Optakt: Real Madrid – Rayo Vallecano, LaLiga, 13. spillerunde

6 måneder 1 uge siden #1 af Benzeron
Efter to...

Logo Realmadrid 010101

Efter to 2-1-sejre på stribe spiller Real Madrid i aften på hjemmebane imod den madrilenske forstadsklub, Rayo Vallecano. Rayo er oprykkere i denne sæson, men de er blot fire point efter Real Madrid, dog med en kamp mere spillet, og de er i skrivende stund placeret på sjettepladsen, der giver adgang til europæisk klubfodbold i næste sæson.

Det er dog primært på hjemmebane, at Rayo har hevet pointene hjem. Hjemme har de vundet fem at seks mulige kampe, mens alle holdets fire nederlag er kommet på udebane. Nederlagene er tilmed kommet imod de fire øverst placerede hold, som de har mødt, så det ligger altså ikke umiddelbart i kortene, at de på udebane bør få point med hjem fra Estadio Santiago Bernabéu.

Omvendt har Real Madrid dummet sig flere gange hjemme i sæsonen. Man har kun vundet én af de sidste fire hjemmebanekampe, da man i midtugen slog Shakhtar Donetsk. Ellers er det blevet til to gange 0-0 imod Villarreal og Osasuna samt et skamfuldt 2-1-nederlag til Sheriff Tiraspol. I starten af sæsonen storsejrede man dog også mod Celta Vigo og Mallorca på hjemmebane, og den slags spil må man hjertens gerne finde frem igen i aften.

Historisk set har Real Madrid rigtig godt styr på Rayo. 29 sejre, tre uafgjorte og seks nederlag er det blevet til, og ét af de nederlag var faktisk holdenes seneste opgør tilbage i 2019, hvor Rayo vandt med 1-0. Ellers har Real Madrid vundet de foregående 14 kampe, og det er oftest målrige opgør, idét der i de seneste ti opgør er blevet scoret 4,1 mål i snit – dog hjulpet godt op af Real Madrids 10-2-sejr i 2015.

Carlo Ancelotti laver formentlig ikke de store ændringer til aftenens kamp. Spørgsmålet er, om han tør betro sig til Eduardo Camavinga, så han kan hvile en af de rutinerede folk på midtbanen, og derudover er Lucas Vázquez næppe selvskrevet til højrekanten, selvom han gjorde det fint senest. Måske er det endelig tid til at se Eden Hazard fra start igen, men også Marco Asensio kan få chancen.

For Real Madrid er det nok engang Vinícius og Karim Benzema, der skal skabe målene, og omvendt skal man holde øje med gode gamle Radamel Falcao i Rayos angreb, der har scoret fire gange på syv kampe og også blev matchvinder i 1-0-sejren over Barcelona i slutningen af oktober.

Sidste gang der var landsholdspause, dummede Real Madrid sig med at spille én uafgjort og tabe to op til pausen, så i denne omgang kan man sørge for at bevare roen i klubben forud for de kommende landskampe med en stribe på tre sejre. Hvis Real Madrid vinder i aften, overtager man førstepladsen fra Real Sociedad, der dog kan tage den tilbage søndag med en sejr over Osasuna, men Real Madrid vil dog have en kamp i hånden.

Kampen spilles i aften klokken 21 og kan følges på TV 2 SPORT X og tv2 play.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Militão, Alaba, Mendy, Modric, Casemiro, Kroos, Hazard, Benzema, Vinícius.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 1 uge siden #2 af Ramos4
*Hiver luft ind* "Lad nu for helvede være med at starte med Asensio på kanten!"

Håber virkelig ikke han starter til højre.

Hvis han starter i midten er det vildt, at han er foretrukket foran Hazard.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

6 måneder 1 uge siden #3 af Real HWL
​Asensio på kanten, man skulle tro det var mandag morgen… 

6 måneder 1 uge siden #4 af Thomaskjensen
Eller "Día de los Santos Inocentes" sku langt tid til den 28 December...

6 måneder 1 uge siden #5 af Zamorano
Men hvem er det i gerne ser på højrekanten? Vazquez? Hazard?
Jeg har svært ved at finde en oplagt højrekant i den trup som er udtaget.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

6 måneder 1 uge siden #6 af Thomaskjensen
Gi Ass 45 minutter, det kan jeg leve med, derefter ind med Hazard for at teste, og om det går som jeg forventer så ind med Lucas efter 60 minutter.

Havde faktisk gerne set Hazard på den kant i dag, i 45 minutter. Derefter Lucas om det går godt, og Assensio om det som jeg tror skulle gå af helvede til.

Den kant er vores med marginal vores største problem.

6 måneder 1 uge siden #7 af Lars1991

Zamorano post=143367 skrev: Men hvem er det i gerne ser på højrekanten? Vazquez? Hazard?
Jeg har svært ved at finde en oplagt højrekant i den trup som er udtaget.

Ja til begge faktisk haha! De selvfølgelig ikke spektakulære, men i sidste kamp skaber Vazquez trods alt to store chancer til Modric og kunne have haft 2 assists. Han falder ret meget ud af kampen efter dog. Og så han generelt også bedre defensivt end de to andre.
Hazard giver også noget ekstra på bolden og i kombinationerne, selvom han selvfølgelig er alt for usynlig og ligegyldig til hans pris/løn.
Asensio ved jeg sgu ikke hvad bidrager med.. han er ok til mange ting, men ikke rigtig noget der stikker ud. Det plejede at være hans rush med bolden og hans farlige venstreben, men især sidstenævne ser vi stort set heller aldrig mere. Så ja foretrækker de to andre.

6 måneder 1 uge siden #8 af elle44

Thomaskjensen post=143368 skrev: Gi Ass 45 minutter, det kan jeg leve med, derefter ind med Hazard for at teste, og om det går som jeg forventer så ind med Lucas efter 60 minutter.

Havde faktisk gerne set Hazard på den kant i dag, i 45 minutter. Derefter Lucas om det går godt, og Assensio om det som jeg tror skulle gå af helvede til.

Nej det ser ikke for godt ud i højresiden, både på backen og kanten. Sidste gang vi har haft kvalitet der, må næsten være Bale i 2018 hvor han fyrede et godt forår af. 

Skal Mbappe spille på højrekanten? Hvis frontrioen skal hedde Vinicius, Benz, Mbappe er der vel ikke rigtig andre udveje. Vi har set Vini på højrekanten, det er bestemt ikke kønt. 

6 måneder 1 uge siden #9 af Brylle
Fin startopstilling i dag. Asensio står sommetider det rigtige sted og sparker 1-2 ind. Lad os håbe at det er i dag. Der er ikke rigtig andre alternativer end Asensio og Vazquez. Jeg kunne forestille mig at Vazquez også snart må være lidt ramt og skal have sine pauser. Hazard bringer absolut ingenting, så synes det er fint at give Asensio chancen. 

Camavinga håber jeg spiller godt i dag. Han er faldet lidt i niveau når han har fået chancen. 

6 måneder 1 uge siden #10 af Kratmus
Så er Asensio altså heller ikke dårligere. Som starter er han ikke god nok, men jeg forventer også, at Perez finder en fast starter til sommer, når økonomien igen er til det. Ansvarlighed fra Perez har båret os gennem krisen, så vi ikke ender midt i tabellen pga håbløs gæld. En spiller som Asensio (og Vazquez), der accepterer en sekundær rolle på holdet er guld værd!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, DeLaRed

6 måneder 1 uge siden #11 af Kratmus

elle44 post=143370 skrev:

Thomaskjensen post=143368 skrev: Gi Ass 45 minutter, det kan jeg leve med, derefter ind med Hazard for at teste, og om det går som jeg forventer så ind med Lucas efter 60 minutter.

Nej det ser ikke for godt ud i højresiden, både på backen og kanten. Sidste gang vi har haft kvalitet der, må næsten være Bale i 2018 hvor han fyrede et godt forår af. 

Skal Mbappe spille på højrekanten? Hvis frontrioen skal hedde Vinicius, Benz, Mbappe er der vel ikke rigtig andre udveje. Vi har set Vini på højrekanten, det er bestemt ikke kønt. 

Dengang Vini blev afprøvet på højrekanten, var han lige så elendig på venstre. Jeg tænker ikke, at det er en sammenligning værd, og derfor kan Vini også afprøves på højre kant. Hvis man har 2 kanter med kvalitet nok, så de kan bytte side undervejs i kampen, kan det være en gave, der kan skabe offensiv ravage uden egentlig udskiftning bliver nødvendigt. (Vini og Mbappe) 

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

6 måneder 1 uge siden #12 af Kiwes

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.