Optakt: Real Madrid - Ath. Bilbao, LaLiga, 9. spillerunde

8 måneder 1 uge siden #49 af Ramos4

DeLaRed post=143763 skrev:

Ramos4 post=143761 skrev: Problemet er så bare, at man ikke kan spille Asensio i dybden. Han har ingen fart.

​Her er vi helt uenige (ikke i at han ikke er hurtig for det er han ikke), det afgænger helt af hvordan og hvornår man tager løbet, og nu skal han heller ikke nødvendigvis tage hele turen selv, kommer Asensio om på den anden sode sf forsvaret er han pænt skarp til st finde Benzema i feltet...bare se på alle de Kontra mål Asensio har deltaget i igennem hans tid i Real.

​Jah joh. Selvfølgelig kan man spille alle i dybden. Men super farligt bliver det jo sjældent, når spilleren ikke er hurtig nok til at gå direkte på kassen. Jeg synes ikke Asensio har nogen af de kvaliteter en kantspiller skal have. Han er ikke hurtig, han er ikke gennembrudsstærk. Han har et fint spark, men alligevel brænder han mere end han rammer målet. 

Bare lige for at udpensle det: Hvis man spiller Asensio i dybden i en kontra, har han ikke farten til at gå direkte selv. Dvs. han skal stoppe op og vente på forstærkning evt. til at lægge et indlæg. Det vil samtidig sige at forsvaret også når nogenlunde på plads. Dvs. det er ikke en kontrasituation mere, det er blot endnu en "normal" spilsituation med et angreb mod et hold, der er på plads. 
Benzema er jo heller ikke lynhurtig med fremme. Nogen sprinter er han trods alt ikke.

Vi kan spille Vini i dybden og det er cirka det. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Sidste redigering: 8 måneder 1 uge siden ved Ramos4.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 måneder 1 uge siden #50 af Kiwes

Ramos4 post=143765 skrev:

Ramos4 post=143761 skrev: Problemet er så bare, at man ikke kan spille Asensio i dybden. Han har ingen fart.

​Her er vi helt uenige (ikke i at han ikke er hurtig for det er han ikke), det afgænger helt af hvordan og hvornår man tager løbet, og nu skal han heller ikke nødvendigvis tage hele turen selv, kommer Asensio om på den anden sode sf forsvaret er han pænt skarp til st finde Benzema i feltet...bare se på alle de Kontra mål Asensio har deltaget i igennem hans tid i Real.

​Jah joh. Selvfølgelig kan man spille alle i dybden. Men super farligt bliver det jo sjældent, når spilleren ikke er hurtig nok til at gå direkte på kassen. Jeg synes ikke Asensio har nogen af de kvaliteter en kantspiller skal have. Han er ikke hurtig, han er ikke gennembrudsstærk. Han har et fint spark, men alligevel brænder han mere end han rammer målet. 

Bare lige for at udpensle det: Hvis man spiller Asensio i dybden i en kontra, har han ikke farten til at gå direkte selv. Dvs. han skal stoppe op og vente på forstærkning evt. til at lægge et indlæg. Det vil samtidig sige at forsvaret også når nogenlunde på plads. Dvs. det er ikke en kontrasituation mere, det er blot endnu en "normal" spilsituation med et angreb mod et hold, der er på plads. 
Benzema er jo heller ikke lynhurtig med fremme. Nogen sprinter er han trods alt ikke.

​Vini på den ene kant og Mbappe på den anden..bum så der fart. Jeg ville aldrig ture gå med frem som back på modstander holdet. Vi mister noget defensivt, men måske Ancelotti kan få de forreste til at arbejde endnu hårdere.

Sidste redigering: 8 måneder 1 uge siden ved Kiwes.

8 måneder 1 uge siden #51 af DeLaRed

Ramos4 post=143765 skrev:

​Jeg forstaar godt hvad du mener, men synes dog ogsaa det er forkert at koge Asensio ned til saa faa parametre.

Ud over det skal vi passe paa at goere ham langsommere end han er, her kommer lige et par nylige eksempler:
1. For 2 uger siden mod granada, scorer han et maal paa omstilling hvor han loeber fra sine 2 direkte modstandere med bolden i foeederne (Man kan sagtens kigge paa forsvaret og stille spoergsmalaastegn i den situation, men faktum er han loeber hurtigere end dem, med bold)
2. I kampen mod Barca loeber han lige op med Barca forsvaret, med bolden i foederne en halv bane laengde og faar sendt et skud afsted paa Ter Stegen som han ikke kunne holde og Vazquez scorer et maal paa riposten.
3. Hans 2. maal imod Mallorca loeber han i hullet imellem 2 forsvar-spillere og fanger dem begge paa det forkerte ben, det beviser ikke hans hurtighed, men derimod et godt eksempel paa de kloge loeb han tager.

Og der er nok af andre eksempler fra tidligere seasoner, saa det er rigtigt at Asensio ikke er den hurtigste fodbold spiller, men han kan stadig loebe op med de fleste forsvars spillere i La Liga....med bolden i foedderne.

