Klopp; plausibel Mourinho-afløser
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Mourinho menes at forlade Real Madrid til sommer, men spørgsmålet er: Hvem skal afløse den karismatiske portugiser? AS.com mener at vide, at Mourinhos tyske pendant, Jürgen Klopp, er kommet på listen over plausible alternativer til Mourinho, som i forvejen rummer Benitez, Ancelotti og overraskelsen, André Villas-Boas.
Klopps Dortmund har vist flotte takter i Bundesligaen de senere år, men vigtigere er, at resultaterne i europæisk sammenhæng også er ved at indfinde sig, hvilket vel sagtens er hovedårsagen til, at Real Madrid eftersigende er interesseret i den 45-årige tysker.
Klopp praktiserer offensiv charmerende fodbold. Der er visse paralleller i det spil, Dortmund leverer på banen, og det spil, Real Madrid under Mourinho, har leveret ditto, hvilket absolut ikke hæmmer et forestående samarbejde. Mourinho har dog en mere kynisk tilgang til det taktiske element i kampene, hvor Klopp stoler på sit system og sine spillere, hvilket i sidste ende har givet Dortmund store resultater og triumfer. Hurtig kontrafodbold, boldpres, offensive lækkerier og en solid defensiv er nogle af de elementer, som har karakteriseret Dortmund under Jürgen Klopps virke i klubben, ligesom holdet også er dygtige til at holde bolden i egne rækker.
Ulempen i dette puslespil er, at Klopp med sin tyske afstamning ikke mestrer det spanske sprog, hvorfor der kan opstå interne uoverensstemmelser og kommunikationsproblemer fra sidelinjen til banen, såfremt et samarbejde bliver aktuelt. Bortset fra det, er han en træner, som Real Madrid mangler på bænken; indlevende, store armbevægelser og følelserne er intakte i alle kampe, hvilket i sandhed er og skal være inkarnationen af en Real Madrid-træner.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har valgt at takke af på forum!
heynckes = kan sproget, har hele pakken men er gammel
toril = ikke været på det niveau før, men har potentiale ligesom karanka
klopp = sproget minus
ancelotti = sproget minus
villas boas = farlig outsider, men meget ung
Hugol skrev: Nu ser jeg ikke sproget som den alt afgørende faktor for at kunne træne Real Madrid. Det kan for det første læres, men nu er Real Madrid jo en klub med spillere, hvor spansk ikke er det eneste sprog som tales.
... men Real Madrid er til gengæld en klub, hvor spansk skal tales, i hvert fald på sigt! Spillere der eksempelvis har svært ved at lære det spanske sprog, har det notorisk også sværere på selve banen, og jeg kan ikke se, hvorfor dette skulle være anderledes for en træner.
træneren som skal forklare taktik osv. Vil ske mange misforståelser med flere tolke.
jeg synes dog at de spillere som har været her en sæson allerede spiller bedre og en type som modric bliver god i næste sæson. Men kan Self være tryghed og løbe mønstre som også spiller ind. Men sproget og kommunikation på banen betyder ekstremt meget.
Hugol skrev: Asp, mit indlæg var ikke i forbindelse med dit indlæg men nyheden.
oki dokey
Jeg tror at Aitor Karanka ville være en super god træner i Real Madrid.
Han har været med på sidelinjen i 3 år nu. været assistent for en af verdens bedste trænere i verden (og det er han om man kan li Mou eller ej) Kender klubben ud og ind, kan sproget, har har været der når Mou har haft karantæne og klaret det udemærket i de kampe han har stået i spidsen.
¡Hasta la Victoria Siempre!
Den eneste ulempe jeg kan se ved Klopp, er hans kæmpe projekt i Dortmund, hvor han har formet enorme tyske talenter, og spørgsmålet er om vores La Fábrica talenter vil blive erstattet med tyske talenter, og om der vil blive dannet en tysk koloni. Det er jeg meget modstander af, og vil faktisk være lidt bange for det.
På sprogbarrieren der kunne vi lave den frække, og ansætte Raúl som hans assistent, eller ihvertfald en rolle tæt på Klopp, så han kunne agere tolk, og rådgiver, indtil Raúl selv har færdiggjort hans trænercertificat. Mere så vi ikke ser Özil og Khedira få Silas lignende roller i Real Madrid :D
Min favorit er dog stadig Toril. Han kender klubben, både som spiller og som træner. Han har indtil videre opnået begejstrende resultater, med en trup som er lovende, men ikke er den bedste. Hans spillestil passer også godt overens med den gamle definerede stil, som Real Madrid har, men dog ikke praktiseres under Mourinho.
Og så er der det kæmpe plus, at han kender vores talenter, og ikke er bleg for at bruge dem.
Jeg håber inderligt det bliver én af de 3, men jeg frygter det værste.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.