Nyt stadion-projekt skal være pengemaskine
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid præsenterede på sin seneste generalforsamling fire projekter, som kandiderede til at stå for et nyt og mere tidssvarende design af Estadio Santiago Bernabéu.
Disse fire kandidaturer er efterfølgende blevet sendt hjem med en ny opgave, hvor man udover at arbejde videre med design, også skal komme med en plan til, hvordan Estadio Santiago Bernabéu kan blive økonomisk rentabel for Real Madrid og fungere som pengemaskine for klubben.
Real Madrid er hele tiden på jagt efter nye indtægtskilder for at overleve i en økonomisk trængt verden og billedet er ikke specielt opmuntrende for klubben i øjeblikket. Sidste regnskabsår nåede man op på 514 mill. € i indtægter, men går man ned i tallene står det klart, at Real Madrid i høj grad lever på indtægter fra TV-aftaler, som udgjorde hele 31% (159 mill. €) og med en kommende ændring af TV-aftalen i Spanien, vil det få markant betydning for Real Madrid og Barcelona, som får betydning for deres økonomi og muligheder.
Real Madrids øvrige indtægter kom fra marketing-afdelingen (32%), mens medlems-kontingent og indtægter fra Estadio Santiago Bernabéu udgjorde 29% af indtægterne, mens venskabskampe og internationale forpligtelser udgjorde 8%.
I denne sæsons budget indtager indtægterne fra TV-aftalen en klar førsteplads og det er ikke holdbart og derfor vil Real Madrid have en ny stadion-model, hvor der ikke kun tjenes penge på kampdagene, men også ugens øvrige dage.
En undersøgelse blandt klubbens tilhængere viser nemlig at hele 37% af tilskuerne kommer til fodbold af bekvemmelige årsager og derfor vil man have forbedret forholdene omkring Estadio Santiago Bernabéu, herunder også infrastrukturen.
Florentino Pérez har tidligere forklaret det på følgende måde:
- Jeg vil have et stadion, som ikke ligner et stadion, og som er rentabelt.
Derfor arbejder de fire projekter nu med at gøre Estadio Santiago Bernabéu mere innovativt, alsidigt og multifunktionelt og derfor er de fire projekter blevet bedt om nøje at lave en økonomisk beregning på, hvordan og hvor meget Real Madrid vil kunne tjene på diverse aktiviteter omkring Estadio Santiago Bernabéu.
Blandt mulighederne er at opføre et hotel og/eller et gigantisk indkøbs-center på selve Estadio Santiago Bernabéu, samt lave nye VIP-zoner og forøge tilskuer-kapaciteten. Herudover vil man også gerne lægge tag på.
Real Madrid har anslået udgifterne til at være omkring 300 mill. € og at det vil tage 10 år at tjene denne udgift hjem.
Real Madrid ligger i øjeblikket i forhandlinger med bystyret og diverse borgergrupper omkring Estadio Santiago Bernabéu om tilladelse til at udbygge.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Storken
- Gæst
-
Det vi er vidne til lige nu er et langsomt holdningsskifte. Diskussionen dukker konstant op og præsidenterne føler sig nødsaget til at kommentere på det. Det er bare et spørgsmål om tid før ideen tager fat. Klubberne kan simpelthen ikke sige nej til 200-300 mio kroner, især ikke når TV-pengene begrænses.
Mit bud er, at begge klubber skifter stadionnavn, lidt tid efter præsidentvalgene. Jeg vil tro, at Real Madrid vil være først med ideen om et par år, når Perez lige har sat sig til rette efter dette års præsidentvalg. Når først Real Madrid skifter navnet på stadionet, så vil Barca følge trop noget tid efter. Det passer meget godt, da Barca har præsidentvalg i 2016, hvortil ændringen kan ske lidt tid efter.
