Optakt: Real Madrid - Shakhtar Donetsk, CL, 3. spillerunde

3 år 9 måneder siden #37 af Lars1991

Kiwes post=155055 skrev: ​Hurtige tanker. Dumpet kamp overall. Vini scorer et fint mål - derefter brænder han 3 kæmpe chancer og smider et hav at bolde væk. Benzema indgår fint i spillet, men han mangler i den grad skarphed foran målet. Alaba skal en tur på bænken og så må Rüdiger ind - helt igennem elendig kamp af ham. Carvajal synes jeg også er sløv i dag og smider mange bolde væk og hans indlæg er heller ikke særlig gode. Jeg er ikke fan af hvordan Tchouaméni spilles - han fylder slet ikke nok i defensiven, går ud fra at det er Ancelotti der spiller ham sådan, for hvis det ikke er, så røg han fandme på bænken hvis jeg var træner.

Rodrygo, Valverde og Kroos synes jeg spillede en rigtig god kamp.

Real Madrid (3.84) 2-1 (0.82) Shakhtar

Det er både en større xG forskel og en større xG end Bayern imod Plzen (der blev 5-0) og Napoli imod Ajax (der blev 6-1).

Selvfølgelig er det ikke en dumpet kamp. Vi spiller en vild første halvleg, og så en lidt mere middel anden halvleg. Alt i alt en god kamp. Det bare ærgerligt vi ikke scorer flere mål, og det kan man selvfølgelig godt kritisere. Man at kalde kampen dumpet synes jeg nu alligevel er for langt at gå :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #38 af Kiwes

Lars1991 post=155057 skrev:

Kiwes post=155055 skrev: ​Hurtige tanker. Dumpet kamp overall. Vini scorer et fint mål - derefter brænder han 3 kæmpe chancer og smider et hav at bolde væk. Benzema indgår fint i spillet, men han mangler i den grad skarphed foran målet. Alaba skal en tur på bænken og så må Rüdiger ind - helt igennem elendig kamp af ham. Carvajal synes jeg også er sløv i dag og smider mange bolde væk og hans indlæg er heller ikke særlig gode. Jeg er ikke fan af hvordan Tchouaméni spilles - han fylder slet ikke nok i defensiven, går ud fra at det er Ancelotti der spiller ham sådan, for hvis det ikke er, så røg han fandme på bænken hvis jeg var træner.

Det er både en større xG forskel og en større xG end Bayern imod Plzen (der blev 5-0) og Napoli imod Ajax (der blev 6-1).

Selvfølgelig er det ikke en dumpet kamp. Vi spiller en vild første halvleg, og så en lidt mere middel anden halvleg. Alt i alt en god kamp. Det bare ærgerligt vi ikke scorer flere mål, og det kan man selvfølgelig godt kritisere. Man at kalde kampen dumpet synes jeg nu alligevel er for langt at gå :D

​Det først du skriver et netop grunden til at jeg dumper holdet. Når man kun kan få den i mål 2 gange på de uendelig mange chancer vi har, så dumper man i min bog. 2-1 hjemme mod shakhtar donetsk er på ingen måde imponerende. Vi kunne snildt have smidt point igen, så ringe som vores forsvar har været denne sæson. Heldigvis skete det ikke.

3 år 9 måneder siden #39 af Kiwes
shorturl.at/ftGHO

Hold kæft en champ! Tid til Militao + Rüdiger i centerforsvaret. Han er sku for god til at have på bænken.

Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Kiwes.

3 år 9 måneder siden #40 af DeLaRed

Kiwes post=155059 skrev: shorturl.at/ftGHO

Hold kæft en champ! Tid til Militao + Rüdiger i centerforsvaret. Han er sku for god til at have på bænken.

​Militao har enehaendigt vaeret skyld i 3 maal denne season, saaaa taenker Nacho og Rudiger hvis det skal vaere noget. 

Donde está la biblioteca?

3 år 9 måneder siden #41 af Mathiaska

DeLaRed post=155060 skrev:

​Militao har enehaendigt vaeret skyld i 3 maal denne season, saaaa taenker Nacho og Rudiger hvis det skal vaere noget. 

​Jikes.. Tænk hvis træneren tænkte sådan. 

Eder viste os i sidste sæson hvor god han er og når han får hævet sit bundniveau bliver han blandt de bedste det næste årti. At han er skyld i 3 mål er han nok mere frustreret over end du og det vil givetvis være noget der sidder i ham i hver af de situationer fremadrettet. Så er det jo desuden positivt at vi har vundet alle de 3 kampe hvor han har været skyld i at vi indkasserede. 

3 år 9 måneder siden #42 af Lars1991

Kiwes post=155058 skrev:

Lars1991 post=155057 skrev:

​Det først du skriver et netop grunden til at jeg dumper holdet. Når man kun kan få den i mål 2 gange på de uendelig mange chancer vi har, så dumper man i min bog. 2-1 hjemme mod shakhtar donetsk er på ingen måde imponerende. Vi kunne snildt have smidt point igen, så ringe som vores forsvar har været denne sæson. Heldigvis skete det ikke.

Jeg synes personligt det er lidt reduktivt at koge hele vores præstation ned til om vores 4 angribere lige kunne få bolden ind over stregen. Det tæller da ned at vi ikke kan få scoret flere mål på vores chancer, men selve vores spil og især angrebsspil var jo på et højt, højt niveau.

Jeg vil helt klart foretrække at man spiller på den her måde når man er på hjemmebane imod undertippede hold, det var sgu underholdende og jeg vil påstå at vi normalt scorer mange flere mål i sådan en kamp her! Så kan det godt være vi ofrer lidt defensivt, men det jo ikke fordi den har holdt særlig godt alligevel i den her sæson :D

3 år 9 måneder siden #43 af Lars1991

Mathiaska post=155061 skrev:

DeLaRed post=155060 skrev:

​Jikes.. Tænk hvis træneren tænkte sådan. 

Eder viste os i sidste sæson hvor god han er og når han får hævet sit bundniveau bliver han blandt de bedste det næste årti. At han er skyld i 3 mål er han nok mere frustreret over end du og det vil givetvis være noget der sidder i ham i hver af de situationer fremadrettet. Så er det jo desuden positivt at vi har vundet alle de 3 kampe hvor han har været skyld i at vi indkasserede. 

Jeg tror også at folk har glemt hvordan vores to legender Pepe og Ramos spillede da de kom frem. For de lavede da godt nok også mange hjerneblødninger og kostede mange mål! Men sådan er det når man spiller så aggressivt og ligger sit spil op på så højt et niveau. Om han udvikler sig på samme måde som dem, kan vi jo ikke vide endnu. Men vi skal altså huske at det kun er Militaos anden sæson som startende centerback. Han kan stadig lære meget, imens han allerede spiller på et virkelig højt niveau.. og derfor skal han da også bare blive ved med at spille.

Derudover ved jeg så heller ikke helt det der med at han "kostede 3 mål" men det en anden diskussion :D

Leveret af Kunena Forum