Podcast: Mageløs uge set med Real Madrid-briller; LaLiga-snak; Debat om Ancelotti; Priser & Quiz

5 måneder 3 dage siden #13 af Brylle

Sebberg post=146743 skrev: ​@Bryllinho

Fint. Jeg forstår, hvad du mener. Hvad angår Rodrygo, så er det jo også helt tydeligt også Ancelottis held, at manden - eller drengen - rammer den i røven, hvilket han gør én ud af ti gange. De andre ni gange pisser han boldene væk og leverer en guds jammerlig ringe indsats.

Vi er da enige i, at Ancelottis udskiftninger ændrede noget, men jeg prøver bare at få dig til at forstå, at det var de mest forventelige udskiftninger. Skal han have ros for at skifte en kant og en midtbanespiller ind mod PSG, når vi er bagud 0-2 i en 1/16-finale? Det synes jeg ikke. Ikke overdådig ros i hvert fald.

Ift. Hazard: Jeg er ikke decideret imponeret. Men jeg vil sige det sådan: At hvis du tager hans seneste fem præstationer, så har han i alle tilfælde bidraget med LANGT mere end Rodrygo og Asensio i samme periode. Det kan ikke diskuteres. Derfor synes jeg faktisk, det tenderer en mindre skandale, at han ikke bliver spillet overhovedet. Han må have brokket sig eller skabt sig helt vildt, for det kan ikke være andet end en straf. Det virker helt mærkværdig, for det giver jo også sig selv, at hans topniveau er længder bedre end de andre tos, så hvorfor ikke forsøge at få ham i nærheden af det? 

​Jeg er bestemt enig i, at der er for langt mellem snapsene. Men altså giv mig et 4. valg end Rodrygo/Hazard/Asensio og så tager jeg det. Rodrygo kan godt udvikle sig til en spændende spiller, men de to andre kan bare smutte. 

Men er det virkelig en "forventelig udskiftning" at tage Toni Kroos ud i Real Madrid når man er bagud? Endda så tidligt? Vi to kan nok godt blive enige om, at det var det helt rigtige at gøre i momentet, men hverken Zidane eller Ancelotti har jo for vane at gøre det, og de har godt nok mange titler mellem sig. Men mod PSG gjorde han det. Og så var det jo ikke bare 1:1 udskiftning, men også en ændring der frigjorde Modric en del mere. Det var et rigtig godt træk. 

Og igen: Hazard/Rodrygo/Asensio. Det kan simpelthen ikke få mit pis i kog om den ene eller anden spiller, for det er noget skidt uanset hvad. Forskellen er måske at to af dem er farlige og Hazard spiller til siden men mister langt færre bolde. Jeg foretrækker at vi kan true fra højre kant. Jeg forstår dog heller ikke hvad der sker, for han er frosset helt ud. Man bruger jo også Camavinga på venstre kant over ham, så man kan få plads til Ceballos de sidste 5 minutter. Det er lidt underligt, og han må have gjort noget ja. Det havde været en fin ekstra spiller at have i kampform her til sidst, så Vinicius også kan hviles til de vigtige CL-kampe. Hans topniveau har han ikke ramt i 3-4 år, så det synes jeg ikke er relevant, for han skal vurderes på hvad han leverer her.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 3 dage siden #14 af DeLaRed
@Sebberg

"At hvis du tager hans seneste fem præstationer, så har han i alle tilfælde bidraget med LANGT mere end Rodrygo og Asensio i samme periode. Det kan ikke diskuteres."

Blev lidt i tvivl om det var noget du ville diskutere, men taenker lige at byde ind ;-)

Nu ved jeg ikke om du hentyder til Hazard's seneste kampe for Real Madrid eller om du mener de seneste 5 kampe han har vaeret med i start opstillingen. Men hvis vi tager hans seneste 5 "praestationer", saa ser det saadanne ud.