Real Madrid skal finde en måde, og vinde over oliepengene. Det kræver først og fremmest et massivt talentarbejde. Langt større, men også langt bedre end vores nuværende. Det kræver også at Real Madrid bliver attraktiv på en anderledes måde end på pengene, og skiller sig ud fra mængden. Vi skal spille på vores historie, for det er den bedste klub baseret på historien. Vi skal spille på den prestige det er og spille for Real Madrid, og hvilken følelse og sammenhold det giver og trække den hvide trøje over hovedet.
Indtil videre er det nemt og købe store stjerner for Real Madrid, da oliepengene er i mindre attraktive klubber. Men hvad sker der hvis Psg og City for alvor kommer med i verdenseliten.
Jeg er helt med på idéen om og modernisere Bernabeú, for med al respekt, så er det sku noget gammel lort efterhånden, og facaden af rå beton minder mest om en gammel industri bygning.
Vi må, og skal bare ikke gå på kompromis med klubbens historie. Det er på tide den kære Perez tænker fodbold i stedet for forretning.
Real Madrid er måske nok verdens rigeste og sundeste forretning indenfor fodboldens verden, men 3 ud af de 4 semifinalister, de er konceptet af spillere fra egen avl. Det er på tide vi også tænker fodbold i de baner, hvis vi skal hamle op med de vanvittige oliepenge.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Jeg vil hellere se mit elskede Real Madrid i Segunda 4, og på et stadion som er ligeså ringe som banerne i kløveren, end og se Emirates indgå i stadion navnet. Real Madrid kan ikke konkurrere med oliepengene, og de skal ikke engang tage udfordringen op, hvis der skal ændres i historien.
Real Madrid skal finde en måde, og vinde over oliepengene. Det kræver først og fremmest et massivt talentarbejde. Langt større, men også langt bedre end vores nuværende. Det kræver også at Real Madrid bliver attraktiv på en anderledes måde end på pengene, og skiller sig ud fra mængden. Vi skal spille på vores historie, for det er den bedste klub baseret på historien. Vi skal spille på den prestige det er og spille for Real Madrid, og hvilken følelse og sammenhold det giver og trække den hvide trøje over hovedet.
Indtil videre er det nemt og købe store stjerner for Real Madrid, da oliepengene er i mindre attraktive klubber. Men hvad sker der hvis Psg og City for alvor kommer med i verdenseliten.
Jeg er helt med på idéen om og modernisere Bernabeú, for med al respekt, så er det sku noget gammel lort efterhånden, og facaden af rå beton minder mest om en gammel industri bygning.
Vi må, og skal bare ikke gå på kompromis med klubbens historie. Det er på tide den kære Perez tænker fodbold i stedet for forretning.
Real Madrid er måske nok verdens rigeste og sundeste forretning indenfor fodboldens verden, men 3 ud af de 4 semifinalister, de er konceptet af spillere fra egen avl. Det er på tide vi også tænker fodbold i de baner, hvis vi skal hamle op med de vanvittige oliepenge.
Det er jo som at læse mig selv:)
Ellers er jeg ellevild og glaeder mig til at nyde det sammen med min soen.
Har valgt at takke af på forum!
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Spøg til side. Et nyt stadion-navn vil være svært at sluge.
Den havde jeg ikke set komme !!!!!!
By the way, det er på tide at el presidente kommer til Madrid og ser bold !
Har valgt at takke af på forum!
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Hvad bliver det næste så? Klubben skifter navn til Real Coca Cola Madrid? Eller Real Bwin Madrid? Eller Emirate Real Madrid?
Barcelona påstod også at de aldrig ville spille med sponsor på deres trøjer, men så brugte de lige et par sæsoner med Unicef for at bløde fansene lidt op, så de ikke engang opdagede at man solgte klubbens sjæl til Qatar Foundation.
Perez er en genial forretningsmand, og vi ved han kan forhandle nogle vanvittige aftaler i hus. Jeg kunne sagtens forestille mig han kunne finde på at sælge stadionnavnet.. Det er nok også en af grundene til at stadion aldrig kommer til at hedde Estadio Florentino Perez...
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev: Real Coca Cola Madrid?
Hahaha den var god :D
- Ingen svæver på banen som Zizou!