Optakt: Real Madrid - Ath. Bilbao, LaLiga, 9. spillerunde

1 måned 3 uger siden #37 af Fondo_Sur
Altså, Athletic spillede en rigtig god kamp. De har spillet uafgjort mod alle tophold undtagen Real Madrid. Og de kommer nok til at gå efter top 4.

Men det var ikke godt nok i anden halvleg, og det skyldtes primært, at Athletic pressede højt, og det havde vi ikke noget modsvar til. Athletic har gode forsvarsspillere. Yeray og ham den anden vandt stort set alle dueller mod Benzema, der virkede træt som mange andre af Real Madrids spillere.

Man skal ikke undervurdere betydningen af, at baskerne havde to flere hviledage end Real Madrid, hvilket kom til udtryk i løbet af anden halvleg.

Synes at ordet held bliver brugt for meget. Athletic afsluttede simpelthen bare ikke godt nok, også har vi bare verdens bedste målmand. Hvis han spiller godt, så er det ikke held. Så er det bare Courtois.

Er derudover skuffet over Kroos (der vader rundt) og Casemiro og Militao, der på hver deres måde skaber kaos i defensiven ved at være overilede.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #38 af Kiwes

DeLaRed post=143752 skrev:

Kiwes post=143751 skrev: ​Casemiro skal simpelthen bænkes. Han er ikke god defensiv og slet ikke offensiv. Han er så ufattelig langsom i alt han fortager sig. Camavinga ind og giv ham et forsøg.

​Arhhh, ikke god defensive? Paa naer frisparket i overtiden spiller han et brag af en defensiv kamp. Man kan sagtens vaere efter ham ifht til hans spil med bolden men man kan ikke klandre hans defensive indsats idag, han stopper et utal af Bilbao angreb og er konstant med nede i feltet for at ekspedere bolden vaek. Imo den bedste defensive praestation i dagens kamp, hvis man ser bort fra Courtois i maalet!

​Jeg husker flere gang hvor han decideret bare bliver overspillet og sat på fart. Der må jeg bare sige jeg ikke er enig - han så ikke god ud defensiv. Selvfølgelig er han vores bedste defensive på midten - det er hans rolle. 
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Kiwes.

1 måned 3 uger siden #39 af Ramos4
Vi møder en altid svær modstander og jeg synes faktisk vi spiller fint i første halvleg. Dog uden at skabe det helt store.

Vi kører tør for kræfter i 2. omgang. Det kunne være fedt hvis Casemiro fik et hvil. Militao kunne også godt bruge en tur på bænken og vende.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, El Siete, DeLaRed

1 måned 3 uger siden #40 af Thomaskjensen
@DeLaRed, jeg havde en meget anden opfattelse af Case i dag så jeg tjekkede WhoScored for statastik.

Han laver 4 taklinger, hvilket er en mindre end Vini.
Interceptions = 0
Cleare bolden 3 gange, som er godt, men Militao gør det 9 gange.
Blokeret skud = 0
Frispark, 4, og her er Modric nr 2 med 2 frispark.

Kigger vi på afleverings % er det bare Alaba der er bedre, og det er vel det eneste der rent statistisk er godt nok.

Så jeg er nok inde på det same som Ramos4 at Casa skal have et hvil, for han er på ingen måde afgørende som han plejer.

1 måned 3 uger siden #41 af DeLaRed

Thomaskjensen post=143756 skrev: @DeLaRed, jeg havde en meget anden opfattelse af Case i dag så jeg tjekkede WhoScored for statastik.

Han laver 4 taklinger, hvilket er en mindre end Vini.
Interceptions = 0
Cleare bolden 3 gange, som er godt, men Militao gør det 9 gange.
Blokeret skud = 0
Frispark, 4, og her er Modric nr 2 med 2 frispark.

Kigger vi på afleverings % er det bare Alaba der er bedre, og det er vel det eneste der rent statistisk er godt nok.

Så jeg er nok inde på det same som Ramos4 at Casa skal have et hvil, for han er på ingen måde afgørende som han plejer.

​Thomas du (og andre maa meget gerne vaere uenige med mig), men her kommer lige mit syn paa tingene.

Ifht tacklinger, saa har du helt ret, Vini spiller faktisk en rigtig fin defensiv kamp (noget vi har set fra ham foer, men som jeg haaber vi ser meget mere til fremover), men der er stor forskel paa hvor de tacklinger kommer henne paa banen, for Vini's vedkomne er stoerte delen af dem oppe centralt i banen eller helt ude ved sidelinjen (det skal ikke taget noget rra ham, det er godt arbejde) Men Casemiro's tacklinger ligger i eller omkring feltet, blandt andet tackler han Raul Garcia der er helt fri foran maal ca. 3-4 meter fra stolpen, da Garcia aldrig faar rigtig ramt paa bolden saa bliver det ikke klacifieret som et blokeret skud, men havde Case ikke vaeret lige der, var der "kun" courtois tilbage.

Og netop pga af ovenstaaende eksempel, bruger jeg selv sjaeldent defensive stats, da de ofte kan vaere meget mis-visende (det er en subjektiv holdning, og er med paa hvis du ser anderledes paa tingene).

Paa minimum en af Militao's clearinger er det Case der screener en modstander saa Mili kan sparke bolden ud af feltet...igen, staar Case ikke der er det ikke sikkert Militao havde kunnet faa bolden vaek. Og det var generelt det jeg saa fra Casemiro i hele kampen, maaske er det ikke ham der laver den afgoerende aktion der ender i statistikkerne, men han var med i mange positive defensive situationer.

Og saa lige ifht til frispark, det er jo noget der hoere med til jobbet som 6'er, og det vil man kunne se hos utrolig mange andre defensive midtbane spillere at de begaar flere (eller flest) frispark ud af hele holdet, og her skal man kigge paa hvordan/hvornaar de frispark bliver begaaet, og grundet Kroos og Modric's tydelige traethed idag, samt den lidt uvante forvirring hos Alaba/Militao saa staar Casemiro meget alene midt paa banen i flere situationer (en spiller som Dani er ofte ret god til at supportere i de situationer, men det er vel ikke noget nogen forventer af LV), saa paa naer det sidste frispark han laver i overtiden som er komplet unoedvendigt, saa ser jeg de andre frisaprk han begaar som positive da de fraroever Bilbao direkte loeb mod vores til tider lidt usikre forsvar idag.

Saa derfor synes jeg paa ingen maade at de statistikker du hiver frem giver et godt billede af den kamp Case spillede rent defensivt.

Naar det saa er sagt, er jeg helt enig i at Casemiro skal have et hvil, det har han haft brug for flere gange i denne season, og det er der heller ikke noget at sige til, bare se paa de minutter han har spiller for klub og landshold i 2021, det er der ikke mange andre midtbane spillere der kan hamle op med...Men forstaar ogsaa godt Ancelotti, for han skal passe paa hvor meget han ryster op i vores midtbane trio, for som vi ser paa udskiftingerne idag (og har set de sidste mange kampe) saa har vi bare ikke 3 andre spillere der kan styre kampene som Kroos/Modric/Case kan, vi ser gang paa gang hvordan vi mister kontrollen saa snart man bryder den trio, praecis som vi saa idag (og det er ikke en kritik af Fede eller Camavinga, men bare en konstatering om at der skal mange kampe til foer de finder samme niveau som Kroos og Modric) men jeg haaber Ancelotti finder en loesning, om ikke andet at vi faar Blanco at se i de sidste 20-25 minutter af de kommende kampe eller at man giver Cama og Fede noget tid i en double-pivot maaske.....OG NEJ POGBA ER IKKE LOESNINGEN NAESTE SEASON!!!!!!!!!!!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 måned 3 uger siden #42 af Thomaskjensen
Det er altid svært at vurdere alle spillere korrekt, specielt de der laver en masse i det skjulte, det er let at se hvad Vini laver, eller når Militao laver en fejl.

Det er det samme med Benz, jeg har undervurderet hans indflydelse og betydning på holdet mange gange og klaget over han ikke er i boksen mere, noget jeg kommer gøre i fremtiden også, men på det seneste syntes jeg at der er andre spillere der kommer frem når han kommer ned, det kan være Modric eller Kroos for den del.

Nu skal dette ikke handle om Benz eller Kroos, jeg vil blot give dig ret i at 90% af det arbejde Case laver er i det skjulte, han spiller vel de bedste kampe når man ikke fornemmer han er på banen.

En glad detalje jeg har set meget på de seneste kampe er at Kroos nu er ekstremt offensiv i genpresset, og det kan vel tænkes at det betyder at den gode Casa har fået lidt hårdere arbejdsbetingelser og det er derfor han ser dårligere ud PT.

Heldigvis ser vi fodboldt forskelligt :)

Har kigget lidt United, og min forelskelse i Pogba er forsvundet som dug for solen.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 3 uger siden #43 af DeLaRed
Jeg vil lige indskyde en bemærkning til din observation ifht hvad der sker når Benz trækker ned i banen, her vil jeg foreslå du kigger nærmere på Asensio. En spiller der her på siden er utrolig forhadt, men som faktisk udfylder den rolle du taler om utrolig godt i denne season, både i kampen igår og også mod Sevilla så ser vi Asensio omgående ligge sig ind i feltet imellem de 2 midter forsvarer så snart Benzema trækker ned i banen eller ud til Venstre, og det gør han stort set hver gang. Man kan sagtens argumentere for at Asensio ikke er en naturlig spiller til at ligge inde imellem 2 høje CB’er men rent taktisk er det imo rigtig klogt set af Ancelotti og rigtig godt udført af Marco...han er endnu en af de spillere som laver masser af taktiske løb og bevægelser uden bold, som folk ikke ligger mærke til. (Som for eks de utallige dybdeløb han laver ned ad højre side i omstillingerne igår, som hver eneste gang ikke blir opfattet af Vazquez der istedet sender bolden ind på midtbanen eller bagud)

Og hvor er jeg dog glad for at du endelig har indset at Pogba ville være en latterlig dum transfer for Real :D

1 måned 3 uger siden #44 af Dragam

DeLaRed post=143759 skrev: Jeg vil lige indskyde en bemærkning til din observation ifht hvad der sker når Benz trækker ned i banen, her vil jeg foreslå du kigger nærmere på Asensio. En spiller der her på siden er utrolig forhadt, men som faktisk udfylder den rolle du taler om utrolig godt i denne season, både i kampen igår og også mod Sevilla så ser vi Asensio omgående ligge sig ind i feltet imellem de 2 midter forsvarer så snart Benzema trækker ned i banen eller ud til Venstre, og det gør han stort set hver gang. Man kan sagtens argumentere for at Asensio ikke er en naturlig spiller til at ligge inde imellem 2 høje CB’er men rent taktisk er det imo rigtig klogt set af Ancelotti og rigtig godt udført af Marco...han er endnu en af de spillere som laver masser af taktiske løb og bevægelser uden bold, som folk ikke ligger mærke til. (Som for eks de utallige dybdeløb han laver ned ad højre side i omstillingerne igår, som hver eneste gang ikke blir opfattet af Vazquez der istedet sender bolden ind på midtbanen eller bagud)

Og hvor er jeg dog glad for at du endelig har indset at Pogba ville være en latterlig dum transfer for Real :D

​Både vazquez og valverde er komplet blinde for spillere der tager løb, uanset hvem det er... 

1 måned 3 uger siden #45 af Ramos4
Problemet er så bare, at man ikke kan spille Asensio i dybden. Han har ingen fart.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

1 måned 3 uger siden #46 af Dragam

Ramos4 post=143761 skrev: Problemet er så bare, at man ikke kan spille Asensio i dybden. Han har ingen fart.

​Det er jo ligemeget, for tumperne spillede heller ikke Bale eller Rodrygo i dybden...

1 måned 3 uger siden #47 af DeLaRed

Ramos4 post=143761 skrev: Problemet er så bare, at man ikke kan spille Asensio i dybden. Han har ingen fart.

​Her er vi helt uenige (ikke i at han ikke er hurtig for det er han ikke), det afgænger helt af hvordan og hvornår man tager løbet, og nu skal han heller ikke nødvendigvis tage hele turen selv, kommer Asensio om på den anden sode sf forsvaret er han pænt skarp til st finde Benzema i feltet...bare se på alle de Kontra mål Asensio har deltaget i igennem hans tid i Real.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 måned 3 uger siden #48 af Thomaskjensen
Hol da op, hvilken herlig diskussion vi har nu :)

Jeg er her også enig og jeg har set at Ass meget oftere er i boksen og ikke bare når Benz trækker tilbage, men det piner mig at det ikke en eneste gang har givet noget resultat, ikke en eneste afslutning eller godt dybt løb hvor han får bolden og skaber noget alla Vini.

Nu skal jeg være 100% ærlig da jeg virkelig ikke mener at Ass har noget som helst at gøre på kanten eller i RM for den del, han er håbløs for langsom og direkte fodbold blind.

For hvordan gør man ham bedre, hvordan får man ham til at passe på holdet, det er lidt samme kritik jeg har haft mod ZZ at han ikke brugte vini rigtigt, at spillet ikke var bygget rundt hans åbenlyse kvaliteter.

Problemet med Ass er at han ikke har nogen kvaliteter der passer til holdet, eller moderne fodboldt for den del.
Han er ikke hurtig, kan ikke drible 3 mand og har overblik som en tissemyre (som i princippet er blind).

Jeg ser derfor ikke hvad Carlo kan gøre for at få +10 mål mere fra Assensio, for det hjælper jo ikke at spille ham i dybden da han hverken kan løbe eller drible forbi en modspiller.

Havde vi bare 10% mere kvalitet på den kant så ville alle spillere få 5% mere plads, og det er ret meget når vi angriber med 10 spillere.

Jeg håber at Carlo satser 100% på Rodrigo frem over, for vi kan ikke blive ved med at tro på at Ass udvikler sig, selv om han er Spanier...

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.