Marca: Asensio tæt på kontraktforlængelse - Ceballos langt fra

3 år 2 måneder siden #13 af elle44
Jeg er kommet til den konklusion, at alt andet end Rodrygo på den højre kant er et slemt tilfælde af "græsset er grønnere på den anden side". Han har udviklet sig meget, og viser mere og mere i både det opbyggende spil og i sit slutprodukt.

16 mål og 11 assist i den her sæson er altså pænt for en højre kant, også bedre end Saka med 14 mål og 11 assist. Desuden er Rodrygo bare en clutch spiller.

Havde Rodrygo spiller for en anden klub, var det ham vi var gået efter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Fondo_Sur, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #14 af Lars1991
​Skulle lige til at skrive det samme, før jeg kom på side 2! Rodrygo er i en rivende udvikling og har virkelig lagt på i den her sæson. Han skal bare fortsætte på den højre kant som han gør nu. Der er ikke mange der er bedre end ham der lige nu, heller ikke Saka (efter min mening). 

3 år 2 måneder siden #15 af Fondo_Sur
Rodrygo er absurd god teknisk. Hvis han bare bliver ved med at blive mere atletisk, så har vi jo en spiller fra øverste hylde. Rodrygo, Valverde og Camavinga har alle udviklet sig markant i løbet af denne sæson.

3 år 2 måneder siden #16 af Thomaskjensen
Syntes du misser pointen DeLaRed, og smider brænde på dit eget bål.
Ellers så misforstår vi bare hinanden igen.

Hverken Rodrigo, Fede eller Assensio er gode nok som en sikker spiller på højre kanten, og så kan vi købe hvilken bak i verden, det kommer ikke at ændre det billede.

Assensio er definitivt ikke en fast starter, der er vi jo 100% enige. og med Bellingham bliver han 7-9 mand på midtbane listen næste år, og året efter har vi stadig 5 spillere der står før ham. Bellingham kan også sparke til en boldt.

Fede gør det i blandt godt på højre kanten, det havde jeg ikke med i min ligning, men det hjælper ikke Assensio.

Rodrigo gør det godt og det er ham der er nærmest en fast starter, som jeg skrev er den eneste undskyldning for at forlænge med Assensio at man kommer satse 100% på Rodrigo i 1-2 år og arbejder 100% på at han skal skole om til højre kant. Bliver Vini så skadet er det ikke Rodrigo der skal tage over, men Assensio.

Vores venstre kant (Rodrigo og Vini) koster €28m om året, sammenlignet med vores højre kant (Assensio, Rodrigo og Fede) €26m. Du våger bare at nævne Hazard :) på venstre kanten...
Med den opstilling kommer Parez aldrig at købe kvalitet og det bliver op til manageren at få det til at virke, præcis som HB.

Giver man så en 4 årig kontrakt til stolpeskuddet Assensio så kommer der ikke ske en skid før han pensionere sig, så alt over 12 måneder vil jeg næsten sige er kriminelt.

Jeg er så træt af at høre at Asensio (ja kan stave det rigtigt) er den mest effektive spiller vi har, gaaaab mand, det er lige så håbløst som at sige at Benzema har været god i år.
Mål mod, Liepzig, Celtic og Chelsea som vi slår samlet 4-0, IKKE afgørende mål.
LaLiga, Elche, Valencia, Elche, Ossasuna, Espanyol, Valladolid, Cadiz, Celta, og Getafe. Her var han afgørende mod Getafe i sidste runde og du så kampopstillingen...
Pointen, han score fulstendigt ligegyldige mål, han skaber intet i de store kampe, så JA, giv pladsen til Arribas, eller for den del Lucas.

Så lad mig spole tilbage og summere.
Med en højre kant bestående af Rodrigo som vores naturlige starter, Assensio og Fede som backup, så kommer vi IKKE at se hverken Arribas eller en anden spiller få spilletid på den kant, der bliver ikke handlet og det bliver et manager problem at få den kant at fungere.

Eneste anledning til at forlænge er at man vil give Rodrigo 1-2 år at udvikle sig, eller man indser at man ikke har råd i år, eller man ikke kan finde en der kan udfordre Rodrigo.

Forlænger man ikke så er det et klart tegn på at man satser 110% på Rodrigo, og giv ham 1 år med Arribas og Fede som rotationsspillere.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 2 måneder siden #17 af Brylle
Jeg er ret ærgerlig hvis Ceballos ikke forlænges, for han var virkelig vigtig sidste forår for de to titler. Det lignede at al håb var ude for ham efter det mislykkede ophold i Arsenal, men så fik han en masse tillid hos os og kvitterede med at gøre en forskel i vigtige momenter. Det er altid imponerende med de spillere som sjældent får mange chancer men bare kommer ind og fighter den hjem når de endelig får et par minutter. Jeg synes slet ikke, at Ceballos har nået det niveau som jeg forventede han ville, da vi hentede ham, men han fik alligevel skrevet et smukt kapitel for sig selv i klubben. 
Nu ser han ud til at komme endnu mere i overskud og sådan er det at spille i verdens største klub. Men Ceballos går lige i hjertet på mig sådan som han har præsteret og jeg var godt nok i chok over hvor elendig han var de første par år i forhold til hvad han viste i Betis og på det spanske U21 landshold.

3 år 2 måneder siden #18 af DeLaRed
@Thomaskjensen

Jeg tror ikke helt jeg forstaar den maade du stiller det op paa med Fede, Rodrygo og Asensio, saa her misforstaar vi maaske hinande lidt...forstaar heller ikke hvordan Arribas lige pludselig er i spil, haaber ved gud vi er enige om at der ikke paa nuvaerende tidspunkt er noget der taler for at Arribas er paa niveau eller bede end Asensio (maaske en anden type, men paa ingen maade bedre)....Ifht til Fede er vi dog dybt uenige, det mener jeg hans efteraars season paa hoejre kanten er et meget godt bevis paa.

Men jeg vil gerne lige foelge op paa din kommentar "IKKE afgørende mål.", for den bliver du ved med at hive frem, og den holder bare ikke ;-)

- Getafe: Scorer det afgoerende maal (vi vinder 1-0)
- Celta Vigo: Scorer det foerste maal (altsaa afgoerende) og ligger assisten til maal nr 2 (vi vinder 2-0, Asensio er med i begge maal)
- Elche: Scorer det foerste maal (Vi vinder 4-0)
- Valencia: Scorer det foerste maal (vi vinder 2-0)
- Valencia(SuperCup Semi): Scorer paa straffe der sender Real Videre i turneringen
- Villarreal(CopaDelRey): Ligger assisten til Ceballos i det 86. minut der sikre sejren paa 2-3 og sender Real vindere i turneringen.
- Bilbao: Ligger assisten til det foerste maal (Vi vinder 2-0)
- Valladolid: Ligger assisten til kampens foerste maal og scorer senere ogsaa et selv (vi vinder 6-0)

Kampe hvor han har vaeret med i maalet til en 2maals foering (som derved lukker kampen)
- Cadiz
- Osasuna
- Leipzig
- Chelsea
- Cadiz

Og i ovenstaaende har vi kun kampe med hvor vi vinder, der er jo ogsaa maal/assists han har lavet i kampe hvor vores defensiv har sejlet og som vi saa har tabt, det er jo lidt svaert at klandre vores hojere kant for det (med mindre han var direkte involveret i maalene)...det er vel heller ikke Vini's skyld at vi taber naar Miltao lukker 4 maal ind?

Jeg ved simpelhen ikke hvor meget mere afgoerende man som offensiv bredde spiller i Madrid skal vaere for at DU mener man er afgoerende, og dit argument med at det kun er mod mindre modstandere det er jo netop braende paa dit eget baal eller at pisse i modvind eller hvad du vil kalde det, for det er jo NETOP derfor vi har bredde spillere, hvis en spiller er afgorende mod Barca, ATM, Liverpool, Chelsea osv saa er han jo for fanden ikke bredde spiller mere, men vi har jo netop brug for spillere der kan vaere med til at vinde de "smaa" kampe, for elleres har vi jo ingen chance for at vinde ligaen, det maa du da kunne indse? og her er der bare ikke mange bedre offensive bredde spillere end Asensio i Spanien lige pt.

Men jo Thomas, jeg kan godt se det, med mindre man scorer hattrick i en champions league finale kan man ikke betegnes som en afgoerende spiller, det giver rigtig god mening ;-)

Donde está la biblioteca?

3 år 2 måneder siden #19 af Thomaskjensen
Vi er vel enige om at om Asensio forlænger får vi ikke en ny højre kant?
(Det gør vi nok alligevel ikke, men det er en anden diskussion)

Jeg har tidligere sagt at vi skal forlænge med ham, men når jeg tænker efter er det en dårlig ide, selv om jeg sagtens følge dine gode argumenter.

Så igen, OM han forlænger skal han have spilletid, og det bliver på bekostning af Rodrigo. Vil man lykkes med projekt Rodrigo så skal han have samme forudsætninger som Vini havde efter Anco kom til klubben.

Dengang i min hjerne gik det fra at man byggede spillet i venstre side så det passede til Hazard, som aldrig spillede, til en stil der passede til Vini.
Vi skal helt enkelt begynde at tage udgangspunkt i Rodrigo og hans kvaliteter. I dag skal Rodrigo spille som en blanding mellem Asensio og Fede.
Lad os være ærlige, Rodrigo har ikke samme fart som fede, eller et skud som Asensio, han er dårligere i luften end dem begge. Men han kan noget med en boldt som vi alle elsker at se på.

Så ja, jeg forstår og er delvis enig i dit ræsonnement, men konsekvensen af en forlægning er;
1) Ingen investering i nye spillere på den position så længe Asensio er under kontrakt. Han er og bliver for dyr.
2) Rodrigo får ikke samme chance at blive en verdensstjerne som Vini fik.
Ja, jeg ved godt at man i Real Madrid skal gribe chancen, men hvor tror du seriøst at Vini skulle havde spillet i dag om det ikke var for Hazard?

Det er det jeg har "imod" Asensio.
Det og så hans håbløse bundnivå, jeezz.

Ceballos er lidt det samme trods han er meget billigere i løn, forskellen er at han efter næste år stadig står nr. 6 på listen og han altid står før en kastilla spiller.

Leveret af Kunena Forum