RM/Elche: 2-2 (79min)
RM/Granada: 1-0 (25min)
Villarreal/RM: 0-0 (8min)
PSG/RM: 1-0 (8min)
RM/Alaves: 3-0 (5min)

Dvs. at du bedoemmer Hazards Bidragen "...med LANGT mere" paa en enkelt kamp fra start og sammenlagt 46min fordelt over 4 indhop fra baenken. Altsaa resultaterner, ud over Alaves kampen er imo ikke noget at raabe hurra for, men taenker at argumentet her er at det jo er fordi Hazard ikke har faaet nok minutter, for havde han bare spillet fra start, saa....

Hvis vi saa kigger paa de minutter Hazard var paa banen i de respektive kampe, saa har Real Madrid lige akkurat scoret 2 maal, og Hazard har hverken assisteret eller scoret nogen af dem (sjovt nok er et af dem scoret af Asensio ;-), og det er heller ikke fordi Madrid har vaeltet sig i unaturligt mange chancer i de minutter han har vaeret paa banen. Desuden kommer han i 4 af de kampe ogsaa paa banen i perioder hvor kampen er aabnet op pga tydelig traethed hos modstanderne, saa selvom minutterne maaske var faa, saa burde chancen for at skabe noget have vaeret stoerre end f.eks fra kampenes begyndelse.

Uden at taelle minutter osv, saa kan vi kigge paa hvad Rodrygo og Asensio har praesteret i "Samme periode", de staar helt konkret til sammen noteret for 3 maal og 1 assist, og i Asensio's tilfaelde var det hans maal mod Granada der sikrede de 3 point, ligesom han ogsaa fik aabnet op for scoringen i det 63. minut imod Alaves.

Det er helt fair hvis du mener at Hazard burde faa mere spilletid, og endnu mere fair hvis du bare bedre kan lide ham som type. Saa laenge vi kan blive enige om at det udelukkende er din subjektive holdning vi taler om her, da der saa vidt jeg kan se ikke er noget som helst der taler for at Hazard har "bidraget med LANGT mere" end de 2 andre naevnte spillere, samt heller ikke "at hans top niveau er længder bedre end de andre tos", hvis vi altsaa taler om hans nuvaerende top niveau og ikke hans niveau i Chelsea?

Donde está la biblioteca?

5 måneder 3 dage siden #15 af Sebberg
​@Brylle

Jeg tror, vi er enige om Hazard, når alt kommer til alt. Men har du virkelig reelle forhåbninger til Rodrygo? Problemet for mig er, at jeg ikke ser et udviklingspotentiale. Det gjorde jeg med Vinicius i de sæsoner, hvor han havde elendige perioder. Man vidste, at han skulle modnes, og at der skulle lægges noget slutprodukt på ham.

Hvilken spiller er det, du ser Rodrygo blive? En hårdtarbejdende fløj? Det er en ung brasilianer, man han er hverken specielt hurtig, stærk eller har et vildt spark. Der er heller ikke en positioneringsevne eller en vision, der rækker ud over det sædvanlige. Han er ligesom en regnskabsafdeling i et stort firma. Kedelig og grå.

Ift. Kroos, så ja. Vi er nok ikke enige, men jeg synes da, det var og er den mest oplagte udskiftning. De to andre midtbanespillere har mere dynamik og målfarlighed, mens Kroos bidrag - spilfordeleren - ville være mindre værd i takt med, at PSG lod os have bolden mere. Defensivt er det jo også ham, der dvasker mest rundt uden den mindste chance for at erobre en bold. Hvad ville have været mere oplagt i dine øjne?

5 måneder 3 dage siden #16 af DeLaRed
Ud over det vil jeg ogsaa lige knytte en kommentar til det her med at Hazard maaske har "gjort noget galt" til traening eller overfor Ancelotti, og det kan jo faktisk godt vaere at det er sandt, vi ved det ikke (han kan baade have gjort noget galt, eller maaske er det bare en generelt manglende attitude til traening, eller maaske arbejder han ikke haardt nok, det er alt sammen bare gisninger). Men hvis det nu forholder sig saadanne, saa er det imo ogsaa helt fair at Ancelotti viser resten af truppen at der er konsekvenser, som traener paa dette niveau kan man ikke lade spillerne te sig som det passer dem, hvis der er en eller flere spillere der ikke "gider" rette sig ind efter traeneren, saa skal tareneren tage det opgoer, hvilket man naturligvis kan tage paa mange maader, men jeg ser intet galt i at baenke en spiller der ikke "opfoerer sig ordentligt".

Jeg tvilver paa at Hazard har sagt eller gjort noget der i Ance's oejne ikke har vaeret "korrekt", han virker ikke som typen, men kunne man maaske forstille sig at han spillere som Rodrygo og Asensio giver sig mere til traening end hvad Hazard goer, og at det er hvad Ancelotti gerne vil se fra sine spillere, maaske?

5 måneder 3 dage siden #17 af Lars1991
​Alle med forstand på fodbold (ja det lidt bombastisk) kunne se at da Hazard fik kontinuerligt spilletid omkring slutningen af December og starten af Januar bidrog han overraskende godt og markant mere end hvad Asensio og Rodrygo kunne på samme tidspunkt. At han efter det lige pludselig blev frosset ud og kun fik et par minutter her og der har intet med spillet på banen at gøre. Der kan ikke være tvivl om der foregår et eller andet bag kulisserne der gør at Hazard ikke spiller mere efter han endelig begyndte at præstere bedre end de andre og ikke være skadet hele tiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sebberg

5 måneder 3 dage siden #18 af Sebberg
​@Delared

'Fem seneste' skulle ikke tages så bogstaveligt, men mere som i den sidste pulje kampe, han har spillet.

Og der synes jeg ikke, det er en subjektiv holdning. Der var en del kampe i slut december + januar, hvor han enten startede eller kom ind og præsterede milevidt bedre end de to andre på højrekanten. 

Kampe, hvor intet fungerede, men hvor han kom ind og skabe rum og chancer. Husker eksempelvis Villareal-kampen, hvor han var inde i et par minutter, før han vendte på en mand og sendte Jovic afsted mod mål.

Der var flere af den slags kampe og præstationer, som i alle andre tilfælde bliver kvitteret med mere spilletid, men her har det været decideret omvendt, og det er bare mærkværdigt. 

5 måneder 3 dage siden #19 af Sebberg
​Lars, din gamle dreng. Kunne ikke selv skrive det bedre. 

Men mon ikke, at vi en dag bliver klogere på, hvad der sker. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

5 måneder 3 dage siden #20 af DeLaRed

Sebberg post=146750 skrev: ​@Delared

'Fem seneste' skulle ikke tages så bogstaveligt, men mere som i den sidste pulje kampe, han har spillet.

Og der synes jeg ikke, det er en subjektiv holdning. Der var en del kampe i slut december + januar, hvor han enten startede eller kom ind og præsterede milevidt bedre end de to andre på højrekanten. 

Kampe, hvor intet fungerede, men hvor han kom ind og skabe rum og chancer. Husker eksempelvis Villareal-kampen, hvor han var inde i et par minutter, før han vendte på en mand og sendte Jovic afsted mod mål.

Der var flere af den slags kampe og præstationer, som i alle andre tilfælde bliver kvitteret med mere spilletid, men her har det været decideret omvendt, og det er bare mærkværdigt. 

​Sorry, jeg tog det helt bogstaveligt, og kunne ikke faa det hele til at gaa op.

5 måneder 3 dage siden #21 af Brylle

Sebberg post=146747 skrev: ​@Brylle

Jeg tror, vi er enige om Hazard, når alt kommer til alt. Men har du virkelig reelle forhåbninger til Rodrygo? Problemet for mig er, at jeg ikke ser et udviklingspotentiale. Det gjorde jeg med Vinicius i de sæsoner, hvor han havde elendige perioder. Man vidste, at han skulle modnes, og at der skulle lægges noget slutprodukt på ham.

Hvilken spiller er det, du ser Rodrygo blive? En hårdtarbejdende fløj? Det er en ung brasilianer, man han er hverken specielt hurtig, stærk eller har et vildt spark. Der er heller ikke en positioneringsevne eller en vision, der rækker ud over det sædvanlige. Han er ligesom en regnskabsafdeling i et stort firma. Kedelig og grå.

