Ceballos med nye muligheder for kontraktforlængelse
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Dani Ceballos´ fremtid i Real Madrid er ikke afklaret, men de seneste optrædender fra den andalusiske midtbanemand har bestemt givet ham nyt håb i forhold til at få forlænget den kontrakt, som udløber til sommer.
Det har ellers længe set ud til, at han ville forlade klubben ved kontraktudløb og allerede i sommer var der bud efter Dani Ceballos, som var på vej retur til Betis, men i sidste ende kunne klubben ikke finansiere købet og derfor blev Ceballos i den spanske hovedstad.
Real Madrid er fortsat ikke helt afklarede på, om man skal tilbyde ham en kontraktforlængelse og afgørende bliver helt sikkert hvilke krav Dani Ceballos har til en ny kontrakt og hvilke forventninger, han har til sin status i klubben, men i det mindste har han på den korte bane støtte fra Carlo Ancelotti, som efter gårsdagens kamp sagde:
- Han har spillet rigtig godt, med stor personlighed og med stor evne til at positionere sig på banen. Han er ”urørlig”. Det er rigtigt, at han ikke har spillet meget, men på dette tidspunkt af sæsonen har vi brug for alle og jeg håber, at han kan deltage mere i de kampe, som kommer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Donde está la biblioteca?
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Hehe ja og Militao. En skam nu når han er så ringe :/ ...DeLaRed post=157652 skrev: Naeste stop er en forlaengelse til Mariano ;-)
Jeg savner Pepe :(
Ceballos er 26 og er først ved at finde sin rolle på holdet nu.
Han kunne meget vel blive en af de der: “hvorfor fanden lod Real Madrid ham gå” som Theo, Hakimi og Ødegaard.
Jeg tror personligt at Ceballos bliver og sætter sit præg på et hold, der nærmest kun kommer til at have dynamiske spillere med tvivlsom teknik.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Forskellen på Modric og Caballos er som at sammenligne Jovic med Ronaldo. Når Modric kom til RM var det for at han havde vist en masse spændende ting for Tottenham gennem flere år.Fondo_Sur post=157654 skrev: Stof til eftertanke. Da Modric var 27 år kårede en afstemning blandt brugere i Marca ham til sæsonens dårligste indkøb i hele ligaen.
Ceballos er 26 og er først ved at finde sin rolle på holdet nu.
Han kunne meget vel blive en af de der: “hvorfor fanden lod Real Madrid ham gå” som Theo, Hakimi og Ødegaard.
Jeg tror personligt at Ceballos bliver og sætter sit præg på et hold, der nærmest kun kommer til at have dynamiske spillere med tvivlsom teknik.
Ja, han skulle bruge et års tid på at finde sin plads i truppen, så de andre og træneren forstod hvad han bidrager med på en bane.
Han faldt igen totalt igennem i går igen.
Madridista desde 1989
Ønskelisten
Bellingham, William Estevão, Arribas, Kvaratskhelia, Alvaro Rodriguez, Antonio Silva og Brahim. (Mbappe)
Hvis vi ikke forlænger med Ceballos, står vi så uden 3 centrale folk til næste sommer igen. Modric og Kroos holder max en sæson mere.Lars1991 post=157657 skrev: Jeg synes Ceballos var god i går og har spillet nogle fine kampe, hvor han faktisk har gjort en forskel. Men jeg synes det ville være uambitiøst at forlænge med ham.. det skal kun være af nød, hvis man nu vælger at investere andre steder. Men hvis man køber Bellingham og forlænger med Modric og Kroos, så er det selvfølgelig ikke plads til ham. Men jeg synes han har sin plads i truppen lige nu, hvor han er 6. mand på midtbanen. Er faktisk ret glad for vores bredde lige her.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Overordnet kan jeg sige, at der manglede lidt offensiv power fra midtbanen. Ingen key passes, indlæg eller through balls fra dem. Valverde med det eneste skud.
Hvis man kigger på Ceballos præstation kan jeg se hvor kritikken kommer fra. Han mister bolden 4 gange. Cama mister den 1 gang og Valverde 0. Til sammenligning med resten af holdet mister Vini den 8 gange, Nacho 5 gange (overraskende) og Benzema 4 gange. Så ja, det for højt for en midtbanespiller. 3 af gangene er det også på egen banehalvdel.
Til gengæld gjorde han et godt defensivt arbejde (sammen med Cama):
Ceballos: 3 taklinger, 1 interception, 3 clearinger, 0 frispark begået.
Cama: 2 taklinger, 2 interceptions, 5 clearinger, 2 frispark begået.
Valverde: 0 hele vejen. Han blokerede dog 1 skud, ligesom Cama også gjorde.
Og så var han også den mest involveret i spillet på midten. Flest berøringer, flest afleveringer og højst succsesfulde afleveringer i procent. Og det var ikke kun de lette afleveringer. Han havde 8 lange afleveringer og lykkedes med dem alle. Cama havde 6 og lykkedes med 4 af dem, Valverde havde 8 og lykkedes med 5.
(Off-topic, men vidner lidt om hvor dårlige vi er til at spille den ud af forsvaret: Courtois har 21 lange bolde (lykkedes med 7), Rudiger har 9 (lykkedes med 5))
Så jeg har fået en bedre forståelse for kritikken. Han mistede bolden for meget ved at blive taklet.
Men han er playmakeren på midten i denne konstellation og han gjorde det faktisk rigtig godt som spilfordeler.
Derudover synes jeg han hjalp både Camavinga og Mendy meget med at lukke huller ned med hans høje løbepensum, noget som ikke kan ses på stats. Samt de gode defensive stats generelt.
Ramos4 post=157659 skrev:
Hvis vi ikke forlænger med Ceballos, står vi så uden 3 centrale folk til næste sommer igen. Modric og Kroos holder max en sæson mere.Lars1991 post=157657 skrev: Jeg synes Ceballos var god i går og har spillet nogle fine kampe, hvor han faktisk har gjort en forskel. Men jeg synes det ville være uambitiøst at forlænge med ham.. det skal kun være af nød, hvis man nu vælger at investere andre steder. Men hvis man køber Bellingham og forlænger med Modric og Kroos, så er det selvfølgelig ikke plads til ham. Men jeg synes han har sin plads i truppen lige nu, hvor han er 6. mand på midtbanen. Er faktisk ret glad for vores bredde lige her.
Som sagt, synes jeg også kun man skal lade ham gå, hvis man så har en anden spiller klar, evt Bellingham. Så står vi dog stadig og mangler 2 til næste sommer og det kan da også være et problem. Men ikke større end man kan løse det, hvis vi så har 4 spillere der allerede kæmper hårdt om 3 pladser. Så det bare lidt fyld eventuelt en Castilla spiller.
Men det bliver skræmmende at skulle lade Modric og Kroos gå... men også lidt spændende. Så må det bære eller briste.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Jeg nørdede også lidt;
Minut 1 Dårligt overblik, svær aflevering leder til boldtab.
2 Dårligt indgreb, boldtab
12 Hans mand løber fra ham med bolden
16 Som en blind høne, for let at spille forbi.
28 Vinder boldt
38 Vinder takling, også noteret flere gode Kroos bolde.
47 Dårlig takling
48 Mister takling
51 Dårlig takling
52 God takling.
63 Flot vundet boldt
76 mister bolden
81 Går rundt og vinker efter bolden i stedet for at gøre sig spilbar.
Jeg er meget enig i din analyse, men jeg giver ikke meget for afleveringer på 2-3 meter tilbage i banen. Er man den der er mest involveret i spillet og man ikke er kreativ på nogen måde, så er det svært for angriberne.
De to første er jeg uenig i.
Ved den første er han presset nede ved hjørneflaget og spiller den op af linjen, hvilket som regel er det man skal hvis man ikke har andre muligheder (hvilket han ikke havde), hvor Asensio prøver en hæl aflevering der mislykkedes (han var også hårdt presset). Man kunne ligeså godt give Asensio skylden, jeg tænker f.eks. at Modric godt kunne have holdt i den bold og fået et frispark. Men der er måske også noget taktisk ved det, når vi er så let at presse højt.
Den anden situation modtager han bolden, omringet tæt af to mand, halv-hårdt oppe på låret, hvor den så springer fra ham. Den er svær....
Tredje situation giver jeg dig ret i. Atletic har den i forsvaret, Ceballos prøver at læse en aflevering og booster op på sin mand, men der bliver i stedet spillet på anden mand, hvor Ceballos mand så i stedet udnytter at Ceballos boostede og løber dybt og modtager den (ved ikke om jeg fik forklaret det forståeligt haha). Dårligt læst og han havde ingen til at dække rummet bag ham.
Det fjerde situation kan jeg slet ikke finde.. hvis det er der hvor Camavinga får en tunnel er jeg uenig at Ceballos gjorde noget forkert. Hvis det et andet sted.. I dont know. Kan ikke se nogle fejl fra ham omkring det 16. minut :D
Men jaja, vi må vel bare være uenige. Han laver nogle fejl, men han har altså heller ikke spillet meget det sidste lange stykke tid. Jeg synes til gengæld også at han gør meget godt. Ja han er ikke særlig kreativ, men det ligner også at Valverde er den der får mest offensiv frihed af de tre. Generelt manglede der noget offensiv power fra alle 3, hvor Camavinga selvfølgelig er mest undskyldt fordi han spiller den mest defensive rolle.