

Real HWL post=142562 skrev: ​Jeg har en bekendt der er træner i FC. Nordsjælland, han siger at statistisk set score en angriber i gennemsnit et mål på 3 100% chancer. Det snit holder Vinicius indtil videre meget godt i år, og han er ingen gang angriber. Ligesom Ronaldo, så deler Vinicius vandene. Og det gør han fordi han er gal og genial på samme tid. Personligt elsker jeg Vinicius, også selvom hans afslutninger nogen gange ryger op i VIP loungen på Bernabeu. 

​Det holder måske i suppen... men Lewandowski brænder squ ikke 2 ud af 3 100% chancer... det gjorde Van Nistelrooy og andre top afsluttere heller ikke.

Selvfølgelig er der altid undtagelser. Men når man tænker på hvor mange chancer bayern tilspiller sig i løbet af en kamp, så er det nok ikke helt skævt, også selvom man hedder Lewandowski.

Sidste redigering: 10 måneder 1 uge siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 1 uge siden #26 af Kratmus

Sebberg post=142565 skrev: Det, der bekymrer - og undrer - mig mest, er hans sparketeknik. Først og fremmest benytter han sig gang på gang af det mest besynderlige skud, som jeg aldrig ser andre professionelle spillere bruge. Man ser det, når han fra venstre kommer løbende mod højre og eneder en smule forbi midten målet, hvorefter han forsøger at sparke den tilbage i modsatte hjørne. Det er normalt, men hvor alle andre sparker med vristen, så forsøger han sådan et dybt underligt spark, hvor det ligner, at han laver et chip ved at sparke ned i bolden, men egentligt bare rammer den med indersiden. Resultatet er, at der ingen fart kommer på bolden, og at han aldrig vil udplacere en målmand på den måde. En helt igennem mærkværdig måde at afslutte på i stedet for at sparke med vristen eller hårde inderside ved nærmeste stolpe. Har andre bemærket dette spark?

Og så er der vristen. Det kan da ikke være rigtigt, at han ikke kan lære fra kanten af feltet at sende en nogenlunde hård afslutning afsted med sin vrist? Når han hver gang skal kæle den ind, skal den jo sættes absurd yderligt, før den går ind, men med de positioner han kommer i, vil det ofte væk nok, hvis han bare kan få lidt gang i bolden. 

Jeg spiller syvmandsbold på Kløveren, og jeg føler helt ærligt ikke, at jeg overdriver, når jeg siger, at otte ud af ti på vores hold afslutter bedre og mere ‘effektivt’ end Vinicius. Det giver simpelthen ingen mening.

Jeg er helt enig i det med hans særegne sparketeknik. Det er jo også det, der med modsat fortegn karakteriserer Ronaldo og især Messi.
Men jeg tror nu stadig ikke, at din sammenligning helt holder, da det jo foregår i et andet tempo.

Det er også vildt, hvor effektivt det er at spille med 10 mand i eget felt. Og så viser kampen også, hvor meget den forkerte indstilling kan betyde. Ingen af spillerne virkede sådan rigtig oplagt fra start.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 måneder 1 uge siden #27 af Real HWL

Kratmus post=142567 skrev:

Sebberg post=142565 skrev: Det, der bekymrer - og undrer - mig mest, er hans sparketeknik. Først og fremmest benytter han sig gang på gang af det mest besynderlige skud, som jeg aldrig ser andre professionelle spillere bruge. Man ser det, når han fra venstre kommer løbende mod højre og eneder en smule forbi midten målet, hvorefter han forsøger at sparke den tilbage i modsatte hjørne. Det er normalt, men hvor alle andre sparker med vristen, så forsøger han sådan et dybt underligt spark, hvor det ligner, at han laver et chip ved at sparke ned i bolden, men egentligt bare rammer den med indersiden. Resultatet er, at der ingen fart kommer på bolden, og at han aldrig vil udplacere en målmand på den måde. En helt igennem mærkværdig måde at afslutte på i stedet for at sparke med vristen eller hårde inderside ved nærmeste stolpe. Har andre bemærket dette spark?

Og så er der vristen. Det kan da ikke være rigtigt, at han ikke kan lære fra kanten af feltet at sende en nogenlunde hård afslutning afsted med sin vrist? Når han hver gang skal kæle den ind, skal den jo sættes absurd yderligt, før den går ind, men med de positioner han kommer i, vil det ofte væk nok, hvis han bare kan få lidt gang i bolden. 

Jeg spiller syvmandsbold på Kløveren, og jeg føler helt ærligt ikke, at jeg overdriver, når jeg siger, at otte ud af ti på vores hold afslutter bedre og mere ‘effektivt’ end Vinicius. Det giver simpelthen ingen mening.

Jeg er helt enig i det med hans særegne sparketeknik. Det er jo også det, der med modsat fortegn karakteriserer Ronaldo og især Messi.
Men jeg tror nu stadig ikke, at din sammenligning helt holder, da det jo foregår i et andet tempo.

