Nye vinde i Madrid, tak!
Såfremt Heynckes går på pension, ville jeg have det fint med Ancelotti i de få år. Jeg er heller ikke så stor fortaler for hverken Löw eller Klopp. Jeg ser mest fremtidspotentiale i Laudrup og AVB, og er villig til at give dem den tid de har brug for, for at udvikle sig som trænere, inden de skal besidde den største stilling i fodboldeuropa ;)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Villas-Boas plans every training session weeks in advance. There are no long runs or heavy weights; on the pitch everything is done with the ball. And there is a vigorous injury-prevention strategy in place to try to limit the number of players lost to non-impact issues. (...)
Data and videotape are also scrunched and crunched, and adjustments made: when Spurs developed a habit of conceding late goals Villas-Boas thought they were losing focus so he made the last part of training the most intense. It worked. (...)
Off the field, chairman and manager are at last pulling in the same direction. Villas-Boas wanted João Moutinho and surely craves a 25-goals-a-season striker. But negotiations are done in the boardroom, not through his media mates. He also takes a deep interest in the youth teams, a subject that was far from Harry Redknapp's heart. Even in these early days there is a sense that Villas-Boas is planning for long-term."
Bookmakerne har nu odds 1/1 på at han bliver den næste træner i Madrid, og jo mere jeg læser om ham, jo mere tror jeg han kan gå hen og blive et rigtig interessant bekendtskab, forudsat han får tiden til at udvikle sig.
- Bernabéu
- Gæst
-
For det første er der som sagt hans taktiske kunnen, som nævnt.
Han er Spanioler. Allerede der, timer det rigtig godt.
Han virker ret sympatisk, men samtidig lidt arrogant. Det kan jeg godt lide og tror det ville passe godt mellem Real og Boas.
Og sidst men ikke mindst. Han er ung. Forestil jer, hvis han nu bliver en kæmpe succes, så har han ufattelig mange år igen. Vi har altså at gøre med en mand her, der kan blive en kæmpe succes, og kan være i klubben i mange årtier, og måske endda blive en rigtig klub legende!
Mest af alt, så håber jeg egentlig bare vi får en træner der virkelig brænder for at vinde titler, men samtidig brænder ligeså meget for at blive en sand klublegende. Mourinho brænder også for at vinde titler, men han har aldrig brændt for at blive en sand klublegende - Og det er det jeg syntes vi har brug for! :-)
Bernabéu skrev: Enig, ser også Villa Boas som en god mulighed. Alene måden han har fået Spurs til at spille på (Altså et PL hold) Minder på mange måder om Real! Udover rent taktiske ting, og holdinger til hvordan fodbold skal spilles, er der flere ting der taler for.
For det første er der som sagt hans taktiske kunnen, som nævnt.
Han er Spanioler. Allerede der, timer det rigtig godt.
Han virker ret sympatisk, men samtidig lidt arrogant. Det kan jeg godt lide og tror det ville passe godt mellem Real og Boas.
Og sidst men ikke mindst. Han er ung. Forestil jer, hvis han nu bliver en kæmpe succes, så har han ufattelig mange år igen. Vi har altså at gøre med en mand her, der kan blive en kæmpe succes, og kan være i klubben i mange årtier, og måske endda blive en rigtig klub legende!
Mest af alt, så håber jeg egentlig bare vi får en træner der virkelig brænder for at vinde titler, men samtidig brænder ligeså meget for at blive en sand klublegende. Mourinho brænder også for at vinde titler, men han har aldrig brændt for at blive en sand klublegende - Og det er det jeg syntes vi har brug for! :-)
Han er nu portugiser, men det skal ikke være det der skiller os ;-)
Han har vist sig villig til at eksperimentere med forskellige formationer i denne sæson og bedre brug af boldbesiddelse, i grad vi ikke har set fra Mou, så jeg tror der er en god mulighed for at han måde kan føre den røde tråd videre fra det nuværende hold og samtidig udvikle både hold og taktik.
Mourinho har altid været mest interesseret i sit eget cv, hvilket har sine fordele, men det er ikke noget at bygge en langsigtet plan op om. Spørgsmålet er bare om Villas-Boas er interesseret i at prøve kræfter med Madrid allerede nu. Han har endnu ikke prøvet at træne en klub over flere sæsoner, så det kan jo trække i retning af at han bliver i Spurs, og det kan være Madrid ikke er klar til at give ham chancen. Men jeg er sikker på at vi får ham at se en dag.
- Bernabéu
- Gæst
-
Men det jeg ville frem til, at at han ligger meget op af en spanske livsstil, og ville kunne kommunikere godt med næsten alle i klubben! ;-)
Tottenham røg ud til Leeds i Fa Cuppen, røg ud til Millwall i Carling Cuppen, kom videre fra deres gruppe i Europa league med 2 sejre og 4 uafgjorte, modstanderne hed Lazio, Maribor og Panathinaikos og de var heldige med at avancere i kampene mod Lyon og Inter.
