Optakt: Manchester City - Real Madrid, CL-semifinale, 1. kamp
Vi er jo niveauer under City, og vores aldrende midtbane bliver i den grad udstillet i dagens kamp. Det undrer dog, at man ikke vælger at hive de forreste fire tilbage, så man kan bygge op nedefra. Det forstår jeg simpelthen ikke.
Målene? Tja. Der er City sgu også bare kyniske. Manglende aggresivitet på det første. Derefter et godt indlæg og et hovedstød, som vi måske ofte ser Courtois pille. Og andet målet er jo elendigt af Alaba, men også ekstremt heldigt, at den ender for fødderne af Jesus.
Vi har alt for mange opspilsfejl, og der skal gøres noget. Camavinga må ind, og så må vi trække de forreste tilbage, når vi har bolden i bagkæden. Ellers går det her HELT galt.
Fantastisk mål af Benzen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil frygte at vi kommer til at stå ALT for lavt og så ved vi at med det forsvar vi har - så skal de nok få scoret. Jeg vil hellere at vi fortsætter i 4-3-3 og får Camavinga ind og så må Ancelotti simpelthen få spillerne til at vågne op, de holder slet ikke øje med løbene i dybden.Lars1991 post=148806 skrev: Det har været en fejl at spille 4-3-3 med Rodrygo. Sympatisk nok at give ham chancen efter et par gode kampe fra ham, men han bidrager jo med intet i en kamp som denne. Han er der ikke engang til at hjælpe med at spille ud af presset. Ud med ham og ind med Camavinga og sats på at dominere midten bedre. Vi kun bagud med 1, det slet ikke så slemt.
Mendy er borderline alibispiller siden sin skade. Hans defensive dominans er væk, nu er han blot OK defensivt, og offensivt er han helt væk. Lige før jeg hellere vil se Marcelo igenRamos4 post=148808 skrev:
Gid vi kunne klone Nacho x3 og tage Militao, Alaba og Mendy ud.Kiwes post=148803 skrev: Bliver vi nød til at tage Militao ud - han sejler jo fuldstændig? Hver gang han er på bolden giver han en kontra.
Jeg knuselsker Mendy, han virker som en dejlig fyr, men nogen teknik på bolden har han godt nok ikke. Det er dødt at spille bolden ud til ham. Bermuda Trekanten.
1. halvleg kan vel opsummeres således: Hvis man ikke presser boldholderen, skal man være virkelig gode til at forsvare - og det er vi ikke.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Er det ikke lidt unfair at sige "hvad sagde jeg" når du kom med præcis samme forudsigelse mod Chelsea og PSG? ;)Sebberg post=148811 skrev: Har lyst til at sige: Hvad sagde jeg? City er bare mere kyniske end PSG og Chelsea... altså i ti minutter. Puha, hvor kunne vi være meget mere bagud.
Vi er jo niveauer under City, og vores aldrende midtbane bliver i den grad udstillet i dagens kamp. Det undrer dog, at man ikke vælger at hive de forreste fire tilbage, så man kan bygge op nedefra. Det forstår jeg simpelthen ikke.
Målene? Tja. Der er City sgu også bare kyniske. Manglende aggresivitet på det første. Derefter et godt indlæg og et hovedstød, som vi måske ofte ser Courtois pille. Og andet målet er jo elendigt af Alaba, men også ekstremt heldigt, at den ender for fødderne af Jesus.
Vi har alt for mange opspilsfejl, og der skal gøres noget. Camavinga må ind, og så må vi trække de forreste tilbage, når vi har bolden i bagkæden. Ellers går det her HELT galt.
Hvis man råber "vi får røvfuld!!" inden hver kamp, så sker det jo statistisk set nok en gang imellem.longwind post=148816 skrev:
Er det ikke lidt unfair at sige "hvad sagde jeg" når du kom med præcis samme forudsigelse mod Chelsea og PSG? ;)Sebberg post=148811 skrev: Har lyst til at sige: Hvad sagde jeg? City er bare mere kyniske end PSG og Chelsea... altså i ti minutter. Puha, hvor kunne vi være meget mere bagud.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Bliver den 3-1 så er det slut. uanset om vi har Bernabeu i returen. det kommer vi ikke tilbage fra.
Derimod kan vi kravle os op på en
2-2, Så vi med og så tror jeg saftsusme at vi tager den over 2 kampe
Tror umiddelbart det ville være fedt at have Casemiro med i returen, trods alt.
Har du intet lært i denne sæson? Jeg tør godt nok ikke afskrive Madrid selvom vi kommer bagud med 2. Jeg følger bare med strømmen nu, ryger vi ud, so be it. Går vi videre, fuldstændigt vanvittigt.Elto92 post=148818 skrev: De to kampe mod City kommer til at blive defineret om hvem der score det næste mål.
Bliver den 3-1 så er det slut. uanset om vi har Bernabeu i returen. det kommer vi ikke tilbage fra.
Derimod kan vi kravle os op på en
2-2, Så vi med og så tror jeg saftsusme at vi tager den over 2 kampe
Kiwes post=148813 skrev:
Jeg vil frygte at vi kommer til at stå ALT for lavt og så ved vi at med det forsvar vi har - så skal de nok få scoret. Jeg vil hellere at vi fortsætter i 4-3-3 og får Camavinga ind og så må Ancelotti simpelthen få spillerne til at vågne op, de holder slet ikke øje med løbene i dybden.Lars1991 post=148806 skrev: Det har været en fejl at spille 4-3-3 med Rodrygo. Sympatisk nok at give ham chancen efter et par gode kampe fra ham, men han bidrager jo med intet i en kamp som denne. Han er der ikke engang til at hjælpe med at spille ud af presset. Ud med ham og ind med Camavinga og sats på at dominere midten bedre. Vi kun bagud med 1, det slet ikke så slemt.
Mener ikke nødvendigvis at vi skal stoppe med at spille 4-3-3, men så må det være med Valverde derude. Selvom jeg, modsat Micheal Laudrup, elsker ham inde på midtbanen. Vi har bare brug for en ekstra midtbanespiller, for Rodrygo får simpelthen ikke nok ud af det deroppe til at kunne forsvare at have en mand mindre på midten. Min mening selvfølgelig.