Det er også vildt, hvor effektivt det er at spille med 10 mand i eget felt. Og så viser kampen også, hvor meget den forkerte indstilling kan betyde. Ingen af spillerne virkede sådan rigtig oplagt fra start.

Selvfølgelig spiller de i samme tempo, specielt efter 2 kasser øl. Det er nok også på det tidspunkt de virkelig føler afslutningerne sidder lige i skabet ;) Pis, Hjulmand kom heller ikke på kløvermarken idag for at finde afløseren for en skadet Dolberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kratmus

10 måneder 1 uge siden #28 af Dragam

Real HWL post=142566 skrev:

Dragam post=142564 skrev:

Real HWL post=142562 skrev: ​Jeg har en bekendt der er træner i FC. Nordsjælland, han siger at statistisk set score en angriber i gennemsnit et mål på 3 100% chancer. Det snit holder Vinicius indtil videre meget godt i år, og han er ingen gang angriber. Ligesom Ronaldo, så deler Vinicius vandene. Og det gør han fordi han er gal og genial på samme tid. Personligt elsker jeg Vinicius, også selvom hans afslutninger nogen gange ryger op i VIP loungen på Bernabeu. 

​Det holder måske i suppen... men Lewandowski brænder squ ikke 2 ud af 3 100% chancer... det gjorde Van Nistelrooy og andre top afsluttere heller ikke.

Selvfølgelig er der altid undtagelser. Men når man tænker på hvor mange chancer bayern tilspiller sig i løbet af en kamp, så er det nok ikke helt skævt, også selvom man hedder Lewandowski.

​Der er undtagelser, og en af dem er helt sikker Lewandowski.

one-versus-one.com/en/players/Robert-Lewandowski

Han har en conversion ratio på 23 % på alle hans skud... og det er jo langt fra 100% chancer alle sammen. Og i øvrigt en conversion ratio på 50% i boksen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 måneder 1 uge siden #29 af Dios

Det er hans balance og det at han aldrig sparker igennem bolden som den er helt gal med. Hans krop er aldrig i balance når han afslutter.
Derudover så har han en mærkelig tendens til aldrig at sparke igennem bolden. Træner du specifikke spark så som Ronaldo, Bale, David Luiz etc. så går det, men almindelig basis spark, så skal man simpelthen føre benet igennem. Vinicius stopper sin bevægelse så snart han rammer bolden. Det har drevet mig til vanvid fra start af.
Specielt den der med når han trækker ind i banen fra venstre, så vil man jo normalt føre sit højre ben henover sit venstre ben efter afslutningen, eller i hvertfald få kroppen vendt mod målet, men Vinicius vender kroppen til højre, og derfor bliver det altid bolde som er sparket mange meter højt og forbi mål, fordi han altid er ude af balance. Dertil kommer det med, at han stopper bevægelsen når han rammer bolden og alle andre forklaringer :)

DBU er endelig fulgt med efter mange års kamp, men når de yngste børn bliver scoutet, så kigger man ikke nødvendigvis på hvem der er bedst, har den bedste teknik eller spark. Derimod kigger de meget i den motoriske retning, for en tommelfingerregel er, at efter man er fyldt 12 år, så er det rigtig svært at få lært.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 måneder 1 uge siden #30 af BBB

Dios post=142573 skrev: Det er hans balance og det at han aldrig sparker igennem bolden som den er helt gal med. Hans krop er aldrig i balance når han afslutter.

Han er aldrig i balance. Det ser du, når han dribler. Han har jo ikke kontrol som Ronaldinho eller Ronaldo. Han har kontrol som Peter Crouch og Thomas Müller. Det er jo ikke for sjovt, at ingen af os aner, om han forsøgte en afslutning eller et indlæg, da han bankede bolden ind via stolpen fra spids vinkel.

Som spiller er han sjov på Kløvermarken, fordi resultatet er så latterligt uforudsigeligt.

Ift. Lewandowski så er Vinicius' stats ikke langt derfra. 3% dårlige på alle skud, 8-9% dårligere i boksen. Det er dog ikke mange gange, at Lewandowski giver et indkast, når han sparker på mål.

10 måneder 1 uge siden #31 af Kratmus

Real HWL post=142568 skrev:

Kratmus post=142567 skrev:

Selvfølgelig spiller de i samme tempo, specielt efter 2 kasser øl. Det er nok også på det tidspunkt de virkelig føler afslutningerne sidder lige i skabet ;) Pis, Hjulmand kom heller ikke på kløvermarken idag for at finde afløseren for en skadet Dolberg.

Det føles i hvert fald sådan efter 2 kasser ;) Men de sparker i det mindste igennem bolden(som Vini ikke gør) og nogle gange også igennem modstanderen. Andre gange sparker de i jorden. (Og nogle steder er de faktisk også begyndt at sparke efter dommeren)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.