Klopp; plausibel Mourinho-afløser

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #13 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Klopp; plausibel Mourinho-afløser

Dios skrev: Min favorit er dog stadig Toril. Han kender klubben, både som spiller og som træner. Han har indtil videre opnået begejstrende resultater, med en trup som er lovende, men ikke er den bedste. Hans spillestil passer også godt overens med den gamle definerede stil, som Real Madrid har, men dog ikke praktiseres under Mourinho.
Og så er der det kæmpe plus, at han kender vores talenter, og ikke er bleg for at bruge dem.

Enig.

Men vi sidder desværre langt fra direktionsgangen, så det er svært at bedømme hvad der foregår. Vi kan håbe at ledelsen allerede nu tænker sig rigtig godt om, ligesom vi kan håbe at ideen om Toril er attraktiv. Jeg er bare bekymret for hvad f***** Perez kan finde på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #14 af Gribben
Klopp med Raul som assistent ville være fantastisk. Vil endda gå så langt som at sige, at en hvilken som helst træner med Raul som assistent aldrig ville kunne være helt skidt.
Mht sproget, så tror jeg heller ikke, at det bliver det store problem. Jeg tvivler for eksempel på at hykleren får lært tysk inden næste sæsons start :-)

13 år 3 måneder siden #15 af Steen

Dios skrev: Klopp er sammen med LÖw mine absolut udenlandske favoritter. De praktisere begge en stil jeg er vildt begejstret for. Både på, men også udenfor banen. Der er ingen mangler i mine øjne.
Den eneste ulempe jeg kan se ved Klopp, er hans kæmpe projekt i Dortmund, hvor han har formet enorme tyske talenter, og spørgsmålet er om vores La Fábrica talenter vil blive erstattet med tyske talenter, og om der vil blive dannet en tysk koloni. Det er jeg meget modstander af, og vil faktisk være lidt bange for det.
På sprogbarrieren der kunne vi lave den frække, og ansætte Raúl som hans assistent, eller ihvertfald en rolle tæt på Klopp, så han kunne agere tolk, og rådgiver, indtil Raúl selv har færdiggjort hans trænercertificat. Mere så vi ikke ser Özil og Khedira få Silas lignende roller i Real Madrid :D

Min favorit er dog stadig Toril. Han kender klubben, både som spiller og som træner. Han har indtil videre opnået begejstrende resultater, med en trup som er lovende, men ikke er den bedste. Hans spillestil passer også godt overens med den gamle definerede stil, som Real Madrid har, men dog ikke praktiseres under Mourinho.
Og så er der det kæmpe plus, at han kender vores talenter, og ikke er bleg for at bruge dem.

Jeg håber inderligt det bliver én af de 3, men jeg frygter det værste.

Er helt enig i dette.

Personligt venter jeg på den dag Löw bliver vores træner, han er min favorit, men jeg ville stadig blive glad hvis det ender med at blive Klopp eller Toril.

Og for at tilføje noget omkring Toril, hvis han blev ansat, så er det netop sådan nogen trænere som har i sinde at blive længe i klubben. Han elsker klubben, og da det er Real Madrid som gav ham denne chance for at træde ind på den store scene, så vil han også betale tilbage for den chance. Han vil kæmpe for klubben istedet for ham selv, og så kan man også forvente han vil blive i mange år, hvis alt selvfølgelig går som det skal.

13 år 3 måneder siden #16 af JesperA
Jeg ved nu ikke helt med Löw.

Tyskland spiller flot og attraktiv fodbold, men hvor stor en kredit skal næsepilleren egentlig have for dette? Forarbejdet er gjort i Bayern, Dortmund og Real især, spillerne kender spillestilen, og Tyskland som nation har en overflod af stortalenter og verdensklasse fodboldspillere. Med det materiale landet har til rådighed, har man altså ikke opnået nævneværdige resultater ved de seneste 3-4 slutrunder med Löw i spidsen. I øvrigt er der en verden til forskel på at stå for den daglige træning og flere ugentlige kampe, og så at have flere måneder til at forberede sig, på kampe der er planlagt nærmest år i forvejen. Jeg er langt mere hooked på Klopp, hvis det skal være. Hans mandskabspleje og indlevelse er helt i top, han er karismatisk som ingen andre. Stik ham et 5-års-forbrug af træningsdragter, en assistent, og en tolk, så har vi hvad vi skal bruge. Denne assistent kunne jo passende være Toril og tolken Raúl.

13 år 3 måneder siden #17 af Hugol

Dios skrev: Klopp er sammen med LÖw mine absolut udenlandske favoritter. De praktisere begge en stil jeg er vildt begejstret for. Både på, men også udenfor banen. Der er ingen mangler i mine øjne.
Den eneste ulempe jeg kan se ved Klopp, er hans kæmpe projekt i Dortmund, hvor han har formet enorme tyske talenter, og spørgsmålet er om vores La Fábrica talenter vil blive erstattet med tyske talenter, og om der vil blive dannet en tysk koloni. Det er jeg meget modstander af, og vil faktisk være lidt bange for det.
På sprogbarrieren der kunne vi lave den frække, og ansætte Raúl som hans assistent, eller ihvertfald en rolle tæt på Klopp, så han kunne agere tolk, og rådgiver, indtil Raúl selv har færdiggjort hans trænercertificat. Mere så vi ikke ser Özil og Khedira få Silas lignende roller i Real Madrid :D

Min favorit er dog stadig Toril. Han kender klubben, både som spiller og som træner. Han har indtil videre opnået begejstrende resultater, med en trup som er lovende, men ikke er den bedste. Hans spillestil passer også godt overens med den gamle definerede stil, som Real Madrid har, men dog ikke praktiseres under Mourinho.

Jeg håber inderligt det bliver én af de 3, men jeg frygter det værste.

Jeg tror ikke at Perez har cojones nok til at ansætte Toril, og give ham samme ansvar som Mourinho har haft. Det ville være klart det bedste at få ham op og træne. Det er den eneste spanske træner jeg kan se lige pt i klubben, og hvad vi har brug for er en spansk træner og en som kender forholdende. En træner der ikke har trang til at komme væk fra klubben, og en træner som ikke trækker al mulig skrald med sig. Mourinho har gjort det samme som alle de foregående trænere har gjort, og vi står i samme situation resultats mæssigt siden 2004 på trods af at vi har nået CHL semifinalerne 3 gange i træk.

Man behøves ikke at være så bekymret over om en træner har erfaring på højeste niveau, man bør istedet se på hvilke egenskaber Toril ligger inde med, og hvad han har opnået under svære vilkår. Han har bestemt ikke ladet sig blive trådt på af Mourinho, Mourinho der har brugt meget tid på sig selv, og sine mål fremfor klubbens og talent afdelingen. Også med det spiller materiale vi har på Castilla, med tabet af flere dygtige spillere, så har han opnået rigtig gode resultater, både point mæssigt men også spillemæssigt.
5-0 sejeren over Villarreal var en af Castillas bedste kampe i år. Denis er blevet en del af det russiske landshold fra et andet hold, og selvom han ikke er en af mine favoritter til at komme på første holdet, så er det jo utroligt hvor meget han har udviklet sig. Der er flere spillere der kan nævnes.
Under de rigtige vilkår, så kan Toril blive vores nye del Bosque.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

13 år 3 måneder siden #18 af Dios
Er rigtig enig med jer alle.

Jeg har stor tendens til og glemme ham, men Laudrup er altså også en træner jeg vil håbe på. Han besidder langt de fleste kvaliteter, men jeg er dog lidt skeptisk ift. hans mandskabspleje, eller mangel på samme, og hans meget lukkede personlighed, som har skabt kontroverser for ham i hele hans karriere. Både som spiller, men også som træner.
Han er dog en træner med et kæmpe potentiale, hvor spillestilen er mest fremtrædende. Noget som er førsteprioritet hos en ny træner IMO.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Dios.

13 år 3 måneder siden #19 af Roesen7
Et drømmescenarie ville for mig være, at Toril og Raul tog styringen. Raul som tredje hjul, hvis Karanka kan overtales til at være assistent for Toril. Dette tvivler jeg dog på.
Mangler Perez cojones, så håber jeg han ansætter Klopp (og han så satser på vores Castilla drenge i stedet for en tysk koloni). Toril og Raul ville så kunne være assistent. Dette vil dog også medføre at Klopp i mit hoved ville være på lånt tid (3-5 år), da Toril og/eller Raul så skulle overtage. Mit minimumskrav er, at enten chef - eller assistenttræner er spansk og hvad hvis Klopp har en tysk gut i ærmet?

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

• lavivareal
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #20 af lavivareal
Besvaret af lavivareal på emne Klopp; plausibel Mourinho-afløser
Jeg håber mourinho bliver endnu en sæson....

Leveret af Kunena Forum