Ikke just imponerende..
Blev blandt andet også fuldstændig udspillet i de 2 kampe mod Basel , og jeg har set flere Tottenham fans efterlyse en spillestil.
Nogen af hans indkøb har været forfærdelige. Adebayor har i denne sæson været en af de dårligste spillere i den engelske liga, det er virkelig vildt hvor dårlig han har spillet. Sigurdsson har ligeledes spillet dårligt, og det har Dempsey også.
Husk nu også hvordan det gik ham i Chelsea.
Om 5-7 år når han er mere erfaren så kan han efter min mening være et emne, men ikke nu.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Real Madrid ansætter altid en træner med det mål at have denne i klubbens fold i en længere periode. Der er bare den hale ved det, at disse ikke har formået at præstere fra sidelinjen; den seneste med
Real Madrid personificeret i Perez, hvilket faktisk er beklageligt i netop denne debat, skal ud og finde sig et trænerprojekt, som kan forme og udvikle klubben fremadrettet. Jeg frygter lidt, at Mourinhos forestående afgang, er ensbetydende med, at Perez handler i panik og ansætter enten Benitez eller Ancelotti, hvilket i min optik, vil være en katastrofe.
Daniel skrev: Der er ét problem: Real Madrids nemesis; længerevarende trænerrelationer.
Real Madrid personificeret i Perez, hvilket faktisk er beklageligt i netop denne debat, skal ud og finde sig et trænerprojekt, som kan forme og udvikle klubben fremadrettet. Jeg frygter lidt, at Mourinhos forestående afgang, er ensbetydende med, at Perez handler i panik og ansætter enten Benitez eller Ancelotti, hvilket i min optik, vil være en katastrofe.
Jeg er enig, og jeg frygter virkelig, at Rafa Benitezs charmeoffentiv i de spanske medier kan påvirke Perez. Rafa vil være et stort selvmål for Real Madrid, da han har flere gange vist sig at være en big spender, alt for defensiv og svag leder. Han er alt det modsatte, som vi Real Madrid fans vil have. HVIS Mourinho smutter til sommer, så skal vi lede efter en "perfekt" træner, der vil det samme som Real Madrid, og det spillerne vil. Han skal være en offensiv-tænkende træner, fokus på pasningsspillet og direkte angreb, karisma, evner til at håndtere store ego'er. AVB er blevet nævnt, og han kan sagtens være en god RM-træner på papiret, men hans tid i Chelsea har skabt problemer for ham, men det var en vigtig lektie for ham. Han ville overføre "Porto-spil" i Chelsea, men det gik alt for stærkt. Først og fremmest ville han have firebackkæden til at stå langt fremme, men han havde spillere som Ivanovic og Terry, og især kaptajn Terry blev et stort problem for AVB. Derudover havde han ikke nok kreative midtbanespillere nok til at levere AVB' fodboldfilosofi, og Chelsea spillerne var vant til det direkte og fysiske spil fra Mourinho-tiden.
Men hvis det nu bliver AVB, der skal sidde i trænersædet efter Mourinho, så vil han have et godt udgangspunkt: Forsvarskæden er relativ hurtig (minus Arbeloa), og på midtbanen er der masser af kreativitet i form af Modric, Özil og Xabi (men nu må vi se, om han er i klubben efter sommer). Og Real har masser af fart og tekniskniveau i verdensklasse, så HVIS det bliver AVB, så vil det ikke være den værste "kombo". Men jeg håber selvfølgelig, at José Mourinho bliver lidt endnu i klubben.
"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.
HVIS Mourinho smutter til sommer, så skal vi lede efter en "perfekt" træner, der vil det samme som Real Madrid, og det spillerne vil. Han skal være en offensiv-tænkende træner, fokus på pasningsspillet og direkte angreb, karisma, evner til at håndtere store ego'er.
Og
Men jeg håber selvfølgelig, at José Mourinho bliver lidt endnu i klubben.
Say what? Hvordan fik du lige formuleret det i samme indlæg?. Er rigtig enig med dig, men den sidste linje giver overhovedet ingen mening, når man læser dit indlæg.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
I løbet af efteråret gjorde jeg op med mig selv, at jeg gerne klarer mig uden titler, hvis det er det som der skal til (en sæson eller to, i hvert fald)... Med det mener jeg, at det kommer til at kræve tålmodighed, hvis man vil have et mere spansk- og canteranobesat hold, og en tilsvarende træner, som værner om Real Madrids værdier. Men det vil være det hele værd... Især af to grunde, sådan som jeg ser det:
1.
Det kommer flere olie/zombie-klubber, som har flere penge end hvad godt er. Det nytter derfor ikke noget, at Perez vil bevare Real Madrids storhed igennem økonomiske muskler... For der er vi ikke de stærkeste, selvoom vi har den bedste forretning.
I stedet bør man spørge sig selv; hvad kan Real Madrid, som ingen andre kan? Hvad er det, som gør Real Madrid til verdens største klub?
Det er netop værdierne, normerne, historien, Estadio Santiago Bernabeu , La Fabrica, den definerede spillestil (som findes men ikke praktiseres under Mourinho) og den stolthed som alle spillere bør ha', når de trækker i den hvide trøje.
Det er sådan vi kan være bedre end de andre - Ikke ved at købe f****** Gareth Bale og andre...!
2.
Forestil jer hvor lækkert det kunne være, at se på 11 spillere, som ikke bare gør deres bedste på banen, men også på den rigtige måde: Et minimum af film, fairplay, tab med værdighed og fælles fight og sammenhold... Det er der ikke meget af nu!
Bare se hvordan man kan elske spillere som Callejon, Higuain, Ronaldo, Khedira, Ramos osv... Imens man river isg i håret over di Maria, Pepe, Coentrao, Benzema osv... Det hænger ikke altid sammen med, hvor godt eller dårligt de spiller, men måden de spiller på. Det er altid svært at være sur på Callejon, da han gør sit bedste og ELSKER den hvide trøje. Og det vil være det samme med andre canteranos - se bare Morata når han spiller.. Det er ikke kun noget værd på følelsesbarometret, der er titler værd, når tingene spidser til!
Og Mourinho... Meget kan man sige om manden, og jeg respekterer ham fuldt ud. Man han arbejder for Mourinho, og ikke for Real Madrid. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg misunder Barcelonas fans for at have trænere som Pep og Tito, som de kan holde så meget af... Jeg savner en rigtig Real Madrid-træner:)
Hvor sagligt mit indlæg blev, er nok lidt begrænset... Men kort sagt, så er min pointe: Der findes ikke bedre spillere for Real Madrid, i hele verdenen(!), end Carvajal, Morata, Jesé, Alex og José R.. Giv dem nu en chance!
- Bernabéu
- Gæst
-
M_linding skrev: Mit indlæg lå lidt i den forkerte tråd, så det er hermed flyttet;)
I løbet af efteråret gjorde jeg op med mig selv, at jeg gerne klarer mig uden titler, hvis det er det som der skal til (en sæson eller to, i hvert fald)... Med det mener jeg, at det kommer til at kræve tålmodighed, hvis man vil have et mere spansk- og canteranobesat hold, og en tilsvarende træner, som værner om Real Madrids værdier. Men det vil være det hele værd... Især af to grunde, sådan som jeg ser det:
1.
Det kommer flere olie/zombie-klubber, som har flere penge end hvad godt er. Det nytter derfor ikke noget, at Perez vil bevare Real Madrids storhed igennem økonomiske muskler... For der er vi ikke de stærkeste, selvoom vi har den bedste forretning.
I stedet bør man spørge sig selv; hvad kan Real Madrid, som ingen andre kan? Hvad er det, som gør Real Madrid til verdens største klub?
Det er netop værdierne, normerne, historien, Estadio Santiago Bernabeu , La Fabrica, den definerede spillestil (som findes men ikke praktiseres under Mourinho) og den stolthed som alle spillere bør ha', når de trækker i den hvide trøje.
Det er sådan vi kan være bedre end de andre - Ikke ved at købe f****** Gareth Bale og andre...!
2.
Forestil jer hvor lækkert det kunne være, at se på 11 spillere, som ikke bare gør deres bedste på banen, men også på den rigtige måde: Et minimum af film, fairplay, tab med værdighed og fælles fight og sammenhold... Det er der ikke meget af nu!
Bare se hvordan man kan elske spillere som Callejon, Higuain, Ronaldo, Khedira, Ramos osv... Imens man river isg i håret over di Maria, Pepe, Coentrao, Benzema osv... Det hænger ikke altid sammen med, hvor godt eller dårligt de spiller, men måden de spiller på. Det er altid svært at være sur på Callejon, da han gør sit bedste og ELSKER den hvide trøje. Og det vil være det samme med andre canteranos - se bare Morata når han spiller.. Det er ikke kun noget værd på følelsesbarometret, der er titler værd, når tingene spidser til!
Og Mourinho... Meget kan man sige om manden, og jeg respekterer ham fuldt ud. Man han arbejder for Mourinho, og ikke for Real Madrid. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg misunder Barcelonas fans for at have trænere som Pep og Tito, som de kan holde så meget af... Jeg savner en rigtig Real Madrid-træner:)
Hvor sagligt mit indlæg blev, er nok lidt begrænset... Men kort sagt, så er min pointe: Der findes ikke bedre spillere for Real Madrid, i hele verdenen(!), end Carvajal, Morata, Jesé, Alex og José R.. Giv dem nu en chance!
Tak nummer 200 får du af mig! Er helt enig i dit indlæg. En træner, med Madrid i hjertet, ville være den største, og ultimative drøm!