Plan Renove er i gang
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Interessant! Jeg synes det giver god mening. Svært at bedømme ham fair, når han ikke har haft bedre spillermateriale til rådighed.Kiwes post=160535 skrev: Så bliver du sikkert glad for den seneste melding fra Marca.
Carlo Ancelotti is participating in all the meetings for next season. The club will not get major reinforcements and many at Real Madrid consider Ancelotti the ideal coach to continue.
@marca
Jeg er sådan set enig..en ny træner med samme trup vil ikke gøre det bedre. Og hvis der ikke kommer forstærkninger til sommer, så er det ikke Ancelotti man bør sætte spørgsmåltegn ved, men derimod Perez.
overvej lige at du har Carvajal(elendig form), Lucas Vazquez (han er kantspiller og ovenikøbet en breddespiller på den position også) og Odriozola til din højreback. På venstre back har du Mendy (rigtig dårlig sæson og skadesplaget) og så Alaba som backup, men han gider vidst ikke at spille venstreback.
på højre kant ser det så ringe ud, at Ancelotti bruger en centralmidt der ude. Og så har du én kvalificeret 9er i klubben. Du har to-tre spillere med på bænken, til HVER kamp, som er ubrugelige (Hazard, Odriozola og Mariano). Og dét spilmateriale, vandt Ancelotti Champions League med. Mirakel.
Jeg savner Pepe :(
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Mas post=160543 skrev: Selvfølgelig ville Carlo Ancelotti da gøre det. Han brugte også Ferland Mendy frem for Marcelo sidste sæson?
Mendy havde allerede slået Marcelo af under Zidane.
Champions League i sidste sæson var imponerende, men jeg ved ikke hvor meget Ancelotti skal have credit for det. Det var ikke ligefrem fordi vi så taktiske mesterværker der lå bag sejrene :D Ligaen var gratis sidste sæson. I denne sæson er Barcelona blevet forstærket, men vores trup er, at the very least, ligeså god (jeg mener den er en del bedre). Men vi stadig langt bagefter og er blevet kørt på røv og albuer i alle kampene imod dem i 2023. Det eneste lyspunkt i denne sæson, indtil videre, er at vi slagtede Liverpool.. men de har altså også igang i en katastrofe sæson, og det ville have været flovt at ryge ud til dem. Men stadig imponerende, at vi vandt på den måde.
Ancelotti er forrygende til mandskabsplejen, det skal han have - men det sker jo også på bekostning af at faktisk spille med de spillere der er i bedst form. Taktisk er han altså en del under middel. Han har ikke løst nogen af vores problemer på banen. F.eks. hvordan man håndterer et højt pres og hvordan man laver et højt pres. Hvordan man spiller imod hold, der står dybt og forsvarer... Vi spiller utrolig konservativt og endimensionelt. Det kan simpelthen gøres langt bedre, også med den her trup, som selvfølgelig har dens svage punkter, men på den anden side også har virkelig, virkelig stærke punkter. En ny træner med nye ideer og en mere offensiv tilgang er alfa omega.
Jeg ville hellere leve med Nacho på højreback i en sæson, end Ancelotti ude på bænken, hvis jeg skulle vælge :D
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
Måske med lidt modifikationer og nuancer.
Spørgsmål til podcasten. Er det på tide med en systemtræner eller ligger den klassiske træner stil bedre til Real Madrid CF?
Bellingham Camavinga Tchouameni
Okay, og hvis du så skulle prøve at svare på præcist hvem det er, som du kunne tænke dig at få som træner til Real Madrid, som er bedre end Carlo Ancelotti og som er ledig?Lars1991 post=160545 skrev:
Mas post=160543 skrev: Selvfølgelig ville Carlo Ancelotti da gøre det. Han brugte også Ferland Mendy frem for Marcelo sidste sæson?
Champions League i sidste sæson var imponerende, men jeg ved ikke hvor meget Ancelotti skal have credit for det. Det var ikke ligefrem fordi vi så taktiske mesterværker der lå bag sejrene :D Ligaen var gratis sidste sæson. I denne sæson er Barcelona blevet forstærket, men vores trup er, at the very least, ligeså god (jeg mener den er en del bedre). Men vi stadig langt bagefter og er blevet kørt på røv og albuer i alle kampene imod dem i 2023. Det eneste lyspunkt i denne sæson, indtil videre, er at vi slagtede Liverpool.. men de har altså også igang i en katastrofe sæson, og det ville have været flovt at ryge ud til dem. Men stadig imponerende, at vi vandt på den måde.
Ancelotti er forrygende til mandskabsplejen, det skal han have - men det sker jo også på bekostning af at faktisk spille med de spillere der er i bedst form. Taktisk er han altså en del under middel. Han har ikke løst nogen af vores problemer på banen. F.eks. hvordan man håndterer et højt pres og hvordan man laver et højt pres. Hvordan man spiller imod hold, der står dybt og forsvarer... Vi spiller utrolig konservativt og endimensionelt. Det kan simpelthen gøres langt bedre, også med den her trup, som selvfølgelig har dens svage punkter, men på den anden side også har virkelig, virkelig stærke punkter. En ny træner med nye ideer og en mere offensiv tilgang er alfa omega.
Jeg ville hellere leve med Nacho på højreback i en sæson, end Ancelotti ude på bænken, hvis jeg skulle vælge :D
Vi kan starte med at tage et kig på Barcelona, som er 12 point foran i ligaen på trods af at de har en trup, der i mine øjne er væsentligt ringere end vores, og spiller lige så dårligt som vi gør. Da vi mødte dem på Bernabeu sidst, spillede de med Marcos Alonso i centerforsvaret og lukkede fuldstændig ned for vores angreb. I det næste Clasico hed deres målscorere Sergi Roberto og Franck Kessie. Folk heriende mener at det er umuligt at vinde titler med Carvajal, Vazquez og Odriozola som mulighederne på højreback. Nu vader Barcelona sig til La Liga-trofæet uden en eneste egentlig højreback i truppen. Barcelona har ikke en bedre trup end os, men de udnytter den bedre og har en træner der formår at få noget ud af selv de dårlige spillere.
Derfor køber jeg ikke argumentet om, at vores trup ikke har kvalitet nok. Vi har en bredere trup med mere kvalitet, end hvad det ser ud som om, men det er fordi Ancelotti begrænser sig selv ved kun at gøre brug af 13-14 spillere, så vi står tilbage med 11-12 ukampdygtige spillere. Sidste sæson lykkedes det, fordi flere af Carlos foretrukne mænd havde deres livs bedste sæson. I denne har det bidt os i røven, når vi har haft brug for alternativer. Ancelotti kunne nemt have givet Hazard, Mariano og Odriozola 15 minutter i slutningen af nogle kampe bare for at holde en eller anden form for kampform kørende hos dem. Så man kunne man måske have gjort brug af dem når Benzema er skadet, når Carvajal spiller sin 20. elendige kamp i træk, eller bare for at prøve noget andet når spillet ikke fungerer.
Enhver kan gøre et hold bedre ved at købe bedre spillere. Ancelottis job er ikke at hente nye spillere til klubben, hans job er at få så meget ud af de spillere han har til rådighed, og det synes jeg ikke han formår.
Vi kontrollerer aldrig en kamp fuldt ud, noget jeg mener måske er lidt svært med den trup vi har, det kræver typisk nogle teknisk stærke backer før det kan lade sig gøre.
Vi er heller ikke god til småspil omkring feltet, det har vi sådan set aldrig rigtig været.
Vi kan ikke engang sætte en god bus, selv når vi står lavt, bliver der skabt massere af chancer imod os. Jeg fatter ærlig talt ikke hvordan det kan være så svært med de spillere vi har til rådighed.
Og så det mest underlige af dem alle, vi er middelmådige på kontra, noget vi burde være fantastiske til med de spillere vi har på banen. Jeg forstår simpelthen ikke at vi ikke kan få det kontraspil op at køre. Havde vi mestret denne del havde Barca jo ikke været et problem i den seneste classico.
Vi er middelmådige til alle spillets facetter og så har vi lige nogle spillere der ordner det på egen hånd. Skuffende.
Mas post=160547 skrev:
Okay, og hvis du så skulle prøve at svare på præcist hvem det er, som du kunne tænke dig at få som træner til Real Madrid, som er bedre end Carlo Ancelotti og som er ledig?Lars1991 post=160545 skrev:
Raul kunne være et godt bud! Han virker som en træner, der kræver noget mere af sine spillere og han ved hvad Real Madrid handler om. Jeg er sikker på han også kommer med en masse (taktiske) nye ideer, om de holder vand ved vi jo så ikke. Men noget nyt skal ske. Vi har kørt Ancelotti/Zidane i stort set 10 år nu og det har været meget god success, men nu det også tid til der skal ske nogle ændringer.
Og jeg er helt enig med doven. Jeg har før skrevet et lidt hot-take med, at jeg ikke tror at netop de 3 spillere (Hazard, Mariano og Odriozola) er så dårlige som vi gør dem til. De spiller alle på de positioner, hvor vi har aller mest brug for noget bedre. Selvfølgelig går det ikke med dem i længden, men nu har vi dem, og føler sagtens de kunne være blevet brugt mere.
Et kort modsvar til dette er at der har vaeret en tydelig forskel paa prioriteringen i de to klubber (noget man sagtens kan klandre Ancelotti for, men som underminere dine pointer), da Barca tydeligvis har prioriteret at vinde ligaen, imens de er vaeret en stort skamplet for Spansk fodbold i Europe, det er stor selvindsigt fra Xavi's side om at man kun har haft truppen til at spille med om 2-3 trofaer, hvorimod Real (enten fra Ance eller Perez' side) er gaaet efter at vinde alle 6 trofaer, hvilken man paa ingen maade har haft truppen til. Som sagt man kan maaske godt klandre Ance for at fejl prioritere (med mindre han vinder CHL eller at det faktisk ikke er ham men klubben generelt der gaar efter alle trofaer, hvilket der nok er noget om) men uanset hvem der baere skylden, saa kan man ikke sammenligne Real og Barca's season i La Liga, for den anden side af den moent er jo at Real har vaeret flere niveauer bedre i Europa end Barca har. Saa argumentet omkring svagheden i vores trup holder fint nok, naar man tager med at man er gaaet efter alle 6 trofaer, ligesom Barca's trup heller ikke var staerk nok til at spille med om de 4 trofaer de har spillet om, men Xavi derimod har vaeret klog nok til at prioritere.doven post=160548 skrev: Må sige at jeg er overrasket over holdningen til Ancelotti herinde, specielt i forhold til argumentet om at vores trup ikke er god nok til at skabe resultater. Jeg er mildest talt komplet uenig.
Vi kan starte med at tage et kig på Barcelona, som er 12 point foran i ligaen på trods af at de har en trup, der i mine øjne er væsentligt ringere end vores, og spiller lige så dårligt som vi gør. Da vi mødte dem på Bernabeu sidst, spillede de med Marcos Alonso i centerforsvaret og lukkede fuldstændig ned for vores angreb. I det næste Clasico hed deres målscorere Sergi Roberto og Franck Kessie. Folk heriende mener at det er umuligt at vinde titler med Carvajal, Vazquez og Odriozola som mulighederne på højreback. Nu vader Barcelona sig til La Liga-trofæet uden en eneste egentlig højreback i truppen. Barcelona har ikke en bedre trup end os, men de udnytter den bedre og har en træner der formår at få noget ud af selv de dårlige spillere.
Derfor køber jeg ikke argumentet om, at vores trup ikke har kvalitet nok. Vi har en bredere trup med mere kvalitet, end hvad det ser ud som om, men det er fordi Ancelotti begrænser sig selv ved kun at gøre brug af 13-14 spillere, så vi står tilbage med 11-12 ukampdygtige spillere. Sidste sæson lykkedes det, fordi flere af Carlos foretrukne mænd havde deres livs bedste sæson. I denne har det bidt os i røven, når vi har haft brug for alternativer. Ancelotti kunne nemt have givet Hazard, Mariano og Odriozola 15 minutter i slutningen af nogle kampe bare for at holde en eller anden form for kampform kørende hos dem. Så man kunne man måske have gjort brug af dem når Benzema er skadet, når Carvajal spiller sin 20. elendige kamp i træk, eller bare for at prøve noget andet når spillet ikke fungerer.
Enhver kan gøre et hold bedre ved at købe bedre spillere. Ancelottis job er ikke at hente nye spillere til klubben, hans job er at få så meget ud af de spillere han har til rådighed, og det synes jeg ikke han formår.
Donde está la biblioteca?
At vi vinder den europæiske super cup imod Frankfurt og VM for klubhold imod 2 hold, der ikke ville kunne blive oppe i La Liga, skal vel ikke undskylde for at vi ikke kan følge med i ligaen??