Ancelotti: Havde tænkt mig at skifte ud i ekstratiden

4 år 5 måneder siden #1 af Benzeron
Real...

Real Madrid røg i går aftes ud af Copa del Rey med et 1-0-nederlag til Athletic Club. Carlo Ancelotti brugte blot to udskiftninger på at bringe en rusten Isco og Eduardo Camavinga i spil i stedet for en svagt spillende Vinícius og en tydeligt uforstående Toni Kroos. Til gengæld fik Rodrygo og Marco Asensio lov at spille kampen færdig uden at være tæt på at komme frem til noget som helst, mens Eden Hazard, Luka Jovic og Gareth Bale alle måtte se til fra bænken. Der var med andre ord nok at forklare for Ancelotti, og her følger italieneres forsøg på netop det.

Om kampens forløb:
- Vi er sårede, fordi vi vil vinde alle turneringer, vi deltager i. Vi vandt Super Cuppen, vi er i godt med i to andre turneringer, og jeg mener ikke, at dette nederlag vil have yderligere konsekvenser. Konsekvensen er, at det kan gøre os stærkere.

Om sine udskiftninger:
- Jeg skiftede Kroos ud med Camavinga grundet træthed, Vinícius-Isco-ændringen skyldtes også træthed. Jeg havde flere udskiftninger, og jeg havde tænkt mig at bruge dem i ekstratiden. Uheldigvis scorede de i sidste minut, og jeg fik ikke muligheden for at bringe de andre gutter på banen.

Da Ancelotti blev spurgt ind til Bale og Hazard, hev han den helt store violin frem:
- Jeg har intet at sige. Hvorfor snakker i om Bale, Hazard og Jovic? Hvorfor ikke spørge ind til Ceballos og Carvajal? Alle, som ikke spiller, det må skyldes, at de bliver straffet, korrekt? Det kan ikke bare være de tre. Der er ikke noget at snakke om. Jeg tog beslutninger, som ikke involverede de spillere, men for at være ærlig, skal man diskutere Ceballos, der ikke spillede et eneste minut, og dem, der er på bænken som Vallejo, der har samme kvalitet.

Real Madrid stillede for første gang i sæsonen op uden en egentlig angriber, og om det sagde Ancelotti:
- Vi spillede ikke med en egentlig angriber. Ingen har Karims (Benzemas, red.) kvalitet, han hjælper os virkelig i boldbesiddelsesfasen, og det kunne Asensio give os i samarbejde med Rodrygo og Isco. Vi ændrede ikke på vores plan om at spille op bagfra, men de pressede godt og gjorde det svært for os at skabe åbne chancer.

Der virker til at være bred enighed blandt fans af klubben, at dette var sæsonens værste kamp, men det benægtede Ancelotti:
- Nej, slet ikke. Det var svært, fordi vi vidste, at kampen imod Athletic ville blive svær. Vi vandt i LaLiga, men det var hårdt. Kampen var ekstremt tæt frem til det sidste minut, og Athletic fortjente det for den utrolige indsats, de lagde for dagen, men nej, jeg synes ikke, det var vores værste præstation i sæsonen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #2 af henrikcomn
Det er alligevel rart at se, at der også bliver sat fokus på Ancelottis manglende udskiftninger fra pressen.

4 år 5 måneder siden #3 af Ramos4
Skal man grine eller græde.

Hvad med.....at skifte ud i ordinær tid og prøve at vinde kampen? Fucking hell.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 5 måneder siden #4 af Siv1309
​Der var 1 minut i ordinær plus 6 i tillæg til at ændre noget... Jeg elsker manden, men denne gang fejlede han big time med forkert startopstilling samt manglende reaktion. 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #5 af 9eren
Altså Hazard er jo ikke ligefrem en game changer. Resten er jo skrald på den bænk. Edit Hazard er også skrald!

Så Carlo gør jo os en tjeneste! 

anyway vi havde Casemiros forsøg til at vinde kampen. Han brændte desværre og burde ha fået mere ud af det. 

Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved 9eren.

4 år 5 måneder siden #6 af Siv1309
​Hazard har været god i de sidste tre kampe hvor han har fået spilletid og ville helt sikkert have gjort en forskel. Ceballos ville også have været god at sætte ind og selv Bale ville have været en forstærkning i forhold til de tre brasilianere Case, Vini og Rodrygo som tydeligvis ikke var klar til at spille.

4 år 5 måneder siden #7 af Salix7

9eren post=145431 skrev: Altså Hazard er jo ikke ligefrem en game changer. Resten er jo skrald på den bænk. Edit Hazard er også skrald!

anyway vi havde Casemiros forsøg til at vinde kampen. Han brændte desværre og burde ha fået mere ud af det. 

​Jeg kan ikke være mere uenig … Ancelotti har INTET lært!! Han gør det samme igen og igen - finder 11-14 spillere og så slider han dem fuldstændig i stykker, hvilket meget nemt kan komme til at koste ALLE turneringer!

Han skulle uden tvivl have givet de spillere, der ikke spiller ret meget, al den spilletid de kunne have fået i Copa’en, fordi 1) det vil holde alle vores spillere i bedre kampform 2) det vil give hvil til vores bedste spillere, så de kan holde et højt niveau HELE sæsonen og ikke bare de første 7-8 måneder.

Ancelotti er helt tabt med det her nummer i min verden, og da han nægter at forstå vigtigheden i at rotere spillerne i løbet af sæsonen, mener jeg ikke, at han er en holdbar træner, selvom han klart har startet sæsonen bedre en Zidane’s røvkedelige fodboldstil :(

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 5 måneder siden #8 af henrikcomn

Salix7 post=145433 skrev:

9eren post=145431 skrev: Altså Hazard er jo ikke ligefrem en game changer. Resten er jo skrald på den bænk. Edit Hazard er også skrald!

​Jeg kan ikke være mere uenig … Ancelotti har INTET lært!! Han gør det samme igen og igen - finder 11-14 spillere og så slider han dem fuldstændig i stykker, hvilket meget nemt kan komme til at koste ALLE turneringer!

Han skulle uden tvivl have givet de spillere, der ikke spiller ret meget, al den spilletid de kunne have fået i Copa’en, fordi 1) det vil holde alle vores spillere i bedre kampform 2) det vil give hvil til vores bedste spillere, så de kan holde et højt niveau HELE sæsonen og ikke bare de første 7-8 måneder.

Ancelotti er helt tabt med det her nummer i min verden, og da han nægter at forstå vigtigheden i at rotere spillerne i løbet af sæsonen, mener jeg ikke, at han er en holdbar træner, selvom han klart har startet sæsonen bedre en Zidane’s røvkedelige fodboldstil :(

​fuldstændig enig. 
hvis reserverne ikke bliver brugt,  er det klart de ikke præstere på højeste niveau når de en sjælden gang kommer ind. Det kaldes kampform hvis nogen skulle være i tvivl.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Ramos4

4 år 5 måneder siden #9 af Ramos4
"Jeg havde tænkt mig at skifte ud i ekstratiden".

Jeg er stadig ved at brække mig over hans elendige søforklaringer.

Hazard kom ind og var med til at afgøre tingene i seneste Copa-kamp + han startede inde i seneste liga-kamp. Han fik lov at varme op og så sætte sig ned igen i forgårs.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #10 af 9eren

Ramos4 post=145435 skrev: "Jeg havde tænkt mig at skifte ud i ekstratiden".

Hazard kom ind og var med til at afgøre tingene i seneste Copa-kamp + han startede inde i seneste liga-kamp. Han fik lov at varme op og så sætte sig ned igen i forgårs.

​og så får han kamp fra start weekenden efter og ødelægger alt offensiven. Han er pivringe og kan ikke bruges. 

jeg er helt enig med Ancelotti om det træk han lavede. Også hvis det havde været en almindelig liga kamp. Det offensive skrald han har på den bænk fortjener ikke en indskiftning. 

4 år 5 måneder siden #11 af Sebberg

9eren post=145436 skrev:

Ramos4 post=145435 skrev: "Jeg havde tænkt mig at skifte ud i ekstratiden".

​og så får han kamp fra start weekenden efter og ødelægger alt offensiven. Han er pivringe og kan ikke bruges. 

jeg er helt enig med Ancelotti om det træk han lavede. Også hvis det havde været en almindelig liga kamp. Det offensive skrald han har på den bænk fortjener ikke en indskiftning. 

​Så du synes, at Ancelottis taktiske dispositioner mod Athletic var godkendt? At han formåede at ændre kampbilledet og forsøgte det, han havde mulighed for?

I så fald håber jeg godt nok ikke, at 'Aquinas American School/Getafe Internacional' læser med, for hvis ens fodboldindsigt er så forskruet og ubegavet, virker det da helt absurd at arbejde med sporten. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Thomaskjensen, Ramos4

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #12 af 9eren
Ja jeg synes at det var fint for offensivt kunne ingen af de spillere vi havde på bænken ha ændret kampen på nogle områder alligevel. Hverken Bale eller Hazard kunne tilføje noget yderligere end det vi havde på banen.

“ I så fald håber jeg godt nok ikke, at 'Aquinas American School/Getafe Internacional' læser med, for hvis ens fodboldindsigt er så forskruet og ubegavet, virker det da helt absurd at arbejde med sporten. ”

Det har intet med træner delen at gøre min relation til Aquinas. Han gjorde i mine øjne det helt rigtige. På det tidspunkt havde vi fin styring af kampen, hvor problemerne opstod i at spille os ud af problemerne. Vi havde mulighederne for at skabe chancer og scoring. Casemiro udnyttede det blandt andet ikke. Det er ikke Ancelottis skyld at Case både missede en chance og derefter spillede den i fødderne på en modstander. Alt i alt var jeg faktisk tilfreds med kampen ud fra de muligheder vi havde.

Leveret af Kunena Forum