Hazard i Marca-interview, del 2: Undskyld for det, der er sket

1 år 4 måneder siden #1 af Benzeron
I går bragte...

I går bragte vi første del af Marca-interviewet med Eden Hazard, og her følger anden del.

Det som du sagde ved Cibeles, at du ville gøre alt for at få succes i Real Madrid – hvad mangler?
- Helt sikkert minutter. Og der er også nogle spillere, der er bedre end mig for tiden.

Hvor er det gået galt? Eksempelvis blev du peget ud for at være overvægtig i den første optaktssæson:
- Men det har altid været sådan. Hver sæson er det samme for mig: I løbet af sæsonen skal jeg arbejde og spille fodbold, men når jeg har tre ugers hvile, så hviler jeg, og det kommer ikke til at ændre sig. Denne historie var for fire år siden, og selvom det var sandt, så havde jeg to utrolige måneder før min skade (imod PSG i efteråret, red.). Derfra har jeg ikke været heldig på grund af pandemien og andre ting såsom skaderne i det andet år. Men i løbet af ti år hos Chelsea spillede jeg 500 kampe uden skader eller noget, og så på to år har jeg så mange skader… det er noget, jeg ikke kan forklare. Jeg kan ikke forklare det.

Man siger, at du har taget bedre hånd om dig selv. Før gik du ikke i træningscenter, men det har du gjort i noget tid nu, korrekt?
- Ja. Helt sikkert. Jeg har ændret mange ting.

Også maden?
- Også maden.

Når du ser tilbage nu, hvor tror du så, at du har fejlet?
- Jeg mener ikke, at jeg har fejlet. Jeg spillede mange kampe på ti år. Der er tidspunkter i livet, hvor du er lidt uheldig med en kamp, en skade… og du skal forstå den måde, du lever på. Du kan ændre på ting i livet, men jeg tror, at meget af det skyldtes uheld, lidt på grund af coronavirussen, lidt på grund af isoleringen (på grund af corona, red.).

Du siger, at du har haft uheld med skader. Hvorfor tog det dig så lang tid med at blive opereret igen?
- Den første var efter at have spillet imod PSG, og med den anden var der på næsten tre måneder to brud.

Jeg tænker på den seneste.
- Denne her var anderledes, fordi det skyldtes en infektionen i pladen (i hans ankel, red.). Jeg ville have operationen tidligere, i slutningen af anden sæson, fordi i den sæson havde jeg mange skader, og jeg tænkte, at der var noget i min krop, der ikke var godt. Jeg ville have pladen ud, men…

Men hvad?
- Klubben sagde ”nej, det er umuligt, du skal forholde dig roligt. Vi har snakket med lægerne, det er ikke et problem med pladen”.

Tænkte du, at det var noget psykologisk?
- Ja. Det tænkte jeg. Men i det tredje år skete det samme; skade, skade. Jeg siger ikke, at det er klubbens skyld, lægen eller operationen. Jeg mener, at det er mange ting.

Hvad var det hårdeste øjeblik?
- Til EM med Belgien. Fordi jeg havde en måneds utrolig optaktssæson forinden, og i ottendedelsfinalen imod Portugal blev jeg skadet.

Har du søgt psykologhjælp?
- Nej, nej, nej. Jeg er heldig at have en familie til at hjælpe mig med den slags ting. Der er meget sværere ting i livet. Jeg spiller fodbold, jeg er ikke heldig for tiden, men det er okay, sådan er livet.

Oplevede du større tiltro fra Zidane end fra Ancelotti? Er du stadig i kontakt med Zizou?
- Jeg snakker ikke med Zidane, men i slutningen af anden sæsonen med ham sagde han til mig: ”Uanset hvad der sker, skal du se fremad og nyde denne klub”. Det er næsten de samme mennesker, to forskellige trænere men lige som mennesker. Jeg har stor respekt for begge.

Til madridistaen, der ved, at de betalte mange penge for dig og nu siger, at du er færdig, og at du ikke kan være den spiller, du var i Chelsea – hvilket budskab har du til ham?
- Undskyld min ven. Jeg prøver, men… undskyld. Jeg har ét år mere, og jeg skal bevise mig selv, men det er ikke let. Jeg spiller ikke, jeg vil spille mere. Jeg er virkelig ked af det, undskyld for hvad der er sket.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #2 af longwind
Yderst sympatisk herre. Jeg er en af dem, der ikke mener at man kan klandre ham for, hvad der er sket. Under andre omstændigheder kunne det sikkert have været en succes, men sådan går det nogle gange.

Som sagt i The Office, "not everything is a lesson, sometimes you just fail"
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Thomaskjensen, Kimbo, AmorMadrid, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #3 af Lukita
​Det er sgu næsten ubærligt med Hazard og hans historie i Real Madrid, man kan høre han er dybt påvirket og ked af det, ligesom os andre. Inden hans skifte var han den bedste spiller i Premier League og en af de klart bedste i verden, og en spiller jeg havde ønsket til klubben lige siden han var i Lille. Aldrig skadet, så ryger han til Real Madrid, skaderne regner ned over ham, og alt går bare galt. Der er situationen hvor han bliver skadet af Meunier, som (så vidt jeg husker) var den første alvorlige skade, og han er bare aldrig kommet sig over det igen. Det er så pisse ærgerligt at så stort et talent skal ende med det her eftermæle i klubben. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #4 af Kimbo
Det er næsten lidt hårdt at læse de her interviews med ham, han var inden Madrid en af mine absolutte favorit spillere.
Ja han mødte lidt overvægtig op, men som sagt det har han altid gjort uden at det har været et issue, og alligevel er det stadig det folk fokuserer på så mange år efter.

Det har bare været et ekstremt uheldigt bekendskab, både for Eden og for Madrid, synd og skam.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #5 af Kasillas
Og sådan en ydmyg attitude fra Hazard er årsagen til hvorfor Hazard og Bale (samt hans spytslikker af Bennett) får forskellige behandlinger fra Bernabeus krævende lægtere.

Attitude er sådan en lille ting, der gør en kæmpestor forskel.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #6 af Zyconith
Synes det er meget passende at Eden Hazard efter det her iscenesatte PR-stunt af et interview med Marca,  viser sit sande ansigt med sin kritik af Tyskland. En større helgen er han vist heller ikke når det kommer til stykket. 

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #7 af DeLaRed
Nogen der saa hvilken horrible indsats han igen leverede for Belgien? Han forstaar virkelig at formoeble ethvert angreb han tager del i. Nedturen forsaetter for Eden, vi kan kun haabe paa at Olympiakos staar klar til at overtage ham til sommer, her kan han kaempe med James og Marcelo om hvem der er den daarligste Galacticos i Graekenland ;-)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #8 af Lars1991

Zyconith post=156546 skrev: Synes det er meget passende at Eden Hazard efter det her iscenesatte PR-stunt af et interview med Marca,  viser sit sande ansigt med sin kritik af Tyskland. En større helgen er han vist heller ikke når det kommer til stykket. 


Og hvad er det for et ansigt du synes at han viser?
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, mohbar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #9 af mohbar

Zyconith post=156546 skrev: Synes det er meget passende at Eden Hazard efter det her iscenesatte PR-stunt af et interview med Marca,  viser sit sande ansigt med sin kritik af Tyskland. En større helgen er han vist heller ikke når det kommer til stykket. 

Hazard skal væk fra Madrid. Men med det in mente har han fuldstændig ret. Vi skal have fokus på det sportslige i dette, indtil videre, fede VM.

Jeg tror at de fleste fodboldglade mennesker efterhånden er ved at være godt trætte af diverse landes medier konstante støj omkring alskens politiske manifestationer.

Ja, man er åbenbart som fodboldspiller tvunget ind i dette cirkus, og når man ikke ønsker at være en del af dette, så skal man tværes ud.

Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved mohbar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #10 af Brylle

mohbar post=156549 skrev:

Zyconith post=156546 skrev: Synes det er meget passende at Eden Hazard efter det her iscenesatte PR-stunt af et interview med Marca,  viser sit sande ansigt med sin kritik af Tyskland. En større helgen er han vist heller ikke når det kommer til stykket. 

Hazard skal væk fra Madrid. Men med det in mente har han fuldstændig ret. Vi skal have fokus på det sportslige i dette, indtil videre, fede VM.

Jeg tror at de fleste fodboldglade mennesker efterhånden er ved at være godt trætte af diverse landes medier konstante støj omkring alskens politiske manifestationer.

Ja, man er åbenbart som fodboldspiller tvunget ind i dette cirkus, og når man ikke ønsker at være en del af dette, så skal man tværes ud.

​Hvis du kan sætte hele dit lands deltagelse i VM og EM på spil i mange år fremover fordi du vil have flere penge, så kan du også æde et gult kort for basale menneskerettigheder. Her snakker jeg mest om det danske landshold hvor grådigheden og hykleriet i den grad er kommet til udtryk. Husk på at DBU i flere år har kørt en mediekampagne om hvor mange statements de vil lave når de endelig kommer derned. De "truer med at møde op". 

Jeg ser selv fodbolden og nyder de gode kampe men jeg har fuld forståelse for at medier, debattører og andre giver den fuld gas med deres agenda, for det er ikke "bare" fodbold. Det er sportswashing og en reklamesøjle for et land der ikke har respekt på basale menneskerettigheder. Fodbold kan samle rigtig mange mennesker men i denne slutrunde misbruges det med en slutrunde for de rige, døde mennesker i målet om at bygge stadions (som skal bruges til hvad bagefter?) og en legitimation af en stat med et underligt syn på mennesker. 

Det er egentlig første gang jeg har orket at deltage i den del af debatten men jeg synes at det er meget forkert at kalde det et cirkus, at fritage spillerne og mene at det "kun" er fodbold. Især med den dobbeltmorale som DBU og spillerne har turneret med. Det skal man altså acceptere at medier og meningsdannere sætter mest muligt fokus på. Også selvom man gladeligt ser kampene.

Og med det sagt, lad os komme af med Hazard :D 
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved Brylle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #11 af Madrid1998
Det jo ikke pga de døde arbejdere, altså come on. Det er LGBTQ (hvad end det hedder) der vil i rampelyset igen, og tvinge deres agenda i fjæset på folk. Altså de har deres pride month, fair nok, men lad dog fodbolden være fodbold. Om man er homo, lesbisk eller hvad man er, spil de 90 min og så gå hjem og snak løst derfra, deltag i pride, demonstrationer og whatever et passende sted, ikke på en fodboldbane, og især ikke i et land der forbyder det.

Hvis det virkelig var pga de døde arbejdere, så send et budskab der vedrører dem. Det gør et regnbuefarvet anførerbind ikke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #12 af Lars1991
​Man har jo vidst alle de her ting, siden det blev besluttet for cirka 10 år siden hvor Rusland og Qatar fik mesterskaberne.. det var jo tydeligt noget de begge havde købt sig til. Men der skete intet ved det... løbende igennem årene er der kommer flere og flere historier ud omkring Qatar, og hvordan de behandler migrantarbejderne og menneskerettighederne generelt. Ikke en skid skete, folk var pisse ligeglad. Nu er vi her så, og så der lige pludselig drama. Hold nu kæft altså, folk kan jo kun tage stilling til noget når det er lige foran deres næse. Der er jo intet af det her vi ikke har vidst i 5-10 år. Så skal vi til at diskutere noget så ligegyldigt som armbånd og dens farver. Nu er vi her, det aaalt for sent at gøre noget ved det. Spil nu bare fodbold under de forhold som er givet, for ingen har prøvet at gøre noget for at ændre dem alligevel. 
 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce