Optakt: Cádiz – Real Madrid, LaLiga, 29. spillerunde

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 3 måneder siden #37 af 9eren
Rodrygo var awsome i dag men afslutningerne manglede det sidste touch

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #38 af Fondo_Sur
Der plejer han jo normalt at score, når han får chancen :)

3 år 3 måneder siden #39 af Lars1991

Det ikke min oplevelse, og de her stats virker da til at bakke det op. En virkelig stor underpræstering ifht xg. 

3 år 3 måneder siden #40 af Fondo_Sur
Ja okay, det er jo fakta. Det er dog ikke mit indtryk, at han ellers brænder store chancer. Måske fordi han tidligere har scoret vigtige mål.

Han skal nok score flere mål. Han har helt klart teknikken til det, så det handler nok om mentaliteten.
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved Fondo_Sur.

3 år 3 måneder siden #41 af Lars1991
​Ved ikke om det er fakta, xG kan også være en sjov størrelse og der er også flere forskellige bud på hvordan man regner det ud osv. Man skal passe på med ikke at tage det 1 til 1 i hvert fald, er min mening. Men synes alligevel det kan tegne et meget fint billede, især over en længere periode.

Men ja, han virker til at have afslutningsteknikken modsat Vini som har lidt andre betingelser for at score mål. Så jeg har også tiltro til at når skal kunne gøre det bedre på den front. Mere erfaring i de afgørende situationer, mere is i maven, og så lidt held og momentum, så skal de nok begynde at gå ind.

3 år 3 måneder siden #42 af Fondo_Sur
Enig, skulle til at skrive det samme om xG. Et scenarie: ved Asensios mål var der så vidt jeg husker 3,5% (edit: eller også var det 13,5%) chance for mål. Hvis Rodrygo havde fået den samme chance på højrekanten ville den også ligge på det samme, men han ville nok ikke kunne sparke den ind, da han ikke er venstrebenet. Asensio har bare lært det spark, og kan nærmest udføre den med blind for øjnene.

Vinicius har lært at sparke i det lange hjørne med indersiden. Rodrygo kan ikke effektivere sine skud på samme måde, da han står i mere akavede skudpositioner. 

Det er mit bud på, hvorfor hans xG ser dårlig ud.
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved Fondo_Sur.

3 år 3 måneder siden #43 af Lars1991
​Ja, Vini kommer meget til de samme slags chancer - enten hvor han trækker ind i banen med sit højreben, eller kommer i fuld fart imod målmanden. Nu har han været i de slags situationer (selvom de selvfølgelig sjældent er helt ens) så mange gange, at han ved hvad der virker for ham. Og så han har selvfølgelig også lagt arbejde i det på træningsbanen.

Asensio har sit ekstraordinære venstre ben og søger det jo hele tiden. Han er udmærket klar over hvilke positioner, der er gode for ham når han skal trykke af. 

Rodrygo skal lige finde ud af, hvilke afslutningssituationer der er gode for ham, og hvordan han skal afslutte i de forskellige situationer. Men altså, han brænder også en i dag, hvor han står helt fri foran mål, fordi der er en der kommer i en glidende takling.. Han skal også steppe lidt op, den var grum :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum