Truppen imod Atlético Madrid, LaLiga, 6. spillerunde

1 år 6 måneder siden #133 af Lars1991
​Ja, har også nævnt min skepsis omkring manglende offensiv køb var grundet i at jeg blev lidt arret da Ronaldo smuttede og vi kun fik Mariano ind. For efter Rodrygos afslutning på sidste sæson, kunne man jo godt have tro på at han kunne fortsætte. Men dengang var diskursen jo netop den samme...  at Asensio har været lovende når han spillede, at han nu kunne få en større rolle. Plus, Bale måske kunne træde ud af Ronaldos "skygge" og blive den helt store stjerne. Men det var jo her derouten for ham rigtig begyndte. Selvfølgelig har der altid været kritiske røster omkring Bale, men det var jo her han for alvor kunne steppe op.. og ja, både Asensio og Bale faldt fuldstændigt igennem.

Men truppen er også et andet sted nu. Der er mere harmoni, generatiosskiftet er i gang på flere pladser, der er lidt mere vilje og positivitet i holdet end dengang. Så er det også lidt lettere at præstere. Og det synes jeg faktisk Rodrygo har. Selvom har han også set skidt ude i nogle kampe, og andre kampe reddet sin generelle præstation med nogle få nøgleaktioner.. men altså, bare sammenlign med sidste sæson. Der så vi jo en god præstation fra ham i hver 6. kamp or something. Det virker en del anderledes nu. Måske også fordi han bliver brugt lidt mere frit!

 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 6 måneder siden #134 af Ramos4
Sidste redigering: 1 år 6 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, JesperThomsen, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 6 måneder siden #135 af Kasillas

Mathiaska post=154712 skrev:

Fondo_Sur post=154711 skrev: Var der i øvrigt ikke noget med, at sæsonen ville blive smidt i skraldespanden, hvis Benzema blev skadet?

​Endnu engang viser det sig, at de folk der til dagligt har med spillerne at gøre faktisk ved hvad de laver i verdens største klub.


Jeg har bemærket, at der er to slags mennesker m.h.t at vurdere trupsammensætning: Nemlig (1) dem, der tager sorgerne på forskud, og (2) dem, der venter med at bedømme indtil efter 10 kampe.

Det samme skete da vi mistede Ramos-Verane i samme sæson, og blev erstattet af Alaba-Militao.

Der er en forskel på at sige: "Vi har mistet Ramos og Varane, og Alaba og Militao er shaky. Det kommer til at gå galt. Ud med Perez!" og "Vi har nok mistet Ramos og Varane, men vi ved endnu ikke hvad Alaba-Militao makkeparret kan bringe, lad os give det en chance".

Min personlighed og tænkegang plejer, at være det sidstnævnte. Og jeg håber, at "Alaba-Militao"-succesen, og nu tilsyneladende "Valverde/Rodrygo"-successen kan give os en lærerig pointe i, hvordan man bør foregribe trupsammensætning næste gang man har en mening i sommeren. Når vi udenforstående ikke er på Valdebabes dagligt, så har vi ikke de bedste forudsætninger til at bedømme truppen før efter omtrent 10 kampe.

Indtil videre ser det ikke ud som om vi er besynderligt berørt af, at vi ikke købte en angriber eller højrewing. For en stund.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂
Sidste redigering: 1 år 6 måneder siden ved Kasillas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 6 måneder siden #136 af The European Super League

JesperThomsen post=154681 skrev: ​selvfølgelig.. hvorfor har real ikke gået efter at lukke kampen?!


Det er jo ren held/uheld. Det er der intet at gøre ved.

Bellingham Camavinga Tchouameni

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 6 måneder siden #137 af NadaMás

Kasillas post=154731 skrev: ​
Jeg har bemærket, at der er to slags mennesker m.h.t at vurdere trupsammensætning: Nemlig (1) dem, der tager sorgerne på forskud, og (2) dem, der venter med at bedømme indtil efter 10 kampe.

Det samme skete da vi mistede Ramos-Verane i samme sæson, og blev erstattet af Alaba-Militao.

Der er en forskel på at sige: "Vi har mistet Ramos og Varane, og Alaba og Militao er shaky. Det kommer til at gå galt. Ud med Perez!" og "Vi har nok mistet Ramos og Varane, men vi ved endnu ikke hvad Alaba-Militao makkeparret kan bringe, lad os give det en chance".

Min personlighed og tænkegang plejer, at være det sidstnævnte. Og jeg håber, at "Alaba-Militao"-succesen, og nu tilsyneladende "Valverde/Rodrygo"-successen kan give os en lærerig pointe i, hvordan man bør foregribe trupsammensætning næste gang man har en mening i sommeren. Når vi udenforstående ikke er på Valdebabes dagligt, så har vi ikke de bedste forudsætninger til at bedømme truppen før efter omtrent 10 kampe.

Indtil videre ser det ikke ud som om vi er besynderligt berørt af, at vi ikke købte en angriber eller højrewing. For en stund.

​Langt hen ad vejen enig, man skal helt sikkert give spillerne og holdet the benefit of the doubt.

Omvendt syntes jeg det er rimeligt at bruge den data man har til rådighed, og lave delvise konklusioner deraf. Som du selv siger er vi ikke på Valdebabes, og derfor ser vi ikke hvad Carlo ser - Men det skal ikke afholde nogen fra at give deres mening til kende. Rodrygo havde ikke meget succes i gennem sæsonen fra højrekanten, vel udelukkende mod Chelsea og City at han viste tænder på positionen (her snakker jeg kun output i form af G/A). Vi så flere gange prøver på Valverdes langskud sidste sæson, men der var altid lige ved og næsten, og kom typisk fra når han spillede på midten. At han kan sætte en mand og køligt ligge den over i hjørnet med venstrefoden som mod Leipzig, havde de færreste nok forestillet sig.

Sidste sæson gik alt farligt i gennem Vini og Benz, og så er det klart at mange peger på forstærkning til højrekanten, samt back up til Benz. 
Nu må vi bare prise os lykkelige over at Rodrygo og Valverde umiddelbart har lagt det målfarlige aspekt på deres spil - Så er der jo mere at skyde med. Det er i bagklogskabens lys, baseret på en perfekt sæsonstart, let at sige at der blev gjort rigtigt i ikke at hente en ny højrekant, eksempelvis.

Men jo, vi skal se tingene an, og hvis det til januar forsat kører smurt, så beviser Perez og Ance igen hvorfor de styrer klubben og holdet.

For lige at komme med en sidebemærkning - Så er det jo bare pisse fedt at se hvordan Vini, Rodrygo, Tchouameni og Valverde bare tager ansvaret på deres skuldre. Gælder også Camavinga, men man kan godt se at han er nogle år yngre end resten. Der er stadig lidt mere usleben diamant over ham. 
 
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed, The European Super League

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce