Optakt: Real Madrid - Real Sociedad, LaLiga, 19. spillerunde
Det er lige nu forskellen på os og Barca. Vi er så forbandet arrogante og det kan KUN handle om tidligere sucess. Barca har solgt alt hvad klubben ejer for at forstærke sig, mens vi har røven fuld at Mbappe-penge og stadig render rundt i vores egen drømme verden. Hvis der ikke bliver handlet ind for 300mio+ til sommer så kommer der sku en stor mellemfinger til Perez og co.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Du har jo ret "heat of the moment", men kampen faldt helt fra hinanden mår de kom ind. Frem til minut 70 var jeg stadig 110% sikker på at dette skulle vi nok klare. Men efter minut 80 tænkte jeg at dette kommer aldrig at gå.DeLaRed post=157916 skrev:
Synes det er lidt hårdt at gå efter Modric og Asensio, det er rigtigt at de ingen forskel gør, men tilgengæld er det også en anden kamp de kommer ind til end hvad der blev spillet de første 70min, da Sociedad pakker sig helt ned omkring feltet med 11 mand bag bolden og så var luften også gået af Rodrygo og Benzema de sidste 20min. Det er ikke Luka og Marco’s skyld at man ikke vinder kampen idag, jeg vil ikke mene der er nogen der er skyldige i vores point tab idag på nær Sociedad målmanden så stod en stensikker kamp.Thomaskjensen post=157911 skrev: Helt seriøst drenge!
Jeg syntes kritikken er på randen til forfølgelse. Ret nu kritikken på dem der IKKE præstere, dem der IKKE vil vinde kampen, dem der IKKE vil eller har kvaliteten til at vinde kampen i dag.
Kan man ikke sætte pris på Camavinga, Kroos, Ceballos, Vini eller Rodrigi i denne kamp så har man et problem. Så er det personligt.
Javist, Vini skal skal fandeme score i dag, men han kommer frem til 5 100% chancer og smadre deres defensiv igen og igen.
Hvad bidrager Modric med?
Hvad bidrager Assensio med?
Hvad fanden laver Benzema på banen i 90 minutter?
At bemke Vini løser intet, kan ikke forstå at nogen kan tro at det løser noget som helst for os. Hvem skal skabe spillet?
Nu forventer jeg mig at sneglen Benzema svare igen som guden Kroos gjorde da jeg var efter ham for 1 år siden. (eller var det 2) :)
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Jeg hør hvad du skriver, men hvem med deres fulde 5 vil komme til vores klub for at skulle tage kampen op med Benz, Vini, Modric, Kroos osv. osv...Kiwes post=157917 skrev: Ancelotti: "Transfer market? It's closed for us. Nobody leaves, nobody arrives."
Det er lige nu forskellen på os og Barca. Vi er så forbandet arrogante og det kan KUN handle om tidligere sucess. Barca har solgt alt hvad klubben ejer for at forstærke sig, mens vi har røven fuld at Mbappe-penge og stadig render rundt i vores egen drømme verden. Hvis der ikke bliver handlet ind for 300mio+ til sommer så kommer der sku en stor mellemfinger til Perez og co.
Til sommer bliver det en anden historie, Mbappe kommer gå direkte ind som angriber, Bellingham uden at rynke på næsen tager en plads på midten.
JA, jeg er SUR i dag, men vi skal aldrig gøre som Barca har gjort/gør, for så er vi 110 ikke en kandidat til CL, ever.
Omvendt så kommer vi heller ikke til at vinde en pind i år, hvis vi ikke forstærker. Her tænker jeg både i sommers og nu. Der er handler derude som ikke koster alt for meget, men som vil forstærke bredden gevaldigt. Vi er vel reelt kommet svækket ud af sommerens vindue med afgangen af Casemiro og tilgangen af Tchouaméni.Thomaskjensen post=157919 skrev:
Jeg hør hvad du skriver, men hvem med deres fulde 5 vil komme til vores klub for at skulle tage kampen op med Benz, Vini, Modric, Kroos osv. osv...Kiwes post=157917 skrev: Ancelotti: "Transfer market? It's closed for us. Nobody leaves, nobody arrives."
Til sommer bliver det en anden historie, Mbappe kommer gå direkte ind som angriber, Bellingham uden at rynke på næsen tager en plads på midten.
JA, jeg er SUR i dag, men vi skal aldrig gøre som Barca har gjort/gør, for så er vi 110 ikke en kandidat til CL, ever.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Der er jeg så igen uenig i aften :)Kiwes post=157920 skrev:
Omvendt så kommer vi heller ikke til at vinde en pind i år, hvis vi ikke forstærker. Her tænker jeg både i sommers og nu. Der er handler derude som ikke koster alt for meget, men som vil forstærke bredden gevaldigt. Vi er vel reelt kommet svækket ud af sommerens vindue med afgangen af Casemiro og tilgangen af Tchouaméni.Thomaskjensen post=157919 skrev:
Vi er svækket da 3 af vores ældste spillere ikke levere som de plejer. (naturligt!)
Jeg er ikke blind over detaljerne i at Benz har været skadet, Modric har spillet et hårdt VM, jeg vil bare ikke frede spillere.
Casemiro/Tchouaméni, ingen af dem har vel direkte imoneret...
Men, rigtigt. Vi står svagere og ikke stærkere som jeg havde forventet mig. Perez har ikke klaret opgaven, at komme af med det de rigtig dårlige, ja ud over Bale. (godt arbejde brorlort), men vi har stadig masser af løntunge fodboldtanalfabeter/fodboldtinvalide rendende rundt.
Alt det der fis med, at Vini i det mindste kommer til chancerne...hvad fanden vil I helst, have en spiller der skaber 1-2 chancer og scorer eller en spiller der skaber 5 chancer per kamp og brænder dem? Man skal jo ikke være matematik-proffessor for at gennemskue det her.
I den perfekte verden ville man sige, at det er bedre at skabe 5 chancer end 1, fordi så er chancen statistisk set større, for at score. Det holder bare ikke med Vini. Han kan simpelthen ikke afslutte. Når han endelig scorer er det på en aflevering i nettet, en stiv tå eller et lob. Han kan ikke skyde normalt. Det er vanvittigt at se på.
Jeg sidder ikke engang på kanten af stolen, når Vini tørrer en forsvarer fuldstændig, fordi jeg ved hvor det ender. Sørgerligt, men sandt :(
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Gæst
-
- Brylle
- Gæst
-
Alle spillere har gode og dårlige perioder. I starten faldt Vinicius fuldkommen igennem og driblede ind i den ene blindgyde efter den anden når han ikke ramte sit topniveau. Nu skaber han chancer for både sig selv og sine medspillere og når skarpheden er der, så sætter han dem også ind. Det vidner hans stats om.
Ja, det var godt nok elendigt foran mål i går og han er ikke helt oppe hvor han skal være. Men ret nu fokus mod de rigtige problemer i stedet for at tro, at man bare skal fjerne vores mest værdifulde spiller og så skal det hele nok gå.
Enig. Og Vini er heller ikke hjulpet meget af at Benzema pt er en skygge af sig selv, man saa det igen i kampen igaar at hver gang Vini kom ind i feltet, saa var Benzema ikke spilbar, det er altsaa ikke kun Vini's ansvar. Netop det der fungerede saa godt i efteraaret, var sammenspillet mellem de to, men Benzema ligner bare paa ingen maade en spiller der er 100%. Smid Haaland op ved siden af Vini og saa se hvor meget mere vi ville faa ud af Brasilianeren. (Dermed ikke sagt at Vini ikke selv er inde i en lidt skidt periode, men Benzema's form er imo pt et stoerre problem for os, og dermed ogsaa for Vini)Brylle post=157924 skrev: Vinicius har lavet 6 mål i 18 kampe som venstre kant. 12 mål i 29 kampe i alt i denne sæson. Det er rigtig flot. Sidste år lavede han 17 ligamål, 13 assists og lavede det afgørende mål i CL-finalen. Vi vinder altså kampe på at have Vinicius på banen. Det kan der i øvrigt ikke være nogen som helst tvivl om. Det er ret pænt af en spiller som "Ikke kan skyde normalt" og som "ikke får os ud på kanten af stolen når han tørrer en mand for man ved hvor den ender".
Alle spillere har gode og dårlige perioder. I starten faldt Vinicius fuldkommen igennem og driblede ind i den ene blindgyde efter den anden når han ikke ramte sit topniveau. Nu skaber han chancer for både sig selv og sine medspillere og når skarpheden er der, så sætter han dem også ind. Det vidner hans stats om.
Ja, det var godt nok elendigt foran mål i går og han er ikke helt oppe hvor han skal være. Men ret nu fokus mod de rigtige problemer i stedet for at tro, at man bare skal fjerne vores mest værdifulde spiller og så skal det hele nok gå.
Donde está la biblioteca?
Ramos4 post=157922 skrev: Jeg sagde det for flere sæsoner siden. Meeen jeg gentager jo gerne mig selv: Vi kommer til at tabe store kampe og titler på Vini's elendige afslutninger.
Alt det der fis med, at Vini i det mindste kommer til chancerne...hvad fanden vil I helst, have en spiller der skaber 1-2 chancer og scorer eller en spiller der skaber 5 chancer per kamp og brænder dem? Man skal jo ikke være matematik-proffessor for at gennemskue det her.
I den perfekte verden ville man sige, at det er bedre at skabe 5 chancer end 1, fordi så er chancen statistisk set større, for at score. Det holder bare ikke med Vini. Han kan simpelthen ikke afslutte. Når han endelig scorer er det på en aflevering i nettet, en stiv tå eller et lob. Han kan ikke skyde normalt. Det er vanvittigt at se på.
Jeg sidder ikke engang på kanten af stolen, når Vini tørrer en forsvarer fuldstændig, fordi jeg ved hvor det ender. Sørgerligt, men sandt :(
Der er jo ikke nogen der spiller der lige skaber 1-2 chancer og så altid scorer på dem... Der var vist også en hvis Mbappe der brændte et par store chancer imod os sidste år, der skulle vise sig at blive afgørende da vi pludselig vågnede op i anden halvleg.
Speaking of that.. Vini scorer og lagde op til, og var generelt indblandet i, rigtig mange af vores mål i sidste års ChL-knockout kampe.. så det kan da godt være han "kommer til at koste store kampe og trofæer", det ved man jo ikke, men heldigvis har han også allerede haft en stor rolle i at vi har vundet store kampe og trofæer.. og så er han kun 22 år.
Jeg synes også den her sæson har været skuffende for ham og han ikke helt har levet op til sit niveau. Men når man laver 12 mål i 29 kampe og stadig er skuffende, så viser det også hvilken spiller vi snakker om. Det da ikke mange år siden vi ville ofre alt for at en af vores kanter kunne bidrage på den måde, og nu er vi så skuffet over det.