Optakt: Manchester City - Real Madrid, CL-semifinale, 1. kamp

1 år 11 måneder siden #253 af Lars1991
​​Det jo hele problemet som han snakker om - at i er nogle der ser vores trup som bestående af ligeså dårlige spillere som Barcelonas. At sammenligne tilstanden af vores hold er sgu lidt absurd.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #254 af The European Super League
​Jeg er 100 % med Dios her

For at få succes med et konceptsystem kræver det ikke kun de rette spillere men også mange timers træning sammen. Det er kun Barca fans arrogance der troede på et kvantespring allerede i denne sæson. Pay off for tålmodighed med et tydeligt koncept kan til gengæld være at man kan vinde kampe mod små hold selv på dårlige dage og ikke er afhængig af et mirakel/super performance fra en enkelt offensiv stjerne/Ramos.

Xavi har fået fem indkøb i det seneste transfervindue. Og dette var endda et vintertransfervindue så han bør være endnu mere taknemmelig overfor hans big spending club. Sådan en luksus har Real Madrid trænere ikke fået i mere end 10 år. Til gengæld vil jeg gerne hoppe med på vognen at vi skal begynde at frygte FC Barcelona igen. Måske allerede i den kommende sæson. Måske først sæsonen efter. De vil konstant få unge spillere op fra ungdomsrækkerne som spiller den rette fodboldfilosofi allerede inden de deltager i deres første first team træningssession. Den luksus har vi ikke. Den røde tråd har vi ikke.

Jeg tror ærlig talt vi bliver nødt til at vente på Perez trækker sig som præsident før vi har en chance for at få implementeret en råd tråd i klubben. Det er ikke sikkert at den kommende præsident vil oprette en eller anden form for filosofi. Men vi får det aldrig under Perez.

Bellingham Camavinga Tchouameni

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #255 af Fondo_Sur

Lars1991 post=149022 skrev: ​​Det jo hele problemet som han snakker om - at i er nogle der ser vores trup som bestående af ligeså dårlige spillere som Barcelonas. At sammenligne tilstanden af vores hold er sgu lidt absurd.

Forskellen er at Real Madrid har magi i Courtois og Benzema og i madridismo fightergenet. Mener ikke at der er så stor forskel spiller for spiller. De har et formdyk lige nu med Pedri og Pique ude, men det ville Real Madrid godt nok også have, hvis Benzema blev skadet.  
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #256 af Lars1991

Fondo_Sur post=149034 skrev:

Lars1991 post=149022 skrev: ​​Det jo hele problemet som han snakker om - at i er nogle der ser vores trup som bestående af ligeså dårlige spillere som Barcelonas. At sammenligne tilstanden af vores hold er sgu lidt absurd.

Forskellen er at Real Madrid har magi i Courtois og Benzema og i madridismo fightergenet. Mener ikke at der er så stor forskel spiller for spiller. De har et formdyk lige nu med Pedri og Pique ude, men det ville Real Madrid godt nok også have, hvis Benzema blev skadet.  


Meget, meget uenig. Hvis man stiller de to stærkeste start 11'er fra hvert hold er der godt nok ikke mange jeg ville foretrække fra Barcelona:

Ter Stegen
Dani Alves - Araujo - Pique - Alba
De Jong - Busquets - Pedri
Dembele - Aubemayang - Torres

Courtois
Carvajal - Militao - Alaba - Mendy
Valverde - Casemiro - Modric/Kroos
Rodrygo - Benzema - Vini


Alba over Mendy måske? Men det tæt. Alba er blevet 33 år og er ikke fremragende mere. Pedri på midten. Og det er vel det? :D Så har de selvfølgelig også Gavi på bænken som er et stort talent og Fati der bliver ved med at prøve at kæmpe sig tilbage fra sine skader.

Jeg forstår virkelig ikke man kan kigge på de to hold og føle det tæt :)
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Lars1991.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #257 af Dios
​@Fondo_Sur. 

Vil nu mene at 8 måneder er fint med tid. Specielt en træner som Ancelotti som spiller materialet og ikke selv vil ændre en måde at spille på. Derfor har han også succes med truppen nu, men det er netop også derfor han altid hurtigt bliver fyret igen. 
Når du har et koncept, hvor 3-4 mand skal tænke ens i alle givende situationer, så giver det sig selv, at der skal lægges nogle timer på træningsbanen for at få kvalitet. 

Kunne du se på City’s spil, at de manglede deres 2 backs? Vel nok de 2 bedste backs i verden. Jeg kunne ikke, men jeg er nu ret sikker på du forstår, og ikke bare vil sende stikpiller afsted. 
Som sagt, så er jeg egentlig ret så ligeglad med hvordan det går Barcelona. Min søn så kampene og han sagde de blev kørt rundt, men det er jo bare slet ikke pointen. 
 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #258 af Fondo_Sur
Jo, men det er stadig ikke fair at sammenligne Ancelottis Real Madrid med Guardiolas City.

Ancelotti er lige ankommet, og har ikke sat sit præg på truppen overhovedet. Han kan bruge mange forskellige typer, det er da en fordel i denne situation, men mon ikke at han har sine præferencer, hvis han selv skulle designe holdet. I både 14/15 og 15/16 spillede holdet ret underholdende og taktisk interessant. Han satte Di Maria på midten og i 15/16 spillede Real Madrid noget af det mest underholdende fodbold, jeg har set med Isco, Kroos, Modric, James med Ronaldo og Benzema på toppen. Vurderet på truppen har han ikke den luksus længere, og pendulet er skiftet således, at det er andre europæiske trupper, der både har kvaliteten, bredden og den rigtige fodboldalder.

