Marca: Asensio tæt på kontraktforlængelse - Ceballos langt fra
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge spanske Marca er kontrakt-situationen for Dani Ceballos og Marco Asensio lige nu vidt forskellig.
Begge har kontraktudløb til sommer, men mens Marco Asensio meldes tæt på en forlængelse af aftalen, så står situationen ikke længere så godt til for Dani Ceballos, som på nuværende tidspunkt ser ud til at måtte forlade klubben til sommer.
For mens Marco Asensio har formået at bygge på med flere scoringer, så er Dani Ceballos gået mere i stå på den centrale midtbane, hvor han ikke længere får så megen spilletid som tidligere på året og med det forventede køb af Jude Bellingham og måske også Gabri Veiga, kan Dani Ceballos hurtigt komme i overskud.
Udover de to ovennævnte spillere har også Nacho, Kroos, Modric, Benzema og Mariano kontraktudløb til sommer, men Real Madrid forventes at lave nye kontrakter med de fire førstnævnte.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Donde está la biblioteca?
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Det er her vi er elementært uenige hvad angår Assensio, eller vi kigger nok bare forskelligt på situationen.
Det positive er at vi nok ikke kan finde en bedre breddespiller.
Det negative er at med Rodrigo+Assensios løn på den kant, ja så er det 110% sikkert at der ikke hentes ind en verdensklasse højre kant der kan tage pladsen fra Rodrigo. Rodrigo skal stadig nok få masser af spilletid dan han jo kan spille alle pladser i angrebet, visse bedre end andre, her snakker vi en kvalitets "breddespiller".
Jeg kan bare håbe at det bliver MAX 2 år, og den eneste grund til at man forlænger er at man indser at der ikke er økonomi nok denne sommer til at gøre det rigtige, altså man helt enkelt skyder på udgifterne til en verdensklasse højre kant.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Jeg er dog ikke lige så overbevist om Rodrigo som jeg altid har været med Vini, så alt over 2 år til Assensio er på grænsen til utilgiveligt, hvis nu Rodrigo ikke udvikler sig, hvilket jeg tror og håber på, naturligvis.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Har har enligt transfermarkt kontraktudløb i 2024 og Arsenal er en klub der er til at snakke med.
For mig kilder han alle de rigtige steder :)
Jeg tror i det hele taget ikke vi skal regne med en højrekant til sommer. Det virker til at en højreback og angriber er prioriteret, foruden Bellingham (og evt. Veiga). Dertil har Rodrygo lagt en smule på i denne sæson, og grundet hans præstationer i særligt Chl, virker det til at klubben ser ham som fremtidens højrekant.
Men det er helt klart en af de positioner hvor vi står svagest.
Alvaro Rodriguez kommer på førsteholdet.
Odriozola, Brahim og Vallejo bliver solgt.
Sergio Arribas og Rafa Marín bliver udlejet.
Mariano og Ceballos bliver der ikke forlænget med.
Hazard kan bare fortsætte med at ødelægge sit eftermæle
Carletto fortsætter naturligvis.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Endrick kommer jo næste sommer, men skal han registreres på førsteholdet er der jo spærret for yderligere ikke UE spillere i 2 år mindst.
Så der er meget der taler imod Saka, ud over at han er snublende tæt på at forlænge med Arsenal.
Meget godt bud!Matamoro post=162175 skrev: Jeg tror sgu at vi nøjes med at hente Bellingham og Fran Garcia og forlænge med Modric, Kroos, Nacho, Benz og Asensio.
Vi har jo vaeret igennem denne foer Thomas, men vi er begge to enige om at HVERKEN Asensio eller Rodrygo er gode nok til at starte i en klub som Madrid, men de er begge to kvalitets spillere. Saa navener du at Rodrygo kan spille alle positioner i angrebet, men vi blir ogsaa noed til at vaere enige om at der er forksle paa hvilken plads han spiller, og hoejrekanten er jo ikke der han er staerkeste, han er bedst naar han er i feltet men skal han skabe noget med bolde i foedderne saa er han betydeligt bedre i Venstre eller igennem midten, OG saa fungere det jo kun yderst sjaeldent naar han spiller alene paa toppen, han fylder alt for lidt og blir vaek imellem de store forsvars spillere.Thomaskjensen post=162170 skrev: Vi er vel enige om at Assensio på ingen måde er god nok til at være fast starter? Det mener jeg vi er og ja han er en super breddespiller, der er vi også enige.
Det er her vi er elementært uenige hvad angår Assensio, eller vi kigger nok bare forskelligt på situationen.
Det positive er at vi nok ikke kan finde en bedre breddespiller.
Det negative er at med Rodrigo+Assensios løn på den kant, ja så er det 110% sikkert at der ikke hentes ind en verdensklasse højre kant der kan tage pladsen fra Rodrigo. Rodrigo skal stadig nok få masser af spilletid dan han jo kan spille alle pladser i angrebet, visse bedre end andre, her snakker vi en kvalitets "breddespiller".
Jeg kan bare håbe at det bliver MAX 2 år, og den eneste grund til at man forlænger er at man indser at der ikke er økonomi nok denne sommer til at gøre det rigtige, altså man helt enkelt skyder på udgifterne til en verdensklasse højre kant.
Asensio og Rodrygo kaemper ikke noedvendigvis om de samme minutter, men derimod deles de om de omkring 5.000 minutter der er til bredden paa de positioner de spiller, hvilket for en bredde spiller burde vaere mere end nok (de er sikker individuelt ikke tilfredse, og det skal de heller ikke vaere, men mere spilletid faar man bare ikke i Madrid, naar man ikke er paa niveau med de aller bedste i truppen).
Du glemmer dog helt at vi allerede har en rigtig fin loesning til vores hoejre kant i start opstillingen, og det er Fede, det der dog er vigtigt at have med for at faa det bedste ud af Fede paa hoejre det er at man har en back der kan holde bredden, men samtidig har styr paa defensiven, saa Fede frit kan drive ind i banen og helt op i feltet uden at det bliver et problem rent defensivt, og her har vi i de sidste 2 seasoner set en tydelig forskel paa hans offensive spil naar han enten har Dani (paa en god dag) eller Nacho bag sig, vs Lucas Vazquez, for naar LV spiller back, saa spiller Fede oftest ret daarligt i offensiven, simpelhen fordi har skal daekke saa meget af for LV's mangler i defensiven. Ydermere skal man ogsaa have kreative spillere bag ham, naar man starter Kroos og Modric paa baenken, saa skal man ikke forvente at faa meget ud af Fede, han har brug for de kreative spillere der kan skabe plads til ham at loebe paa, og det fungerede jo yderst godt i efteraaret hvor Fede vel nok var en af vores 2-3 bedste spillere.
Saa for mig at se er det Fede der ejer den hoejre kant, men oensket ville saa vaere ta man koebte en ny hojere back der kunne vaere mere med i offensiven (Frimpong er jo en vaad droem her, men tror ikke det sker).
Ydermere maa du ikke glemme at Asensio ogsaa kan goere sig som indskifter paa den offensive midtbane, og saa skal man ikke afskrive ham fra venstre, hvis man havde en hovedstoeds staerk angriber i feltet, saa er der ingen i vores nuvarende trup der slaar bedre indlaeg fra Venstre end Asensio (men ligesom med Fede saa skal han ogsaa have en offensiv back bag sig der har 100% styr paa defensiven)
Vigtigst af alt er dog Asensio's spidskompetence, nemlig langskudet, vi har simpelthen ingen andre (heller ikke Fede) der er tilnaermelsesvis saa god fra distancen som Asensio er, og det er noget der ogsaa i denne season har sikret point i flere tilfaelde, og det ville simpelthen vaere for dumt at smide vaek fra vore sbredde, fordi man ikke bare finder noget ligenden, det koster vanvittigt mange penge at faa en spiller med hans sparketekning, samt alle de andre ting han har med i tasken.
Og nu ved jeg godt du ikke kan lide Asensio, og fred vaere med det, men du bliver noed til at spoerge dig selv, hvem vi skal erstatte ham med...for du naevner selv Saka, men selvom jeg ikke har fidus til ham i Real, saa ville han jo vaere et indkoeb til startopstillingen (prisen taget i betragtning), dvs han bare gaar ind og overtager for Fede, men du har jo ikke faaet nogen erstatining for Asensio, saa hvad naar Saka har en daarlig dag og blir skiftet ud i 65. minut, hvem er det saa lige du vil sende paa banen? er det Arribas, for det er vel fair nok, men det er jo helt uropi at sammenligne ham med Asensio (vores mest effektive angriber per minut i denne season), det er jo et kaempe sats, og igen mister du truslen fra disancen, for det kan Arribas ikke finde ud af...naa men hvad saa med at koebe en erstatning til bredden og sige farvel til Asensio, okay men hvem er lige saa god som Asensio, men vil affinde sig med at vaer bredde spiller og koster under 50mio, naevn en hvilken som helst spiller under 30 aar gammel?...jeg venter...for faktum er, at erstatte en spiller paa Asensio's niveau vi nemt koste 50mio, men er det virkelig et beloeb man vil af med for en bredde spiller, det er jo helt hul i hovedet, hvis man pisser penge af paa den maade paa en bredde spiller.
Med en forlaengelse fra Asensio beholder vi en spiller der har masser af erfaring, kender klubben ud og ind, kender sine holdkammerater og hans kompetencer paa banen som bagsiden af sin egen haand, og hvsi han forlaenger er det et tegn paa at han acceptere at vaere rotations spiller, hvilket goer ham uerstattelig med det niveau han har lagt for dagen de seneste 2 seasoner.
Jeg paaminder lige igen, inkl hans starffesparks scoring mod Vaenlcia har han 21 G/A paa 1.890 minutter, altsaa en G/A per 90. minut...og det taeller ikke hans omkring 10 hockey assists....du skal kigge meget dybt i holdkortene i dette aartusinde for at finde bredde spillere i Madrid der har haft et bedre slutprodukt en Marco har haft i denne season!
Jeg er overbevist om at der kommer en 9'er, backup eller god nok som starter er jeg usikker på. Klubben kan umuligt mene at der ikke er behov for en erstatning for Benzema, det må denne sæson mere end noget andet have bevist. Rodriguez er ikke klar endnu. Enig i resten.DeLaRed post=162181 skrev:
Meget godt bud!Matamoro post=162175 skrev: Jeg tror sgu at vi nøjes med at hente Bellingham og Fran Garcia og forlænge med Modric, Kroos, Nacho, Benz og Asensio.