Optakt: Real Madrid – Osasuna, LaLiga, 7. spillerunde

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 9 måneder siden #61 af 9eren
Benzema havde chancer for at afgøre kampen i går. I første halvleg brænder han et kæmpe oplæg fra Vini og straffe i anden halvleg. Rodrygo har også en stor chance som Benzema lægger op til. Vi havde altså mulighederne og de her ting sker i løbet af en sæson. Jeg håber bare ikke vi fejler mere før Barcelona kampen. Skal man være nervøs til den?

til spørgsmålet fra forrige side
Arribas og nogle af de angribere vi har hentet som forstærkninger der.

Jeg ville også gerne have haft en angriber i sommers. Men der var jo en vist franskmand der satte en kniv i ryggen på os og en nordmand der heller ville gå i sin fars fodspor. Og jeg mener helt og aldeles at det var godt vi ikke gik efter Darwin.

Nu må vi jo også ud fra den situation vi er i nu, kun kunne gøre noget via Castilla. Der skal holdes øje med 9ere til VM.

edit jeg havde faktisk også Lewandowski på listen. Men når han tager turen til Barcelona føler jeg næsten ikke det er værd at nævne.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #62 af Sebberg
​Man må jo bare være ærlig og sige, at sæsonens utvivlsomt største skuffelse har været Benzema.

Javel, vi er ikke langt inde i sæsonen, og han har en ualmindeligt lang line, men den barske sandhed er jo bare, at han har været en skygge af sig selv.

Før skaden scorede han et par mål, men rent spillemæssigt kunne han nærmest ikke sætte en fod rigtigt og brændte også et hav af chancer. I går var han tilbage, og der synes jeg igen - måske med god grund her - en enormt rusten franskmand, der ikke evner at berige os med sine ellers normale stærke evner på bolden.

Faktisk føltes det en smule som om, at man savnede den der konstellation uden Benzema, som vi har set i en måneds tid. Det var som om, at løbemønstrene og kreativiteten var bedre.

Det sagt - så er der naturligvis ikke den fjerneste snak om, at han ikke skal være på holdet. Det er bare en konstatering af, at vi blandt en masse andre flotte sæsonstarter ser vores bedste spiller i et markant niveaufald.

Og så kan vi måske godt tale om at få en anden straffesparksskytte. 
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Dragam

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 9 måneder siden #63 af Madridista02
Jeg er ikke glad for at Courtois er skadet, men jeg er glad på Lunins vegne. Time to shine de næste kampe for ham!
Jeg kunne ikke se kampen igår, men er blevet fortalt at det var et flot mål Osasuna scorede. I referatet kan jeg læse, Lunin ikke så helt heldig ud. Men hvordan stod han ellers i går?

Jeg savner Pepe :(

3 år 9 måneder siden #64 af doven

Madridista02 post=154969 skrev: Jeg er ikke glad for at Courtois er skadet, men jeg er glad på Lunins vegne. Time to shine de næste kampe for ham!
Jeg kunne ikke se kampen igår, men er blevet fortalt at det var et flot mål Osasuna scorede. I referatet kan jeg læse, Lunin ikke så helt heldig ud. Men hvordan stod han ellers i går?

​Folk er blevet vant til at Courtois disker op med mirakelredninger hver kamp. Ingen normal målmand havde reddet målet i går, sandsynligvis heller ikke Courtois. Bolden var helt oppe i krogen og en Lunin i fuld udstrækning var stadig godt 30 cm fra at få fingrene på bolden.
Det var til gengæld den eneste mulighed Lunin havde for rigtigt at vise sig frem, for det var det eneste skud fra Osasuna, der rigtigt voldte problemer, og det er måske det folk reagerer på. Men det er et helt igennem fænomenalt hovedstød og jeg synes på ingen måder man kan klandre Lunin for ikke at redde det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

3 år 9 måneder siden #65 af EmilStenholt
Det kan altså ikke passe at Benzema skal blive ved med at sparke straffespark når han har brændt fem i 2022. Det burde være Alaba eller Modric.​

3 år 9 måneder siden #66 af Dragam

doven post=154971 skrev:

Madridista02 post=154969 skrev: Jeg er ikke glad for at Courtois er skadet, men jeg er glad på Lunins vegne. Time to shine de næste kampe for ham!

​Folk er blevet vant til at Courtois disker op med mirakelredninger hver kamp. Ingen normal målmand havde reddet målet i går, sandsynligvis heller ikke Courtois. Bolden var helt oppe i krogen og en Lunin i fuld udstrækning var stadig godt 30 cm fra at få fingrene på bolden.
Det var til gengæld den eneste mulighed Lunin havde for rigtigt at vise sig frem, for det var det eneste skud fra Osasuna, der rigtigt voldte problemer, og det er måske det folk reagerer på. Men det er et helt igennem fænomenalt hovedstød og jeg synes på ingen måder man kan klandre Lunin for ikke at redde det.

​Jeg synes det er en placerings fejl af lunin - han er gået for langt ud af målet. Havde han blevet på stregen, så kunne han godt have nuppet den.

Og ja, jeg føler mig overbevist om at tibu havde lavet endnu en mirakel redning, hvis han havde været i målet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

3 år 9 måneder siden #67 af Dragam

EmilStenholt post=154972 skrev: Det kan altså ikke passe at Benzema skal blive ved med at sparke straffespark når han har brændt fem i 2022. Det burde være Alaba eller Modric.​

​Ved ikke hvem der bør sparke den istedet for benz - ved bare at benz ikke bør sparke dem længere !

3 år 9 måneder siden #68 af Sebberg

Dragam post=154973 skrev:

doven post=154971 skrev:

​Jeg synes det er en placerings fejl af lunin - han er gået for langt ud af målet. Havde han blevet på stregen, så kunne han godt have nuppet den.

Og ja, jeg føler mig overbevist om at tibu havde lavet endnu en mirakel redning, hvis han havde været i målet.

​Hold nu op altså :D

Det er simpelthen ikke en vurderingssag. Selvfølgelig skal en målmand ikke stå inde på stregen, når der bliver slået et indlæg ind i feltet. Han positionerer sig selvfølgelig en meter eller to ude, så han dækker en større del af målet. 

Jeg ville ønske, at du kunne se konsekvenserne, hvis en målmand stillede sig på stregen ved indlæg, haha. Det er simpelthen - beklager - en komisk ringe fodboldforståelse.

Jeg ser intet stort lys i Lunin, men ingen målmænd havde taget den bold. Det er et helt uventet, suverænt hovedstød, der har fart, sidder yderligt og helt oppe i krydset. 

Det er bare at lette på hatten og så bande lidt over, at de scorer et yderst tilfældigt mål.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 9 måneder siden #69 af 9eren
Det gælder om at have tilliden til spillerne og det har Carlo. Benzema sparker fortsat straffespark!

3 år 9 måneder siden #70 af Lars1991

Sebberg post=154975 skrev:

Dragam post=154973 skrev:

doven post=154971 skrev:

​Hold nu op altså :D

Det er simpelthen ikke en vurderingssag. Selvfølgelig skal en målmand ikke stå inde på stregen, når der bliver slået et indlæg ind i feltet. Han positionerer sig selvfølgelig en meter eller to ude, så han dækker en større del af målet. 

Jeg ville ønske, at du kunne se konsekvenserne, hvis en målmand stillede sig på stregen ved indlæg, haha. Det er simpelthen - beklager - en komisk ringe fodboldforståelse.

Jeg ser intet stort lys i Lunin, men ingen målmænd havde taget den bold. Det er et helt uventet, suverænt hovedstød, der har fart, sidder yderligt og helt oppe i krydset. 

Det er bare at lette på hatten og så bande lidt over, at de scorer et yderst tilfældigt mål.

Nu har jeg set målet et par gange igen på youtube - og må double down på mit første take. Helt enig, der er aldrig nogen målmand i verden der redder den der. Og han står desuden helt fint i målet.. hvis der skulle være noget ved hans placering, så er det at han står for meget ovre i den side af målet hvor bolden kommer, hvilket jo så kun vil gavne hans muligheder for at redde bolden i netop dette tilfælde haha. Han skal selvfølgelig aldrig nogensinde stå inde på stregen i den situation hvis det er det folk argumenterer for.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 9 måneder siden #71 af 9eren
22/23 LaLiga Real Madrid 1:1 CA Osasuna Sergio Herrera
21/22 LaLiga CA Osasuna 1:3 Real Madrid Sergio Herrera
21/22 LaLiga CA Osasuna 1:3 Real Madrid Sergio Herrera
21/22 LaLiga Celta de Vigo 1:2 Real Madrid Matías Dituro
21/22 LaLiga Real Madrid 2:2 Elche CF Édgar Badía
20/21 International Friendlies France 3:0 Wales Danny Ward
14/15 International Friendlies France 1:0 Sweden Andreas Isaksson
13/14 World Cup 2014 Switzerland 2:5 France Diego Benaglio

Det var kun det straffespark Benzema
Brændte i går der virkelig fik betydning ud af de seneste 5 han har brændt. Han har også scoret en helveds masse i 21-22. Nogle husker ikke så godt, heller ikke Morten Brunn.

3 år 9 måneder siden #72 af JesperA
Folk var også efter Benz sidst da han brændte to i samme kamp, samme keeper som i går som brugeren ovenfor også skriver.

Næste straffe laver han panenka mod City, og scorer igen stensikkert i den forlængede spilletid i returen.

Sidste gang han gav et straffe til en anden brændte Hazard det. Hvis jeg skulle vælge så sparker Benzema næste gang
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, ElMadrid

Leveret af Kunena Forum