Guardiola har omvendt haft fem år til at designe sit hold, og har stort set fået, hvad han havde brug for. Og mere til, der udgør et fantastisk spillermateriale. De havde et problem med højrebacken, da både Walker og Cancelo var ude, og det kunne da også tydeligt ses? Zinchenko var en fremragende erstatning på venstre back. Igen må jeg hive deres indkøb i de seneste år frem:

21/22:
Grealish 117m €

20/21:
Ruben Diaz 68m €, Nathan Aké 45m €

19/20:
Cancelo 65m €, Rodri 62m €

18/19:
Mahrez 68m €

17/18:
Laporte 65m €, Mendy 57m €, Walker 53m €, Bernardo Silva 50m €, Ederson 40m €

16/17:
Stones 55m €, Gabriel Jesus 32m €, Gündogan 27m €

15/16:
De Bruyne 76m €, Sterling 63m €
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, Mas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #259 af Mas
​Jeg er enig.
Jeg kan ikke se hvorfor der skal være så meget kritik af en træner, der vinder det spanske mesterskab og er i en semifinale i Champions League.
Real Madrid er ikke så stærke som de har været, som @Fondo_Sur skriver så ville det have været anderledes hvis Real Madrid gik ud og købte spillere til bænken for 117m € som Man City gjorde med Jack Grealish. 

Det er jo ikke Carlo Ancelotti's skyld at han ikke har en bedre trup. Han har til gengæld fået nogle af dem til at præstere maximalt. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #260 af Dios
​Fondo_Sur. 

Sig til hvis jeg jeg formulere mig dårligt, for jeg synes godt nok du misser pointen i hverandet indlæg. Jeg sammenligner på ingen måde Ancelotti med City. Undskyld mig, men jeg er jo ikke retarderet :D 
Hele pointen er jo, at Ancelotti aldrig sætter det helt store præg på truppen, og derfor i mange klubber også har fået sparket efter 2. sæson. For modsat en type som Pep, så er man ganske tilfreds med måden tingene ellers køre på. Nogle er måske ligeglade med hvordan vi klare det i ligaen spillemæssigt, så længe vi får de 3 point og mesterskabet er hjemme, men langt de fleste fans vil jo helst have tingene følges ad, og her gør Ancelotti det bare rigtig svært for sig selv. For han spiller på kvaliteten på spillerne, så i Real Madrid's tilfælde, så vil Jovic/Mariano gå ind 1 til 1 og skulle erstatte Benzema. Faktisk var det jo så slemt, at han satte midtbanespillere på positionen med både Asensio og Isco, fordi "spillet" er bygget op omkring en falsk 9'er.

Et andet eksempel kunne være, at Gabriel Jesus som er City's eneste angriber, men spiller kun halvdelen af kampene, men det ligger man ikke mærke til, fordi der er 3-4 andre spillere med samme tanke (og så må jeg jo nok hellere skrive, at kvalitet hos den enkelte spiller altid højner niveauet), men om du spiller med Foden inde centralt eller Jesus, så vil Mahrez, Silva og De Bruyne jo spille på præcis samme måde. Det er hvad jeg vil sammenligne Ancelotti's Real Madrid med Pep's City, for uanset hvilke kvalitetsspillere Ancelotti vil få, så vil spillet aldrig nogensinde blive så flydende som man ser under Pep. 
Pep har helt sikkert hans problemer imod nogle typer hold, men man ser dem godt nok aldrig være presset i langt de fleste af deres kampe, og det er systemets skyld. Du skal i hvertfald ikke komme og fortælle mig, at halvdelen af City spillerne ville være interessante for Real Madrid for 5 år siden. Det er vel kun De Bruyne som ville gøre en kæmpe forskel hos Real Madrid. Eller han er den eneste af deres spillere som jeg vil betegne som en af de bedste i verden. Ikke på deres position, men i verden. Resten af spillerne fungere bare som en enhed, og alle gør hinanden bedre. Hånden på hjertet hvem havde du set Real Madrid havde hentet af dem City har købt? Jeg havde købt mange af dem, da de passer utrolig godt ind i hvad jeg bedst kan lide, men ellers er det jo som sagt ikke fra øverste hylde af.
Vi skal bare huske på, at City altså spiller med 2 10'ere på den centrale midtbane. Nuvel, så arbejder Silva og De Bruyne sten hårdt, men det er stadig 10'ere. I Real Madrid har vi 1 6'er og 2 8'ere og vores midtbane er stadig hullet som en si. 

For at skære ind til benet, så er min pointe nok bare, at der er en grund til Ancelotti aldrig får den tillid oppe fra. Hans filosofi er forældet, kedelig og uanset hvem han har af spillere, så får han det bare aldrig til at spille. Han levere dog resultater her og nu, som han også har gjort i denne sæson, og det er jo fint nok, men personligt synes jeg bare ikke det er godt nok. 
Og bare til info, så var det af nød han satte Di María på den centrale midtbane, og ligesom mange andre udtjente spillere, så fik han en åbenbaring i de sidste 2 måneder af sæsonen, som Perez sidder og klapper i sine hænder over, og stikker dem en livtidskontrakt man fortryder 3 dage efter. Det er jo historien der bliver ved med at gentage sig i Real Madrid.
Underholdene og taktisk interessant er subjektivt. For mig spillede vi underholdene fodbold i 2-3 måneder lige omkring Liverpool og Barca kampene, og det var det. Præcis ligesom de første måneder af denne sæson.

Som nævnt før så siger jeg ikke det her transferkaos er Ancelotti's skyld, men en systematisk træner var aldrig gået ind til et projekt, hvor de ikke selv kunne bestemme typerne der blev købt. Ancelotti tager pænt imod alle, og så skaber han en harmonisk trup og presser nogle resultater ud af dem. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce