Fabrizio Romano: Real Madrid køber Endrick for 72 millioner €

3 år 8 måneder siden #25 af DeLaRed
@Brylle

Ifht til ordet Romantisering, det var helt misforstaaet og skulle ikke tages som noget negativt, det var bare et ord valgt af mangel paa bedre, saa du har tydeligvis misforsstaaet min pointe, men den tar jeg paa min kappe. Saa lad os strege ordet romantisering fra debatten ;-)

Som sagt, jeg forstaar godt det er bedst at vaere foerst paa de stoerste spillere i verden (det er jo ikke nogen ny strategi) det der dog er anderledes er de beloeb der nu bliver brugt paa det, for det er immervaek penge der bliver taget fra andre indkoeb og i Endrick's tilfaelde saa skal vi i foerste omgang vente 18 maaneder paa han kommer til klubben og saa potentielt endnu 1-2 aar foer han indloeser det potentiale han bliver spaaet til (hvis han altsaa overhovedet goer) imellem tiden ville vi for +70mio pontentielt kunne have lavet en mere "sikker indvestering" i 2024 (for penge gaar jo foerst ud af kontoen naar han ankommer). (Og det at man nu har ham i bogen, han nok ogsaa betydning for hvilke valg man elleres traeffer ifht indkoeb af Angribere de naeste 3-4 seasoner, hvilket kan have fatale konsekvenser)

Og ifht de 30mio for Reinier, her mener jeg sagtens vi kunne bruge de penge lige nu, det burde f.eks ikke vaere noget problem at hente en habil hoejre back fra La Liga til det beloeb, en der ihvertfald nemt ville kunne slaa Vazquez laengere ned af rangstien. Saa selvfoelgelig kan man ikke koebe en kaempe Galactico for det beloeb, men jeg vil vaage at paastaa at der findes +50 fodbold spillere i Europa med en vaerdi paa omkring 30mio der ville vaere mere brugbare for Real end Reinier pt ser ud til at blive. Og har du 3 handler der gaar som Reinier, saa har du pludselig 90mio, og det kommer man stadig langt med paa transfer markedet nu om tider.

Min pointe er ikke at man ind imellem rammer forkert, men derimod hvis man pludselig rammer mere forkert end rigtigt saa gaar det meget hurtigt ud over truppen, for de +70mio vi skal af med i sommeren 2024 kan sagtens vaere forskellen mellem at kunne hente Haaland eller ej (bare for at naevne et navn), klubben har et samlet transfer budget og det er ogsaa derfra disse penge bliver taget, derfor har et beloeb som 70mio altsaa en effekt paa hvad vi ellers kan faa. (Og der er jo laaaangt flere store talenter, udraabt som den nye "insert name" som aldrig er blevet til noget, nogen der husker Freddie Adu eller G. Dos Santos)

Men som jeg startede med at sige, vi krydser fingre for at Endrick bliver til den stjerne som han er udraabt til, jeg synes bare det foeles en smule som om man vaelger hold med bind for oejnene naar man smider saa mange penge efter en 16aarig, men nu kender Reals talen spejdere heldigvis ogsaa mere til Endrick end jeg goer ;-)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 8 måneder siden #26 af Brylle
​Jeg mener bare, at hvis scouts har vurderet at man her har en spiller med potentialet til at blive lige så afgørende som de helt store brasilianere og samtidig kan bidrage fra dag 1, så skal man gå efter ham. Hvis ikke, så tager PSG, Liverpool, Chelsea, City eller Barcelona ham bare. Vi kan sagtens nægte at gå med på de priser i fremtiden, men så mister vi også de største spillere. Så det er jo en afvejning. 