Er enig i at hans langskud ikke er hvad det har vaeret, han er dog stadig (paa naer Kroos og Modric) det bedste bud vi har paa en spiller der score uden for feltet, som vi saa ham goere det paa 3. maal mod Mallorca, og det er jo ogsaa hans skud der i sidste ende ender hos Benzema og dermed sikre de 3 point mod Bilbao (ud over det havde han 2 andre skud fra distance, den ene inden for rammen og det andet forbi). Jeg kender ikke statistikkerne, men tvivler paa han skyder mere forbi maal end f.eks. Kroos, tror deres % stats ligner hinanden. (Ville personligt oenske at vi havde flere spillere der kunne banke den ind fra distancen, men det er en helt anden snak)

Og @Kiwes, jeg ville naturligvis vaelge Mbappe over Asensio til hver en tid, det er slet ikke nogen diskution. Jeg mener heller ikke Asensio er god nok til en start opstilling i Madrid, og slet ikke paa hoejre kanten, men uden en Bale i topform mener jeg han er vores absolut bedste bud lige nu, og mener personligt ikke han goer det tilnaermelsesvis saa daarligt som folk goer ham til, han har trods alt vaeret medvirkende i 8 af Madrid's maal i denne season, paa 693 minutter, det er ikke skidt for en bredde spiller, uanset om folk saa kan lide ham eller ej.

Donde está la biblioteca?

8 måneder 1 uge siden #52 af DeLaRed

Thomaskjensen post=143764 skrev: Hol da op, hvilken herlig diskussion vi har nu :)

Jeg er her også enig og jeg har set at Ass meget oftere er i boksen og ikke bare når Benz trækker tilbage, men det piner mig at det ikke en eneste gang har givet noget resultat, ikke en eneste afslutning eller godt dybt løb hvor han får bolden og skaber noget alla Vini.

Nu skal jeg være 100% ærlig da jeg virkelig ikke mener at Ass har noget som helst at gøre på kanten eller i RM for den del, han er håbløs for langsom og direkte fodbold blind.

For hvordan gør man ham bedre, hvordan får man ham til at passe på holdet, det er lidt samme kritik jeg har haft mod ZZ at han ikke brugte vini rigtigt, at spillet ikke var bygget rundt hans åbenlyse kvaliteter.

Problemet med Ass er at han ikke har nogen kvaliteter der passer til holdet, eller moderne fodboldt for den del.
Han er ikke hurtig, kan ikke drible 3 mand og har overblik som en tissemyre (som i princippet er blind).

Jeg ser derfor ikke hvad Carlo kan gøre for at få +10 mål mere fra Assensio, for det hjælper jo ikke at spille ham i dybden da han hverken kan løbe eller drible forbi en modspiller.

Havde vi bare 10% mere kvalitet på den kant så ville alle spillere få 5% mere plads, og det er ret meget når vi angriber med 10 spillere.

Jeg håber at Carlo satser 100% på Rodrigo frem over, for vi kan ikke blive ved med at tro på at Ass udvikler sig, selv om han er Spanier...

​Ifht hans hurtighed henviser jeg til mit svar ovenfor til @Ramos4, og saa paaminder jeg lige igen om at han har vaeret medvirkende i 8 af Madrid's maal i denne season paa 693 minutter (9, hvis man argumentere for at han ogsaa gjorde sin del ved Bilbao maalet).

Og fair nok at du ikke kan lide ham, vi har nok alle spillere vi ikke personligt er fan af, men bare fordi du ikke kan lide ham som type saa betyder det ikke noedvendigvis at han ikke passer ind paa holdet. 

Jeg er dog heller ikke selv fan af at spille ham paa Hoejre-kanten og det har jeg aldrig vaeret, jeg mener dog paa nuvaerende tidspunkt at han er et bedre valg end Rodrygo (som jo selv ogsaa er bedre paa venstre eller maaske som haengende angriber, paa hoejre er det 50/50 om han lige rammer dagen. Her mener jeg netop at Asensio byder ind med en del flere ting end Rodrygo, men det er helt rigtigt at han er saa langt fra Vini som type som man kan komme, saa hvis man kun vil se flashy brazilianere eller hurtige walisere, saa forstaar jeg godt at man ikke kan lide Asensio, jeg mener dog han som bredde spiller netop passer rigtig fint ind i Madrid, det er bare ikke hans skyld at holdet ikke pt besidder bedrere spillere til den hoejrekant, for hvis man gjorde saa spillede han mindre end han goer nu.

Det tog ogsaa mig rigtig mange aar at forstaa hvad det egentlig var Benzema bragte til holdet efter Ronaldo kom til, for han var sindsyg daarlig til at afslutte og barendet den ene kaempe chance efter den anden i flere seasoner, men nu er jeg slet ikke i tvivl om at de ting Benzema gjorde ude bold var en af grundstenen i holdets (og Ronaldo's) store success, og det er de ting jeg tror folk misser ved Asensio. For hvis vi vender tilbage til hvor vi startede saa lavede han i kampen mod Bilbao flere dybe loeb ned af kanten som Vazquez bare aldrig ser, vi ser ham ogsaa ofte lave loeb paa tvaers af banen i omstillingerne som skaber plads til spilleren med bolden og han er altid en af de foerste der gaar med i loeb paa en kontra, men fordi han ikke modatger bolden saa ser folk ikke disse situationer.

Men bare lige for at understrege igen, jeg mener ikke Asensio er god nok til en start plads i Madrid (uanset hvilken position det er paa) men han er praecis det vi kan forvente af en fleksibel bredde-spiller der kan varetage flere pladser og som er villig til at goere det traeneren ber ad ham, som ogsaa inbefatter at lave et stort defensivt arbejde naar der er brug for det....(og saa er jeg ogsaa personligt ligeglad med hvor mange maal en kant spiller scorer saa laenge han er med til at skabe maalene, og det har han vaeret 8 gange i denne season og 13 gange i sidste, havde han vaeret indskifter og ikke spillet saa meget fra start saa er det praecis havde vi kan forvente af en bredde spiller)

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.