Nye vinde i Madrid, tak!

13 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

NY MADRIDISTA.DK MENER!

Spørgsmål: Hvad mangler Real Madrid mest af alt?
Svar: Troen på et langsigtet projekt, der kan skabe kontinuerlig succes.

Hvis – måske endda rettere når – Mourinho har ladet sig lokke af oliepengene i enten Paris eller London, og man skal have fundet et nyt navn til trænerposten i Madrid; så bør Florentino Pérez sætte sig ned og skrive en jobansøgning, hvori man efterspørger en profil med en positiv fodboldfilosofi kombineret med en stor ydmyghed, solide kompetencer og ikke mindst lysten til at arbejde langsigtet.

Netop det sidste er samtidig min største anke i forhold til José Mourinho, lidt for ofte sidder man tilbage med følelsen af, at Madrid er skabt for at hæve Mourinhos renomé og ikke omvendt.

Og mens Mourinho har skabt en karriere, hvor han shopper rundt mellem europæiske storklubber, så skal Madrid denne gang ikke lede efter et ’quick fix’, men derimod ansætte en manager med fokus på at skabe en langsigtet løsning, hvor samme grundstamme kontinuerligt gør sig gældende.

For der kan slet og ret ikke argumenteres i mod, at Real Madrid har behov for ro, hvis man vil gøre sig til en permanent magtfaktor i international fodbold. Vi skal have skabt et sammentømret fodboldhold modsat, hvad vi ser nu, et mandskab båret af enkeltindividers genialiteter.

Ærlig talt har klubben ikke været i en mere gunstig position til et sådan projekt. Klubben er fyldt med unge stjernespillere, som alle har mange, mange fremtidige sæsoner på den internationale topscene i benene. Tænk blot på følgende Varane (19 år), Mesut Özil (24 år), Marcelo (24 år), Benzema (25 år) – den slags profiler fortjener i sandhed, at man skaber et hold med dem som omdrejningspunkter, og hvor de sammen får lov til at vokse sammen med et nyt system.

Risikoen ved en sådan model vil naturligvis være, at Real Madrid kan gennemleve et par år, hvor resultaterne ikke bliver som ventet, men såfremt direktionen giver trænerstaben den fornødne ro, så vil jeg vælge at se det som en fornuftig investering. Og det kræver en klase iskolde testikler ikke at poste fyresedlen, så snart en sæson i Real Madrid ender uden sølvtøj, men det kunne faktisk klæde klubben at prøve at gribe tingene lidt anderledes an.

Hvem ved? Måske vi kan genoplede de glade år, hvor Real Madrid vandt alt, de deltog i …!?

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, Dios, Jaken, mortenj, Hugol, MMM og 1 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #2 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Enig enig enig. Nøj hvor ville jeg gerne se Jürgen Klopp i Real Madrid, i de næste 10 år (som minimum ;)).

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• Bernabéu
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #3 af Bernabéu
Besvaret af Bernabéu på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Tilskriver mig også, du rammer ret plet med den Artikel! :-)

13 år 3 måneder siden #4 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Bedste madridista.dk mener eft min mening

Har valgt at takke af på forum!

• lavivareal
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #5 af lavivareal
Besvaret af lavivareal på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Syntes faktisk du giver mourinho meget lidt kredit her. Faktum er at han har været med til at sammensætte en ung trup, som er sammenspillet og som kan dominere mange år i fremtiden, med undtagelse af Xabi Alonso er kvaliteten i truppen på samtlige pladser vel sikret (måske også på HB) positionen, og Mou har i høj grad været med til at hente mange af de gode spillere (Varane, Contreao, Ozil, Di Maria, Khedira). Når sæsonen er slut skal den selvfølgelig evalueres, men indtil videre har det jo været en succes. Personligt håber jeg han bliver, og fortsætter arbejdet, og nogle nuancer til fordel for Mou i denne blog havde været på sin plads. Jeg er klar over man også kan tage en kritisk vinkel, men at udelukke det positive som han har bragt mener jeg er en fejl.

13 år 3 måneder siden #6 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Nye vinde i Madrid, tak!

lavivareal skrev: Syntes faktisk du giver mourinho meget lidt kredit her. Faktum er at han har været med til at sammensætte en ung trup, som er sammenspillet og som kan dominere mange år i fremtiden, med undtagelse af Xabi Alonso er kvaliteten i truppen på samtlige pladser vel sikret (måske også på HB) positionen, og Mou har i høj grad været med til at hente mange af de gode spillere (Varane, Contreao, Ozil, Di Maria, Khedira). Når sæsonen er slut skal den selvfølgelig evalueres, men indtil videre har det jo været en succes. Personligt håber jeg han bliver, og fortsætter arbejdet, og nogle nuancer til fordel for Mou i denne blog havde været på sin plads. Jeg er klar over man også kan tage en kritisk vinkel, men at udelukke det positive som han har bragt mener jeg er en fejl.

Mou ud!
Klopp ind + carvajal + verrati + isco + aguero :)

13 år 3 måneder siden #7 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Jeg vil gerne forklare den kritik, som kommer vedrørende Mou. Belægget for ikke at dissekere Mou ligger i, at jeg ikke synes, at Mou skal tage fokus, men helt kimen omkring José er jo netop, at Mourinho ALDRIG bliver en langsigtet løsning i Madrid - deraf referencen til hans shoppen rundt mellem andre klubber.
Han ser Mourinho som en løftestang for sig selv, og ikke ham som en bidragyder til Madrid - derfor ender han aldrig med en lang kontrakt i Madrid - tanken ville som sådan være ok, men Mourinhos trænerfilosofi matcher ikke.

Jeg bidrager desuden gerne med mit personlige ønske til posten:

Manuel Pellegrini, som jeg mener vil være den helt rette til jobbet - dog er jeg i tvivl om, hvorvidt han vil retur til klubben ovenpå den behandling han fik sidst!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

13 år 3 måneder siden #8 af Il Duce
Besvaret af Il Duce på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Når Mou forlader trænersædet i Madrid, så er det vigtigt at Real Madrid ikke ender som Chelsea og Inter, hvor de to klubber har shoppet trænere, som var det til juleudsalget. Sådan som jeg ser det, så kan præsident Perez vælger 3 muligheder: 1) Karanka - Han er en forholdsvis rutineret,som cheftræner for et tophold, men han har "Madrid i hjertet", han har spillet for klubben, og han har arbejdet for Mou, så han har helt fået en MASSE god erfaring ved at "ping-pong" med José Mourinho. Desuden har han god kemi i spillertruppen, så i forhold til den front har Karanka en stor fordel.
2) Toril - Er en ung spændende trænertalent. Han har gjort det fornuftigt for Castilla, men udover det så er han et uskrevet blad.
3) Real Madrid kunne også godt vælge at gå efter en topkandidat med erfaring, og rygterne har været mange: Carlo Ancelotti, Klopp, Löw og så videre. Jeg håber personligt, at man vil give Karanka en chance - lidt som Barcelona har givet Tito chancen, fordi han har allerede et spillerkoncep, og han har været med til "at bygge" dette hold op, så transaktionen vil ikke være så markant og usikker, som man ellers altid frygter i forbindelse med et trænerskift.

Karanka vil sandsynligvis også følge i Mourinhos fodspor i forhold til spilsystem. Jeg er selv en stor mou-fan, fordi han skaffer resultater, han vil vinde, hans spilfilosofi er realistisk, offensivt og resultatorienteret. Jeg synes, at fansene ikke har givet José Mourinho nok respekt.

"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.

13 år 3 måneder siden #9 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Karanka tror jeg altid vil følge Mourinho.

Klopp virker som en utrolig sympatisk træner med nogenlunde samme koncept som mourinho, dog bare mere offensivt og med pres i alle 90 min og ikke defensive fald tilbage halløj som mourinho tit praktiserer.

Så må han gerne tage nogle spillere med fra Dortmund. Synes Reus og den defensive midt er dygtig.

Ved ikke hvor meget man skal ligge i Ancelotti rygterne.

13 år 3 måneder siden #10 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Det der med at give en kommende træner tid og ikke fyre ham pga af dårlige resultater over en længere periode er en sød tanke..... But it aint gonna happen!

• Jimson
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #11 af Jimson
Besvaret af Jimson på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Synd at man allerede har smidt Pellegrini og Del Bosque ud en gang. De ville være perfekte på positionen.

Klopp mener jeg ikke er en typer træner der egner sig til vores klub. I Dortmund blev han hentet ind uden at være noget navn, og har selv bygget holdet op - og fået plads til det. Jeg tvivler på at han vil egne sig til at være i en klub så stor som Real, og jeg tror han vil lide under at skulle indordne sig. Han vil gå fra at være en "big fish in a small pond" til en "small fish in a big pond". Han udstråler heller ikke særligt meget klasse i min optik, men mere en ungdommelig entusiasme. Den gør sig fint i Dortmund idet de er de evige underdogs, men jeg tror ikke på det i madrid.

Jeg ville i højere grad ønske Ancelotti, som har noget mere pondus. Han har vundet CL flere gange, været en stor spiller og han har en dejlig tilgang til spillet. Han ville i højere grad kunne give ledelsen modspil, men han er samtidig en ydmyg figur med stor klasse.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Jimson.

13 år 3 måneder siden #12 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Nye vinde i Madrid, tak!
Min kandidat er Jupp, som skal komme med rutine og ro til klubben. Herefter skal en relativ uerfaren træner læres op også på sigt tage over. Der er flere i denne kategori. Raul, Zidane, De la Red, Karanka osv osv.
Samtidig skal han have ligeså meget magt som Mou har haft. Han skal turde bruge talenter(ikke i det 85. min ved en 4-0 føring). Den sidste vigtige ting er at han forstår klubbens værdier! Ikke som Mou.

Leveret af Kunena Forum