Ift. Kroos, så ja. Vi er nok ikke enige, men jeg synes da, det var og er den mest oplagte udskiftning. De to andre midtbanespillere har mere dynamik og målfarlighed, mens Kroos bidrag - spilfordeleren - ville være mindre værd i takt med, at PSG lod os have bolden mere. Defensivt er det jo også ham, der dvasker mest rundt uden den mindste chance for at erobre en bold. Hvad ville have været mere oplagt i dine øjne?

​Selvfølgelig ikke som starter efter denne sæson. Det kommer ikke til at ske, men jeg synes han har en god sparketeknik og et godt touch samt et udmærket antrit, som han kan arbejde med. Jeg synes også at han i perioder har vist gode ting i småspillet. Men vi er der slet ikke endnu. Jeg tror at han enten ender som en rigtig dygtig reserve eller måske mere realistisk som et rigtig fint salg. Jeg tror nok vi skal få glæde af ham et par år endnu, og han bliver bedre og bedre. 

Mht Kroos, så synes jeg også det var det rigtige at gøre. Men igen, det er ikke hvad vi er vant til og derfor er det ikke forventeligt. Personligt havde jeg forventet, at Ancelotti havde beholdt midtbanen længe endnu eller flyttet Valverde ud på kanten som altid, men Ancelotti afveg fra sine pricnipper og endnu mere vigtigt, som jeg synes du overser: Han lavede midtbanens form om, hvilket frigjorde Modric. Det er heri at det taktiske ligger, og det var godt set, at de to unge kunne buldre afsted og lade Modric trylle. 

5 måneder 2 dage siden #22 af raul7=kongen
​Vi har talt om trænere nogle gange og kommer helt sikkert til det igen. Det er jo en super-spændende diskussion, men med sæsonen i fuld sving og ingen udsigt til skifte, bliver det uddybende nok gemt til sommeren, hvor der er lidt mere tid til den slags. Vi talte også om det for 4-5 uger siden, så vidt jeg husker. Malthes pointe om koncepttrænere er rigtig god, men overvejelsen er jo, om man kan finde en koncepttræner på markedet, som både har pondus nok til omklædningsrummet, kan styre pressen og modstå præsidenten. En Real Madrid-træner skal kunne de tre sidste, hvorimod konceptet kan undværes, så længe man vinder. Derfor overlever folk som Zidane, Capello og Ancelotti hele sæsoner i Madrid, mens Lopetegui, Luxembourgo og hvad de ellers hedder med vilde planer oftest dør ret hurtigt. Jeg er sikker på vi alle i podcast-panelet gerne ser forslag til, hvem der (realistisk!) kan diskuteret som koncepttrænere og afløsere på Ancelotti til sommer eller næste sommer - så kan vi fint vende vedkommende.

Hvad angår vores højre kant, så kan og skal den jo anfægtes. Det er et evigt problem. Personligt synes jeg dog folk er hårde ved perspektiverne i Rodrygo. Han er der ikke endnu, men knægten er 21, har lige fået landsholdsdebut for en af verdens bedste fodboldnationer og nærmer sig 100 kampe for Real Madrid. Til sammenligning spillede Salah i Basel, Bernardo Silva i Monaco og Luis Figo i Sporting i samme alder. Der er selvfølgelig ikke en lineær linje i udvikling, men selvfølgelig har han kvaliteter i målnæse/placeringsevne, sparketeknik og dribleevner, som kan bringe ham langt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, BBB

5 måneder 2 dage siden #23 af Sebberg
Gode pointer, Raul. Enig med dig.

Lige et spørgsmål: Daniel giver sig selv, men hvem er du i podcasten? Og hvad hedder de andres brugere? :D 

5 måneder 2 dage siden #24 af Daniel

Sebberg post=146854 skrev: Gode pointer, Raul. Enig med dig.

Lige et spørgsmål: Daniel giver sig selv, men hvem er du i podcasten? Og hvad hedder de andres brugere? :D 

​Kongen er Christian. Selvfølgelig :-) Jesper svarer som Administrationen. Malthe er Benzeron og Nicklas er Nicklas ;-)

Mere her: www.madridista.dk/index.php/generelt/kon...ge-for-madridista-dk

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.