Jeg kan ikke se hvad det er vi mangler som pengene skulle bruges på. Reserver skal ikke købes for 70 mio og vi har en helt vildt god trup. Vi mangler nok en angriber, men hvem ved om Benzema efter pausen bare eksploderer igen. Vil du da ud og hente en ny starter på 9'er positionen til sommer? I min bog skal bredden forstærkes her og det bør kunne gøres langt billigere. Faktisk er det lige før at det giver mere mening at lade Rodrygo være andetvalg her når han ikke starter på kanten. Samtlige super subs siden Javier Hernandez har alligevel sejlet. Men jeg vil meget gerne høre hvem den "sikre investering" er. Jeg vil også meget gerne høre hvem vi skulle bruge 30 mio euro på i stedet for Reinier. Det er meget nemt at være bagklog, for det kunne jo have været det næste store talent. Jeg gider ikke lade som om at jeg havde set noget andet end vores scouts for så havde jeg nok fået deres løn i stedet. 

Og så er jeg overbevist om at hvis man vil have Haaland, så er den allerede clearet således at det intet har med Endrick at gøre. 

3 år 8 måneder siden #27 af DeLaRed

Brylle post=156709 skrev: ​Jeg mener bare, at hvis scouts har vurderet at man her har en spiller med potentialet til at blive lige så afgørende som de helt store brasilianere og samtidig kan bidrage fra dag 1, så skal man gå efter ham. Hvis ikke, så tager PSG, Liverpool, Chelsea, City eller Barcelona ham bare. Vi kan sagtens nægte at gå med på de priser i fremtiden, men så mister vi også de største spillere. Så det er jo en afvejning. 

Jeg kan ikke se hvad det er vi mangler som pengene skulle bruges på. Reserver skal ikke købes for 70 mio og vi har en helt vildt god trup. Vi mangler nok en angriber, men hvem ved om Benzema efter pausen bare eksploderer igen. Vil du da ud og hente en ny starter på 9'er positionen til sommer? I min bog skal bredden forstærkes her og det bør kunne gøres langt billigere. Faktisk er det lige før at det giver mere mening at lade Rodrygo være andetvalg her når han ikke starter på kanten. Samtlige super subs siden Javier Hernandez har alligevel sejlet. Men jeg vil meget gerne høre hvem den "sikre investering" er. Jeg vil også meget gerne høre hvem vi skulle bruge 30 mio euro på i stedet for Reinier. Det er meget nemt at være bagklog, for det kunne jo have været det næste store talent. Jeg gider ikke lade som om at jeg havde set noget andet end vores scouts for så havde jeg nok fået deres løn i stedet. 

Og så er jeg overbevist om at hvis man vil have Haaland, så er den allerede clearet således at det intet har med Endrick at gøre. 

​Der er en fejl i den maade du anskuer beloebenne paa, for som du udlaegger det, saa skal man enten bruge 70mio paa endrick eller 70mio paa en anden spiller...Man kunne jo tage de to beloeb (nu er de selfoelgelig fra forskellige seasoner, men bare som eksempel) og saa har du 100mio, man kan ogsaa dele dem op i mindre potioner, man kunne for eks. koebe to talenter til hhv 45mio og 25mio istedet for en enkelt for 70mio. (Og husk, bare fordi man nu har koebt Endrick, betyder det jo netop ikke at han nogensinde bliver starter i Madrid, som tidligere naevnt 70mio er meget  at betale for en reserve....eller en Reinier, som ikke er i naerheden at kunne slaa nogen af de nuvaerende reserve spillere af holdet)

Men jeg tror det er her vi er meget uenige ifht hvad truppen angaar. Jeg mener vi har en trup paa 15-17 spillere der har en reel vaerdi for en klub som Madrid (de samme 15-17 spillere som Ancelotti burger uge ud og uge ind, selvom de resterende er meldt klar til kamp) og det tal vil mener jeg burde ligge paa 22+, jeg mener netop det er isaer i bredden vi mangler, og her skal man ikke noedvendigvis ud og smide 70mio per spiller. Men i og med du mener vores trup er "helt vildt god" saa er vi nok bare for langt fra hinanden i den debat.

Der er ingen sikre investeringer, det har jeg allerede naevnt tidligere, men der er forskel paa den risiko man loeber ved hver handel, isaer naar man handler 16aarid sydamerikanere fremfor 20-25 aarige der har spillet fast i Europa i flere seasoner. Men for at naevne et par ideer til hvad pengene kunne bruges til:
- For de 30mio kunne vi f.eks. koebe en Hoejre back, i foerste omgang noget vi mangler langt mere end en 10er (som er en plads vi ikke bruger i vores 433), man kan nok naevne flere navne paa hoejre back pladsen til den pris, men hvis vi for sjov skyld tager udgangspunkt i VM, saa synes jeg personligt at en spiller som Juranovic fra Kroatien har spillet en flot slutrunde og han spiller til dagligt i Celtic (ved intet om hvordan han goer det der) dvs han nok nemt ville kunne erhverves for et beloeb under 30mio, og saa har vi "potentielt" en habil back-up til Carvajal, bliver han nogensinde bedre end Dani, det ved jeg sku ikke, men baseret paa hans landsholds praestation saa gav jeg ham gerne en chance fremfor Reinier. Som sgat, der er flere spillere man kan faa til under 30mio paa hoejre back pladsen.
Ifht de 70mio, stod jeg med dem paa haanden idag (nu er de jo oeremaerket til 2024, men bare som eksempel) og boed muligheden sig, saa havde jeg ikke toevet med at smide dem efter Goncalo Ramos (ja jeg ved det godt, har naevnt ham ret mange gange de seneste 2 maaneder) og hentet ham i Januar, jeg mener netop vi har brug for en back-up til Benzema, det handler ikke om at Benzema skal smides af holdet, men det handler om at have en naturlig 9er naar Benzema ikke spiller. Det ville vaere en fantastisk mulighed for Ramos, og Madrid ville faa afat i en spiller der i denne season har faaet sit store gennembrud i Europa paa 9er positinen (han er tidligere blevet afproevet paa andre positioner, men i denne season har han sat sig fast i Benfica som 9er). Maaske bliver han aldrig ligesaa storr som Endrick eller maaske bliver han endnu stoerre (det ved hverken du eller jeg), men med ham ville vi faa en angriber der er fysisk and teknisk bevist til at kunne klare sig i Europa OG vi ville faa ham nu, det vil sige at vi ville kunne faa glaede af ham de naesten 18 maaneder, hvor vi intet for ud af Endrick.
Og der er flere navne man kunne naevne, saa synes det er lidt tamt at goere som om Endrick er den eneste mulighed man har for at bruge penge.

MEN, nu siger jeg ikke OG har aldrig sagt at vi ikke skulle hente Endrick, jeg stiller bare spoergsmaals tegn ved beloebet og strategien generelt, for det kan som sagt gaa hen at blive rigtig rigtig dyrt  for klubben (paa flere fronter) hvis de naeste 2-3 +70mio sydamerikanske teenagere viser sig alle at vaere de nye Reinier's.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 8 måneder siden #28 af Brylle
​Allright hvis dine bud er en 27-årig back fra Celtic og en MEGET dyr backup nu og her til toppen så er vi bare for langt fra hinanden.

3 år 7 måneder siden #29 af Thomaskjensen
Af skade bliver man klog, men sjældent rig :)

Ved næsten ikke hvor jeg skal starte, men vi er jo ret enige om at Vini var/er en god investering. 45m

Derefter har vi Rodrigo rende rundt, og han er også en rigtig god investering. Jo DeLaRed han er ikke automatisk starter, men købt for 45m og har en værdi i dag på 80m (transfermarkt). Med det i tankerne er Rodrigo en fantastisk forretning, for han han stadig udvikle sig.

Reinier behøver vi ikke diskutere, han har truffet meget dårlige valg, og i år er han uheldig med skader. Jeg tror dog aldrig vi får ind mange af de 30m han kostede. Man kan vel bare håbe at han laver en Militao, for ham ved jeg at mange af os helt havde afskrevet. 

Så en samlet investering på hele 130 millioner EURO, alt efter hvordan man ser på dette. 
Jeg anskuer det som om vi har betalt langt under 50m for en af verdens bedste spillere (Vini om nogen er i tvivl), og selv om Endrick bliver et totalt flop har vi stadig fået Vini for småpenge og er et bevis, nej en indikation at strategien med at hente de største talenter i Brasilien holder vand. 

Der er helt enkelt spillere vi ikke kan misse, for kommer de først til en klub som Barca, så er de tabte for evigt. 

Så for at blive en succes økonomisk så behøver bare et fåtal af disse supertalenter slå igennem i Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

3 år 7 måneder siden #30 af Fondo_Sur
Reinier har - indtil videre - ikke været pengene værd. Men hvis man tænker tilbage var han heller ikke den mest hypede spiller som ung. Han blev købt fordi han var målfarlig og fik meget spilletid i en ung alder i den brasilianske Serie A.

Vinicius var til gengæld meget hyped før han overhovedet fik sin debut. Og han spillede ikke særlig godt, da han endelig fik debut for Flamengo.

3 år 7 måneder siden #31 af DeLaRed

Thomaskjensen post=156724 skrev: Af skade bliver man klog, men sjældent rig :)

Ved næsten ikke hvor jeg skal starte, men vi er jo ret enige om at Vini var/er en god investering. 45m

Derefter har vi Rodrigo rende rundt, og han er også en rigtig god investering. Jo DeLaRed han er ikke automatisk starter, men købt for 45m og har en værdi i dag på 80m (transfermarkt). Med det i tankerne er Rodrigo en fantastisk forretning, for han han stadig udvikle sig.

Reinier behøver vi ikke diskutere, han har truffet meget dårlige valg, og i år er han uheldig med skader. Jeg tror dog aldrig vi får ind mange af de 30m han kostede. Man kan vel bare håbe at han laver en Militao, for ham ved jeg at mange af os helt havde afskrevet. 

Så en samlet investering på hele 130 millioner EURO, alt efter hvordan man ser på dette. 
Jeg anskuer det som om vi har betalt langt under 50m for en af verdens bedste spillere (Vini om nogen er i tvivl), og selv om Endrick bliver et totalt flop har vi stadig fået Vini for småpenge og er et bevis, nej en indikation at strategien med at hente de største talenter i Brasilien holder vand. 

Der er helt enkelt spillere vi ikke kan misse, for kommer de først til en klub som Barca, så er de tabte for evigt. 

Så for at blive en succes økonomisk så behøver bare et fåtal af disse supertalenter slå igennem i Real Madrid.

​Lige kort...Jeg tror ikke du har laest hele traaden, for jeg skriver intet om at Rodrygo er en daarlig transfer. Og Militao understreger jo netop det jeg vil hen til, for han blev netop IKKE hentet som uproevet teenager i Sydamerika, men blev netop koebt for omkring 50mio efter han havde slaaet sit navn fast i den portugisiske liga, jeg mener der er meget stor forskel paa Militao handlen og Endrick handlen, og det er den forskel der diskuteres her. Saa Militao skal ud af din ligning igen ;-) For jeg er ikke imod at man henter sydamerikanske talneter, ogsaa i en ung alder, men jeg synes beloebene (Risk/Reward) er gaaet hen og blevet sketchy. Hvis gaar en smule laengere tilbage saa hentede vi 3 unge midtbane spillere (inden for en periode af 6 aar) fra sydamerika, de blev hentet for noget der sammenlagt ligner 25mio og deres navne er Lucas Silva, Casemiro og Fede Valverde, ud af de 3 har man faaet to store stjerner, men man skulle ikke ud og bruge semi-galacticos agtige summer paa det, og her handler det jo netop om at vaere rigtig god til at scoute, for sorry men glansen lidt af naar man "bare" peger paa ham som alle taler om og saa smider en gigantisk penge beloeb for ham, saa har jeg altsaa mere respekt for de gutter der spottede Fede og Casemiro og fik dem til spot-pris.

3 år 7 måneder siden #32 af Thomaskjensen

DeLaRed post=156729 skrev:

Thomaskjensen post=156724 skrev: Af skade bliver man klog, men sjældent rig :)

​Lige kort...Jeg tror ikke du har laest hele traaden, for jeg skriver intet om at Rodrygo er en daarlig transfer. Og Militao understreger jo netop det jeg vil hen til, for han blev netop IKKE hentet som uproevet teenager i Sydamerika, men blev netop koebt for omkring 50mio efter han havde slaaet sit navn fast i den portugisiske liga, jeg mener der er meget stor forskel paa Militao handlen og Endrick handlen, og det er den forskel der diskuteres her. Saa Militao skal ud af din ligning igen ;-) For jeg er ikke imod at man henter sydamerikanske talneter, ogsaa i en ung alder, men jeg synes beloebene (Risk/Reward) er gaaet hen og blevet sketchy. Hvis gaar en smule laengere tilbage saa hentede vi 3 unge midtbane spillere (inden for en periode af 6 aar) fra sydamerika, de blev hentet for noget der sammenlagt ligner 25mio og deres navne er Lucas Silva, Casemiro og Fede Valverde, ud af de 3 har man faaet to store stjerner, men man skulle ikke ud og bruge semi-galacticos agtige summer paa det, og her handler det jo netop om at vaere rigtig god til at scoute, for sorry men glansen lidt af naar man "bare" peger paa ham som alle taler om og saa smider en gigantisk penge beloeb for ham, saa har jeg altsaa mere respekt for de gutter der spottede Fede og Casemiro og fik dem til spot-pris.

Beklager på forhånd at jeg ikke har læsr/forstået jeres rigtig gode debat ordentligt, jeg lover dog at jeg har skrevet 2-3 svar inden dette og fortrudt da jeg ikke mente i var helt klar med debatten, og mine holdninger skulle påvirke samtalen. Nu kom i til nogen type af konklution, og så tænkte jeg at jeg ville vride på kluden lidt mere. 

Nu er vi vel som oftest nogenlunde enige, det var vel bare i Vini kritikken at jeg aldrig gav mig (ja jeg er stolt over det). 

Dit argument med Militao, Du har ret, han kom jo via Porto som dog stadig er i en mindre liga end LaLiga, og den periode fik vi betale for. Hvilket er helt fair, og Militao fjerner jeg gerne :) Men jeg er bare 90% enig, for helt uprøvet var jo ikke. 

Nu har jeg kommet med mine argumenter omkring Vini og Rodrigo, jeg er glad for at vi igen er enige om at Rodrigo ikke er en dårlig investering, og min pointe er naturligvis som med Rodrigo, at selv om han kan floppe som Reinier, så findes også muligheden for at han bliver en Vini, eller i værste tilfælde en Rodrigo "light". 

Det leder mig til slutsatsen og enden på mine argumenter, at en relativ stor del af de 70m er baseret på hans udvikling, har for mig at det er 25m, så i "wors case" så det er en "vanvittig" 45m satsning på en dreng der af alle ses som det største talent i Brasilien. 

Sammenligner vi ham med Neymar, så kostede han (transfermarks igen) 88m og solgtes for 220m, igen vi har ikke råd ikke at betale hvad disse talenter koster. 

Samtidig findes der masser af eksempler på rigtig dårlige beslutninger i klubben, Kaka, Bale (forlængelsen), Hazard eller Jovic som vel ikke er uprøvede talenter. 

Hader at gentage mine argumenter i en ellers god samtale, men min gode DeLaRed, et par spørgsmål i stedet; 
1) Har vi ikke råd til denne investering?
2) Har vi råd til at sige nej til Brasiliens største talent siden Pele? 

For det er hvad jeg læser i denne super gode debat, og mit svar er entydigt. 

JA det er satme mange penge!!! (3 udråbstegn)
JA, vi skal have råd. 
Naturligvis, nej, og jeg ser risikoen, men se svar 1 og 2 :) 

Dem der spottede Cassemiro og Fede, ja fanden de skal have respekt! Smider også i en træner der ikke smed Modric på porten, hans historie kunne havde blevet en hel anden om du spørger mig, hvilket du ikke gør :) 

3 år 7 måneder siden #33 af DeLaRed
@Thomaskjensen

For det foerste, du skal aldrig holde dig tilbage fra at give dit synspunkt til kende i en debat jeg deltager i, saa ingen grund til at fortryde indlaeg. Jeg kan ikke tale for andres vejne, men jeg er ihvertfald interesseret i at hoerer andres mening.

For at goere det kort, saa svarer jeg paa de to spoergsmaal du stiller:
1) Har vi ikke råd til denne investering?
- Jo naturligvis har vi det, men naar man haever 70mio fra kontoen, saa staar man tilbage med 70mio mindre paa kontoen ;-) de penge vi bruger paa Endrick fratager os muligheden for at bruge dem paa en anden spiller (saadanne er det med alle handler), saa vi skal ikke neglicere det beloeb der bliver betalt for ham. Var beloebet 5mio var min holdning en helt anden, fordi 5mio alene ikke er noget man faar meget fodbold spiller for (medmindre man scouter pisse godt, Case/Fede) men 70mio det kan man altsaa stadig komme ret langt med baade iform af koeb af talenter, men ogsaa i form af bredde-spillere, spillere der er paa sidste aar af deres kontrakt osv. For mig handler det ikke om at faa 1 vanvittig god spiller i 2024, for mig handler det om at staa med et hold der kan vinde titler i 2024.
2) Har vi råd til at sige nej til Brasiliens største talent siden Pele?
- Det er meget nemt at svare paa. Alene i 2022 er foelgende spillere blevet udnaevnt til "The Next Neymar/Pele":
- Endrick
- Marcos Leonardo
- João Pedro
- Gustavo Maia
...og det er altsaa kun i 2022, hvert aar er der en haandfuld eller flere talenter der faar det praedikat.
Man skal vaere utrolig naiv, hvis man ikke forstaar at dette game handler om Penge. Der en kaempe store financielle interresser i spil med disse sydamerikanske talenter, baade klubber, agenter og Familier har en interesse i at penge belobene bliver saa store som mulige, og derfor ser vi aar efter aar det ene talent efter det andet blive sammenlignet med de allerstoerste i sporten, men som tidligere naevnt saa er det bare laaaangt det faerreste der nogensinde indloeser det potentiale de bliver hypet til. Saa mit spoergsmaal til dig er, hvor sikker er vi paa at det er Endrick og ikke en af de andre 3 (eller ingen af dem) der bliver den naeste Neymar/Pele? Faktum er, det er en kaempe 70mio bet, for knaegten er helt uproevet paa det niveau Madrid Spiller paa, saa chancen for han bliver et flop er immervaek meget stor.
Jeg elsker ogsaa at kigge over til vores aerkerivaler og grine lidt naar vi kigger tilbage i historien paa deres "Naeste Messi/Ronaldinho" her dukker navne som Dos Santos, Bojan, Halilovic, Kubo op, men hvor er de idag? Det er bare vigtigt at have med i denne debat at langt de fleste talenter der bliver udraabt til det helt store ender med at blive ordinaere spillere der ikke kan komme paa holdet i klubber som Madrid og Barca.

Og saa lige en kommetar til Kaka, Hazard og Jovic, for nu siger jeg jo ikke at man bare skal bruge 70mio paa hvilken som helst spiller, de 3 ovenstaaende er i mine oejne alle fejlindkoebt og det haenger paa Reals Transfer team, det er simpelthen dem der har kludret i det.
- Hazard havde man chance for at hente i Lille, der var potentielt ikke rigtig plads til ham paa holdet dengang, men den gang havde han nok haft mere success end da han blev hentet i 2019.
- Kaka var en spiller der fungere rigtigt godt i et meget specifick system i Milan, men da han blev pillet ud af det, og presset ind i positioner som ikke passede til ham som type, saa fungerede det aldrig optimalt (jeg mener stadig at Kaka var langt mere vaerd for Madrid end hvad Hazard har vaeret, men han var stadig et fejlkoeb fordi man igen igen koebte en spiller til en plads man ikke brugte i systemet)
- Jovic var bare et himmelraabende dumt indkoeb, og et tydeligt stresskoeb af Perez, der bare skulle hente et eller andet offensivt navn ind, imo en kaempe fadaese, som burde have medfoert fyringer i transfer teamet!
Det handler jo naturligvis om at man skal bruge pengene rigtigt, men det er der ogsaa nok af eksempler paa at man har gjort tidligere, og jeg er ogsaa stor fan af at man henter unge talenter og indlemmer dem langsomt i truppen (eller lejer dem ud og henter dem retur naar de har niveauet) men 70mio er nu engang bare en stor satsning paa 1 enkelt spiller der er 16aar og aldrig har spillet i Europa, i Champions league, i en 433, eller for landsholdet, men derimod kun har 14 x 1. holds kampe under baeltet mod modstandere der rent forsvars maessigt er betydeligt ringere end bundholdene i La Liga.

Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

3 år 7 måneder siden #34 af Kasillas
​Nå en klub betaler for en spiller, så skal man ikke blot se på transfersummen, men også lønpakken, der inkluderer både spillerens løn og skatteudgifter, som klubben står for. Sådan er det i Europa.

Hazard kostede os 115 Euro i transfersummen. Sådan en spiller af Hazards kaliber (dengang før skaden), fik han en femårs kontrakt på omtrent 30 mio Euro årligt (halvdelen løn og halvdelen skat). Hazard kostede Real Madrid ikke 115 mio, men 115 mio (transfersummen) plus 150 mio (lønpakken på fem år). I alt ca. 265 euro.

Endrick koster rigtigt nok omtrent 70 Euro, men sådan en spiller vil også tjene langt mindre, og en spiller af sådan en kaliber vil i bedste faldt have en lønpakke på ca. 7-8mio euro årligt i fem år (halvdelen løn og halvdelen skat). Reelt kommer Endrick til at koste i alt ca. 110 euro.

Om det er "for meget" er relativt. Dengang Real Madrid betalte 45 mio for Figo, skreg stort set alle at det var uansvarligt. Året efter kom Zidane for 75 Euro og med samme klage. Ronaldo med samme gylle. I dag ved vi, at Figo, Zidane og Ronaldo var finansielt genistreg. Og Mbappe var udset til at koste omkring 180 euro i transfersum et år før hans forrige kontraktudløb.

Jeg ved ikke om Endrick er 70 mio euro værd i transfersum, men jeg tvivler stærkt på, at der er nogen her, som besidder en dybt viden om Real Madrids finanser til at bedømme om det er værd eller ej. Men i tilfælde af at Real Madrid ikke havde hapset Endrick, så tror jeg ikke at transfersummen var blevet væsentligt anderledes var han havnet i P$Q eller Chelski.

Udbud og efterspørgsel afgør vel prisen, og det var vel markedsprisen.

Vi finder ud om nogle år, om Endrick var det værd eller ej.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

3 år 7 måneder siden #35 af Thomaskjensen
Læs det Kasillas skriver, du var 14 min hurtigere end mig :)

70m, eller som andre skriver 72m er helt rigtigt mange penge, men en Belingham rygtes at komme koste over 150m, og der har vi ikke "råd" til at lege med.

Pengemæssigt har vi bestemt råd, men en spiller til 150m skal not udstyres med en kontrakt der til dels afskrækker andre klubber, og som ellers står i proportion til prisen.

Så vi risikere at stå med en ny Bale, Hazard osv. som vi ikke kan sælge, og så bliver det rigtig dyrt.
Sammenligner vi det med en spiller som Ødegaard, som vi solgte for 35m, og har fået ind yderligere 4m i lån på, så er det jo en OK ikke en så stor katastrofe om vi nu havde betalt 70m for Martin.

"Mario Cortegana" skriver så at prisen er 35m + 25m, og så gætter jeg på at det er en god handel.

Chancen for at han bliver et flop den findes, men at han bliver et kæmpe flop som Hazard ved jeg naturligvis heller intet om, men jeg syntes at talent teamet har gjort en kanont arbejde med Vini, en helt fornuftig forretning med Rodrigo, og så vil jeg ikke afskrive Renier endnu, han kan blive værd lidt mønt.

Vi er meget enige om at fodbolt er en forretning, og jeg forventer at dem der forhandler og scouter sidder og tænker....
1) Hvad er chancen for at han bliver en storspiller
2) Hvad chansen for at det bliver en ny Rodrigo (altså en god invistering, men ikke en direkte førsteholdsspiller)
3) Hvad er risikoen at vi kommer tabe penge på ham.
4) Hvad er risikoen for at han flopper.
Personligt tror jeg på 10%-30%-35%-25%

For en spiller som Belingham tror jeg 40%-0%-50%-10% grundet at han bliver løntung.
Passer han i kulturen som den eneste Engelskmand, jeg mindes ikke ret mange (ingen) Engelskmænd der har braget igennem, Owen, Beckham, McManaman, Woodgate :) HA HA
Alle spillere der er prøvet i andre ligaer...

Fejlkøb har vi masser af, og jeg kan godt forstå at andre klubber griner lidt af os, og det kan jeg godt leve med. Specielt i tankerne Fede, Vini, Ramos, Marcelo, Castillas osv osv som vi har eller har haft i klubben.

Det bliver først sort på hvidt om 10 år, og det handler om at tage de rigtige risikoer, at spille på det "sikre" som under Galatico perioden har vi jo ligesom prøvet og har konkluderet at trods jeg blev fan, (og det er jo stort) :) så vandt vi intet i 3 år.

3 år 7 måneder siden #36 af DeLaRed
@Kasillas

Du har helt ret i det med loennen, men 110mio er OGSAA mange penge, forstil jer at vi havde betalt (samlet set) 110mio for Reinier, det ville jeg kalde en katastrofe af rang.

Og for lige at gentage, Figo, Zidane, Ronaldo er fuldstaendigt anderledes cases end Endrick, saa du kan ikke sammenligne at folk dengang "skreg at det var unasvarligt", for der er kaempe stor forskel fra at koebe en af verdens pt bedste fodbold spillere imod at koebe en 16aarig med 14 foerste holds kampe i en liga der ligger betydeligt under niveau fra de ligaer de naevnte spillere allerede havde stadfaestet sig selv i. Vi kan jo sammenligne Endrick og Mbappe, hvis vi kigger paa begge spillere i denne season, hvem er saa bedst? Hvis man gik ud og koebte Mbappe for 180mio idag (lad os tilsidesaette loennen i dette eksempel) saa er der en risiko for at han braekker benet i foerste kamp, at han ikke falder til paa holdet osv, men denne risiko er jo den selvsamme med Endrick, tilgengaeld ved man at man har koebt en af verdens pt 2-3 bedste fodbold spillere med Mbappe, men med Endrick har man "kun" koebt Haabet om at han en dag bliver ligesaa god som Mbappe, og det er mange penge for et haab (med eller uden loen indregnet).

Saa skal man sammenligne Endrick handlen saa skal man finde de spillere der blev hentet paa sammenlignelige betingelser (Lucas Silva, Reinier, Vini, Fede, Casemiro, Rodrygo osv.) det holder ikke at sammenligne 70mio for Endrick med 180mio for Mbappe imo.

@Thomaskjensen

Samme eksempel som ovenstaaende med Mbappe kan du koere med Belligham, Bellingham er ikke 16 aar og uproevet, her ved man hvad man betaler for (og acceptere saa den risiko der er ved alle spillere, skade osv.).

Ifht beloebet, saa har jeg taget udgangspunkt i de 70-72mio, min holdning ville potentielt vaere en anden hvis det faktiske beloeb er 35mio (jeg er ok med at der kommer div bonusser oveni saa laenge de er praestations betingede), men 35mio og 70mio er ikke samme beloeb;-)

Ifht Reinier, saa er det imo yderst usansynligt at vi faar vores 30mio retur, han er 20 aar gammel nu og har startet 3 kampe for GIRONA, og ja han boevler pt med en skade, men det var jo ikke fordi han var udslags givne i Girona (eller i hans 2 seasoner i Dortmund) foer hans skade. Jeg kan naturligvis tage fejl, meeen det tvivler jeg paa jeg goer;-)

Leveret af Kunena Forum